کد خبر: ۱۰۷۸۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی از رایزنی با برخی کشورها برای پالایش نفت خام ایران در پالایشگاه‌های خارجی و سپس فروش فرآورده نفتی با ارزش افزوده بالاتر خبر داد.
به گزارش 598، حسن خسروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، با اعلام اینکه هم اکنون کار فروش نفت توسط بخش خصوصی براساس توافقی که بین شرکت ملی نفت ایران و اتحادیه صادرکنندگان فراورده های نفتی انجام شد در حال انجام است، گفت: تنها مشکل موجود که برای آن نیز به دنبال راه حل اجرایی هستیم تامین و دریافت وجوه حاصل از فروش نفت است که مذاکراتی را نیز با بانک مرکزی انجام داده ایم.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی تصریح کرد: به دنبال ایجاد بازارهای جدید برای فروش نفت خام هستیم و بازارهای مدنظر اتحادیه برای فروش نفت خام، به جز بازارهای کشورهایی خواهد بود که بخش دولتی هم اکنون به آنها نفت صادر می‌کند و ما به دنبال آن هستیم تا بازارهای جدیدی برای فروش نفت خام کشور بیابیم.
وی تاکید کرد: همان طور که دولت نیز به این موضوع اعتقاد دارد، بخش خصوصی نیز به دنبال آن خواهد بود تا در حد توان از خام فروشی جلوگیری کند.
خسروجردی افزود: به این منظور و با توجه به این که مشتریان فرآورده بیشتری در سطح دنیا به نسبت نفت خام وجود دارد، قصد داریم با ملاحظات و حرکت در چارچوب قانون و از طریق مذاکره با برخی کشورها و پالایش نفت خام در پالایشگاه های خارجی، نفت خام را به فرآورده تبدیل و از طریق ایجاد ارزش افزوده نسبت به صادرات فرآورده تولیدی اقدام کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها