تحلیل استراتژیهای محور مقاومت و غرب در تنشهای منطقهای؛
به گزارش 598، چند ماهی است که این استاد ارجمند به دولت آقای احمدی نژاد انتقاداتی را
مطرح می فرمایند که نکته خاصی ندارد اما ایشان طی چند روز اخیر وارد فاز
جدیدی از چالش با دولت شده اند که به نظر می رسد در این باره بایستی قدری
صحبت کنیم. حجت الاسلام والمسلمین نقویان در روزهای اخیر مطالب بسیار تندی
علیه دولت به کار برده اند.
ایشان سه شنبه هفته قبل، در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس علاوه بر بیان ادعاهای فراوان علیه روسای قوای قضائیه و مجریه در بخشی از سخنان خود می گوید:
" آقای … هم اگر مرد است، دلایل عزل و نصبهایش را بیان کند. چرا باید استاندار فلان استان بهخاطر شرکت در سخنرانی انتقادآمیز من، معزول شود؟! چرا ما ظرف ۶ سال، ۴ وزیر آموزش و پرورش عوض کردهایم!؟! در حالیکه در دامداریهای کشورهای غربی، دوشندگان شیر گاوها را عوض نمیکنند تا مبادا گاوی که به بوی بدن آن شیردوش عادت کرده است، شیرش کم نشود. گاوها هم اصل «ثبات در مدیریت» را که یک اصل اولیه و بدیهی است میدانند امّا این آقایان آن را نمیدانند: اولئک کالـ«گاو» بل هم اضلّ."
تردیدی نیست که در عرف رایج کشور مقایسه یک انسان با حیوانی مثل "گاو"، قطعا توهین و هتک حرمت محسوب می شود. چه برسد به آن که کسی که این نسبت را به او می دهیم رییس جمهور منتخب ملت و تایید شده توسط ولی امر مسلمین باشد و چه برسد به این که ما چنین فردی را گمراه تر (بخوانید نفهم تر) از گاو بخوانیم! ضمن آنکه اثبات ادعاهایی که در این جملات آمده نیز بر استاد واجب است مثل سایر ادعاهای بزرگی که ایشان در سخنان متعددشان ایراد فرموده اند.
حجت الاسلام والمسلمین نقویان دیروز در جمع مردم یزد در توجیه این حرف خود می گوید: "یک طلبه در نامه ای به من از انتقادات اظهار تاسف کرده و نوشته بود بنده از ادبیات غیرمودبانه استفاده کرده ام که بنده پاسخ دادم: وقتی آقایان با خواهش و تذکر به حرف ها گوش نمی دهند، باید فریاد کشید. قرآن هم در مواردی با اینچنین ادبیاتی سخن گفته و آورده «اولئک کالانعام بل هم اضل» یا «مثلهم کمثل الحمار» بدین معنی که برخی مانند گاو و الاغ می مانند. اگر اینگونه ادبیات را روانشناسانه نمی دانیم، باید اطلاعیه ای برای خداوند صادر کنیم، بگوییم این سخنان بی ادبانه است و این آیات را از قرآن حذف کرد!... گاهی اوقات باید درشتی کرد و البته در جای خود نرمی. اگر انسان خود را اصلاح نکند حتی رئیس جمهور هم شود، اگر به قانون پایبند نبود و "پند" نگرفت، نوبت به "بند" می رسد."
از استاد مکرم اخلاق کشورمان می پرسیم اگر فردا هر سخنران و واعظ و مسئولی پشت تریبون و روی منبر یا جلوی دوربین با استناد به این حرف شما شروع به توهین و هتک حرمت به دیگران کند حضرتعالی چه پاسخی خواهید داشت؟! اگر هر کسی بخواهد بنا به تشخیص خود دیگری را اضل از خر و گاو تلقی کند، آیا دیگر سنگ روی سنگ بند خواهد شد؟! آیا درست است که شما خود را با خدا مقایسه کنید و بعد نتیجه بگیرید چون خدا به بعضیها گفته از گاو هم گمراه تر هستند پس من هم اجازه دارم بگویم؟! تازه این به کنار که حتی در آیه مذکور خدا هم برای مصداق جزئی و فرد مشخصی چنین عنوانی را به کار نبرده ولی شما آن را برای رییس جمهور ام القرای جهان اسلام به کار بردید.
ایشان در ادامه سخنان دیروز خود در مسجد حظیره می گوید: "باوجود این اختلاس می گویند این دولت پاک ترین دولت است! اگر انسان "رو" و "حیاء" داشته باشد خوب است! این ها همه درحالی است که برخی خانواده ها برای اجاره 100 هزار تومانی، نگران اخراج و بیرون ریختن اسباب خود در خیابان هستند. وی همچنین تلویحا خواستار عذرخواهی رئیس جمهور از مردم شد و گفت: خیلی خراب کرده ای!"
قطعا ماجرای اختلاس، مسئله دردناکی برای کشور بود اما از آقای نقویان سوال می کنیم که در کدام دادگاه اثبات شده که اختلاس مذکور منتسب به دولت است؟ بله! ممکن است مقوله نظارت در کشور ما دچار ایراد اساسی باشد -که این ایراد در ۷ - ۸ سال اخیر هم ایجاد نشده بلکه قدمتی طولانی در کشور ما ندارد- اما ضعف نظارتی سیستماتیک دلیلی بر فاسد بودن دست اندرکاران قوه مجریه نیست. ادعای رییس جمهور ناظر به آن است که در این دولت افرادی که دارای فساد اقتصادی باشند کمتر از دولتهای قبلی می باشد. البته جا دارد که ما و شما از رییس جمهور بخواهیم ادعایش را اثبات کند اما استناد به اختلاس مذکور نمی تواند نقض کننده ادعای رییس جمهور باشد.
از این دست ادعاها در سخنرانی قبلی آقای نقویان (در دانشگاه تربیت مدرس) و دیگر سخنرانیهای ایشان به وفور یافت می شود که بیان و ارزیابی آن از حوصله مخاطب خارج است و البته برخی رسانه ها به بررسی آن پرداخته اند.
جناب آقای استاد نقویان خوب است به این نکته توجه داشته باشند که بی شک اساتید اخلاق و همچنین مداحان کشورمان در زمره گروههایی هستند که حرفها، اخلاق و سکنات آنان به شدت جامعه را تحت تاثیر خود قرار می دهد و وقتی ایشان با این شان بالای علمی و اخلاقی به این راحتی، طرف مورد نقد خود را گاو قلمداد می کند مطمئنا انتظار رعایت بسیاری از مسائل اعتقادی و اخلاقی را نمی توان از جوانان کشور داشت و این زنگ خطر بسیار بلندی برای جامعه ماست.
نکته دیگر اینکه سخنان اخیر ایشان به شدت در رسانه های تلویزیونی و اینترنتی دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب بازتاب داشته و از این ناحیه خوراک خبری بسیار لذیذی برای ضد انقلاب و غربی ها فراهم شد و این باید یک تلنگر و زنگ هشدار اساسی برای حضرت استاد باشد.
ضمن آنکه به نظر می رسد ورود یک استاد اخلاق مبرز در مسائل جزئی و مصداقی سیاسی که بسیار مورد اختلاف و کشمکش است مطمئنا هم به وجهه ایشان و هم به مباحث اساسی صحیحی که ایشان قصد دارند به جامعه منتقل کنند، لطمه وارد خواهد کرد. بهتر نیست مانند عمده اساتید اخلاق کشورمان شما به تبیین اصول و ملاکها و شاخصها بپردازید و تشخیص مصداق را به مردم و گروههای ذیصلاح مانند دانشجویان و رسانه ها و خود مردم بسپارید؟
نکته آخر اینکه مطالب گفته شده به هیچ وجه به معنای حمایت دربست از دولت نیست بلکه شخص نگارنده نیز به شدت به دولت دهم و شخص آقای رییس جمهور و به خصوص حلقه انحرافی اطراف ایشان انتقاداتی جدی داریم اما اولا این دلیل بر آن نیست که ما مجاز به توهین و یا نسبتهای ناروا دادن باشیم. و ثانیا خوب است این جمله امام خامنه ای(که در شهریور امسال در جمع هیئت دولت ایراد شده) را بک بار دیگر مرور کنیم: «یک بخش دیگر از این نقاط قوّتى که به نظر من روى آن باید تکیه کرد، مسئلهى برجسته شدن ارزشهاى انقلاب است. در این سالهائى که دولت نهم و دولت دهم بر سر کار بودند تا امروز، گفتمان انقلاب و ارزشهاىانقلاب و چیزهائى که امام به آن توصیه میکردند و ما آنها را از انقلاب آموختیم، خوشبختانه کاملاً برجسته شده: مسئلهى سادهزیستى مسئولان، استکبارستیزى، افتخار به انقلابیگرى. یک دورهاى بر ما گذشت که اسم انقلاب و انقلابیگرى و اینها به انزوا افتاده بود؛ سعى میکردند به عنوان یک ارزش منفى یا ضد ارزش، از این چیزها یاد کنند؛ مقاله مینوشتند، حرف میزدند، گفته میشد. امروز خوشبختانه اینجور نیست، درست بعکس است؛ گرایش عمومى مردم و مسئولان کشور به حرکت انقلابى، جهتگیرى انقلابى، ارزشهاى انقلابى و مبانى انقلاب است. این را توجه داشته باشید که یکى از عوامل گرایش مردم به دولت، همینهاست؛ یعنى مردم به این ارزشها اهمیت میدهند. مسئلهى دعوت به عدالت، مسئلهى سادهزیستى، دور بودن مسئولان از تجمل؛ اینها خیلى چیزهاى مهمى است.»
در پایان فاتحه می فرستیم به روح ملکوتی اساتید اخلاق کشورمان حضرت آیت الله بهجت، حضرت آیت الله مجتهدی و حضرت آیت الله آقامجتبی تهرانی
منبع: میبدما
ایشان سه شنبه هفته قبل، در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس علاوه بر بیان ادعاهای فراوان علیه روسای قوای قضائیه و مجریه در بخشی از سخنان خود می گوید:
" آقای … هم اگر مرد است، دلایل عزل و نصبهایش را بیان کند. چرا باید استاندار فلان استان بهخاطر شرکت در سخنرانی انتقادآمیز من، معزول شود؟! چرا ما ظرف ۶ سال، ۴ وزیر آموزش و پرورش عوض کردهایم!؟! در حالیکه در دامداریهای کشورهای غربی، دوشندگان شیر گاوها را عوض نمیکنند تا مبادا گاوی که به بوی بدن آن شیردوش عادت کرده است، شیرش کم نشود. گاوها هم اصل «ثبات در مدیریت» را که یک اصل اولیه و بدیهی است میدانند امّا این آقایان آن را نمیدانند: اولئک کالـ«گاو» بل هم اضلّ."
تردیدی نیست که در عرف رایج کشور مقایسه یک انسان با حیوانی مثل "گاو"، قطعا توهین و هتک حرمت محسوب می شود. چه برسد به آن که کسی که این نسبت را به او می دهیم رییس جمهور منتخب ملت و تایید شده توسط ولی امر مسلمین باشد و چه برسد به این که ما چنین فردی را گمراه تر (بخوانید نفهم تر) از گاو بخوانیم! ضمن آنکه اثبات ادعاهایی که در این جملات آمده نیز بر استاد واجب است مثل سایر ادعاهای بزرگی که ایشان در سخنان متعددشان ایراد فرموده اند.
حجت الاسلام والمسلمین نقویان دیروز در جمع مردم یزد در توجیه این حرف خود می گوید: "یک طلبه در نامه ای به من از انتقادات اظهار تاسف کرده و نوشته بود بنده از ادبیات غیرمودبانه استفاده کرده ام که بنده پاسخ دادم: وقتی آقایان با خواهش و تذکر به حرف ها گوش نمی دهند، باید فریاد کشید. قرآن هم در مواردی با اینچنین ادبیاتی سخن گفته و آورده «اولئک کالانعام بل هم اضل» یا «مثلهم کمثل الحمار» بدین معنی که برخی مانند گاو و الاغ می مانند. اگر اینگونه ادبیات را روانشناسانه نمی دانیم، باید اطلاعیه ای برای خداوند صادر کنیم، بگوییم این سخنان بی ادبانه است و این آیات را از قرآن حذف کرد!... گاهی اوقات باید درشتی کرد و البته در جای خود نرمی. اگر انسان خود را اصلاح نکند حتی رئیس جمهور هم شود، اگر به قانون پایبند نبود و "پند" نگرفت، نوبت به "بند" می رسد."
از استاد مکرم اخلاق کشورمان می پرسیم اگر فردا هر سخنران و واعظ و مسئولی پشت تریبون و روی منبر یا جلوی دوربین با استناد به این حرف شما شروع به توهین و هتک حرمت به دیگران کند حضرتعالی چه پاسخی خواهید داشت؟! اگر هر کسی بخواهد بنا به تشخیص خود دیگری را اضل از خر و گاو تلقی کند، آیا دیگر سنگ روی سنگ بند خواهد شد؟! آیا درست است که شما خود را با خدا مقایسه کنید و بعد نتیجه بگیرید چون خدا به بعضیها گفته از گاو هم گمراه تر هستند پس من هم اجازه دارم بگویم؟! تازه این به کنار که حتی در آیه مذکور خدا هم برای مصداق جزئی و فرد مشخصی چنین عنوانی را به کار نبرده ولی شما آن را برای رییس جمهور ام القرای جهان اسلام به کار بردید.
ایشان در ادامه سخنان دیروز خود در مسجد حظیره می گوید: "باوجود این اختلاس می گویند این دولت پاک ترین دولت است! اگر انسان "رو" و "حیاء" داشته باشد خوب است! این ها همه درحالی است که برخی خانواده ها برای اجاره 100 هزار تومانی، نگران اخراج و بیرون ریختن اسباب خود در خیابان هستند. وی همچنین تلویحا خواستار عذرخواهی رئیس جمهور از مردم شد و گفت: خیلی خراب کرده ای!"
قطعا ماجرای اختلاس، مسئله دردناکی برای کشور بود اما از آقای نقویان سوال می کنیم که در کدام دادگاه اثبات شده که اختلاس مذکور منتسب به دولت است؟ بله! ممکن است مقوله نظارت در کشور ما دچار ایراد اساسی باشد -که این ایراد در ۷ - ۸ سال اخیر هم ایجاد نشده بلکه قدمتی طولانی در کشور ما ندارد- اما ضعف نظارتی سیستماتیک دلیلی بر فاسد بودن دست اندرکاران قوه مجریه نیست. ادعای رییس جمهور ناظر به آن است که در این دولت افرادی که دارای فساد اقتصادی باشند کمتر از دولتهای قبلی می باشد. البته جا دارد که ما و شما از رییس جمهور بخواهیم ادعایش را اثبات کند اما استناد به اختلاس مذکور نمی تواند نقض کننده ادعای رییس جمهور باشد.
از این دست ادعاها در سخنرانی قبلی آقای نقویان (در دانشگاه تربیت مدرس) و دیگر سخنرانیهای ایشان به وفور یافت می شود که بیان و ارزیابی آن از حوصله مخاطب خارج است و البته برخی رسانه ها به بررسی آن پرداخته اند.
جناب آقای استاد نقویان خوب است به این نکته توجه داشته باشند که بی شک اساتید اخلاق و همچنین مداحان کشورمان در زمره گروههایی هستند که حرفها، اخلاق و سکنات آنان به شدت جامعه را تحت تاثیر خود قرار می دهد و وقتی ایشان با این شان بالای علمی و اخلاقی به این راحتی، طرف مورد نقد خود را گاو قلمداد می کند مطمئنا انتظار رعایت بسیاری از مسائل اعتقادی و اخلاقی را نمی توان از جوانان کشور داشت و این زنگ خطر بسیار بلندی برای جامعه ماست.
نکته دیگر اینکه سخنان اخیر ایشان به شدت در رسانه های تلویزیونی و اینترنتی دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب بازتاب داشته و از این ناحیه خوراک خبری بسیار لذیذی برای ضد انقلاب و غربی ها فراهم شد و این باید یک تلنگر و زنگ هشدار اساسی برای حضرت استاد باشد.
ضمن آنکه به نظر می رسد ورود یک استاد اخلاق مبرز در مسائل جزئی و مصداقی سیاسی که بسیار مورد اختلاف و کشمکش است مطمئنا هم به وجهه ایشان و هم به مباحث اساسی صحیحی که ایشان قصد دارند به جامعه منتقل کنند، لطمه وارد خواهد کرد. بهتر نیست مانند عمده اساتید اخلاق کشورمان شما به تبیین اصول و ملاکها و شاخصها بپردازید و تشخیص مصداق را به مردم و گروههای ذیصلاح مانند دانشجویان و رسانه ها و خود مردم بسپارید؟
نکته آخر اینکه مطالب گفته شده به هیچ وجه به معنای حمایت دربست از دولت نیست بلکه شخص نگارنده نیز به شدت به دولت دهم و شخص آقای رییس جمهور و به خصوص حلقه انحرافی اطراف ایشان انتقاداتی جدی داریم اما اولا این دلیل بر آن نیست که ما مجاز به توهین و یا نسبتهای ناروا دادن باشیم. و ثانیا خوب است این جمله امام خامنه ای(که در شهریور امسال در جمع هیئت دولت ایراد شده) را بک بار دیگر مرور کنیم: «یک بخش دیگر از این نقاط قوّتى که به نظر من روى آن باید تکیه کرد، مسئلهى برجسته شدن ارزشهاى انقلاب است. در این سالهائى که دولت نهم و دولت دهم بر سر کار بودند تا امروز، گفتمان انقلاب و ارزشهاىانقلاب و چیزهائى که امام به آن توصیه میکردند و ما آنها را از انقلاب آموختیم، خوشبختانه کاملاً برجسته شده: مسئلهى سادهزیستى مسئولان، استکبارستیزى، افتخار به انقلابیگرى. یک دورهاى بر ما گذشت که اسم انقلاب و انقلابیگرى و اینها به انزوا افتاده بود؛ سعى میکردند به عنوان یک ارزش منفى یا ضد ارزش، از این چیزها یاد کنند؛ مقاله مینوشتند، حرف میزدند، گفته میشد. امروز خوشبختانه اینجور نیست، درست بعکس است؛ گرایش عمومى مردم و مسئولان کشور به حرکت انقلابى، جهتگیرى انقلابى، ارزشهاى انقلابى و مبانى انقلاب است. این را توجه داشته باشید که یکى از عوامل گرایش مردم به دولت، همینهاست؛ یعنى مردم به این ارزشها اهمیت میدهند. مسئلهى دعوت به عدالت، مسئلهى سادهزیستى، دور بودن مسئولان از تجمل؛ اینها خیلى چیزهاى مهمى است.»
در پایان فاتحه می فرستیم به روح ملکوتی اساتید اخلاق کشورمان حضرت آیت الله بهجت، حضرت آیت الله مجتهدی و حضرت آیت الله آقامجتبی تهرانی
منبع: میبدما