کد خبر: ۱۰۶۷۳۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۲۵ دی ۱۳۹۱
سفیر آمریکا در یمن بار دیگر مدعی تلاش ایران برای ایجاد بی‌ثباتی در یمن شد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری «صبا» به نقل از جرالد فیرستین، سفیر آمریکا در یمن ایران را به حمایت از رهبران جنوب یمن که برای احیای دولت یمن جنوبی تلاش می‌کنند، متهم کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، وی ادعا کرد که مدرکی وجود دارد که اثبات کننده حمایت ایران از برخی عناصر افراطی در جنوب یمن «الحراک» است.

این در حالی است که سفیر کشورمان در یمن اتهامات مقامات یمنی علیه ایران مبنی بر دست داشتن این کشور در فعالیت‌های جاسوسی و حمایت از جدایی‌طلبان جنوب را تکذیب کرد.

محمود حسن‌زاده در جریان کنفرانس مطبوعاتی در صنعا پایتخت یمن بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ایجاد وحدت و ثبات در یمن تاکید کرد و گفت: کشف شبکه جاسوسی ایران و ضبط تجهیزات جاسوسی در عدن و هم‌چنین اتهامات عبدربه منصور هادی، رییس‌جمهور یمن به جناح‌های تندرو در حراک جنوبی مبنی بر دریافت حمایت‌ها از ایران، در نتیجه گزارشات گمراه‌کننده غربی‌هاست.

وی ادامه داد: اتهاماتی در گذشته از سوی نظام پیشین یمن علیه ایران درباره حمایت از گروه حوثی مطرح بود و نظام فعلی نیز ایران را به حمایت از گروه حراک جنوبی و شبکه‌های جاسوسی متهم می‌کند که این اتهامات گزارشات گمراه کننده غربی است که رییس‌جمهور یمن آن را دریافت می‌کند.

به گزارش روزنامه‌ الشروق، حسن‌زاده هم‌چنین هرگونه ارتباط ایران با کشف بسته‌ای حاوی تجهیزات جاسوسی در عدن که دو ماه پیش انجام شده بود، را تکذیب کرد و در پاسخ به سوال خبرگزاری فرانسه درباره اتهاماتی که از سوی دولت جدید یمن علیه ایران مطرح شد، گفت: گزارشات نادرستی وجود دارد که به مسوولان می‌رسد.

سفیر کشورمان با طرح این سوال که «ایران از جاسوسی علیه یمن به دنبال چه می‌تواند باشد؟ آیا به خاطر نیروگاه‌های هسته‌یی است یا به خاطر اقتصاد یمن و یا پادگان‌هایش؟» ادامه داد: اگر که یمن مدرکی در این خصوص دارد باید این مدارک و اسناد را ارائه کند.

او با اشاره به روابط تاریخی دو کشور بر حمایت ایران از امنیت، ثبات، وحدت و ایجاد گفتمان ملی فراگیر در یمن تاکید کرد و گفت که تهران آماده توسعه روابط با دولت یمن است.

وی خاطرنشان کرد که تهران از زمانی که یمن متحد شده است از وحدت این کشور حمایت کرده و به دنبال تقویت آن است.

حسن‌زاده افزود: اخیرا روابط صنعا و تهران با اتهام ایران به حمایت بخشی از جدایی‌طلبان جنوب و هم‌چنین ادعای کشف شبکه جاسوسی در این کشور که به نفع تهران فعالیت داشته است و علاوه بر آن آن‌چه که حمایت تهران از حوثی‌ها خوانده شده است، تیره شده است.

یکی از مسوولان دستگاه امنیتی یمن نیز اظهارات منتسب به علی الاحمدی، رییس دستگاه امنیت ملی این کشور مبنی بر حمایت نظامی ایران از شورشیان حوثی را تکذیب کرد و گفت که آن چه به نقل از الاحمدی در رسانه‌های یمنی منتشر شده است، دروغ بوده و نه تنها از سوی او بلکه از سوی هیچ یک از مسوولان دستگاه امنیتی یمن مطرح نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها