کد خبر: ۱۰۸۲۴
زمان انتشار: ۲۱:۲۰     ۱۸ فروردين ۱۳۹۰
نوشتاری از حجت الاسلام شفیعی کیا:
«شیخ خالد ملا » از رهبران سرشناس اهل سنت عراق در حاشیه کنفرانس وحدت سال گذشته در دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی انعکاس خطبه عربی نماز جمعه ایشان در میدان التحریر را نقطه عطفی در پیروزی ملَت مصر دانست و ...

 اگر چه در ابتدای جوشش اسلامی منطقه ، استکبار به فرماندهی آمریکا از ابتکار عمل باز مانده بود ولی با زمان سوزی ای که جنون قذافی به وجود آورد و با دخالت کشورهای وابسته منطقه به خصوص رژیم آل سعود به نظر می رسد که اردوگاه غرب خود را یافته و بر آن است که برای مدیریت تحولات ، اوضاع را پیچیده کرده و سعی دارد جوششی را که به همگرایی منطقه می انجامد را در جهت تجزیه کشورهای اسلامی و اختلاف انگیزی منحرف کند و طرح شکست خورده «خاورمیانه بزرگ » زمان بوش را بازپروری کند که این واقعیت ها حساسیت تصمیم گیری ها و اتخاذ مواضع را چند برابر می کند.

 

اقدامات مهمی که دشمنان دررویکرد جدید خود برای دنبال کردن اهداف مورد نظر انجام می دهند عبارتند از :

 

ا ) حمله نظامی به لیبی به بهانه جنون قذافی که اهداف زیر را دنبال می کند:

 

الف – با کمک شورای امنیت سازمان ملل حضور مداوم در کشور بزرگ اسلامی شمال آفریقا که در همسایگی مصر وتونس می باشد و سرشار از نفت است و مدیریت آن کشور به مدل عراق .

 

ب – با توجه به عدم تمکین انقلابیون لیبی و بی اعتمادی مریدان « عمر مختار » به غربی ها ناتو وآمریکا در تلاشند با ایجاد تعادل بین نیروهای سبز قذافی و انقلابیون ، میدان بدون برنده ایجاد کرده و با بمباران مواضع غیر نظامی ها ودوطرف با فرسایشی کردن جنگ دو گزینه در پیش دارند یا پس از تضعیف دوطرف گروه سومی را که نیروهای اطلاعاتی شناسایی کرده اند را تقویت کرده و روی کار آورند ولو اينكه اين جايگزين از بستگان ديكتاتور ليبي باشد و همانگونه که پس ازرفع اشغال افغانستان از شوروی و بعد ازجنگ های خانگی بین گروههای افغانی غرب وعربستان « طالبان » را در افغانستان حاکم کرد که بنابر آنچه که «اوباما» اخیراً از رویکرد جنگ اطلاعاتی در لیبی گفته است این احتمال بیشتر می باشد.. گزینه احتمالی دیگر غربی ها در لیبی می تواند تجزیه این کشور بزرگ اسلامی به چند کشور تحت تسلط وفاداران سبز قذافی و انقلابیون باشد که با تضاد موجود اقتضای جنگ همیشه بین این دوکشور وجو خواهد داشت همانطور که سودان را به دو کشورتجزیه کردند.

 

ج – انحراف افکار عمومی از جنایات بحرین و خود را در کنار مردم آزادیخواه منطقه نشان دادن.

 

2 ) به کار گیری مشت آهنین بر علیه مردم بحرین با کمک عوامل شان در منطقه با چند هدف :

 

الف – با کمک بوق های رسانه ای منطقه دادخواهی مردم بحرین را حرکتی ایرانی وشیعی نمایش دهند و چند مقصود را دنبال کنند:

 

1/الف – با تهییج احساسات میلیون ها جوان شیعی به خصوص در ایران زمینه جنگ منطقه ای را فراهم کرده و گره کور جنگ های سنی وشیعه در حرکات عظیم منطقه بیاندازند.

 

2/الف – با ایجاد اختلاف در بین علماي اسلامي و ولایت فقیه در نوع کمک به مردم بحرین زمینه فتنه در داخل کشور را آماده کنند. بنابر این مهم بسیار لازم است که در مدیریت تحولات منطقه تنها صدایی که از ایران اسلامی بلند می شود سخن ولی امر مسلمین باشد و همانگونه که ایشان با مدیریت انقلاب مصر درخطابه تاریخیشان اوضاع منطقه را متحول کردند تبیین راهبرد و روش برخورد با شرایط پیچیده منطقه را نیز ایشان بدهند و بزرگانی که وارد این قضایا می شوند نباید فراتر از ابراز احساسات و محکومیت وارد این حوزه شوند.

 

چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان مهمشان در آستان مقدس رضوی علیه السلام در ابتدای امسال در باره قیام مردم بحرین فرمودند :

 

« اگر خيرخواهاني در اين بين وجود دارند من به آنها اعلام مي‌كنم مسئله را شيعه و سني نكنيد چرا كه اين بزرگترين خدمت به آمريكا و دشمنان امت اسلامي است كه حركت عمومي ضداستبدادي يك ملت را حمل كنند به دعواي شيعه و سني؛ و اين در حالي است كه دعواي شيعه و سني وجود ندارد. ما بين غزه و فلسطين و تونس و ليبي و مصر و بحرين و يمن تفاوتي نمي‌گذاريم و معتقديم در همه جا ظلم به ملت‌ها محكوم است و حركت ملت‌ها با شعار اسلام در جهت آزادي مورد تأئيد ماست. » 1/1/90

 

«شیخ خالد ملا » از رهبران سرشناس اهل سنت عراق در حاشیه کنفرانس وحدت سال گذشته در دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی انعکاس خطبه عربی نماز جمعه ایشان در میدان التحریر را نقطه عطفی در پیروزی ملَت مصر دانست و گفت : دوستان من از میدان التحریر با من تماس گرفتند و گفتند ما از سقوط مبارک مأیوس شده بودیم و قرار بود شنبه به تحصن پایان دهیم ولی خطبه « امام خامنه ای » روح امید در ما دمید و ما با ایستادگی پیروز شدیم و این پیروزی را ما مدیون امام خامنه ای هستیم .

 

این نکته مهمی است که رهبر معظم انقلاب به درستی سقوط دیکتاتور مصر را « فتح الفتوح » سایر کشورهای منطقه دانستند وبیشترین تکیه را بر آن کردند بنابر این سقوط سایرین نیز حتمی است فقط ما باید به دور از احساسات به مدیریت ایشان توجه کنیم و همانطور که فرمودند بدانیم که « منافق واقعی آمریکاست . » ( 1/1/90 ) و از کید آن غافل نشویم .

 

2– پایگاه پنجم دریایی آمریکا در بحرین و مرکز فرماندهی آنان در منطقه هزینه سقوط بحرین را بالا برده بنابر این شرایط بحرین شرایط خاص خود را دارد که ما شاهدیم که مقامات آمریکایی در این باره بیشترین رایزنی را با حکام ظالم منطقه داشته اند .

 

3– با احقاق حقَ مردم بحرین شیعیان منطقه شرقیه عربستان که همجوار با بحرینند نیز تقویت می شوند و این منطقه مهم نفت خیز عربستان که غالب نفت عربستان را در بر دارد را به مخاطره می اندازد بنابر اين در سكوت ننگين مجامع بين المللي و كشورهاي منطقه تمام امكانات خود را در سركوب مردم مظلوم بحرين به كار مي گيرند غافل از اينكه ظلم ظالم مرگ ظلم را نزديك تر مي كند.

 

3 ) سقوط کشور مهم « یمن » نیز هم کابوسی برای عربستان وهم برای رژیم صهیونیست و به تبع آمریکا واردوگاه غرب است و تاکنون نیز گزینه موجود برای آمریکا در یمن جایگزینی « علی محسن » فرمانده خونريز و وهَابی یمنی به جای « علی عبدالله صالح » است تا که تا حدودی از التهاب کشور مهم یمن که در همسایگی آبی رژیم صهیونیستی و هم مرزعربستان است بکاهد و مدیرت از دست رفته خود را باز یابد.

 

سفرهای دامنه دار « گیتس » وزیر دفاع آمریکا به کشورهای ملتهب و عربستان و تأثیر این سفرها برتصمیمگیری های منطقه ای و ایجاد حرکات موازی در « سوریه » و پیام تند « اوباما » به ایران در آستانه نوروز نشانه جهتگیری جدَی دشمنان برای خروج از اوضاع نامطلوبی است که در آن گرفتار آمده اند. و در این راستا دو مطلب بیش از هر چیزی برای آنان حیاتی است و آن این است که اولاً ایران را از کانون الگویی انقلابیون منطقه خارج کنند و ثانیاً با گرفتار کردن کشور به حواشی و مناقشات داخلی انقلاب اسلامی را از مدیریت اوضاع باز دارند همانطور که در دوران دولت کارگزاران و مدعی اصلاحات همین کردند . که به یاری خدا وعنایات امام زمان علیه السلام با شکست این ترفند ها تحولاتی که تاکنون به نفع انقلاب اسلامی بوده است برکات بیشتری خواهد داشت و همانطور که امام خامنه ای در دیدار اخیرشان با فرماندهان ارشد نظامی فرمودند :

 

« حركت مباركي كه امروز در منطقه آغاز شده بخشي از ثمرات ايستادگي ملت ايران است و در آينده تحولات بيشتري روي خواهد داد. » 14/1/90

 

ملَت ایران با ایستادگی واعتماد به مسئولان و حرکت در مسیر « جهاد اقتصادی » بیشترین کمک را به ملَت های منطقه می تواند بکند چراكه مسئولان با حمایت مردمی است که می توانند در کشور ومنطقه هرنوع اقدام درخور و کارسازی را انجام دهند و إن شاءالله در جنگ اراده مستکبرین واراده جمهوری اسلامی شاهد تحولات بیشتری در منطقه خواهیم بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۵ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
برخی مواضع مدیر حوزه اباصالح قم!




این کلیپ جهت آشنایی امت حزب الله با مدرسه ای علمیه و مدیریت آن است که با تفکرات غلط و خطرناک خود ذهن پاک طلاب مبتدی را شستشو داده و از مسیر حق و حقیقت که همان مسیر ولایت باشد خارج می کند. این کلیپ حاوی مشتی از خروار مواضع خطرناک آقای سید محمد مهدی شیرازی مدیر مدرسه ی علمیه ی اباصالح قم می باشد.







حجم : 9 مگابايت / فرمت wmv



كليپ تصويري



مستقيم / download

انصارکلیپ
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
الله اکبر
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۲ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۰
۰
۰
تف بر تفاله های یهودی / ابن الحرام های سعودی / لعنت به تخم نحس سقیفه / سگ توله های آل خلیفه / بحرین سرزمین خدا خواه / محکم بگو علی ولی الله
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها