کد خبر: ۱۰۸۴۸۵
زمان انتشار: ۲۲:۰۱     ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
پیشکسوت استقلال با اشاره به باخت فصل گذشته استقلال این بازی را یک سونامی علیه استقلال توصیف کرد.

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی؛ بهتاش فريبا از آن جمله استقلالي‌هايي است كه چه به عنوان بازيكن و چه در جايگاه مربي در دربي‌هاي زيادي حضور داشته است. او در مورد بازي روز جمعه مي‌گويد: «دربي هميشه شرايط خاص خودش را دارد و نبايد براي اين بازي به جدول و شرايط تيم‌ها در قبل از آن سال‌ها نگاه كنيم. پرسپوليس اكنون تكاني خورده است و شرايطش نسبت به گذشته بهتر شده، بازيكنان اين تيم نشان دادند مي‌خواهند به جايگاه واقعي خود برگردند زيرا جايگاه پرسپوليس در پايين جدول نيست. بازيكنان پرسپوليس همچنين نشان دادند كه مربي‌شان را دوست دارند. برخي از آنها با يحيي همبازي بوده‌اند.»

 

او با توجه به جذب بازيكنان جديد، كار مهره‌چيني را براي قلعه‌نويي سخت مي‌داند اما شانس پيروزي اين تيم را بيشتر مي‌داند: «استقلال هم تيم كاملي است. در هر پست دو سه بازيكن خوب دارد و مهره‌چيني اين تيم يكي از كارهاي سخت است. با بازگشت مجتبي جباري وحدت تاكتيكي استقلال بيشتر شده است. با پاس‌ها و مديريت او در زمين بيشتر بازي در يك‌سوم زمين حريف انجام مي‌شود و او پاس‌هاي آخر را خيلي خوب مي‌دهد. پاس‌هايي كه براي گل كردن آنها مهاجم كار سختي ندارد. با حضور بازيكنان جديدي مانند محمدرضايي، حاتمي و اشجاري استقلال ديگر تنها از يك سمت حركت نمي‌كند بلكه راه‌هاي رسيدن به دروازه حريف براي اين تيم متعدد است و همين مساله پرسپوليس را با مشكل مواجه مي‌كند. روي كاغذ و با توجه به شرايط جدول استقلال مي‌تواند برنده اين بازي باشد اما همه چيز به تمركز بازيكنان در روز مسابقه بر مي‌گردد و اينكه از موقعيت‌هاي گلزني استفاده كنند.»

 

اما فريبا هم مثل ساير استقلالي‌ها باخت 2-3 فصل گذشته را باور ندارد: «در آن باخت خيلي مسائل دخيل بود؛ شايد هر 10 سال يكبار چنين اتفاقي در فوتبال بيفتد. آن دربي مثل بازي بايرن مونيخ و منچستر يونايتد بود. مسابقه‌اي كه ما اسير اتفاقات فوتبال شديم. به عقيده من هم آن بازي مهيج‌ترين دربي تاريخ بود. در آن مسابقه مي‌خواستيم به پرسپوليس 6-5 گل بزنيم كه گرفتار سونامي 10 دقيقه پاياني بازي شديم. اگر اتفاقات بازي را مرور كنيم ما زماني كه 2- صفر از حريف جلو بوديم دو موقعيت صد در صد گلزني را توسط محسن يوسفي و اسماعيل شريفات از دست داديم. اگر آن توپ‌ها گل مي‌شد شرايط بازي فرق مي‌كرد و ما مي‌توانستيم پنجمين دربي متوالي را هم ببريم تا ديگر شكستن اين ركورد تقريبا غير ممكن شود.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها