کد خبر: ۱۰۷۰۳۴
زمان انتشار: ۰۹:۱۴     ۲۷ دی ۱۳۹۱

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در جمع نمایندگان مجلس با بیان این‌که همه می‌دانیم ظرفیت کشور بسیار زیاد است، گفت: باید به سطح چند کشور اول دنیا برسیم و به الگو تبدیل شویم که این توقع زیادی نیست و توانمندی ملت ایران است.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه موانع ساختاری در اقتصاد ایران وجود دارد که مشکل‌آفرین است، اظهار کرد: در شرایط فعلی با تحریم دشمن روبرو هستیم، چون ملتی که می‌خواهد مستقل، سرافراز و الها‌م‌بخش زندگی کند، دشمن دارد و دشمنان نمی‌خواهند ما پیشرفت کنیم و این به باور همگانی تبدیل شده است و با اقدامات سازنده‌ای که شما در دولت و ملت انجام می‌دهید، مخالف هستند، اما بهانه‌های دیگری می‌آورند در حالی که با پیشرفت و اقتدار ملت ایران مخالف هستند و امروز سیاستمداران جهانی هم به این باور رسیده‌اند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه بهانه دشمنان برای دشمنی با ما، موضوع هسته‌یی و حقوق بشر است، تصریح کرد: موضوع هسته‌یی را بارها توضیح داده‌ایم و فکر نمی‌کنم برای دنیا نقطه ابهامی باقی مانده باشد.

وی اضافه کرد:‌در موضوع حقوق بشر باید بگویم وقتی از کشور دفاع می‌کنیم به این معنا نیست که در حقوق انسان‌ها مشکلی نداریم و یا اینکه حقی ضایع نمی‌شود، چرا می‌شود و کم و زیاد آن هم مورد بحث ما نیست، چرا که برای ما که حامل پیام انقلاب اسلامی هستیم یک مورد ظلم هم اضافی است و داستان خلخال و پای دختر شهروند حکومت علوی از ذهن و خاطره ملت ایران و مسئولین فراموش نمی‌شود، اما مگر وضع خود آنها و دنیا در رابطه با حقوق بشر چگونه است؟

رییس‌جمهور با بیان اینکه چه کسی در دنیا می‌تواند ادعا کند حقوق ملتش را به طور کامل ادا کرده است؟ گفت: آیا مشکل اصلی آنها حقوق بشر است یا مساله پیشرفت و اقتدار ماست.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که ما نباید بهانه به دست دشمن دهیم، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران با دست قدرت خود که دست قدرت خداست تمام نابسامانی‌ها،‌بدرفتاری‌ها و مظالم را خود اصلاح خواهد کرد، اما دشمنان باید بدانند که این ملت دست آنها را به طور کامل خوانده است.

وی با بیان اینکه دشمن به بهانه حقوق بشر و موضوع هسته‌یی، به ما فشار می‌آورد، گفت: دشمنان مدعی هستند که سنگین‌ترین تحریم‌ها را علیه ما اعمال کرده‌اند. از جمله محدودیت فروش نفت، تحریم بانک مرکزی و مبادلات پولی.

رییس‌جمهور با بیان اینکه حتما تحریم‌ها مشکلاتی را به وجود می‌آورد که باید چاره‌اندیشی کنیم، افزود: دشمنان می‌خواهند از یک طرف به مردم فشار آورند و از مردم انتقام بگیرند و از طرف دیگر بودجه دولت را تحت فشار گذارند، تا روند پیشرفت کشور مختل شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دشمنان گام به گام همه توان خود را برای فشار به ملت ایران به کار می‌گیرند و در دنیا هیچ مقاومتی در برابر آنها نیست، اظهار کرد: تحریم‌ها به طور طبیعی سلسله مشکلاتی را به وجود می‌آورد از جمله کاهش سرعت رشد کشور و دوم فشار به بخش‌های وسیع از مردم که از اهداف اصلی دشمنان است که باعث ایجاد نوسانات قیمت و افزایش خارج از قاعده می‌شود و به بخش‌های وسیعی از مردم که درآمد ثابت دارند فشار می‌آورد و باعث اخلال در تجارت خارجی می‌شود و البته منجر به فاصله طبقاتی می‌شود و فعالیت و تقاضای کاذب در اقتصاد رشد می‌کند و همچنین تولید وابسته به درآمد ارزی هم دچار آسیب می‌شود.

وی با بیان اینکه شاید الان نتوان در اراده دشمن برای دشمنی با خود تغییری ایجاد کنیم، گفت: باید بررسی کنیم که چه کار باید انجام دهیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه در برخورد با تحریم سه جهت‌گیری کلی وجود دارد، توضیح داد: جهت‌گیری اول ادامه وضع موجود است چون آنها حمله کرده‌اند و دولت بسیج شده است حملات آنها را دفع کند یعنی آنها راه را می‌بندند و ما راه جدید پیدا می‌کنیم و فشاری که می‌آورند را خنثی می‌کنیم و با تدبیر،‌ طراحی‌های آنها را دور بزنیم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه جهت‌گیری دوم در برابر تحریم‌ها، ‌تسلیم در برابر دشمن است، گفت: همه می‌دانیم تسلیم در برابر دشمن از ساحت ملت بزرگ، مجلس و دولت و نظام برآمده از این ملت و همه کسانی که در این جلسه هستند به‌ ‌دور است و جهت‌گیری سوم، ایجاد تحول ساختاری و استفاده از ظرفیت‌های ملی،‌ عبور از تحریم و مایوس کردن دشمن است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها