کد خبر: ۱۰۷۱۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۲۷ دی ۱۳۹۱
پروین شب عید از تیم ملی خطم زد چون به پرسپولیس نرفتم/ هر وقت او آمده مرا از پرسپولیس رانده/آرزویم کار با صفایی و دادکان است.

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی، علی دایی می گوید اگر به خودش باشد تنها دوست دارد در پرسپولیس مربیگری کند. در ادامه می توانید این گفت و گو با علی دایی را بخوانید:

 

*علی دایی شده در زندگی‌اش محتاج شود؟

 

خدا را شکر هیچ‌وقت محتاج کسی جز خدا نبوده‌ام. تو زندگی اگر کم داشته‌ام، با کم ساخته‌ام. اگر هم زیاد داشته‌ام با زیاد زندگی کرده‌ام. هیچ‌وقت هم دستم را جلوی کسی دراز نکرده‌ام. چون همیشه یاد گرفته‌ام روی پای خودم بایستم. من از 13 سالگی کار کرده‌ام.

 

*مثلا چه کارهایی؟

 

در اردبیل دست‌فروشی کردم.

 

*سال 1370 قصد حضور در پرسپولیس را داشتید، اما چون علی پروین شما را از فهرست تیم ملی خط زد از این تصمیم منصرف شدید؟

 

خیر، چنین موضوعی صحت ندارد. وقتی برای اولین‌بار به تیم ملی دعوت شدم، زمانی بود که برای مقدماتی جام‌ ملت‌های آسیا تیم عازم هندوستان بود. پرسپولیس نرفتنم عامل خط خوردنم از تیم ملی بود.

 

*علت خط خوردن علی دایی از تیم ملی در آن مقطع چه بود؟

 

نمی‌دانم! به‌نظر خودم آن زمان خیلی آماده بودم. چون در تمام تمرینات به اشکال مختلف گل می‌زدم. خدا می‌خواست توپ به زانویم می‌خورد، گل می‌شد. به پشتم می‌خورد گل می‌شد. یکی از نزدیکان آن زمان علی پروین آمد و درباره پیشنهاد پرسپولیس با من صحبت کرد، اما صحبتی که کرد به هیچ‌وجه به درد من نمی‌خورد. چون مثل خیلی‌ها نبودم که...

 

من در پرسپولیس آقای گل لیگ شدم اما علی پروین و خطیب گفتند دایی را نمی خواهیم. من چه کاری از دستم بر می آمد ؟ به ناچار از این تیم رفتم. آن موقع اطرافیان علی پروین به خانواده من بی احترامی کردند و به ناچار جواب شان را دادم. بعد هم که آن اتفاقت افتاد ، محمد دادکان با من تماس گرفت و گفت بیا دفترم. وقتی رفتم آنجا علی پروین هم بود. من حرف هایم را رودررو گفتم و قرار شد دیگر در آن باره چیزی نگوییم.

 

*بنابراین می‌توان گفت که امیر عابدینی نقش مهمی در پرسپولیسی شدن علی دایی داشت؟‌

 

به‌طور حتم همین طور است. چون پیرو سوال قبلی‌تان بگویم که علی پروین درست شب عید من را خط زد. هیچ وقت یادم نمی‌رود که با اتوبوس به اردبیل برگشتم.

 

*اگر زمانی که اولین‌بار با پیشنهاد پرسپولیس مواجه شدید، عباس انصاری‌فرد مدیرعامل این تیم بود، آیا همان تصمیم را می‌گرفتید؟‌

 

برای من آدم‌ها احترام خودشان را دارند. در آن مقطع زمانی به خواست خدا دری به روی من باز شد. سه فصل در بانک تجارت ماندم. آن زمان آقای کریمیان خیلی به من کمک کرد. فرصت خوبی که درسم را هم بخوانم.

 

*زمانی که قصد پیوستن به السد قطر را داشتید، مشکلی برای شما به وجود آمد؟ چیزی مثل سوءاستفاده؟

 

سوءاستفاده که نمی‌شود گفت، پرسپولیس به من خیلی کمک کرد. زمانی که آسیب‌دیدگی در هیروشیمای 1994 برایم پیش آمد، ولیعهد کویت که رییس کمیته المپیک آسیا هم بود آن روز هنگام عمل جراحی بالای سرم بود. خوب است از آن زمان یاد کنم. باشگاه پرسپولیس تمام حق و حقوقم را قطع کرد. تازه داشتم راه می‌رفتم، همه فکر کردند که دیگر نمی‌توانم فوتبال بازی کنم. کاپیتان سابق تیم ملی کویت، سعد حوطی به منزلم آمد. گفت شیخ گفته باید به تیم نادی الکویت بیایی. گفتم من هنوز نمی‌توانم راه بروم. گفت شیخ گفته دوست دارد که بیایی و فقط راه بروی.

 

*خیلی جالب است! چطور چنین چیزی ممکن است؟

 

بله، آن زمان به من 300 هزار دلار می‌دادند که بروم در باشگاه نادی الکویت راه بروم، اما متاسفانه در مملکت خودم در باشگاهی که برایش کار می‌کردم و عرق ریخته بودم، با من چنین رفتاری شد.

 

*پرسپولیس آن زمان چقدر به شما پرداخت می‌کرد؟

 

قرارداد من با پرسپولیس حول و حوش 23 میلیون تومان بود، اما از آن رقم پنج میلیون تومان هم نگرفتم.

 

*گویا پیشنهاد السد را هم حمید درخشان مدتی از شما پنهان کرده بود؟

 

دو، سه سال بود السد من را می‌خواست؛ ناصر محمدخانی زنگ زد و پیشنهاد آنها را به من داد.

 

*مهم‌ترین و مدبرترین مدیری که الان بخواهید برگردید و با او همکاری کنید؟

 

در ایران صفایی فراهانی و دکتر دادکان. شما مدیران باشگاه‌های خارجی که بودم را به هیچ عنوان نمی‌توانید با مدیران خودمان مقایسه کنید. چون سیستم مدیریتی و نگاه‌شان به فوتبال همه جوره با ما متفاوت است.

 

*آیا یحیی گل‌محمدی گزینه مناسبی برای سرمربیگری پرسپولیس است؟

 

من راجع به این مساله صحبت نمی‌کنم اما چون با یحیی همبازی بودم و هنوز ارتباط خوبی با هم داریم، فصل قبل در راه‌آهن با هم کار کردیم. در صبا و پرسپولیس همبازی بودیم. آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم یحیی با پرسپولیس موفق باشد.

 

*راجع به مدیریت پرسپولیس پیش از مدیر فعلی هنوز همان نظرات را دارید؟

 

در این‌باره صحبت‌هایم را کرده‌ام و الان دوست ندارم راجع به شخص خاصی صحبت کنم. همیشه حرفم را می‌زنم و روی حرفم هم می‌ایستم.

 

*آیا این هجمه انتقادات که الان علیه علی پروین راه افتاده نوعی«خلیفه‌کشی» نیست؟

 

خیر، ما اصلا خلیفه نداریم که بخواهیم او را بکشیم. پرسپولیس متعلق به مردم است و همه این‌ آدم‌ها می‌آیند و می‌روند. این‌هایی که الان در بوق و کرنا می‌کنند پرسپولیسی‌اند به امثال ما که حداقل در پرسپولیس بازی کرده‌ایم حرف‌های و تهمت‌هایی می‌زنند که خلاف واقع است در حالی که همه اینها رفتنی‌اند.

 

*آیا این پرسپولیس می‌تواند موفق شود؟

 

به طور حتم همین‌طور خواهد شد. شما اگر دقت کنید این پرسپولیس یک تیم ملی است و در هیچ پستی کم ندارد. اگر اول فصل درست درباره این تیم تصمیم‌گیری می‌شد چند بازیکن در پست هافبک‌ دفاعی گرفته می‌شد و به جای تشکیل این کمیته‌های فنی یک نفر را انتخاب می‌کردند. هر مربی ایرانی در این تیم بود، الان راحت می‌توانست تیم را به قهرمانی برساند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها