کد خبر: ۱۰۶۶۳۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۲۵ دی ۱۳۹۱
غلامی مطرح کرد:
سردبیر خبرگزاری خانه ملت گفت: دشمن با راه انداختن شایعاتی مانند برگزاری انتخابات آزاد، سعی دارد تا مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی بی اعتماد کند.

به گزارش 598، رضا غلامی سردبیر خبرگزاری خانه ملت در گفتگو با خبرنگار سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، در خصوص وظایف رسانه‌ها در آستانه انتخابات اظهار داشت: رسانه‌ها مهندسی افکار عمومی جامعه را عهده ‌دارند و کانال‌های ارتباطی هستند که مردم آگاهی و اطلاعات‌شان را از این رسانه‌ها کسب می‌کنند؛ رسانه‌های ارتباط جمعی نقش حساس و کلیدی قبل، حین و بعد از انتخابات دارند.

 

* دشمن تمام تلاش خود را برای مایوس کردن مردم به کار بسته است

سردبیر خبرگزاری خانه ملت با اشاره به افزایش تبلیغات رسانه‌های غربی علیه ایران، عنوان کرد: مقام معظم رهبری به خوبی در دیدار اخیرشان با مردم قم اشاره کردند که در ایام انتخابات معاندین سعی می‌کنند مردم را با مسائل مختلف سیاسی و اقتصادی سرگرم کنند.

وی در این خصوص، سیاه‌نمایی و بزرگنمایی ضعف‌های کشور توسط رسانه‌های غربی و همچنین رسانه‌ای کردن تنش‌های بین مسئولان از سوی سایت‌های خبری داخلی را موجب تشویش افکار عمومی دانست و افزود: رسانه‌های دشمن تمام توان خود را به کار بستند تا با ایجاد موج خبری و شکاف سیاسی ملت ایران را نسبت به مسائل و موضوعات جمهوری اسلامی نا امید کنند.

 

* دنبال کردن خط خبری غرب، بازی کردن در زمین آن‌ها است

غلامی در ادامه گفت: دشمن با راه انداختن شایعاتی از قبیل این که در انتخابات آینده قرار است تقلب شود، انتخابات آزاد برگزار نشود و ... سعی دارد تا مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی بی اعتماد کند اما در این میان رسانه‌های ما باید هوشیار عمل کنند چرا که دنبال کردن خطی که غرب و رسانه‌های غربی آن را به‌وجود آوردند، بازی کردن در زمین دشمن است. 

سردبیر خبرگزاری خانه ملت اضافه کرد: رسانه‌ها باید تلاش کنند تا در راستای آگاهی‌‌بخشی و بصیرت افزایی قدم بردارند؛ رسانه‌های ما که مدافعان انقلاب، ارزش‌ها و رهبری هستند باید به وظیفه خودشان که همان روشنگری است عمل کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های غیر حرفه‌ای ناآگاهانه با دامن زدن به مسائل مختلف از جمله شایعات پیرامون انتخابات، فریب حیله دشمن را می‌خورند، ادامه داد: مردم ما در طول مدت عمر انقلاب اسلامی، خودجوش، آگاهانه و با اختیار وارد انتخابات شدند و به گزینه مورد علاقه‌شان رای دادند.

 

غلامی تاکید کرد: انتخابات آینده هم مانند سایر انتخابات پر شور برگزار خواهد شد و سیاهی به ذغال می‌ماند.

 

* کارکرد رسانه مانند چاقو است

غلامی رسانه‌ها و به خصوص رسانه‌های فضای مجازی را به «چاقو» تشبیه کرد و گفت: اگر این چاقو در دست یک جراح متخصص باشد می‌تواند جان یک انسان را نجات دهد و اگر همین چاقو در دست یک انسان شرور باشد، جان مردم را به خطر می اندازد.

سردبیر خبرگزاری خانه ملت اضافه کرد: البته خطر رسانه‎ها از چاقو بیشتر است چرا که چاقو فقط می‌تواند جان یک یا چند نفر محدود را به خطر بیاندازد اما خطر رسانه باعث انحراف ذهنیت‌ها می‌شود و می‌تواند جان انسان‌های بیشتری را تهدید ‌کند.

 

* دغدغه رهبری در حوزه رسانه، «رعایت اخلاق» است

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص در رسانه‌ها عنوان کرد: رعایت اخلاق، حفظ آبرو و پرهیز از تهمت از دغدغه‌های رهبری در بحث رسانه است.

غلامی در ادامه خاطرنشان کرد: رهبری معظم انقلاب در سخنانی بیان فرمودند که «کسی که قلم به دست می‌گیرد باید تقوا، صداقت، عفاف و انصاف نسبت دیگران داشته باشد.» ایشان در جای دیگر عنوان کردند که «برخی از افراد خیال می‌کنند که افکار عمومی منطق آزاد و بی قید و بندی است که هر کار خواستند با آن بکنند. افکار عمومی موش آزمایشگاهی نیست که هر کسی هر کاری دلش خواست بکند. با تحلیل‌های غلط، شایعه‌سازی، تهمت و دروغ به عواطف و مقدسات مردم آسیب بزند.»

 

* فضای آنلاین، هم فرصت است هم تهدید

سردبیر خبرگزاری خانه ملت در ادامه با اشاره به رشد رسانه‌های فضای مجازی بیان کرد: فضای آنلاین یک فرصت است و یک تهدید؛ از یک سو فضایی ایجاد شده تا راحت کار کنند، عقاید و افکارشان را بیان کنند اما از سوی دیگر سایت‌هایی که داعیه خط رهبری بودن دارند به فرمایشات مقام معظم رهبری بی‌اعتنا هستند و با قلمشان فضای کشور را آلوده می‌کنند.

وی اضافه کرد: این پایگاه‌های خبری با شایعه پراکنی و افشاگری‌های بی‌پایه و اساس، ضمن خدشه‌دار کردن آبروی مومنان روحیه یأس و ناامیدی را به کشور تزریق می‌کنند.

 

* ورود افراد غیرحرفه‌ای و منحرف، آفت جدید رسانه‌ها است

غلامی در خصوص مشکلات حال حاضر رسانه‌های آنلاین تصریح کرد: ورود افراد غیرحرفه‌ای به عرصه رسانه‌های مجازی و یا افراد حرفه‌ای که انحراف عقیده‌ای دارند از مشکلات این عرصه به حساب می‌آید؛ تبانی و باج‌گیری نیز از دیگر آفت رسانه‌های آنلاین محسوب می‌شوند.

سردبیر خبرگزاری خانه ملت در پایان با انتقاد از رشد قارچ‌گونه سایت‌های آنلاین گفت: امیدوارم با آماده شدن طرح جامعه رسانه‌ها مشکلات این عرصه به حداقل برسد.

به گزارش فارس، مقام معظم رهبری سه‌شنبه هفته گذشته به تشریح برخی اهداف، تکنیک‌ها و روش‌های بیگانگان در قبال انتخابات یازدهم ریاست جمهوری پرداختند و به مسئولان، مطبوعات و پایگاه‌های اینترنتی تاکید و توصیه فرمودند که از سرگرم کردن مردم به مسائل فرعی و نادرست، پرهیز کنند.

ایشان در ادامه خاطرنشان کردند که همه این توصیه‌ها، بخاطر این است که باید حواسمان به دشمن جمع باشد تا بفهمیم که دنبال چه طرح و هدفی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها