کد خبر: ۱۰۷۳۷۰
زمان انتشار: ۱۵:۵۵     ۲۸ دی ۱۳۹۱
چه کسانی از اختلاف دولت و مجلس سود می کنند؟
شاید بتوان حضور دیروز رئیس جمهوری محترم در مجلس شورای اسلامی را نمونه خوبی از تعامل و همکاری مجلس و دولت در پیگیری مطالبات بحق رهبری در ایجاد فضای آرام و بور از اختلاف در حل مشکلات کشور دانست.آرامشی که نبود اش برای مسببین آن سودهای فراوانی دارد که رئیس جمهور نیز در سخنان روز گذشته خود در مجلس به آن اشاره نمود. احمدی نژاد با اشاره به این موضوع افزود: " امروز عده‌ای از تخریب رابطه دولت و مجلس سود سیاسی و احتمالا اقتصادی می‌برند."
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، شاید بتوان حضور دیروز رئیس جمهوری محترم در مجلس شورای اسلامی را نمونه خوبی از تعامل و همکاری مجلس و دولت در پیگیری مطالبات بحق رهبری در ایجاد فضای آرام و بور از اختلاف در حل مشکلات کشور دانست.

آرامشی که نبود اش برای مسببین آن سودهای فراوانی دارد که رئیس جمهور نیز در سخنان روز گذشته خود در مجلس به آن اشاره نمود. محمود احمدی نژآد با اشاره به این موضوع افزود: " امروز عده‌ای از تخریب رابطه دولت و مجلس سود سیاسی و احتمالا اقتصادی می‌برند."

اما زمانی که کمتر از یک روز از حضور کم حاشیه رئیس جمهور در مجلس می گذرد به سرعت ضمیر مرجع خود را پیدا نموده و مشاور پارلماني رييس مركز مطالعات و استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام که این روزها به مجیز گوی جناب آقای هاشمی تبدیل شده است در سیاهه ای  در سایت منتسب به حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی ناراحتی و عصبانیت خود را از ایجاد فضای آرام بین دولت و مجلس اعلام می نماید.

علی عسگری در نوشته خود با تکرار چندین توهین و اتهام به شخص رئیس جمهور و دولت این گونه می آورد: "مجلس امروز و مجالس فردا باید بدانند سرّ تعبیر امام درباره مجلس ناظر به نقش آفرینی نمایندگان ملّت است و بس . شبیه نقش هاشمی در مجلس اول .تاریخش که هست باید همه بخوانیم و بیاموزیم."

مشاور پارلماني رييس مركز مطالعات و استراتژيك مجمع در ادامه سیاهه خود می نویسد: " مثالی بزنم و سخنم را به پایان ببرم . رئیس جمهور وقت در سال 60 به  آیت الله هاشمی نامه ای نوشت با لحنی تهدیدگونه .  برای تحت فشار قرار دادن نمایندگان مخالف دولت . که  نوار سخنرانی فلانی و فلانی را بدهید.  پاسخ آیت الله هاشمی به آن نامه بسیار عبرت اموز است . آقای هاشمی در پاسخ  نوشتند: آقای بنی صدر! شما نمی توانید ازمجلس توضیح بخواهید یا تعیین تکلیف کنید، رئیس جمهوردر مقابل مجلس فقط باید پاسخگو باشد ... تاریخ برای عبرت آموزان ، آموزه های زیادی برای عبرت آموزی دارد."

وی با بیان اتهامات گوناگونی چون عوام فریبی، قانون گریزی، توزیع پول توسط دولت با هدف انتخاباتی و ... حتی انتقاد تندی را نسبت به نمایندگان تعامل کننده با مجلس از خود نشان می دهد.

لازم می دانیم بار دیگر جهت اطلاع آقای عسگری و بزرگترش بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم تعامل دولت و مجلس را باز نشر نماییم:

*" بالاخره دولت و مجلس و قوه قضاییه یک واحدید و یک کل هستید؛ ناچار باید باهم تعامل کنید. این هم نمی شود که این قوه تقصیر را بر گردن آن قوه بیندازد و آن قوه تقصیر را بر گردن این قوه بیندازد. بالاخره در مجموع، حالا بنده که برحسب قانون مسئولیت تنظیم قوا را برعهده دارم، وقتی این طور می بینم، به این نتیجه می رسم که یک خرده تقصیر این قوه است و یک خرده تقصیر آن قوه است. وقتی که این طوری شد، طبعا یک ذره این باید جلو بیاید، یک ذره آن باید جلو بیاید.
بدون هماهنگی با قوای دیگر، شما نمی توانید کار را پیش ببرید و حتما بایستی این تعامل و هماهنگی و اعتماد را به وجود آورید؛ که این اعتماد از یک طرف، اعتماد از طرف دیگر را هم به وجود بیاورد.

البته بدیهی و طبیعی است که وقتی انسان با یک طرفی می خواهد تعامل کند که در آن طرف هم اراده های مختلفی وجود دارد، نباید انتظار داشته باشد که همه اراده ها و زبان ها در آن طرف، به این اعتماد و خوش اخلاقی ای که شما نشان دادید، توجه کنند؛ نه، حالا بالاخره یک گوشه ای هم یک صدایی درمی آید.

اما اصل را بر این باید گذاشت؛ هم آنها باید به شما اعتماد کنند، هم شما باید به آنها اعتماد کنید." ( ۶/۶/۱۳۸۵)

* "
مواظب باشید دولت به خاطر اختلاف نظر، اختلاف سلیقه، اختلاف مذاق و اختلاف جناح مورد تضعیف قرار نگیرد. دولت را باید نگه داشت. همه باید رئیس جمهور را مورد تکریم قرار بدهند و این را همه یک اصل بدانند. این که افرادی بیایند و سعیشان این باشد که دولت را ناکارآمد جلوه بدهند، این خدمت به کشور نیست. اگر عقیده شان هم این است، این عقیده را بایست به یک نحوی به گوش خود مسئولان دولتی یا مسئولانی که می توانند اثرگذار باشند، برسانند؛ اما تبلیغ ناکارآمدی دولت را در بین مردم کردن، آن هم غیرمنصفانه، صحیح نیست. "(دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ۱۳۸۵)

* "دو عنصر نظارت و همکاری صمیمانه، در تعامل با قوای دیگر، باید دو بخش تفکیک ناپذیر باشند. مسئولیت نظارتی مجلس هرگز نباید به دست اهمال سپرده شود، اما هرگز هم نباید نظارت مجلس به معنای رقابت با دولت و نشنیدن نیازها و ضرورت ها و تنگناهای آن شمرده شود.

محور کار و عمل در کشور و نماد داخلی و خارجی نظام جمهوری اسلامی، عمدتا قوه مجریه است. همه باید به آن کمک کنند و هرگاه دولتی با نشاط بیشتر و همت بالاتر و ارزشگرائی قویتر در صحنه است، این کمک باید مضاعف گردد. "(پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز به کار مجلس هشتم)

* "مردم به هیچ وجه از اصطکاک خوششان نمی آید و بازخورد آن کاملا منفی است زیرا مردم خواستار همکاری صمیمانه مسئولان برای حل مشکلات کشور هستند." (دیدار با نمایندگان مجلس هشتم ۱۳۸۸)

* "بدانید البته شماها می دانید، این گفتن ندارد- خیلی هستند که همتشان این است که بین قوای کشور، بین جریان ها تصمیم گیری در کشور نزاع و اختلاف و دعوا ایجاد کنند.

ایجاد شکاف و رخنه در بافت یکپارچه فرماندهی کل کشور- یعنی همین مجموعه قوای سه گانه که دارند بر امور کشور فرماندهی و حکمرانی می کنند- یکی از آرزوهای بزرگی است که سالهاست برای ضربه زدن و شکست دادن جمهوری اسلامی، دشمنان جمهوری اسلامی دارند این نقشه اش را تعقیب می کنند… . بنابر ایجاد اختلاف نباید بگذارید." (بیانات در اولین دیدار با نمایندگان مجلس هشتم)

* "میثاق همه ما قانون اساسی است و یک وظایف تعریف شده ای در قانون اساسی کشور وجود دارد. یک کاری برعهده مجلس است که باید انجام بدهد، دولت ناگزیر بایستی از آن تبعیت کند. اختیاراتی هم بر عهده دولت گذاشته شده است، مجلس و قوای دیگر حق ندارند در آنها دخالت کنند.

هرکدام یک محدودیت و مسئولیت تعریف شده ای دارند و براساس همین بایستی تعامل داشته باشید. بالاخره قانون و مجلس و اینها اهمیت کمی ندارند. "(دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت ۶/۶/۱۳۸۵)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۱۲۳
۱۶۶
تیم هاشمی حیاتش به این دعواهاست،ولی به نظرم گیج ضربه آقا هستن که دستشون راجع به انتخابات آزاد رو باز کرد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها