کد خبر: ۱۰۸۴۵۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
فواز جرجس گفت: مهمترین دلیل این سکوت کمرنگ شدن موضوع حمله نظامی فرانسه به کشور ثروتمند مالی می باشد کشور الجزایر نیز به جنگنده های فرانسوی اجازه داده است تا از حریم هوایی این کشور برای حمله نظامی به مالی و یا هر کشور آفریقایی دیگری استفاده نماید.
به گزارش سرویس بین الملل بی باک، سکوت مطلق غرب در برابر کشته شدن گروگان هایش در الجزایر در حالی است که کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس و حتی فرانسه در گذشته به بهانه نجات جان اتباعشان در کشورهای مختلف دست به اشغال آن کشور می زنند و یا اینکه سعی می کنند تا با گروگان گیرها ارتباط برقرار کنند اما این بار حتی از عجله نیروهای الجزایری برای حمله به گروگان گیر ها و عدم معامله با آنها نیز کوچکترین انتقادی نکردند.

در این رابطه فواز جرجس مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه در دانشگاه لندن در گفتگو با " الجزیرة.نت" بیان کرد: کشته شدن 23 تبعه آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی در نبرد نیروهای الجزایری و گروگان گیرها در " ان امیناس" و سکوت این سه کشور مطمئنا دلیل به خصوصی دارد.



وی اظهار داشت: کشور الجزایر از ابتدا به هیچ کشوری اجازه دخالت را نداد و به گروگان گیرها اعلام نمود که یا تسلیم و یا کشته شوید. الجزایر حتی به خود زحمت معامله با این تروریستها را نداد و فورا وارد عمل شد که این امر منجر به کشته شدن تعدادی از گروگان ها شد که با کمال تعجب شاهد سکوت و بی توجهی غربیها به این افتضاح هستیم.



فواز جرجس در ادامه افزود: مهمترین دلیل این سکوت کمرنگ شدن موضوع حمله نظامی فرانسه به کشور ثروتمند مالی می باشد کشور الجزایر نیز به جنگنده های فرانسوی اجازه داده است تا از حریم هوایی این کشور برای حمله نظامی به مالی و یا هر کشور آفریقایی دیگری استفاده نماید.

نکته جالب اینکه فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه از این اقدام احمقانه الجزایر تعریف و تمجید کرده و گفته است که گفتگو با گروگان گیرها به هیچ وجه امکان پذیر نبود و نیروهای الجزایر چاره ای جز هجوم نداشتند. البته این جملات را مسئولان انگلیس و امریکا نیز در وصف این افتضاح امنیتی الجزایر تکرار کردند.



رژیم دیکتاتوری الجزایر همپیمان مهمی برای غرب و به خصوص دولت فرانسه می باشد و غرب نمی خواهد این رابطه خوب حتی به قیمت جان اتباع کشورهای غربی، خدشه دار شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها