کد خبر: ۱۰۶۷۹۲
زمان انتشار: ۲۲:۵۰     ۲۵ دی ۱۳۹۱
مسئولان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در قم با يكي از روحانيون طرفدار فتنه ديدار كردند.
به گزارش رجانيوز، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) كه تحت نظر سيد حسن خميني فعاليت مي كند طي سالهاي اخير فعاليت‏هاي پرحاشيه‌اي داشته است بگونه اي كه بارها با سرپيچي از وظيفه اصلي خود كه نظارت جهت عدم تحريف مواضع و نظرات بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي است، عملا به يك محفل سياسي جمعي از چهره هاي سوخته سياسي تبديل شده است.
 
در همين راستا، مسئولان اين موسسه در حالي اخيرا به بهانه برگزاري همايشي براي بررسي كتاب تحرير الوسيله امام (ره) با يوسف صانعي ديدار كرده اند تا از اين روحاني حامي فتنه درباره نظرات فقهي امام راحل در تحرير الوسيله  بشنوند!
 
اين در حالي است كه با وجود عملكرد و مواضع وي در سالهاي گذشته كه كاملا همسو با ضدانقلاب و معاندين نظام بوده است، مشخص نيست اين موسسه چگونه قرار است «تنظيم و نشر آثار» فردي را مديريت كند كه همواره با دشمنان اسلام و نظام جمهوري اسلامي مرزبندي روشني داشت؟
 
صانعي كه طي سالهاي اخير به  علت صدور فتاواي شاذ و جنجالي، از جانب طيف اپوزيسيون به عنوان مرجع تقليد! معرفي مي شود، در حافظه تاريخي ملت به فردي توام با افراط و تفريط شهره است؛ به عنوان مثال وي در دهه 60 كه به اسم انقلابي گري، افراط مي كرد در ديدار اعضاى گشت‌هاى ثارالله مطالبى را مطرح مى‌کند که با مواضع کنونى او صددرصد تناقض دارد و حتى نوعى تندروى در اين مواضع قابل مشاهده است. 
 
در اين جلسه از سوى ديدارکنندگان مطرح مى‌شود که برخى افراد، زمانى که اعضاى گشت‌هاى ثارالله از آنها سؤالاتى مى کنند، جواب نمى‌دهند. پاسخ صانعى در اين باره به شرح ذيل است: "گفتند در برخوردها بعد از آن که با اخلاق اسلامى برخورد کرديد، حاضر نشد به شما جواب بدهد و حاضر نشد امنيت مملکت را حفظ کند. شما مى‌توانيد او را دستگير و به دادسرا بفرستيد، چون اين جرم مشهود است... بعد از اخلاق اسلامى اگر ديديد حاضر به جواب دادن نشد و شما به او مشکوک هستيد، به عنوان احتمال يک حرکت ضدانقلابى و جرم مشهود و مبارزه با امنيت مملکت مى‌توانيد دستگيرش کنيد و او را به دادسراها و مراجع قانونى بفرستيد.
 
وي ادامه مي دهد: "اگر کسى اعتراض کرد بگوييد فلانى (صانعى) به عنوان يک دادستان در فلان سخنرانى و صحبتش اين را گفت و من اين را به عنوان يک مسئله قضايى دارم به شما مي‌گويم و مسئوليت آن هم به عهده من است. به آنان که پاسخ شما را نمى‌دهند بگوييد در صورت ندادن پاسخ ما شما را به دادسراها جلب مى‌کنيم و آنها را به عنوان جرم مشهود و حرکت ضدانقلاب به دادسراهاى انقلاب بفرستيد چون احتمال توطئه است. پاسخ دادن او واجب است و فرض است که جواب شما را بدهد و واجب است که شما هر چه گفتيد جواب بدهد. آنها نمى‌توانند بگويند آزاد هستم. خير، تو آزاد نيستى. تو از اين آزادى مى‌خواهى آزادى را ببرى و از اين آزادى مى‌خواهى انفجار و ترور به وجود بياورى. براى چه جواب نمى‌دهى؟ تو که صبح تا شب اين همه حرف مى زنى از دو کلمه جواب دادن خوددارى مى‌کنى؟ و شما به او بگوييد که مى‌توانيد او را به دادسرا جلب کنيد و اگر باز جواب نداد به عنوان جرم مشهود جلب کنيد و مسئوليت آن هم با بنده به عنوان يک دادستان و حافظ حقوق جامعه است. با اينها قاطعانه برخورد کنيد. بايد اينها از شما بترسند... ضدانقلاب بايد آن قدر از شما بترسد که عکس شما را ببيند فرار کند و اگر اين جور شد، مسلمان صددرصد هستيد." (روزنامه جمهورى اسلامى يازدهم اسفندماه 1361)
 
گفتني است صانعي در حوادث پس از انتخابات سال 88 در مواضعي عليه جمهوري اسلامي، به يكي از چهره هاي محبوب رسانه هاي بيگانه تبديل شده بود. بي بي سي فارسي با تمجيد از وي و حسنيعلي منتظري، سعي مي كرد تا القا كند روحانيت در برابر جمهوري اسلامي قرار گرفته است! و در اين ميان يكي از شعارهاي كساني كه بارها بر "اصل ولايت فقيه" و جمهوري "اسلامي" شعار داده بودند؛ حمايت از صانعي و منتظري بود: "مجتهد واقعي، منتظري صانعي"
 
وي علاوه بر صدور فتاواي شاذ، در يكي از سخنراني هاي سال 88 خود در گرگان به رييس جمهور منتخب ملت، تعبير ركيكي نسبت داد كه با واكنش هاي گسترده اي همراه بود. هر چند دفتر وي بلافاصله به توجيه ناشيانه اين مساله پرداخت و اعلام كرد كه منظور صانعي از آن تعبير ركيك رييس جمهور نبوده است؛ اما انتشار فيلم سخنراني موهن وي به خوبي آشكار ساخت كه چه كساني بايد شعار "ادب مرد به از دولت اوست" ميرحسين موسوي را تفسير كنند!
 
سرانجام در 12 دي ماه 88 جامعه مدرسين حوزه عليمه قم با صدور بيانيه اي در اين باره نسبت به اصل مرجعيت صانعي واكنش نشان داد و اعلام كرد:
 
"با توجه به پرسش‌های مکرّر مؤمنان، جامعه مدرسین حوزه‌ی علمیه قم براساس تحقیقات به عمل آمده در یک سال گذشته و پس از جلسات متعدد به این نتیجه رسیده است که ایشان فاقد ملاکهای لازم برای تصدّی مرجعیت می‌باشد. "
 
حال مشخص نيست علت ديدار اعضاي موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني با چنين فردي چيست؟ آيا در ميان شهر قم و فضلاي پرشمار آن، فردي فاضل تر و آشناتر از يوسف صانعي به نظرات حضرت امام (ره) وجود نداشته است تا درباره آثار و شخصيت بزرگوار امام (ره) نظر بدهد؟
به نظر مي رسد بسياري از دست اندركاران و مسئولان موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) همچنان متوجه واكنش توده هاي مردم نسبت به اقدامات سياسي و انحرافي خود طي سالهاي اخير نشده اند، اقداماتي كه اوج آنرا سكوت در قبال اهانت به تمثال حضرت امام در 16 آذر 88 مي توان قلمداد كرد. شايد پر رنگ ترين واكنش مردم را هم بتوان در 14 خرداد 89 نسبت به سيد حسن خميني در حرم امام راحل انجام شد دانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سید
-
۰۹:۵۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۰
۰
اذا فسد العالِم فسد العالَم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۶ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۰
۰
نام یک مرجع تقلید را به شکل مؤدبانه مطرح کنید.
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۰
۰
مگه موضع خود موسسه تنظیم و نشر تو فتنه 88برخلاف مواضع این آقا و دوستانش بود؟؟؟!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها