کد خبر: ۱۰۸۵۶۲
زمان انتشار: ۱۹:۲۱     ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
بنا به نتایج یک نظرسنجی درباره ابعاد هدفمندی‌ یارانه‌ها ۶۹ درصد از عملکرد دولت در کنترل قیمت‌ها هنگام اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها در یک سال اول ابراز رضایت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، بر اساس این نظرسنجی که از سوی انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران و با درخواست رییس جمهوری مبنی بر ضرورت نظرخواهی اقتصادی از مردم انجام شده است، 69 درصد از عملکرد دولت در کنترل قیمت‌ها هنگام اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها در یک سال اول ابراز رضایت کرده‌اند، از نظر این عده روند افزایش قیمت‌ها در یکسال گذشته بیشتر ناشی از تحریم‌ها و مسئله ارز بوده است تا اجرای قانن هدفمندی‌ یارانه‌ها.

پس از زمینه یابی مشکلات اخیر اقتصادی توسط مردم، اکثر پاسخگویان خواستار اصلاح سیستم اقتصادی کشور شده‌اند به طوری که ضرورت مقابله با دلالان اقتصادی،اصلاح قوانین اقتصادی و نظارت موثرتر بر بانک‌ها و همدلی و حل اختلافات مسوولین از مهمترین پیشنهادهای ارائه شده توسط مردم بوده است. به علاوه مردم با تخریب دستاوردهای طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها مخالف بوده‌اند و بر حذف طبقاتی که نیازی به دریافت یارانه ندارند تاکید کردند.

در این گزارش مجموعه نظرات مردم درباره مسائل و مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها،‌ نقاط ضعف دولت، دلالان و مافیای اقتصادی و نیز نگرش مردم به قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها بررسی شده است که از جهات مختلف می‌تواند مورد توجه دولت قرار گیرد تا در اصلاح ضعف‌های سیستم اقتصادی کشور مصمم‌تر وارد میدان شود و از سوی دیگر، مجموعه نیروهای مخالف دولت از جهت گیری‌ها و نظرات مردم واولویت‌های آنان جمع بندی واقعی‌تری داشته باشند.

اظهارنظر مردم در خصوص دلایل اعمال تحریم‌های علیه ایران

در نظرسنجی‌های انجام شده در سطح ملی در سه ماهه اخیر، اکثر مردم معتقد بوده‌اند که پیشرفت ایران (79 درصد)، رشد علمی ایران (78 درصد)، دشمنی آمریکا با ایران (75 درصد)، دست یابی به انرژی هسته‌یی (71 درصد)، جلوگیری از الگو شدن ایران برای کشورهای دیگر (69 درصد) و نقش ایران در بیداری اسلامی (67 درصد) به عنوان مهمترین عوامل در اعمال تحریم‌ها علیه ایران محسوب می‌شود.

بهترین عکس العمل ایران در قبال تحریم‌ها

در مواجهه با تحریم‌ها و تاثیراتی که در اقتصاد و معیشت مردم خواهد گذاشت اکثریت مردم (77 درصد) خواستار در پیش گرفتن توامان سیاست دیپلماسی و مقاومت هستند و تنها 20 درصد مردم به مذاکره با آمریکا و کنار آمدن با آن سازش اشاره کرده‌اند.

واقع بینی در ریشه‌یابی مشکلات اخیر اقتصادی

ارزیابی مردم از وضعیت کشور معطوف به در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت است به طوری که علاوه بر این‌که اکثر مردم مشکلات اقتصادی اخیر را ملموس می دانند همین تعداد نیز (78 درصد) بر حرکت کشور در مسیر پیشرفت اذعان دارند.

بر این اساس در ریشه یابی بروز مشکلات اقتصادی اخیر، در صدر عواملی که مردم آن‌ها را به عنوان عوامل اصلی معرفی کرده‌اند، سه محور تحریم‌ها، ضعف‌های سیستم اقتصادی کشور و دلالان و مافیای اقتصادی قرار دارد و جالب این که سه عامل در دیدگاه مردم دارای وزن تقریبا یکسانی هستند.

جدول یک: نقش عوامل مختلف در بروز مشکلات اقتصادی کشور

تحریم‌ها ضعف‌های سیستم اجرایی اقتصاد کشور (بانک‌ها، مجموع قوانین ناکارآمد اقتصادی و ...) مواضع برخی مسوولان مجلس ضعف قوه قضاییه در ورود به موقع در برخورد با دلالان اقتصادی ضعف دستگاه‌های نظارتی و امنیتی نقش دلالان و مافیای اقتصادی تخریب دولت ضعف‌های اجرایی دولت
84 درصد 76 درصد 67 درصد 62 درصد 61 درصد 79 درصد 66 درصد 51 درصد

نقش هدفمندی‌ یارانه‌ها در مشکلات اخیر اقتصادی

در ارزیابی از تاثیر هدفمندی بر گرانی‌های اخیر 67 درصد معتقدند اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها در گرانی‌های اخیر نقش زیادی نداشته است. 69درصد نیز از عملکرد دولت در کنترل قیمت‌ها هنگام اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها در یک سال اول ابراز رضایت کرده‌اند از نظر این عده روند افزایش قیمت‌ها در یکسال گذشته بیشتر ناشی از تحریم‌ها و مسئله ارز بوده است تا اجرای قانن هدفمندی‌ یارانه‌ها.

ضرورت اصلاح نظام اقتصادی

پس از زمینه یابی مشکلات اخیر اقتصادی توسط مردم، اکثریت پاسخگویان خواستار اصلاح سیستم اقتصادی کشور شده‌اند به طوری که ضرورت مقابله با دلالان اقتصادی (81 درصد)، اصلاح قوانین اقتصادی (75 درصد) و نظارت موثرتر بر بانک‌ها (73 درصد) و همدلی و حل اختلافات مسوولین (71 درصد) از مهمترین پیشنهادهای ارائه شده توسط مردم بوده است.

اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها

در حدود 68 درصد مردم شهرنشین و 76 درصد روستایی خواهان اجرای فاز دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها هستند. اکثر مردم نیز اجرای طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها را به نفع کشور دانسته و معتقدند منجر به اصلاح نظام اقتصادی و پیشرفت کشور خواهد شد. همچنین اکثر مردم بر این باورند که اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها با دستاوردهای مثبتی همراه بوده است که مهمترین آن‌ها تاثیر بر اصلاح الگوی مصرف مردم بوده است. (این نتایج در جداول شماره دو و سه قابل مشاهده است)

جدول دو:‌نتایج قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها


شهرها روستاها
موافقت با اجرای فاز دوم هدفمندی‌ها 68 76
هدفمندی به نفع مردم و پیشرفت کشور 71 74
تاثیر هدفمندی در اصلاح الگوی مصرف 73 81

مخالفت مردم با تخریب طرح هدفمندی و دولت

اکثر مردم با تخریب دستاوردهای طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها مخالفند. به طوری که 75 درصد مردم با این گزینه که تخریب طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها باعث تضعیف روحیه خطرپذیری مسوولان و مردم در انجام طرح های کلان اقتصادی در کشور می شود موافق هستند. 66 درصد مردم نیز نقش تخریب دولت توسط مخالفان را از عوامل موثر بر بروز مشکلات اخیر ذکر کرده‌اند.(جدول یک)

میزان اجرای قانون هدفمندی توسط دولت

در یک نظرسنجی که در شهریور 91 و در مراکز استان‌ها (سطح ملی) انجام شده است، 67 درصد مردم معتقدند دولت قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها را (به طور کامل یا نسبی) اجرا کرده است و 18 درصد نیز معتقدند دولت در بخش کوچکی از این قانون را اجرا کرده است در ادامه نیز تنها 14 درصد مردم معتقدند دولت قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها را «اصلا» اجرا نکرده است.(جدول سه)

جدول سه:‌ابعاد مختلف نقش هدفمندی‌ یارانه‌ها در اصلاح الگوی مصرف و کاهش فاصله طبقاتی


بنزین نان گاز برق آب کمک به معیشت افراد نیازمند کاهش فاصله طبقاتی
سطح ملی 53 77 64 75 67 69 53
روستاها - - - - - 72 64

حذف طبقات متمول از پرداخت یارانه

یکی از مواردی که اکثر افکار عمومی بر آن تاکید دارند و آن را مصداق اجرای عدالت می‌دانند حذف طبقاتی است که نیازی به دریافت یارانه ندارند و می‌بایست این هزینه‌ها به دهک‌های پایین پرداخت شود. در این راستا 77 درصد مردم با حذف برخی دهک‌های اقتصادی از پرداخت یارانه موفق هستند و آن را به نفع طبقات محروم جامعه می‌دانند.

به گزارش ایسنا آنچه از مجموع نظرات مردم حاصل شده، ضرورت اصلاح سیستم اقتصادی کشور است که مورد تاکید همه صاحب نظران اقتصادی نیز ماست، از این رو فراهم کردن بستر اجرای دقیق طرح تحول اقتصادی توسط همه مسوولان کشور از مطالبات همه مردم است اگرچه برخی مخالفان، افزایش یارانه‌های نقدی را از مزیت‌های نسبی دولت برای انتخابات آینده می دانند، اما جلوگیری از اصلاح سیستم اقتصادی کشور به بهانه‌های سیاسی، مانع انجام کارهای بزرگ در کشور شده و روحیه مردم و مسوولین را تضعیف می‌کند.

از طرفی دیگر مردم در طول‌ سال‌های پس از انقلاب نگاه منصفانه و واقعی‌تری به مسائل کشور پیدا کرده‌اند و نقاط ضعف و قوت کشور را در نظر دارند. به طوری که هم پیشرفت کشورهای در عرصه‌های مختلف را لمس می‌کنند و هم مشکلات و نقاط ضعف‌های مجموعه‌ها و نیروهای داخلی کشور را درک می‌کنند. در برابر این فهم نهادینه شده و فرهنگ سیاسی مردم ایران شایسته است مسوولان کشور با کنار گذاشتن اختلافات در موقعیت کنونی، زمینه حل مشکلات اقتصادی اخیر را با نسخه داخلی اقتصادی مقاومتی فراهم کنند.

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۴ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
۵۹
۱۰۲
مشکل جای دیگری است نه احمدی نژاد اوسعی میکندکه به مردم کمک کند.دراین زمینه وچه درکارهای دیگه هرکس جزاوسازخودش رامیزند. نظراو ونظرات مردم چه فرقی به حال انها میکنند. بگرددنبال پرتقال فروش.
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۲۲:۱۷ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
۱۲۸
۱۱۲
این آمار هایتان هم مثل بقیه آمارهایتان است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۸ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
۱۱۸
۵۸
امام حسن عسکری فرمود:تمام گناهان درون اتاقی است وکلید این اتاق دروغ است.
بابا تورو به همون خدا اینقدر دروغ ننویسید.
من که میدونم پیامم منتشر نمیشه اما خواستم لااقل بانوشتن این نظر شرمنده ی شعورم نباشم
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
۱۲۳
۲۹
به جای توقف اجرای مرحله دوم یارانه ها باید برای کنترل گرانی و تورم اون رو درست اجار کرد
صورت مسئله رو نباید پاک کرد
پاسخ
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
۱۱۷
۲۲
خودتان میدوزید.خودتان می بافید.....خودتان هستید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۷ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
۱۰۷
۳۲
باز این هم ازوووووووووووووووووووووون آماراست!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۹ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
۱۵۲
۴۸
ولی تو یک سایت دیگه نتیجه نظرخواهی برای اجرای مرحله دوم هدفمندی رو نوشته بودند 83 درصد مردم مخالفند نمی دونم چرا نتایج این همه با هم تفاوت داره؟!
پاسخ
محمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
۲۰۸
۶۴
ظاهرا ":انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه " یا در ایران زندگی نمی کنند. یا خوشان را به دو گروه شهری و روستایی تقسیم کردند و نمونه گیری کردند ... مردم از شدت گرانی و وووو دارند نابود می شوند. این ها می ایند و می گویند 70 درصد گفتند وضع عالی است متعالی بفرما!!! یا صاحب الزمان تو بدادمان برس....
پاسخ
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
خدا پدرت را رحمت کند که حرف دل همه را میزنی
mouj
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۷ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
۸۳
۳۹
چرا دروغ میگین کدوم نظرسنجی ، چه آماری چه موافقی
پاسخ
هموطن کرمانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
۱۳۰
۹۱
با سلام. لطفا با نشر جداول کذب و آمار غیر واقعی خوانندگان خود را از دست ندهید. همه میدانند که ضعف مدیریتی کشور مهمترین دلیل تورم است و اجرای مرحله دوم هدفمندی فقط ثروتمند شدن ثروتمندان را در پی داشته و راه را برای بیشتر تحت فشار قرار دادن مردم باز میکند.
پاسخ
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۱۳۹
۵۸
آخه چرا انقدر سایت شما دورغ گو و توهم زاست ؟؟
شب یک شنبه 85 درصد مردم در برنامه پایش آقای حیدری که بیش از یک میلیون نفر شرکت کرده بودند گفتند مخالف مرحله دوم هدفمند سازی هستند و فقط 15 در صد گفتند موافق اجرای هدفمندی هستیم
این آمارهای دروغ که از بین همکاران 598 تون گرفتید و نظر انوهارو به عنوان نظر مردم بیان می کنید چه معنی داره؟؟
به خدا هیچ موقع خورشید پشت ابر نمی مونه.
انقدر دروغ و آمار مزخرف به خورد مردم ندید.
به این مدیر مسئول محترم تون حداقل بدید پیام امثال من رو بخونه
به خدا شما به فکر مردم بدبخت نیستید
اگر توی مردم زندگی کنید و صادقانه نظرشونو بیان کنید می بینید حتی در دور دست ترین نقطه ایران هم کمرشون با این گرونی و هدفمندی شکسته چه برسه به تهران وای بحال اینکه مرحله دوم اجرا بشه.
مرد حسابی من کارمند دولتم با فوق لیسانس و 10 سال سابقه دارم 700 هزار تومن حقوق می گیرم دونفر بیشتر هم نیستیم کمرم زیر قرض و قوله و بدهی شکسته.
اون وقت شما این مزخرفات و آمارهای اشتباه رو می دید مردم بخونن
انصافتون کجا رفته
پاسخ
مدیر پایگاه
با سلام خدمت آقا هادی
درجوابتون چند نکته باید خدمتون عرض نمایم:
1- مطلب منتشر شده براساس یک نظرسنجی علمی است که از سوی انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران صورت گرفته است اگر اشتباه صورت گرفته باشد از سوی این مرکز است و در مرحله بعد خبرگزاری ایسنا است که این پایگاه از آن نقل نموده است
2- آمارهایی که براساس نظر سنجی های تلویزیونی بدست می آید هیچگونه مبنای علمی ندارند و نمی توان از آن به یک نتیجه علمی رسید. این نکته را می توانید از کارشناسان آمار بپرسید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
وشما این امارها ی خود ساخته را منتشر می کنید؟جالبه نه
mouj
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۴ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۱۳۵
۱۷
مگه شما داخل این مملکت زندگی نمیکنید از وضع معیشت مردم خبر ندارین !!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
مردم به تمام امارها بدبین هستند اداره آمار تازگی وظیفه اش را به انجمن دانش اموختگان داده؟ کم دروغ نشنیده بودیم این هم یکی از اونا
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۹۰
۲
جالبه این آمار و ارقامو از کجا در اوردید؟ ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۳۷
۱
مردم که آدم نیستند تا به حرفشون گوش بدن. همه می گن نه اینا میگن میگن آره . با با به چه زبانی ملت بگند که نمی خواهند ریاضت اقتصادی اروپا و غرب به ایران هم بیاد. هدفمندی تا ابدیت نه.
نمی دانم چرا دولت دیگر خود را از ملت نمی داند و تافته جدا بافته می داند خودش را. باباجان همین ملتند که شما در راس امورید به داد مردم برسید هم در دنیا و هم در آخرت ثواب دارد.
پاسخ
رحیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۵۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۴
۱
بنظرمن اگر هدفمندی را همانطور که قبلاخودشان گفته بودندگام به گام انحام میدادندمفید واقع میشد چون با درامدمردم هماهنگ میشد ولی اینطور سود جویان استفاده می کنند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۳۲
۱
این آمارها مثل آمار ورزشگاه آزادی است
پاسخ
احد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۷۰
۰
خودتان هم می دانید این آمار سرتاپا کذب و سفارشی است .
پاسخ
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۵۴
۰
خدا از کسانی که فقط به فکر خود و زن وبچه خودند و دیگران برایشان اهمیتی ندارند نگزرد آقایان شماچرا اینقد دروغ میگویید؟شما مگر مسلمان نیستید؟حداقل اصول انسانی را رعایت کنید مگرالان شما در راس امور نیستید حداقل بخاطر خدا به فکر مردم باشید واینقد با آمار وارقام بازی نکنید
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۱۶
۰
فقط میتونم اینو بگم که خدا بدادمان برسه اونقدر دروغ گفتید به مردم فکر میکنید هر چی بگید مردم باور میکنند تو کشورهای خارجی وقتی 2و3 درصدخرد خوراک گرون بشه اونقدر بزرگنمای میکنیدکه مردم فکر کنند چه خبره ولی تو مملکت ما وسایلی که 100و200 برابر کرون میشه بهش اشاره هم نمیشه
پاسخ
علي برپور از تبريز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۶
۰
حضرت ايه الله آملي لايجاني در اسلام براي براي دروغ گفتن حكمي نيست ؟ دروغ كه سر تمامي گناهان است چرا در حكومت اسلامي ما بر آن هيچ جرمي اجرا نميشود؟
پاسخ
قیطاس اندکایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۱
۴۷
فازدوم یارانه ها درم است است درصورتیکه توررامحارکنند
پاسخ
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۴ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۵
۱
آقایان 598 با تشکر از جوابیه ای که برای اینجانب فرستادید
ولی انصافاً شما نیز در این مملکت زندگی می کنید و اگر از اطرافیان خود نیز بپرسید که توی این یک سال چقدر زندگی برای آنها سخت شده به این جور آمارها شک می کنید حالا می خواد برای خبر گذاری ایسنا باشه یا هر جای دیگه
بنده خودمم در دانشگاه مشغول تدریس هستم کم و بیش با آمار و ارغام آشنا هستم. بهر حال پیشنهاد می کنم مطالب ارائه شده در سایتتون رو بی طرفانه ارائه بدهید . انتقاد همیشه باعث پیشرفت می شود. من زیاد به سایتتون سر می زنم.
با تشکر
راستی آمار برنامه پایش که یک برنامه علمی و پربیننده هست فکر نمی کنم خیلی مبنای علمی نداشته باشه!!
پاسخ
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۱۳
۰
چرافکر میکنید مردم .....هستند مگه شما تو ایران زندگی نمیکنیدشاید غم ما کارمندا را ندارید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
مگه..... نیستند؟تازه شما کارمندان جزو افراد خوشبخت و مرفه هستید تو این مملکت خانواده های آبرومند فاقد درآمد کم نیستند
ابوالحسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۷
۰
چرا اکثر اظهار نظرها مدعی اند که مطلب شما دروغ است .شاید یکی از دلیلهایش قضیه چوپان دروغ گو باشد
پاسخ
دلسوز
-
۱۲:۴۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۳
۰
معقولانه تر و واقع بينانه تر مطالب رو بنويسيد. ما در كره ماه زندگي نمي كنيم .ما در بطن جامعه هستيم .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۳
۰
اين همه نظر مخالف ،‌ نشون مي ده كه آمارها درست نيستن .... اين 70% كجا هستن تا همين جا آمار شما را تاييد كنند؟!!!
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۳
۰
فقط اینو میتونم بگم 600هزارتومان حقوق دی ماه من خرج یک هفته من شد 1-اجاره خونه 400000تومان2- 2عددمرغ 28000تومان 3-گوشت 40000 4-صابون وشامپوو..12000تومان 5-تخم مرغ 7000 6-حبوبات 30000تومان 7-سبزیجات25000 8-سویا 3000تومان 10-میوه 15000تومان 40000تومان هم توجیبم مانده برای خرید نان وماست وخرت وپرت راستی فراموش کردم 136500 یارانه این ماه راهنوز نگرفتم خدارا شکر ازناراحتی دلم از دهانم داشت بیرون می زد
پاسخ
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۶ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
ایول داداش شما مرغ و سویا میل میفرمایید
بیایید شادیهایمان قسمت کنیم
افروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۳۶
۰
نمیدونم چرا حالا همش یاد دماغ پینوکیو میافتم کاش دماغ دروغگوها دراز میشد
پاسخ
فهیمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۵
۰
خدایا از دست این همه دروغ به توپناه می بریم ؟ امان از دروغ 0 امان ازدروغ
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۴۰
۰
آمارتون ساختگیه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۲
۰
خود گل آقایی خود خودش حرف نداری کلی خندیدیم
پاسخ
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۱۵
۰
دروغ كه آدمو خفه نمي كنه بگيد اشكالي نداره
پاسخ
حمیدازقم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۴ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
۱
۰
سلام. لازم است قبل از نشر هر خبر، صحت و سقم آنرا بررسی فرمائید و از منابع موثق و صلاحیتدار نقل کنید که اینطور افتضاح نشود. آیا انجمن دانش آموختگان و امثالهم از مراجع رسمی و صلاحیتدار آمار هستند؟ ما نگفتیم شما می خواهید صرفا خوراک خبری بسازید به هر قیمت !!؟
پاسخ
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۴ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
۲
۰
84 درصد 76 درصد 67 درصد 62 درصد 61 درصد 79 درصد 66 درصد 51 درصد
اینا که سرجمع شونصددرصده بعدشم مگه دوست عزیزمون نگفتن تحریمها کاغذ پاره ای بیش نیست حالا چطور شد کاغذ پاره 84 درصد نقش داشته.
پاسخ
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
من موندم این آمارها را از کجا در میارید بخدا مردم و خود شخص من دارم زیر بار گرانی له میشوم تو را خدا بجای این کارها به داد ملت برسید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۹ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
داداش داره شرایط ظهور رو فراهم میکنه !!!
خدا خیرش بده خودشو به خاطر ما از دنیاو آخرت محروم میکنه !! ولی به خدا ما راضی نیستیم وشکایت به حق میبریم ........
شما هم خواب رنگی ببین
99 در صد بدبخت تر شدن 70 در صد خوشبخت شده بقیه هم تا هزارتا مونده
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها