کد خبر: ۱۰۷۷۳۳
زمان انتشار: ۱۸:۴۶     ۳۰ دی ۱۳۹۱
آیت‌الله حائری شیرازی:
نماینده مجلس خبرگان رهبری به مسأله اسلامی شدن دانشگاه‌ها اشاره کرد و با بیان این که تحقق واقعی این موضوع مهم تنها در ظاهر نیست، گفت: برای اسلامی شدن دانشگاه ها باید آیات و روایت های دینی وارد علوم مختلف دانشگاهی ما شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسا در رشت، آیت‌الله محی‌الدین حائری‌ شیرازی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در جلسه شورای اداری گیلان، ملت ایران اسلامی را مردمی با بصیرت و آگاه دانست و گفت: این مردم همیشه در صحنه در اطاعت از رهبری انقلاب همواره پیشگام بوده اند.

وی با بیان این که مردم کشورمان همواره تابع رهبرمعظم انقلاب بوده و هستند، افزود: ملت ایران اسلامی با استقامت، صبر و بصیرت در مسیر ولایت و رهبری گام برداشتند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ملت ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب همیشه در مسیر آرمان های امام و رهبری گام برداشتند، خاطرنشان کرد: امروز نیز این ملت صبور و بصیر در دفاع از آرمان های انقلاب پیشگام هستند.

آیت الله حائزی شیرازی با اشاره به این که مردم کشورمان در هشت سال دفاع مقدس با همه توان از میهن اسلامی و آرمان های آن حراست کردند، گفت: هشت سال دفاع مقدس نیمی از امتحانی بزرگ برای ملت ایران بود، چون مؤمن برای رسیدن به جایگاه های برجسته نیازمند قرار گرفتن در امتحان است.

وی در ادامه سخنان خود به نهضت حسینی و واقعه عاشورا اشاره کرد و با بیان این که عاشورا نتیجه بی بصیرتی عده ای در دوران امام حسین (ع) بود، گفت: سید و سالار شهیدان برای دفاع از شریعت محمدی در برابر ظالمان قیام کرد و به شهادت رسید، شهدای عاشورا میوه های بصیرت بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله اسلامی شدن دانشگاه ها اشاره کرد و با بیان این که تحقق واقعی این موضوع مهم تنها در ظاهر نیست، خاطرنشان کرد: برای اسلامی شدن دانشگاه ها باید آیات و روایت های دینی وارد علوم مختلف دانشگاهی ما شود.

آیت الله حائری شیرازی با بیان این که پر شدن حافظه بدون اندیشه هدف غرب است، خاطرنشان کرد: علوم دانشگاهی ما باید در مسیر ترویج ارزش های دینی گام بردارند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در گذشته در عرصه علوم انسانی شاهد ورود دانش غربی بودیم، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از فارغ التحصیلان ما در سطوح مختلف در مسیر تصمیم گیری قرار می گیرند نتیجه همین علوم هستند.

وی با تأکید بر این که روح ارزش های دینی باید وارد علوم دانشگاهی ما شود، ادامه داد: زمانی می توانیم بگوییم در مسیر اسلامی شدن دانشگاه ها قرار داریم که آیات و روایت های دینی در عرصه جامعه شناسی، اقتصاد، سیاست، برنامه ریزی و مدیریت قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها