کد خبر: ۱۰۷۳۰۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۲۸ دی ۱۳۹۱
این بازی استراتژیک با الگوبرداری از جنگ هشت روزه میان حماس و اسرائیل طراحی شده و موشک ایرانی فجر 5 نیز یکی از تجهیزات این بازی محسوب می شود.
به گزارش مشرق ،پال رورباف، طراح بازی‌های جنگی، به تازگی بازی استراتژیکی را با الگوبرداری از درگیری اخیر میان حماس و اسرائیل به بازار عرضه کرده است.

"حکومت موشک‌ها (Reign of Missiles) بازی بسیار ساده‌ای است که در آن بازیگران، فرماندهی ارتش رژیم صهیونستی را برای متوقف ساختن حملات موشکی حماس به شهرهای سرزمین‌های اشغالی برعهده می‌گیرند. آنها بدین منظور می‌توانند از نیروی هوایی، زمینی و دریایی به همراه سیستم گنبد آهنین استفاده کنند و در عین حال می‌بایست به تلفات احتمالی غیرنظامیان و تاثیر منفی آن بر وجهه بین‌المللی اسرائیل توجه داشته و از افزایش تنش‌ها و تبدیل شدن آن به جنگی تمام‌عیار (حتی در منطقه خاورمیانه) جلوگیری کنند. به محض به حدنصاب رسیدن نشانگر مسیر دیپلماسی و برابری هر دو طرف، بازی به پایان رسیده و آنگاه برنده بازی (براساس امتیازات) مشخص خواهد شد. همچنین استفاده بیش از حد از زور موجب محکومیت بین‌المللی اسرائیل و باخت در بازی خواهد شد.




تجهیزات حماس در بازی مزبور عبارت است از:

· فجر 5: موشک دوربرد ساخت ایران.

· قسام: موشک کوتاه‌برد ساخت حماس.

· گراد: موشک کوتاه‌برد ساخت روسیه.



تجهیزات رژیم صهیونیستی نیز شامل موارد زیر است:

· گنبد آهنین.

· هواپیماهای اف-15، پهپادها و واحدهای کماندویی.

· واحد پشتیبانی نیروی دریایی.



در این بازی، برای تعیین حرکات و کنترل نیروی حماس از دو تاس شش وجهی و ده وجهی استفاده می‌شود. "حکومت موشک‌ها" بر اساس بازی قبلی رورباف درباره حمله بمب‌های v-1 آلمانی به انگلستان (درسال 1944)، طراحی و تولید شده است.

حکومت موشک‌ها که به راحتی قابل دانلود و چاپ است، از سه جزء نقشه، قطعات بازی و قواعد آن تشکیل شده و به صورت پی‌دی‌اف قابل دانلود است. البته به نظر می‌رسد که در این بازی، بسیاری از حقایق درگیری اخیر حماس و اسرائیل، به نفع این رژیم اشغالگر قلب شده است.


تاثیر چگونگی استفاده از قوای نظامی و فرصت جنگ و در نهایت (اجرای آتش‌بس) در بلند مدت بر رژیم صهیونیستی و یا جنگ آتی، از جمله اهداف طراحی این بازی اعلام شده است: هدف قرار دادن پایگاه‌های موشکی، رهبران حماس، ذخایر تدارکاتی و رهگیری راکت‌ها مطمئنا نتایجی در برخواهد داشت؛ ولی این سوال همچنان مطرح است که آیا این موارد به معنای پیروزی در جنگ است؟

برای دانلود نقشه ها و توضیحات از این لینکها استفاده کنید.

1

2

3

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها