کد خبر: ۱۰۷۲۷۹
زمان انتشار: ۰۴:۱۹     ۲۸ دی ۱۳۹۱
صنعت خودرو در كشورمان روزهاي ضعيف و كم رونقي را مي گذراند ، اين صنعت تنها به يك باور عمومي احتياج دارد تا قادر به مقاومت در برابر تحريم ها و رقابت در سطح جهاني باشد.
چرا خودروسازان براي افزايش قيمت ها تلاش مي كنند ؟

بازار خبر، با توجه به بررسي هاي صورت گرفته حول صنعت خودرو و صنايع وابسته آن در ميابيم كه در 9 ماهه امسال خودروسازان با توجه به بحران شديد نقدينگي  همچنين كاهش توليد دچار ضرر و زيان بسيار هنگفتي شده اند كه اگر سود چندين ساله آنها را تجميع كنيم نمي توانيم زيان اين دروه را جبران كنيم.


به گزارش خبرنگار بازار خبر ، بررسي هاي كارشناسي نشان مي دهد علت اصلي اين ضرر ناشي از افزايش شديد قيمت مواد اوليه است .


در دوره ي مذكور قيمت مواد اوليه افزايش قابل تاملي را تجربه كرده است كه در مهمترين اقلام آن مي توان به كالاهاي زير اشاره كرد :

آلومينيوم از 3000 تومان به 9000 تومان، مس از 8500 به 28500 تومان، انواع ورق ها از 700 تومان به 1700 تومان و فولادهاي آلياژي از 900 تومان به 2100 تومان ،‌مواد پليمري از 2000 تومان به 6500 تومان و ... و همچنين افزايش شديد قيمت ارز و عدم پشتيباني بانك مركزي از توليدات داخل منجر به افزايش بسيار زياد قيمت تمام شده محصول نهايي شده است .

در پي اين تاثيرات به نظر مي رسد ، در حال حاضر خودروسازان دو راه را در پيش رو دارند :


1- افزايش قيمت قطعات براي قطعه سازان در نتيجه ادامه توليد 
2- عدم افزايش قيمت قطعات و در نتيجه عدم توقف توليد


خودروسازان به اميد آنكه قيمت محصول نهايي همانند قيمت مواد اوليه افزايش پيدا خواهد كرد و  همچنين مقابله با تحريم هاي بين المللي روش اول را انتخاب كردند تا به چرخه صنعت قطعه سازي كمك كرده و بازار خودرو دچار تلاطم نگردد ، اما اين در حالي است كه مواد اوليه در بورس كالا عرضه مي گردد و محصول نهايي شامل قيمت گذاري سازمان حمايت است . 

پيش بيني ها از بازار خودرو در سال آينده به شدت تاريك و مبهم است ، زيرا تاكنون هيچ باري از دوش اين صنعت برداشته نشده است و از سوي ديگر مراودات بانكي نيز تحت الشعاع شرايط بد اقتصادي اقتصادي قرار گرفته است ، امري كه به تبع آن شركت هاي زيادي به مرز ورشكستگي كشانده مي شوند و دايره 4 ميليون نفري خودروسازان و افراد وابسته به آنها را درگير خود مي كند.

از ياد نبريم در صورت عدم حمايت جدي در ماه هاي باقيمانده توليد خودرو در كشورمان كاملا متوقف خواهد شد و يكي از صنايعي كه از ملاك هاي حركت به سمت توسعه  رشد اقتصادي است را از دست داده ايم .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها