کد خبر: ۱۰۶۶۰۳
زمان انتشار: ۰۰:۲۴     ۲۵ دی ۱۳۹۱
تالار بحث ۵۹۸:
اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها این روزها به موضوعی مورد اختلاف میان مجلس و دولت تبدیل شده است. احمدی نژاد معتقد است کشور در شرایط کنونی ظرفیت این طرح را دارد و اجرای آن باعث اصلاح وضع نابسامان فعلی می گردد. اما منتقدین معتقدند محاسبات دولت اشتباه بوده و اجرای این طرح موجب بالا رفتن سرسام آور تورم خواهد شد. نظر شما چیست؟ چقدر می توان به احمدی نژاد برای اجرای فاز دوم اعتماد کرد؟
تالار بحث 598 - اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها این روزها به موضوعی مورد اختلاف میان مجلس و دولت تبدیل شده است. احمدی نژاد معتقد است کشور در شرایط کنونی ظرفیت این طرح را دارد و اجرای آن باعث اصلاح وضع نابسامان فعلی می گردد. او در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود می گوید:

«روزانه یک میلیون و 850 هزار بشکه نفت به پالایشگاههای داخلی و سالانه 150 میلیارد متر مکعب گاز به شبکه داخلی تحویل می‌دهیم که با قیمت روز معادل 300 هزار میلیارد تومان می‌شود. پولی که ما از ارز برای بودجه می‌گیریم، 90 هزار میلیارد تومان است. با این حساب 210 هزار میلیارد باقی می‌ماند. می‌توانیم این 210 هزار را تقسیم کنیم و به مردم بدهیم. همین پول با 40 هزار تومانی که به مردم می‌دهیم، مردم را در مقابل نوسانات مقاوم می‌کند.

اگر پول مردم را به دست خودشان بدهیم، در مصرف نیز کنترل دوباره‌ای بوجود می‌آید. برخی گمان می‌کنند پولی که به دست مردم می‌دهیم، موجب افزایش نقدینگی می‌شود اما اشتباه می‌کنند، چراکه نقدینگی یعنی افزایش پایه پولی.»



اما منتقدین معتقدند محاسبات دولت اشتباه بوده و اجرای این طرح موجب بالا رفتن سرسام آور تورم خواهد شد (برای نمونه به این مطلب مراجعه فرمایید)

اما از سویی برخی تحلیلگران، این دعوا را صرفاً سیاسی دانسته و معتقدند حدود 5 برابر شدن یارانه ها، موجب بالا رفتن محبوبیت دولت و جبران سریع نارضایتی های ناشی از تورم فعلی می شود و دلیل ایستادگی ها نیز همین مسأله است.

نظر شما چیست؟ آیا دولت را در اجرای فاز اول هدفمندی موفق می دانید؟ چقدر می توان به احمدی نژاد برای اجرای فاز دوم اعتماد کرد؟ آیا کشور در شرایط کنونی توان یک تحول دیگر اقتصادی را دارد؟ و یا اصلاً تمام اختلافات، صرفاً سیاسی می باشد؟

تالار بحث 598 آماده بازتاب نظرات و انتقادات شما مخاطبین گرامی است.

تذکر:

1- مخاطبین محترم لطفاً نظرات خود را در قالب نقد دیدگاه مقابل خود و با آوردن استدلال ارائه فرمایید. صرف گفتن نظر شخصی و یا نظرات شعارگونه، بحث را بصورت علمی پیش نخواهد برد.

2- همانند روال گذشته، پایگاه 598 در حین بحث و یا پایان آن، سوالات برگزیده این بحث را در حضور یک یا چند تن از کارشناسان و سیاسیون برجسته طرح خواهد نمود.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۶۰
در انتظار بررسی: ۷
* نظر:
ارسال نظرات
مجیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۴۴۶
۱۳۴
در فاز اول هدفمندی ما شاهد تورم حداقلی بودیم. یعنی اینکه افزایش نقدینگی به خودی خود موجب افزایش تورم نشد ولی به محض اینکه دست های پشت پرده با کمک دلالان بازاری دست روی اقلام بازار گذاشتند ما شاهد نوسانات فراوان بودیم.

اگر فاز دوم نیز با خرابکاری دلالان اقتصادی همراه باشد حتما موفق نخواهد بود.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
باز به احمدی نژاد یکم فکر مردمه
م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
یه شخصی می گفت که دور اول وقتی احمدی نژاد رای آورد ما برای اینکه دولتشو بزنیم زمین با دوستام 20 میلیارد از بورس کشیدیم بیرون
اگر یادتون باشه دور اول وقتی رای اورد همون اوایل بورس زمین خورد.
تمام این گرونی ها زیر سر این افراد
بقول خودش باندهای ثروت. می خواید باور کنید می خواید باور نکنید
ولی اینو نمی تونید قبول نکنید که یه رئیس جمهور هیچ وقت الکی نمیاد خودشو خراب کنه که فحش وتوهین همه رو به خودش بخر بلکه هر رفاهی به نفع خودش هم هست پس کی می خواد ما از این دولت ناراضی باشیم تا بعدش به مثل این رای ندیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
هرکسی 2کلاس سواد اقتصادی داشته باشه می دونه که اجرای کامل یارانه ها چه منافع بزرگی برای کشور داره اما:
اگر نگران رشد نقدینگی هستند: میشه با فروش اوراق اون رو وارد بخش عمرانی کرد که به سود کشوره
اگر منافع شخصی بسیاری از رانت خوارها از بین میره: خب به درک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
باید اجرا بشه
به نفع اقشار ضعیف و روستاییانه
همون پابرهنه های انقلاب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۵۲۹
۵۶۹
هدفمندی یارانه ها به نوعی کلاهبرداری است. همون حرف علی آقای لاریجانی صحیح است.
پاسخ
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
به خدا اگر امثال آقایان ... و پسرانشون میگذاشتند احمدی نژاد کارشو انجام بده وضع کشور از لحاظ اقتصادی اینطور نمیشد....
دوره ها قبلی این پول ها دزدیده میشده ...اما حالا به گردن کلفت ها اقتصادی فشار اومده...دارند با احتکار دولت رو میکوبند....ای کاش مردم ایران بهتر این چیز ها رو درک میکردن.
مجيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۹ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
مجلس نبايد اين مسأله رو سياسي كنه؛مسأله هدفمندي روي سرنوشت اقتصاذي ميليونها نفر تأثيرات مثبت گذاشته و اين مثبت بزرگ بايد ادامه پيدا كنه و مجلس هم بايد كمك كنه .
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۴۷۲
۴۶۷
چرا چشم ندارید ببینید پول مردم رو به خود مردم بازگردانند. باید تاثیر هدفمندی را در روستاها و شهرهای کوچک دید که چگونه موجب تحول در زندگی مردم دهک ها پایینی شده است.
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۳:۵۴ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
بله شما درست میگی یک جا رو درست کرده ،زده صد جارو ترکونده!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
خطاب به ناشناس ساعت 13:54
یکی از جاهاییکه از غیظ ترکیده همون پرچمیه که جلو اسم شماست
حاج حبیب
UNITED KINGDOM
۱۹:۳۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
داداش کدوم روستا ما رو که بد بخت کرده تموم داروندارمون با این گرونی فروختیم
ناشناس
UNITED STATES
۲۰:۴۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
حتما پولشون تبدیل به پوند کردی یه مقداریشو خرج حج کردی که بهت بگن حاجی ای شیطون
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
آقای دانشجو چراجنابعالی هم چشم نداری این همه گرانی بالای 300درصد راببینی ؟تورو خدا یک سرکی به بازار بکش قیمتهارا با چند ماه پیش مقایسه کن اونوقت بیا نظر اقتصادی بده
كارشناس ارشد اقتصاداسلامي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
در جواب آقارضا:
گراني و تورم پارامترهاي زيادي دارد...يكي از دلايل گراني ميتواند كمبود نقدينگي متناسب با بازار باشد(يعني بالا بودن نرخ ارز و نقدينگي كم جامعه ).حال اگر به كمك فاز دوم يارانه ها كمبود نقدينگي حبران شود قيمت و قدرت كاذب ارز شكسته شده و تورم كاذب بازار از بين ميرود و يا حداقل كمتر ميشود.اين نظربرخي كارشناسان و پ‍‍ژوهشگران است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۹ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
نمیدونم تقصیر کیه ولی دوستان من هم تو روستا زندگی می کنم اگه میگین اوضاع بهتر شده بیاین اینجاهارو ببینین تا بفهمین صورتو با سیلی سرخ کردن یعنی چه شب گرسنه خوابیدن یعنی چه من دارم هر روز می بینم تقصیر...
سونیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
هدف از یارانه ها هرچی بوده آدمای فقیر روز به روز فقیرتر آدمای پولدار هم روز به روز پولدار تر شدن
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۲۵۶
۲۷۹
ناقص ماندن هدفمندی همانطور که رئیس جمهور در ابتدا گفته بود، خود عامل تورم است.
بخش عمده تورم کنونی ناشی از مخالفت های سیاسی با این طرح شجاعانه دولت بود که دودش در چشم مردم است.
پاسخ
نوری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
طرح شجاعانه ؟؟؟؟؟؟یا عجولانه ؟؟؟یاکودکانه ؟؟؟
از روستاي نهضت آباد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۸ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
نوري جان : خبر از حال بيچاره ها اگه داشتي ميفهميدي چه خدمت بزرگ و شجاعانه اي كرده اين احمدي ن‍ژاد
مینا حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۳۷۸
۲۳۸
اینا همش بازی سیاسیه، کسی به فکر مردم نیست.
همه به دنبال ...
وای بر مردم
پاسخ
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
به خدا احمدی نژاد بود....میخواست جلو دزد ها رو بگیره از عمد اومدن تو کشور بل بشو ایجاد کردن...
خدایی کی بشه اسم احمدی نژاد همانند اسم امیر کبیر تو تاریخ ماندگار بشه..
مهندس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۳۲۸
۳۵۹
بنده به عنوان کسی که صدای شکسته شدن استخوان هایش زیر چرخ توسعه سازندگی را شنیده به جرعت می گویم که بعد از هدفمندی یارانه ها تا به امروز استخوان هایم دارد جوش میخورد ولی انگار عده ای توان دیدن جان گرفتن طبقه مستضعف را نداشته و وقیحانه با سوالاتی نظیر چه کسی در صورت هدف مندی به سر زمین کشاورزی خواهد رفت ملت را نوکر خود پنداشته اند
تاکیید حضرت افا هم ادامه این طرح بود نه توقف مغرضانه ان.
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۳:۵۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
شما خودت داری به قضیه سیاسی نگاه میکنی چطور از بقیه انتظار داری سیاسی فکر نکنند
مهندس
-
۱۴:۳۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
شما مثل اینکه سیاستو با یه چیز دیگه عوضی گرفتی ،قضیه سیاسی باشه یا نه بحث زندگی مردمه نه اغراض بعضی ها ،تشخیص رو باید به مردم داد نه اقا زاده ها و بالا نشین ها!
توکل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
اقامهندس اگه استخونات جوش نگرفت ما از پول یارانه مون چسب 1-2-3 گرفتیم بیا بهت بدیم ببر مصرف کن
حسین الف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۱۱
۳۲۲
همین اول کار مشخصه که 598 به دنبال چه هدفی از طرح این بحثه..!
زمین زدن این طرح پروژه هاشمی و مخالفین دولته که متاسفانه همه به یاری هاشمی رفتند.
مگر آقا در ابتدای اجرای هدفمندی تکلیف عمومی نکردند که همه این طرح را یاری کنند !؟
598 که تظاهر به هاشمی شناسی دارد، آیا بازی هاشمی را می خورد؟

جربان انحرافی، انتخابات آزاد، وحدت ملی و ... بازی هاشمی است برای جلب توجه به مسائل انحرافی و زمین زدن هدفمندی که نتیجه آن نشان دادن ناکارآمدی جریان عدالتخواهی در اداره امور کشور و اقتصادی.
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۴:۰۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
مگه ما چشمامون کوره نمی بینیم احمدی نژاد داره چه گندی به معیشت مردم میزنه.....8 ساله داریم میشنویم مشکلات اقتصادی گردن مافیا هستش بابا مگه این مافیا رو شناسایی نکردید پس چرا ریششون رو قطع نمی کنید؟!
مهندس
-
۱۴:۴۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
مگه نمیبینی تا میان ریششونو قطع کن ، می رن سمت ملت و با قدرتشون پدر ملتو در میارن
مرتضي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۴ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
اقاي عزيز ببين
اولا همه هاشمي رو ميشناسن.دوما طرح اين بحث نه تنها مخالفت با بحث هدفمندي نيست بلكه در جهت كمك به دولته.
خدا رو شكر 598 تا حالا در پازل هاشمي بازي نكرده
محمد ت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
شير مادرت حلالت حسين الف
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
نظر حسین آقا واقعا صحیحه ما هم قبول دارم مشکلات رو ولی بدونیم به قول رهبر که هر حرفی زده اجرایی شده این آخر گردنه است فکر نکنید من خودم خیلی غنی ام نه بابا برای وام ازدواج خودمون کشتیم ولی نظر ما بالاتر از اقتصاد دین ماست توجه داشته باشید و باشیم
مهندس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۵۱
۱۴۹
بنده به عنوان کسی که صدای شکسته شدن استخوان هایش زیر چرخ توسعه سازندگی را شنیده به جرعت می گویم که بعد از هدفمندی یارانه ها تا به امروز استخوان هایم دارد جوش میخورد ولی انگار عده ای توان دیدن جان گرفتن طبقه مستضعف را نداشته و وقیحانه با سوالاتی نظیر چه کسی در صورت هدف مندی به سر زمین کشاورزی خواهد رفت ملت را نوکر خود پنداشته اند
تاکیید حضرت افا هم ادامه این طرح بود نه توقف مغرضانه ان.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۱۶
۱۹۲
کسانی که با طرح دکتر مخالف هستند نگران آینده خود هستند که چگونه سر مردم را گرم کنند به مسایل اقتصادی و اهداف حزبی و سیاسی شان برسند .دلیل هم این است که وقتی میخواهند صحبت کنند بی انصافی را خجالت زده میکنند از بس که سیاهنمایی میکنند گویی این دولت جز خیانت و خرابکاری کاری دیگر نکرده است.
انصاف کو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دین کو؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فاین تذهبون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۴:۰۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
عزیزم دلت سفید نمایی میخواد برو یه سر به میدون فردوسی بزن همه چی دستت میاد
دکتر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
ناشناس جان شما نفست از جا گرم پا میشده...
مگه کشور فقط تهران هست؟؟/
یه سر بزنی به روستا میفهمی همین هدف مندی چه کمکی به روستا نشین ها داشته...
پس فکر کنید//
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۸ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
1-اولا نفس از جای گرم پا نمیشه معمولا در میاد
2-من خودم الان تو یه شهر کوچیک نزدیک روستا زندگی میکنم و بهتر از شما میدونم اونجا چه خبره شما نمیخواد برای من قیافه بچه روستایی مظلوم بگیری....
3-اگه خوب دقت کنی میبینی که اکثر جمعیت کشور در خارج روستا مستقر هست پس باید طبق اون برای کشور برنامه ریزی کرد
4-من منکر کمک به روستا نشینان نیستم فقط خواستم بهت یاد آوری کنم که دولت نتونست به وعده هاش در مورد پایین آوردن نرخ ارز عمل کنه حالا چه تضمینی وجود داره که بتونه جلوی تورم اجرای مرحله دوم رو بگیره
rasol
UNITED STATES
۰۰:۵۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۲۱۳
۳۱۴
فقط اقای احمدی نژاد به فکر ملته حیف که مثل مردم کوفه تنهاش گذاشتن
پاسخ
حامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
تنها نیست برادر
اگه تنها بود تا حالا امثال ... صد بار زمین زده بودنش.
ناشناس
UNITED STATES
۲۰:۴۴ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
این اقای نقطه چین کیه که توی همه سایتها اسمش دیده میشود
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
مردم تنهاش نذاشتن، خواص تنهاش گذاشتن
مثل 9 دی که مردم به صحنه اومدن و اکثر خواص خواب بودن.
بصیرت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۸۴
۲۴۷
اجرای هدفمندی یارانه ها یک تصمیم غیر قابل بازگشت برای اقتصاد ایران است و به نظر من کسانی که در اجرای آن مانع تراشی می کنند اگر نیروی دشمن نباشند از روی غفلت و هواهای نفسانی شان ماتع تراشی می کنند
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۴:۰۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
توهم توطئه گرفتی...
بصیرت
-
۱۴:۴۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
مرگ بر اون پرچمی که بالاسرته ناشناس
تفرقه بنداز حکومت کن دیگه دورانش گذشته
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
واقعا پیام ها بچه ها رو که میبینم امید وار میشم که هنوز ملت بیدار هستند....
آهای تو که پرچم انگلیس گذاشتی...
ایران هیچ وقت مثل سوریه ...عراق نمیشه...چون مردمش غیرت دارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۲۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
آهای تو که پرچم ایران بالای سرت گذاشتی بدان و آگاه باش که غیرت و ناموس فقط مال تو و امثال تو نیست در ضمن پرچم انگلیس رو من اون بالا نذاشتم مربوط به آی پیهDD:
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۲۳۵
۱۸۹
به نظرمن اجراي فاز دوم هدفمندي باعث تورم شديد درجامعه خواهدشد ومتعاقب ان ناامني و....درپي خواهدداشت
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
چرا ؟ دلیل ؟
ك ا ا ا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
در جواب آقا مهدي:
گراني و تورم پارامترهاي زيادي دارد...يكي از دلايل گراني ميتواند كمبود نقدينگي متناسب با بازار باشد(يعني بالا بودن نرخ ارز و نقدينگي كم جامعه ).حال اگر به كمك فاز دوم يارانه ها كمبود نقدينگي حبران شود قيمت و قدرت كاذب ارز شكسته شده و تورم كاذب بازار از بين ميرود و يا حداقل كمتر ميشود.اين نظربرخي كارشناسان و پ‍‍ژوهشگران است.
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۰۳
۲۲۸
100% مرحله ی اول انطور که منتقدان در آن زمان(که به طور کاملا تصادفیییییی همان منتقدان کنونی هستند )مطرح میکنند تورم نداشت
فقط حیف که شیرینی انجام ان زمان با نوسانات یازار ارز در کام مردم تلخ شد

من نه کارشناسم و نه کاربلد
ولی اون زمان رو خوب یادمه که سازمانهای بین المللی اجرای طرح رو در اون زمان موفق اعلام کردند
و از طرفی دیدم که حداقل تاثیرش در زندگی مردم این بود که تا حدود زیادی جلوی اسراف رو گرفت.یادمون بیاریم اسراف بنزین در پمپ بنزین ها اسراف نون و ........ فکر کنم زیان اسراف در مملکتمون بیشتر از حد تصور بود که جلوگیری از اون هم رضایت خدا رو داره هم کمک بزرگ اقتصادی هستش



و در کلام آخر باور دارم آقا در جای حق نشسته و برای ما خیر رو میخواد اگر ایشان میگند طرح هدفمندی به صلاح مملکته حتما از روی علم میگن
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۴:۰۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
بابا مردم مرض قند گرفتن از بس تو دهنشون شیرینی اجرای هدفمندی یارانه ها ریخته شد
دانشجوی فوق لیسانس اقتصاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۴ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۸۹
۱۱۰
سلام به همه دوستان باتوجه به صحبت هایی که اساتید محترم اقتصادی در این زمینه گفته اند صحبت میکنم
این طرح ،یک جراحی بزرگ اقتصادی بود که اثرات تون ریزی آن ادامه دارد....یعنی درفاز اول درست انجام نشد وپیامدهای بسیار زیادی داشت که همچنان درگیر آن هستیم،پس اجرای فاز دوم دود آن به چشم مردم میرود ودولت عملا قدرت نمایی کنند....خیلی از اساتید بالا رتبه که درزمینه اقتصاد. شناخته شده هستند در این زمینه افشاگری کردند وبا نامه هایی که خودشان اظهار میککند پیامدهای طرح را گوشزد کردند....اما گوش شنوا که درد مردم وقشر ضعیف جامعه را بشنود وجود ندارد!!!!!خدایا خودت به ما رحم کن
الللهم انجات آمین
چون واقعا طاقت گرانی ها رو نداریم
خدا رحم کند
پاسخ
تحصیل کرده ی بیکار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۲ - ۲۰ آذر ۱۳۹۲
واقعا خدا خودش رحم کنه . دیگه کارد به استخون رسید از این گرونی .
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۴ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۱۸
۸۲
- احمدی نژاد: پیشرفت و عدالت توامان

- هاشمی رفسنجانی: پیشرفت

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۴:۰۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
نهایت عدالت رو تو این دولت دیدیم مخصوصا تو قضیه لو رفتن اختلاس 3000 میلیاردی ذره ذره طعم خوش عدالت و مهرورزی در دهانمون ریخته شد.
اتقوا الله
-
۱۹:۲۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
اختلاس 3000 میلیارد
همون کسی کرد که تو ... امضا جمع کردن تا خاوری رو رئیس بانک مرکزی کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۲۶ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
برو قانون اساسی رو یه بار دیگه بخون اون وقت میفهمی که رئیس بانک مرکزی رو رئیس جمهور انتخاب میکنه نه جمع آوری امضا....
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۵۳
۱۹۴
ارزيابي مثبت صندوق بين‌المللي پول درباره اقتصاد ايران/

صندوق بين‌المللي پول از ايران به‌دليل اجراي هدفمندي يارانه‌ها تمجيد كرد

خبرگزاري فارس: صندوق بين‌المللي پول در جديدترين گزارش خود در خصوص اقتصاد ايران علاوه بر تحسين ايران براي اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها نرخ رشد اقتصاد جمهوري اسلامي را در سال جاري ميلادي 3.2 درصد اعلام كرد

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9005150003
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۴:۱۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
ما نفهمیدیم صندوق بین المللی پول نهاد صهیونیستی هست یا نه.چون اگه به نفعتون باشه از آماراش استفاده ابزاری میکنید اگر هم نباشه میگید صهیونیستیه
حامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
مهم اینه که چنین نهادی که صهیونیستی هم هست باز برخی موارد حقیقتو میگه ولی امثال تو که اون پرچم لعلنی بالای سرشونه از اونا هم صهیونیست ترند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
پس مشخص شد طرح احمدی نِژاد برای عدالت نیست آزاد سازی قیمت هاست و ادغام در بازار جهانی.
چی شد دم زدنتون از اقتصاد اسلامی و عدالت؟
مجيد حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
در جواب ناشناس اين بيت شعر را تقديم ميكنم:
خوشتر آن باشد كه سرِّ دلبران
گفته آيد در حديث ديگران
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۳۱
۱۶۲
توصیه صندوق بین المللی پول به کشورهای عربی : از تجربه هدفمندی یارانه ها در ایران استفاده کنید

معاون مدیر اجرایی صندوق بین المللی پول با ستایش از تجربه موفق اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در ایران ، اجرای این طرح در ایران با کمترین میزان تبعات منفی را به عنوان مدلی موفق برای الگو برداری سایر کشورهای خاورمیانه از جمله مصر می داند.
صندوق بین المللی پول به دولت های عربی پیشنهاد کرد که برای قطع سیستم پرداخت یارانه های دولتی از تجربه اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در ایران الگو برداری کنند.

منبع: عصر ایران
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
خیلی مونده بفهمی اونا برای چی تعریف میکنن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۹ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
یعنی برید شما هم مثل ایران خودتونو بدبخت کنید
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۲۵
۱۱۰
تحلیل اکونومیست از جهاد اقتصادی و هدفمندی یارانه‌ها در ایران؛
ناچاریم به موفقیت اقتصاد ایران اعتراف کنیم/ هدفمندي یارانه‌ها در ایران باید الگوی کشورهای منطقه باشد.

هفته‌نامه اکونومیست داراي جايگاهی است که معمولاً به سیاهنمایی در مورد اوضاع اقتصادی و اجتماعی ایران علاقمند است، در مطلبی که در شماره این هفته خود منتشر کرده، صراحتاً اعتراف کرده که ناچار است به توفیق بزرگ اقتصادی ایران در هدفمند کردن یارانه‌ها اعتراف کند.

منبع: هم اندیشی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۱۴
۱۲۳
خيلي عذر ميخام يمشت تنبل بار آوردين تو شهرستان و داهات دلتون رو خوش كردين تو بانك صادرات شاهرود رفتم ٢٣نفر جلوم بودن طبق شماره عينشون ميان دم باجه فقط اين سوال آقا يارانه آمد ؟نه كي مياد نفر بعد اين اشتباه ترين كار دولت بود كه كرد پول دادن يعني تنبلي درصورتي كه اگر همين پول هزينه بيمه طلايي براي هركس و تحصيل با كيفيت براي هر بچه تا اتمام دانشگاه ميكردن مملكت زيرو رو ميشد نه اينكه به هركي ميگي يارانت رو ندن چيكار ميكني ميگه همه جارو آتيش ميزنم زيرو رو ميكنم....
پاسخ
مهندس
-
۱۰:۰۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
تنبل هفت ...
شما کسی نیستید که به ملت تعیین تکلیف کنید
همون ملتی که 100 ها ساله داره با هزار زحمت گلیم خودشو بیر میاره ،چه اشکالی داره چند سال هم استراحت کنه؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
تا الان این کلاه بردار ها راحت میخوردند(سهم مردم رو) حالا خود مردم یارانه هاشون رو استفاده کنند مثل اینکه ناراحتی!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
مگه الان نمیخورن 45 تومن بهت میدن خدا تومان ازت میگیرن یعنی نمیتونی اینو بفهمی ای کیو
نقره ای
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۳۴ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۳۶
۹۱
باسلام
کاملا مخالفم
شما ببینید در مرحله اول نیت چه بود ؟ آیا عملی شد؟ مثلا درمورد نان تاکید براین بود که کیفیت بهتر شود بخدا الان بدتر شد اون موقع معمولی بود وسنتی اقلا میشد سنتی رو خورد الان هم اندازه اون کوچکتر شد وهم بی کیفیت .تورم 200 درصدی رو 13 درصد اعلام کردن یعنی به شعور ما اهانت کردن !!!!!!!!!!
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۴:۱۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
خداییش راست گفتی
طلایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
دمت گرم نقره ای جان - جانا سخن اززبان مامیگویی
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
هدف تقویت قشر پایین بود که محقق شد
لطفا یه کم کلان تر به موضوع نگاه کنید
بله نونواییای محله ماهم خیلی تغییر نکرد ولی کل اقتصاد به عدالت در توزیع نزدیک شد
هر چند یه عده کله گنده پولدار هی سنگ اندازی میکنن ولی خدا با ماست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
نه آقاجون منم روستایم قشر پایین داره له میشه شما که نمبینی حرف نزن اول برو وضعیت قشر پایین که میگی رو تو روستاها با چشم ببین بعد قضاوت کن
حسین غلامحسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۴۰
۱۱۷
بنده بعنوان یک ایرانی مسلمان شیعه که دروغ نمی گوید و امین مردم است به دکتراحمدی نژاد رای دادم وحالا هم به حرفهای علمی وکارشناسانه ایشان اعتماد میکنم و با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها موافق صد درصدم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۲
۳
با سلام
بنظر اینجانب فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها چند ماهی است که اجرائی شده فقط اعلام رسمی نشده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۳۳
۶۳
بايد مرحله دوم هرچه زودتر اجرا بشه . چرا يه عده بخاطره منافع حزبي جلوي پيشرفت كشور رو ميگيرن . يه عده با قدرت پول و سرمايشون توي بازار اختلال بوجود آوردن تا موفقيت اجراي اين طرح رو از بين ببرن كه ظاهرا هم تونستن چون خودشون نتونستن ( و يا نخواستن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) اين طرح رو زمان خودشون اجرا كنن حالا دارن عقده هاي سياسي و حزبي و شخصيشونو سر مردم خالي ميكنن . خدا وكيلي با اجراي اين طرح چقدر از اسراف جلوگيري شد و چقدر به نفع منابع كشور شد . اينهايي كه دم از مخالفت كارشناسانه ميزنن فقط دارن عوام فريبي ميكنن . هموطنان عزيز خواهش ميكنم بخاطره خودمون هم كه شده بيايد يكبار اين سختي رو تحمل كنيم تا از اين دوران گذار به خوبي عبور كنيم اونوقت در عرض 3 تا 4 سال وضعيت اقتصاديمون بهتر ميشه چون از يه طرف مصرفمون كنترل ميشه و از طرفي همين كار باعث ميشه مولفه هاي ديگه ي اقتصاد هم همراه با كنترل مصرف راه بهبود رو طي كنن .
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۳۰
۷
اگر مرحله دوم مثل نان هدفمند شود و قیمتها ثابت بماند خوب است ادامه یابد ولی اگر قیمتها مثل مرحله اول ده برابر شود و یارانه پنج برابر شود مجلس باید جلوی کار هدفمندی را بگیرد. چون مردم به گدایی باید بروند.
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۴ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۴۳
۱۱۳
نظر دادن در سایت شما ثمر ندارد، شما فقط نظرهای موافق احمدی نژاد را درج میکنید، شما سانسور میکنید، بدبخت کرد مردم را، خدایا کی بشه عمر دولت این آدم تمام بشه.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۹
۳۳
بزرگترین اشتباه دولت پرداخت یارانه به مردم به صورت نقدی بود زیرا بااین کار باعث تورم به شکل فعلی خواهد بود اگر عدالت رادرنظر بگیریم تمامی اقشارجامعه مستحق دریافت نقدی نیستندوپرداخت ان هم به شکل فعلی کاری عبث وبیهوده میباشدوبایداین پول به شکلی درجهت ایجاد اشتغال ورفع بیکاری مردم باشد نه عاملی جهت تنبلی وولگردی بعضی افراد
پاسخ
حامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
ناشناس عزیز
اگرهم به صورت نقدی پرداخت نشه هرکی مصرفش بیشتره که بیشتر یارانه جذب میکنه.
به اینجاش فکر کرده بودی؟
انصافا برابر پرداخت کردن به عدالت نزدیکتره یا به مایه دارا بیشتر دادن؟
انصاف با خودتون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۵۰
۲۱
از طلا پشيمان گشته ايم لطفا ما را مس كنيد
پرداخت يارانه بد ترين شكل بود با يد ايجاد اشتغال مي شد
پاسخ
راضیه رحیمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۲۰
۴
من به عنوان یک معلول نیازمند این پول هستم وبا معلولان دیگر که ارتبا ط دارم مخلصانه به خاطر این کار احمدی نژاد را درود می فرستند استدعا دارم ما زاغه نشینان را درک کنید وتمام ثروت مملکت را به جیب خود نریزید بگذارید اقای دکتر حق مردم را به مردم بدهد
پاسخ
مهندس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۷۳
۶۸
چون بدرستي اجرا نميشود فقط باعث تورم بيش ازحد ميشود گراني و...بيداد ميكند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۵۷
۴۶
فکر نمیکنم در کشور کسی بااجرای طرح مخالف باشه اختلاف نظر در چگونگی اجرای طرحه .شیوه پرداخت یارانه به صورت نقدی اشتباه محضه ،فقط باعث بالا رفتن تورم میشه تورمی که داره فقط طبقه ضعیف را له میکنه ،در اقتصادی که تورم باشه ثروتمندان غنی تر و فقیران ضعیفتر می شوند خلاصه کلام حذف یارانه از حیف ومیل سرمایه های کشور جلوگیری میکنه و پرداخت نقدی نقدینگی و تورم را بالا می بره پس باید فکر دیگه ای کرد...فقط یادمان باشه انجام کارهای بزرگ نیاز به همدلی و همکاری همه داره....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۶
۹
هدفمند کردن یارانه اگر اصولی باشد و کارمندان هم با دلار حقوق بگیرند می شود حرفی زد نه اینکه حقوق به ریال مصرف به لادر واقعا چنانچه در برنامه دوشب پیش اقای باهنر خیلی مثال قشنگی زد شما به مردم 70 تومان می دهید 100 از جیب مردم برمی دارید یعنی عملا .........
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۵
۵۸
رسول=يك دليل براي گفته ات ميتوني بياري؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
حبیبیی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۶
۳۰
به قول عزیز خانم شما جیب ما را نزنید یارانه ها پیشکش!
یارانه نقدی یعنی گرانی مضاعف یعنی تورم یعنی گرسنگی مردم فقیر و فقیرتر شدن آنها یعنی فلاکت یعنی سرمایه دارتر شدن سرمایه داران و گرسنه تر شدن گرسنگان چیزی که بعد از اجرای مرحله اول تاکنون مشاهده میشود.
یادش بخیر ما یک قانون داشتیم که آموزش و پرورش رایگان بود ولی الان مدارس آزاد و بعضا دولتی دست دانشگاه آزاد را از پشت بستند. بجای دادن یارانه نقدی از بار مالی مردم در این زمینه ها کاسته شود بسیار عالی خواهد شد.
پاسخ
amin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱
۱۱
بحث کردن در باره شرائط پولی واقتصادی کشور با نگاه صرف به بدنه اجرایی واقتصادی دولت عملا کاری غیرممکن میباشد زیرا متاسفانه تایید شده ویا نشده به غیر از دولت افراد ویا نهادهای دیگری هم در کنترل بازار پولی ومالی کشور دخیل هستند وهرزمان ارده کنند میتوانند تعادل بازار را بهم بزنند
مطلب دوم اینکه در شرائط کنونی کشور و با توجه به تحریمهای گسترده ای که اعمال شده است به هیج وجه به صلاح نیست یارانه افزایش داده شود همین الان هم بازار از کنترل دولت خارج شده است واین مغازه داران وفروشنگان عمده هستند که قیمت را تعیین میکنند وبنابراین مترصد یه آشفتگی هستند تا اوضاع را چندین برابر به نفع خود متشنج تر کنند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۸۱
۵۷
بابا با تورم 127 درصدی فعلی چگونه می خواهند اجناس را 5 برابر کند اگر بنزین گران بشود همه چیز گران می شود از نان تا.
بابا همه جای جهان قبل از عید جنسها را حراج می کنند و مردم استفاده می برند اما در ایران قبل و بعد از ماه رمضان ، قبل و بعد از عید و به هر دلیل ممکن حالا ای کسانی که دم از عدالت علی می زنید بفرمایید عدالت را رعایت فرمایید و حق مظلومان را بگیرد شما فقط بلدید شعار بدهید و بگوید ما راه رو امام علی و خون امام حسین هستیم واقعا اگر کسی مسلمان نباشد ........ ببخشید که انچنین با تندی نوشتم
پاسخ
mohammad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۵۲
۵۷
بنظرمن بايد اين سوالو ازچندنفر آدم كاردان پرسيد كه تمامي جوانب(مزايا ومعايب) رو سبك وسنگين كنندبعدپاسخ بدن،نه ازمردم عادي كه فقط به فكرگرفتن پول يارانه هستند!
اين نظرسنجي بجز يك راه براي توجيه كارخود هيچ دليلي نداره
باتشكر
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۶ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
خیلی خوش خیالی. چه کسی به کار کارشناسی اهمیت میده. فقط جناح بازی. نمونه بارزش همین سایت 598 که هاشمی رو مسئول تمام بدبختی های چندهزار ساله کشور میدونه.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۴ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۵۳
۱۲۵
دستتون درد نکنه همین 45هزار تومان صد برابر اجناس را گرون کرده از حسن نیتتون ممنون نمیخواد به مردم پول بدین خواهشن جلوی گرانی را بگیرید
پاسخ
حامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
هم پول بدید و هم گرانی را کنترل کنید.
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۵
۶
با اجراي هدفمندي يارانه ها نه تنها كمكي به قشر آسيب پذير نكرد بلكه تورم راافزايش بيكاري راافزايش و باعث تعطيلي كارخانه هاي توليدي كه بازيرساختهاي ابتدايي و سنتي كه داراي خطوط توليد قديمي گرديد از طرفي تعداد زيادي كارخانه هاي شير كه توزيع شيريارانه اي راعهده داربود تعطيل شد تورم ناشي از توزيع غير منطقي درجامعه به تورم دامن زد درصورتي اگر به واحدهاي توليدي اين پول داده مي شد يا بنزين و گازوئيل اضافه نميشد مطمئنا قيمت تمام شده حمل محصولات و هزينه هاي جانبي تورم را ايجاد نميكرد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۹
۴
آیا نظر مردم هم مهم است. ما از نمایندگان م حترم مجلس امامان جمعه شهرستانها و استانها درخواست داریم بخاطر حفظ خون شهدا و این انقلاب که با خون جوانان و خانواده ها نگذارند این مرحله دوم اجرا بشود چونکه واقعا مردم در سختی هستند
پاسخ
بنده عاصی خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۲۰
۶
من نمی دونم دوستانی که از عدم تورم سخن میگن ، خداییش با چه مستنداتی حرف میزنن؟!! بینی و بین الله اصلا تورم فعای نیاز به اثبات داره؟! آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است. آره پول تو جیب مردم اومده اما 10 برابرش برداشت شده. بنده که پارسال عروسی کردم میخواسم برای گرمای طاقت فرسای بوشهر یه کولر بخرم که نهایت قیمتش 1 میلیون 200 هزار تومان بود. خدمت دوستان عرض کنم میدونید الآن چنده؟ حداقل 4/5 میلیون. اینو میگن تورم!! من حاضرم یارانه هایی رو که دادن پس بدم اما قیمت دلار و کالاها برگرده حالت اول. این قدر این جور حرفا زیاده که خداییش وقت ندارم تایپ کنم.
شب نوزده رمضان سال 40 هجری ، ضربت نه بر فرق علی ع که بر فرق عدالت خورد.
پاسخ
شمس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
قیمت دلار چه ربطی داشت به هدفمندی یارانه ها؟ ان شاءالله که مشکل شما حل بشه ولی مطمئن باشید با استدلالهای بی پایه نمیشه. قیمتها به شدت افزایش یافته ولی اگه بخواهیم سهم هدفمندی یارانه ها را بررسی کنیم کار من و شما نیست. کار اقتصاددانها و افراد خبره است.
مهندس
-
۱۹:۲۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
بنده عاصی خدا ، اشکال از تورم نیست اشکال از یه جای دیگست که مالت برکت نداره
چرا برای ما اینطور نیست
بنده عاصی خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۶ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
منم می دونم ربطی نداره ، منظورم کل طرح های اقتصادی دولت رو هواست. مهندس جون اتفاقا خیلی خوبم میدونم پول شما چه جور برکت داره!!!
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۰
۲۰
خير
اون چيزي كه توي اين دو سه سال عيان است چه حاجت به بيان است
كارمندم با حقوق كارمندي بهترين زندگيو داشتم اما الان با حقوق مهندسي دارم از گشنگي ميميرم
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۴:۲۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
خدا وکیلی اونایی که منفی دادید واقعا فکر کردید تو این 2 سال وضع مردم و قدرت خریدشون بیشتر شده؟! یا شما دارید تو یه کشور دیگه زندگی میکنید یا ما از کره شمالی اومدیم تو ایران
حامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
ناشناس جان
امثال تو خیلی خوشحال شدند وقتی مشکلات ارز و گرونی پیش اومد.ازین بابت که گمان باطل بردند که میتونند این مشکلات را به گردن هدفمندی یارانه ها بندازن.
کیفور باشید.
برکت محور
-
۱۹:۳۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
من خودم مهندسم ،توقع ها خیلی بالا رفته یه زمون با حقوق گشنگی شما چند تا خانواده میچرخیدند
اشکال از جای دیگست
البرز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۰
۳
اولا این حسابهای سر انگشتی آقایان که منجر به 210 میلیارد شد و قرار است این پول به جامعه تزریق شود و با توجه به وضعیت تولیدات داخلی و همچنین با توجه به قانون عرضه و تقاضا و با توجه به تحریم های جهانی که طبق اعتراف آقایان داریم اثراتش را مبینیم و باتوجه به تورم 37درصدی که خودشان بیان میکنند ولی به واقع ما در جامعمان تورم بالای 60 تا 70 در صدی را داریم تجربه میکنیم آیا باز صلاح هست که هدفمندی دیگری را با این وضعیت تجربه کنیم ؟بهتر نیست به جای ماهی دادن ماهیگیری را به جامعه یاد دهیم عواقب روانی و در گیریهای خانوادگی که در این زمینه پیش آمده و منجر به فروپاشی خانواده ها شده و همه مسائل را در نظر بگیرید و در نهایت با کارشناسان اقتصادی و جامعه شناسان این مملکت هم مشورتی داشته باشید با تشکر
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۰
۳
در صورتی موفق است که جلو برگرداندن کنتور
گاز برق را بگیرند و ازنقب زدن ابیاری جلو گیری کنند.
پاسخ
سیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۴ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۴
۳
من کارشناس نیستم ولی اگر این پولها را درجهت ایجاد کار وتولید برای مردم استفاده کنند خیلی بهترخواهد بود چون مردم را تنبل وببخشید گدا بار می اورند
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
ما که گدا نشدیم انشاءالله مشکل شما هم رفع بشه
حامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
سیما جان
یه مطالعه کنین و ببینید آیا مردم کشورهای اسکاندیناوی که چندین برابر این پولارو ماهیانه از دولتشون میگیرن تنبل و گدا شدن؟
ما هم از اونا کمتر نیستیم. باور بفرمایید.
به حامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
حامی جان
همه کشورهای اسکاندیناوی زیر ده میلیون جمعیت دارن بعضی هاشون زیر پنج میلیون. در ثانی پول نفتشونو نمی دن درآمدشونو به صورت مالیات به خودشون برمی گردونن مثلا یک شهر تو کشور سوئد 80 درصد جمعیتش خارجی هایی هستن که اونجا درس می خونن و منبع درآمد برای ساکنینش.
پس اصلا با ایران قابل مقایسه نیست.
حامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۷ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
به حامی جان عزیز
با رفع مشکلات ساختاری ما هم میشیم مثل اونا. نفت هم البته باید منفعتی داشته باشه یا نه؟ تا حالا خرج بودجه کشور میشد بذار یه مدتی هم خرج سرمایه گذاریهای اساسی و بهبود ذخایر ارزی و طلای کشور و همچنین ترمیم زندگی نیازمندان بشه.
بعد از مدتی که اوضاع بهتر شد و جیب امثال بنده جانی گرفت اونوقت می شه رود مالیات حساب باز کرد.
انصاري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۶
۰
باسه برابرموافقيم
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۴:۲۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
اگه ده برابرش رو ازت بکشن بیرون چی بازم موافقی؟
جاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۵۸
۲۸
بااجرای مرحله اول کمرمان زیربارگرانی خردشد.بااجرای مرحله دوم چه خواهدشد.خدابه دادمان برسد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۳۵
۱۳
اجرا بشه بهتره با برنامه ریزی دقیق و حذف ثروتمندان
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۹ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
اجرا بشود بهتر است نظرش کارشناسی است بانخبگان بررسی شده
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۲۶
۳۱
من یک بازنشسته نظامی هستم و تمام حقوقم را بابت اجاره خانه میدهم امید داشتم که این صحبت جناب ریاست جمهور که مدعی شدند پول نفت را بر سر سفزه ها خواهند آورد را به عینه ببینم اما واقعیت این است که بسیاری از چیزهایی که قبل از اجرای فاز اول هدفمندی در سفره ما وجود داشت در حال حاضر یا وجود ندارد یا خیلی کمرنگ شده است از قدیم گفته اند انسانی که خواب است را میشود بیدار کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده نمی توان بیدار کرد.
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۸
۱
بلی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
قربون آن نظامی ات برم اگر بازنشته سالهای قبلی پس حقوق ات را چکار کردی . دوما الان که وضع نظامیان لشکری بهتر از کشور است سوما : حتما الحمد الله خونه داری و این هم از طمع ات است که می گویی چراکه نظامیان قانع هستن همانطوری که هشت سال بدون هیچ چشم داشتی از وطن و ناموسمان دفاع کردند و همه چیز را به آخرت واگذار نمودند . ای والله برادر با این حرفهات شرمند کردی ما را
محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۳
۱
به نظرمن برای اجرای مرحله دوم نیازبه همدلی وهمراهی تمام قواست وانهم نیازبه اقناع همه توسط دولت ونه فقط ادعای اجرای دولت درحدحرف است که به نظر من دراین شرایط که هم مسئله تحریم هست وهم اختلاف سران برسراین مسئله میباشد وازهمه مهمتراینکه دولت بانزدیک شدن به انتخابات میخواهدبااینکار محبوبیت ازدست رفته اش رابازسازی کندامکان اجرای این طرح نیست وصددرصدبه شکست منجرخواهدشد.باتشکرفراوان
پاسخ
بذرافشان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۵۷
۵۵
هدفمندی یارانه ها طرحی است که ناقص اجرا شده و باید کامل شود مسبب بسیاری از گرانیها خود مردم هستند زیرا هیچگونه نظارتی وجود ندا رد. بیشترین قشری که آسیب می بینند قشر کارگر و کارمند هستند که درآمد بگیر دولت هستند و درآمدشان همیشه خیلی کمتر از نرخ تورم بوده است
پاسخ
آزیتا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۲
۵۳
قوانین یارانه ای اگر مطابق قانون انجام شود ملت مخلص احمدی نژاد هم هستند........اما بازار ایران گویا خود را تابع کسی نمیداند.....که علت آن عدم نظارت آقایان می باشد یه کم جدی بودن لازمه .....بازاریان پدر مردم را درآوردن کسی هم نی جلویشان را بگیرد...!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAQ
۰۸:۳۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۷۳
۹۳
همین یارانه است که صدها پیر زن و پیر مرد را از گدایی و گرسنگی نجات داد !!!!!!!! همین لطف احمدی نژاد بود که خیلیا از فقیری نجات پیدا کردن . اگه فاز دوم یارانه ها اجرا بشه فقط ثروتمندان هستند که ضرر می کنند نه فقیران!!!!! چون این ثروتمندان بودن که بیشترین استفاده را از گاز و برق و بنزین می کردنند در حالی که از یارانه یکی مثل من و شما تامین می شد.
اگه فاز دوم اجرا بشه دیگه معشر می شه.
پاسخ
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۴
۰
تأخير در اجراي فاز دوم تبعات فراواني به بار آورد. متأسفانه باين طرح برخي ها نگاه سياسي داشتند. فاز دوم اجرا نشد اما گراني ها خيلي بيشتر شد. تمامي شركتها اجناس خود را با افزايش قيمت عرضه كردند در حاليكه از جيب مردم بهاي انرژي خود را پرداختند و چيزي دست مردم را نگرفت.
پاسخ
ehsan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۴
۳۰
اجرا بشه تورم 200 % می شه توی ایران دلال بازی زیاد و دولت هم توانایی کنترل بازار رو نداره
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۳
۲۰
خیرموافق نیستم
پاسخ
عباس زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۸
۴
سلام
وقتی اجانب تعریف می کنندمعلوم است اجرای فاز دوم چه معنای دارد اقا جان حساب دو دوتاست دولت از کنترل و نظارت یک دکان نان بربری هم عاجز است به علت درگیر شدن در مسائل سیاسی و گرفتن پست های حساس در دوره بعد کاری به کار مردم و معیشت انها ندارد حالا می خواهد فاز دوم را اجرا بکند تا مردم را به... غیر قابل توصیف بیاندازد نمایندگان مردم بایستی مواظب باشند اگر خیانت کنند کرفتار عذاب الهی می شوند فکر کنم توهینی به کسی نکرده باشم انشالله موفق باشید
پاسخ
جامعه شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱
۵۶
سلام. هدفمندی یارانه ها مستلزم آزاد کردن فیمت های انرژی هست که قیمت ها واقعی میشوند. به گفته کارشناسان و دولت باید قیمت حامل انرژی حداقل پنج برابر بشه برای مثال بنرین از 700 بشه 4000 هزارتومن. حال هر باک ماشین 40 لیتر بنزین میگیرد که اگه شما 4000 تومن را در 40 لیتر بنزین ضرب کنید میشود 160000 هرارتومن و اگرشما در ماه کم کم دو باک بنرین بزنید میشود 360000 هرارتومن. حالا فیش بزق ؛ گاز، . آب را هم در پنج ضرب کنید. مثلا اگه فیش ماه قبل برق شما 50 هرارتومن بود الان میشود 250 هزارتومن. گاز هم به همین شکل.تازه قیمت حمل و نقل رو هم باید چند برابر بشه مثل کرایه تاکسی. وچون انرژی موتور صنعت هست همه کالا ها هم به احتمال زیاد اگر نه چند برابر ولی حداقل دوبرابر میشود. تازه طبق قانون این طرح باید در پنج مرحله اجرا بشه. حالا چرا رئیس جمهور عجله دارن تا قبل از انتخابات به جای پنج مرحله کار رو یک سره کنن شکی نیست که هدف سیاسی دارن مثل سهام عدالت دو روز قبل از انتخابات. که تا قبل از معلوم شدن اثرات ان رای مردم رو به نفع خودش مصادره کند.تازه الان که 45 تومن یارانه میدن هرکیسه 10 کیلویی برنج پاکستانی شده 50 تومن یعنی یارانه پول یه کیسه برنج نمیشه و پول هایی که شما بابت این طزح میپردازین چند برابر این 50 تومن. از طرفی دیگر این نصف این پول اگر میرفت توی صنعت سرمایه گذاری بشه خیلی بهتره هم بیکاری به شدت کاهش پیدا میکنه. هم تورم کمتر میشه و به جای گداپروری جوونای ما صاحب کار میشن و رشد تولید منجر به رشد و توسعه اقتصادی میشه و نضف دیگش هم بدن به مردم. موفق باشین
پاسخ
سعید
-
۰۹:۰۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۴۴
۱۳
با سلام : خدایش اگر مثل مرحله اول باشد که واویلا است پس لازم است قبل از اجرا تمام عواقب ان سنجیده شود بعد اجراء شود نمونه ان عدم کنترل تورم ایجاد شده مرحله اول که فشار زیادی بر کارگران وکارمندان و قشر مستضعف ایجاد وفاصله طبقاتی را بر خلاف ادعای اقایان بیشتر نموده است . ویا افزایش خودسرانه قیمتها که متاسفانه از کنترل دولت خارج شده مانند قیمت طلا و ارز و مواد خوراکی و...
پاسخ
بصيرت زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۰
۵
انتخابات نزديك است اين پول در كوتاه مدت مشكلات معشتي ملت را حل ميكند و براي محبوبيت دولت لااقل اگر دوستان احمدي نژاد هم راي نياورند براي حسن ختام كار دولت بد نيست اما اين تورم مهار گسيخته كه در عمل در فاز اول آن مشاهده شد در آينده اي نه چندان دور در نهايت بر دوش اقشار كم درآمد سنگيني خواهد كرد . از آقاي احمدي نژاد بپرسيد كه گفته بود با اجراي قانون هدفمندي يارانه ها ايران به قدرت اقتصادي منطقه بدل ميشود امروز كجاي كاريم لازم نيست با دادن آمارهاي كشكي اداي كشورهاي پيشرفته را در آوريم اوضاع اقتصادي مردم از هر آماري گوياتر است.
پاسخ
مهندس
-
۱۰:۱۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
کان بصیرت
همه رو با عینک خودت نگاه نکن
azad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۲۹
۴۹
با سلام
با توجه به اينكه ماههاست قيمتها افزايش يافته اما فاز دوم اجرا نشده يه شرط تثبيت و كنترل قيمت موافقم.
پاسخ
محسن
UNITED ARAB EMIRATES
۱۰:۰۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۵۲
۵۶
به نظر می رسد اگر هدفمند کردن یارانه ها در دور دوم به صورت غیر نقدی و با هدف برطرف نمودن نیاز های حیاتی مردم نظیر تغذیه ، بهداشت و سلامت و... اجرا شود مشکلات ناشی از افزایش نقدینگی ، افزایش سرسام آور کالای حیاتی و به تبع آن مشکلات اجتماعی و سیاسی را مرتفع خواهد نمود. و از طرف دیگر با توجه به تحریم های موجود در صورت تامین نیازهای حیاتی مردم نارضایتی کاهش خواهد یافت.
پاسخ
مهندس
-
۱۰:۱۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۷۴
۵۵
مخالفین هیچ استدلال قانع کننده ای ندارند مگر در هوا صحبت کردن که همه چی چند برابر گرون میشه و وضع مردم خرابه و....
کارشناسی استدلال بیارید
حقیقت اینه که مردم تو این سه سال به اندازه سی سال جون گرفتند و بعضی چشم اینو ندارن
مجلس هم غالبا به خاطر هوای نفسانییه که مخالفت میکنه
وقتی مصباح زاده در کمسیون اقتصادی مجلس دلیلش این باشه که با طرح دوم دیگه هیچ کسی پیدا نمیشه که به سر زمین بره و کارگری کنه ، فاتحه کارشناسی مجلس رو باید خوند
پاسخ
بنده عاصی خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
قربون براهین متقن بی نقص و کاستی شما برم مهندس جون!
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۴:۳۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
مگه تو چشم برزخی داری که میگی مجلس به خاطر هوای نفس مخالفت میکنه ؟! تا همین جاشم به خاطر توصیه رهبری خیلی با دولت راه اومده
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
بنده عاصی خدا برو توبه کن
مهندس
-
۱۷:۱۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
اینو خوب اومدی محمد
برهان ما دل مردمه نه پول بعضی ها
مهندس
-
۱۹:۳۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
نه تو چشم بصیرت داری که اگه اجرا بشه ملت از گشنگی میمیرن
بابا استدلال
حامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
ایول
اینجاشو خیلی خوب اومدی:
وقتی مصباح زاده در کمسیون اقتصادی مجلس دلیلش این باشه که با طرح دوم دیگه هیچ کسی پیدا نمیشه که به سر زمین بره و کارگری کنه ، فاتحه کارشناسی ... رو باید خوند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۵۵
۱۵
مخالف شدید زیرا اولا مرحله اول هم به نتیجه مثبت و درست و دلخواه نرسید و فقط ایجاد تورم کرد. دوم در مرحله دوم هم مانند مرحله اول با توجه به اینکه اهداف سیاسی در آن آمیخته است، نتایج منفی در پی خواهد داشت با این تفاوت که مرحله اول پیامدهای وخیم قابل تحملی را داشت اما مرحله دوم به هیچ وجه قابل تحمل نخواهد بود و به ...
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۵۸
۱۱۱
سلام
موافق طرح هدفمندی یارانه ها هستم زیرا به رییس جمهور خود اعتماد دارم و بر این باورم که این دست دشمنان داخلی پشت پرده این طرح بزرگ ملی است که نمیگذارند پول تولید نفت در جیب مردم باشد. از مجلس محترم میخواهم اینقدر چوب لای چرخ دولت نکند.
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۰
۶۰
متاسفانه بحث ها جنبه تخصصی ندارند و صرفا هر کس وابسته به گروه و جناح خاص خودش نظر داده است.
دوستان عزیز ، کلیات طرح هدفمندی یارانه ها، یک طرح اقتصادی است و قرار نبوده که از آن به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده شود اما متاسفانه در برخی برهه های زمانی سو استفاده هایی هم از آن شده است.
متاسفانه هر شخصی فقط به یکی دو جنبه از این مسئله اقتصادی بزرگ نگاه می کند به همین خاطر آن را خوب یا بد می پندارند. البته این امر کاملا طبیعی است.
یک طرح بزرگ اقتصادی تمام نهادهای جامعه را درگیر می کند و اگر بخواهیم واقع بینانه به این طرح نگاه کنیم باید عملکرد این طرح را در تمام نهادها با هم ببینیم تا بتوان قضاوت درستی در مورد آن داشت نه اینکه چون دهک های پایین وضع بهتری پیدا کرده اند پس طرح خوبی است و به خاطر اینکه تورم بسیار بالا رفته طرح بدی بوده است.
دوستان اگر روند سیر تحول اقتصادی از اواخر سال 90 و سال 91 تا کنون را رصد کرده باشند متوجه خواهند شد که نظام اقتصادی کشورمان با یک شوک مواجه شد. شوکی که مستقیما بازار سرمایه را هدف قرار داد و سرمایه گذاران را از سرمایه گذاری در طرح های تولیدی و صنعتی به بازارهای طلا و دلار سوق داد.
عوامل متعددی در این امر دخالت داشتند : از مشکلات بسته های مالی بانک مرکزی در سال 90 گرفته تا اعمال تحریمهای شدید و بی سابقه مالی غرب و حتی ماهی گیری برخی سودجویان داخلی از آب گل آلود ایجاد شده.
این عوامل مشکلاتی برای بودجه سال 91 نیز ایجاد کرد.
در این میان یکی از مشکلات اساسی طرح هدفمندی در فاز اول عدم توجه و حمایت از بخش تولید است که اگر در فاز دوم نیز محقق نشود دود آن به چشم همه خواهد رفت.
به نظر بنده در شرایط کنونی بهترین راه حل اجماع کامل کمیسیون اقتصادی مجلس، دولت و کارشناسان و نخبگان اقتصادی در زمینه فاز دوم است و انجام اقدامات عجولانه و بدون کارشناسی نتیجه ای جز شکست در بر نخواهد داشت.
دولت باید به طور شفاف تمامی جنبه های اجرای فاز اول را مطرح کند و برای برطرف کردن مشکلات آن راه کار ارائه دهد و در فضایی سالم فاز دوم ادامه پیدا کند
موفق باشید
پاسخ
اا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
شما مطمئنی باوابستگی صحبت نکردی؟!! شما سیر 90 و 91 رو گفتی نگفتی اقتصاد دنیا ورشکسته ست وبخش زیادی از اقتصاد ماو کشورهای آسیایی به خاطر غرب تحت تاثیر قرار گرفته در این حال اقتصاد ایران رشد کرده وسود داشته شما ازتحریم های فلج کننده نگفتی از اخلال گرای بازار ارز وسکه نگفتی که وصل به باند قدرتند ومانع اجرای طرح هدفمندی,از هجوم مردم برای خرید سکه وارز نگفتی که باعث شدیدشدن نوسانات شد والبته از ضعیف کار کردن دولت و در آخر اینکه چه کسی از توقف این طرح سود میبره که خیلیا دارن تلاش میکنن متوقفش کنند تو مجلس و...
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۶۶
۵۲
بله باید اجرا بشه
چون گرونی های اخیر درصد قابل توجه اش مربوط به عوامل دیگری به غیر از هدفمندی یارانه هاست.
پاسخ
علي اكبر
-
۱۳:۰۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۳۷
۰
سلام دوستان من يك كارمندحسابداري دريكي ازادارات هستم وهميشه سعي ميكنم بدون حساب كتاب حرف نزنم اين تورمي كه ازشهريورامسال شروع شد كاملا مشخص است كه دراثرتحريم هاي شديد بي سابقه كه ميتوانست هركشوري ولوپيشرفته راازپادرآوردايجادشده است وخوب مقداري هم عدم هماهنگي دولت ومجلس بود كه دست وپاي خودراگم كردندودرابتدانتوانستند خوب مديريت كنند كه البته الان بهترشده است وماديديم كه دراوايل اجراي طرح اكثريت مردم آن راپسنديدندونفت راسرسفره خودديدنداما بعد ازآن بعضي هاديدند كه اگراينجورادامه يابد كل محبوبيت خود را ازدست خواهند دادو شروع به سنگ اندازي وبسيج كردن دلال ها وسرمايه دارهاوهمكاران غربي خود براي برهم زدن اين وضع شدند كه نتيجه شد اين -حالا هم اگراين مرحله به درستي انجام شودومشكلات قبلي برطرف شودونظارت بيشتري صورت گيرد مسلما به نفع كل كشوربخصوص قشرآسيب پذيرمي شود ضمن اين كه افزايش قدرت خريد مردم ضعيف باعث افزايش درآمد ثروتمندان وتوليد كنندگان هم مي شود چون از خدمات وتوليدات آن ها بيشتر استفاده مي كنند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۹۵
۹۰
اجرای مرحله دوم هدفمندی ضروری و اجتناب ناپذیر است.
پاسخ
علی
-
۱۳:۵۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۵۳
۳۰
باسلام
اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه اشتباه محض می باشد همچنین که می بینیم که قدرت خرید نسبت به قبل کاهش پیدا کرده .
پاسخ
کارگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۸۵
۶۴
یک سئوال از آقای مصباحی مقدم : بالاخره اجرای مرحله دوم هدفمندی برای قشر کم درآمد خوب است یا نه یعنی شما ناراحت هستین وضع کارگران و کشاورزان ما از کارگران افغانی بهتر شود ؟!!!رئيس کميسيون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به پيامدهاي افزايش 5 برابري يارانه نقدي گفت: اگر بنا باشد يارانه نقدي 5 برابر فعلي پرداخت شود ما براي کشاورزي خود نيازمند به وارد کردن کارگر افغاني خواهيم بود.
پاسخ
خواننده
-
۱۴:۴۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
ننگ بر امثال من با انتخاب این نماینده ها!!
حامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۳ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
پسر من که هشت سلشه محاله چنین حرف مزخرفی بزنه. رییس یه کمیسیون اگه این باشه وای بحال اعضای عادی.
تو انتخابات مجلس نهم گند زدیم .
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۷۷
۵۱
اینکه چه کسانی با اجرای فاز2 مخالفت میکنند بحثی نیست چراکه همه میداننداین افرادبرای رضای خدا... واین افرادوتحلیلهای آبدوغ خیاری شان در مرحله اول موجب مضحکه بسیاری شد اما این بدان معنی نیست که اجرای فاز 1یا 2 فاقد نقد باشد چه در شمول افراد وچه در نیاز سنجی حقیقی. مثلا هیچ دلیلی برای خذف گروهی به هر علت ندارد چراکه ایرانی ساکن ایران ونه در خارج ازکشورند ثانیا دولت نسبت به افراد بیکار وفاقد هیچ گونه شغل مسئول است ولذااختصاص تنها 10درصد از درآمد هدفمندی میتواند مبلغ بیش از 200000تومان دریافتی را شامل این افراد کند که با اصل مبلغ یارانه بخش کوچکی از گره زندگی این افراد را ترمیم میکند البته باید بیکاری را به حقیقی وواقعی تقسیم کنیم ومشمولین را بیکاری حقیقی بدانیم نه واقعی چراکه شخصی دارای جواز کسب در امور مختلف ازجمله تجارت و بازرگان مغازه دار یا راننده تاکسی وخطی وسایر مشاغل اگرچه درآمد دار دولی فاقد کد پرسنلی هستند وظاهرا بیکار می نمایانند ولی شغل دارند
پاسخ
ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۵
۱
با سلام بنده از سیاست و اقتصاد اگاهی ندارم ولی این را میدونم که اگه مثل فاز اول پول دست مردم بیاد و بعد هم اجناس از خوراکی و پوشاکی و ... گرون بشه هیچ فایده ای نداره زیرا هیچ پولی دست مردم رو نمیگیره ولی اگر مسولین بتونند تورم رو کنترل کنند این طرح میتونه طرح خوبی باشه .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۰۰
۱۱۹
خدایی آقای احمدی نژاد صحبت هایش با دلیل و منطق است و نشان داده و می دهد که کارهایش کار شناسی شده است اما منتقدانش یا بهتر باید گفت دشمنانش چون اسم این ها نمی شود منتقد گذاشت تمام حرف هایشان سیاسی و از روی دشمنی است مثلا نان 15000تومانی آقای باهنر یا بنزین5000تومانی آقای مصباحی مقدم از کجا آمد چه طوری حساب کرده اند راستش من صحبت های همه را دنبال می کنم از منتقدان حرف حسابی نشنیده ام
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۲۹
۵۳
موافقم چون به آقای احمدی نژاد اطمینان دارم از جنس خودمان است . این کارا به خاطر انتخا بات است.... حرف بی ارزشی است مگر مردم رای خود را می فروشند آقایانی که این حرفها را می زنند باید در انتخاب خودشان شک کنید. شاید با این شکل به مجلس وارد شده اند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۳۶
۱۰
من قبل از هدفمندی یارانه ها حتی یک یک تومن هم درامد نداشتم چون اولا که کار نبود و من هم باید درس میخوندم ولی حالا حد اقل یک اب باریکه دارم اگر میخواهید تاثیر هدفمندی را ببینید به مناطق محروم در تمام کشور سری بزنید در ضمن پولی که به مردم پرداخت میشه انقدر نیست که مردم سر کار نرند ما باید وضع خودمان را مشخص کنیم یا خدا یا خرما یا باید با اقتصاد مریض سر کنیم یا با هدفمندی پیشرفت کنیم اون پولدارهایی که با هدفمندی مشکل دارند وقتی میرن برای تعطیلات انتالیا یک کم فکر کنند که ترکیه چگونه با هدفمندی از یک کشور فقیر این شد که حالا هست اون هم با تورم 300 درصدی ما هم باید یک دوره سختی را تحمل کنیم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۱۸
۵۹
باید اجرا بشه تا اقتصاد یه سامونی بگیره و این باند ثروت هم دستشون قطع شه من به احمدی نژاد بیشتر از خیلیای دیگه اعتماد دارم و بیشتر دلسوز مردمه
پاسخ
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۰۹
۱
چرا سرمايه داران و توليد كنندگان كلان اجناس شان مانند مرغ - لبنيات و... را به قيمت دلار آزاد بفروشند اما سوخت مصرفي در اين مراكز بسيار پر مصرف به يك چهلم قيمت جهاني آن باشد. حتما و حتما بايد تمام قيمت ها به همان صورتي كه دكتر احمدي نژاد مي گويد سريعا اصلاح شود.
دست سرمايه داران بزرگ مانند رئيس كاله با نماينگان مجلس و مخالفان طرح هدفمند سازي در يك كاسه است.
پاسخ
سمیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۷۲
۵۱
فازدوم هدفمندی باید با همفکری اغازگردد حتما اجرایش مهم است .
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۷
۹۴
ما هیچ وقت تو کار پزشکا دخالت نکردیم و نخواهیم کرد چون معتقدیم که پزشکی علمی است که ما آن را نداریم و به همین خاطر به پزشک ها اعتماد کردیم نتائج مثبت آن را هم دیدیم اقتصاد هم یک علم هست و قطعا ما اقتصاددان نیستیم پس بیائیم به مسئولین اقتصادی هم اعتماد کنیم آنچه همه ما به آن ایمان داریم این استکه این دولت دنیال ریختو پاش و به جیب زدن نیست این حرف دوست و دشمن است و آنچه میدانیم این است که هدفمندی از تاکیدات مقام معظم رهبریس پس قتا هیچوقت نباید متوقف شود بعضی ها بهانه میگیرند کهدولت خوب اجرا نمیکند خب اینکه نباید باعث بشود که همه صورت مساله ره پاک کنند
پاسخ
بهروز
CANADA
۱۵:۲۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۴
۰
هدف مندی یارانه ها بدون فرهنگ سازی برای مردم و مسئولین(یعنی فرهنگ سازی حتی در سطح نمایندگان مجلس)امری بیهوده است.و گر نه اصل موضوع می تواند بسیار سازنده باشد نه اینگونه محرب.وقتی هنوز نماینده ما نمی داند که چه حرف را چه موقع باید بزند و وقتی سرمایه دار ما فکر منفعت شخصی است این می شود.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۴
۵۱
ما هیچ وقت تو کار پزشکا دخالت نکردیم و نخواهیم کرد چون معتقدیم که پزشکی علمی است که ما آن را نداریم و به همین خاطر به پزشک ها اعتماد کردیم نتائج مثبت آن را هم دیدیم اقتصاد هم یک علم هست و قطعا ما اقتصاددان نیستیم پس بیائیم به مسئولین اقتصادی هم اعتماد کنیم آنچه همه ما به آن ایمان داریم این استکه این دولت دنیال ریختو پاش و به جیب زدن نیست این حرف دوست و دشمن است و آنچه میدانیم این است که هدفمندی از تاکیدات مقام معظم رهبریس پس قتا هیچوقت نباید متوقف شود بعضی ها بهانه میگیرند کهدولت خوب اجرا نمیکند خب اینکه نباید باعث بشود که همه صورت مساله ره پاک کنند
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۳
۸۴
باسلام
هرچی حضرت آقا بگین...
پاسخ
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۷
۵۴
بسمه تعالی
اجرای کامل خوب است و اجرای نک و ناقص عین وصل و پین زدن است با وصله و پینه و وجود سوراخ بازم همون طبقه مرفحین بی درد سود می برند
پاسخ
ناشناسی از ناشناسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۴ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۴
۵۴
کسانی که با طرح دکتر مخالف هستند نگران آینده خود هستند که چگونه سر مردم را گرم کنند به مسایل اقتصادی و اهداف حزبی و سیاسی شان برسند .دلیل هم این است که وقتی میخواهند صحبت کنند بی انصافی را خجالت زده میکنند از بس که سیاهنمایی میکنند گویی این دولت جز خیانت و خرابکاری کاری دیگر نکرده است. البته پیشنهاد این است که پول به دست مردم ندهند یا یک کارت اعتباری که فقط خرید اجناس مشخص شده باشد و یا اینکه . همان مبلغ را خود دولت جنس را بخرد به مردم توزیع کند که نه تولید کننده ضرر کند و نه مصرف کننده بی خودی پولش را صرف چیزهای بیهوده کند . این تفکر فکر کنم اگر عملی باشد بهتر خواهد بود
پاسخ
اردلان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۶۴
۳۱
فازاول چه گلی به سرمردم زددرامدش چه شد کیفیت موعودنان کو؟رفاه عامه وعدالت کجاست؟جزگرانی وفشاربرمردم نتیجه ای نیست که نیست والی الله المشتکی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۴۰
۲۷
نه مخلف اجرای فاز دوم هستم
من یه کارمندم الان با این دستمزدم هیچ کاری نمیتونم بکنم ولی دلم از این میسوزه که هیچ کس تو این مملکت درباره این موضوع حرف نمیزنه انگار نه انگار
کی میدونه چرا؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۴ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۵۳
۹۴
مخالف هستم و آقای احمدی نژاد باید جوابگوی تک تک افراد جامعه باشد چراکه با بی تدبیری علی رغم دلارهای فراوان نفتی که در این دوره وجود داشت باعث شد مردم فقیر ققیرتر و مردم پروتمند غنی تر گردند من به یک مثال بسنده می کنم در سال 89 یک بنده خدا ماشین بی ام و را به قیمت نود میلیون تومان خریداری نمود در حال حاضر ماشین این بابا در حدود 250 میلیون تومان می باشد کدام معادله اقتصادی در عرض یک سال به من این قدر کمک کرده این ها جواب دارد در ضمن اگر وقت کردی به نامه اقتصاددانان در سال 86 نیز سری بزنید تا متوجه شوید . فرض می کنیم که این بابا با ... برنده انتخابات گردد به چه قیمتی بهتر است کمی تعصب کورکورانه را کنار بگذارید و درست و صحیح فکر کنید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۱
۵۱
من یه تولید کننده ام
وقتی آقای توکلی یا ... میگویند چرا سهم تولید را نداده اید با یقین میدانم که منظورشان من نیستم ...
منظورشان از ما بهترانی هستند که یک عمر از بیت المال گرفتند و چاق شدند و حالا عصبانی هستند
...
پاسخ
مهندس
-
۲۲:۵۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
احسنت
حامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
اولا ایول
در ثانی در تکمیل حرفتون باید بگم که اگه بخواهیم تولید رونق بگیره باید بازار براش پیدا کنیم. اگه مردم پولدار باشن در واقع به نفع تولید هم هست. ولی اگه بعلت ضعف قدرت خرید ملت خودمون تولید کننده کالاشو صادر کنه ارز وارد شده فقط خودشو فربه می کنه و نفعی بحال امثال بنده نداره.
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱
۳۰
شاید بهتر باشه که این قضیه بعد از انتخابات ریاست جمهوری مورد برسی قرار بگیره
و این طرح رو العان نباید مطرح کرد چون این مهم (یعنی انتخابات) خیلی حساس و دقیقه و نباید در این زمان حساس ذهن مردم را به جاهای دیگری برد
باید دقت کرد و گمراه نشد
پاسخ
امیر ارسلان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۶۹
۵۱
باسلام وآرزوی توفیق روز افزون
سعی نکنین با هدفمندی کردن که چنین چیزی طی این چند سال جز فشار مالی بر روی اکثر مردم چیزی نبود سرمایه داران روز به روز پولدار تر وفقیزان روز به روز گرسنه ترند مردم ما را با یارانه دادن عادت دادیم دنبال کار وزندگی نمیرن بحث کنین بابا بخدا احد واحد قسم من خودم اینقدر زیر فشار مالی هستم که نگو خیلی مردم را میبینم که می نالند از تورم از گرانی تا همینجاش که فشار روی مردم فقیر هست بسه همون سر مایه دارامون هم امونشون در اومده ولی با اینکار اونا فقط جنسی که دارن قیمتشو افزایش میدن جبران میشه ولی گروه فقیر جز مصرف کننده آیا کاری بلدن پس فکر اقتصادی کنید با تشکر
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۵
۲۲
نمایندگانی که به بهانه افزایش قیمت ها وتورم مانع ازاجرای مرحله دوم هدفمندی شدند نه تنها یک گاف سیاسی زدند حتی یک ساعت هم نتوانستند جلوی تورم را بگیرندفقط دست مردم را ازرسیدن به یارانه ها کوتاه کردند.
برخی ... فقط دارند بازندگی مردم بازی سیاسی می کنند.خداوکیلی مارابه خیرشما امیدی نیست شرمرسانید.
ازیک طرف نگذاشتند یارانه های مردم افزایش یابد ازطرفی هم نتوانستند جلوی تورم را بگیرند.این ... آیا واقعاخبراززندگی فقیرانه مردم وافزایش فساد وفحشا ومنرکات ویوسپی گری دارند یا خود را به نفهمی زده اند.
شمارابه خدایا بگذارید دولت کارخودرا انجام دهد ودرکاردولت بیخود دخالت نکنید ویا جلوی تورم وافزایش قیمت ها را بگیرید.شما ... که عرضه هیچکدام را ندارید.پس با ندانم کاری ها وسیاسی بازی های خود زندگی را به کام مردم تلختر نکنید.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۱۵
۵۱
بعضی ... به فکر مردم نیستند که جلوی این طرح میگرند اونها وصلند به اون کانونهای قدرت و ثروت که دارن سازمان یافته سوخت قاچاق میکنن.یه لیتر گاروئیل 150 تومانی اونور میدن بالای یه یورو هر لیتر براشون 3000 تومن داره. میلونها لیتر قاچاق میکنن و بر ثروتشون افزوده میشه مارا چه سود ااگر این طرح اجرا بشه جلوی قاچاق گرفته میشه و پول ملت تو جیب ملت میره نه اقازاده ها.اگر با انصاف نگاه کنیم این گرونی های اخیر مال ارزه نه یارانه ها.
پاسخ
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۵۴
۱
با سلام به نظر من مشکل ما مدیریت است که متاسفانه در کشور سوع مدیریت بیداد می کند و هر کسی ساز خودش کوک می کنه که ما مردم ضررش را می بینیم و تجربه نشان داده طرحهای دولت از روی بخت اقبال بوده اگر موفق بود که بهبه چهچه اگر موفق نبود که باز ما مردم باید تاوانش را پس بدیم
پاسخ
poy
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۴ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۴
۷۲
با اين طرح دوم كاملا موافق هستم ولي با اين مجلس مشكل ساز خيلي كار سخت ميشود /تورم به وجود آمده از نظام سرمايه داري دروني و تحريمهاي خارجي ميباشد نه هدفمندي يارانه ها /خدا به رييس جمهور عزيز و ولايتي كمك كند تا از سد اين دو مشكل بگذرد كه اين با كمك ما مردم است
پاسخ
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۵ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۱۹
۳
از اونجایی که این دولت توان درست اجرای این طرح رو نداره پس بهتره که انجام نشه.
پاسخ
حامد2819
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۵۳
۸
اقایون ما نمیگیم نباید هدفمند شد اما کشوری اینکارو میکنه که اولا صنعتی باشه دوما تحریم نباشه سوما اسیر باند بازیهای حزبی و درون گروهی نشه چهارما از مشاورین اقتصادی بهرمند باشن و اینکه بیکاری در حد پایین باشه اخه خودتون بزارین جای مثلا کسی که حقوقش 400 هزارتومنه سه نفرم هستند با خانم و بچه ها خب میشه 520 هزارتومن کرایه خونه کمش میگیم 200 تومن چقد میمونه هیچی تلفن برق اب گاز دوا و درمان تحصیا گرونی خورد و خوراک اخرشم باید 15 روز اخر قرض کنه تا ماهو تموم کنه این چه طرحیه که همه توی باتلاق افتادن بخدا احمدی نزاد ادمی نیست که اقتصادو خوب بدونه بهتره این پولو به مردم ندن اگه که راست میگن ارزونی بیارن مردم خوشبختر هستن لاریجانی حرف قشنگی زد دزدی از جیب لاونوری مردم
پاسخ
زمین خورده 0251
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۵۸
۱
میدونم شرایط اقتصادی جالب نیست ولی ای کاش میدونستید هستند خانواده هایی که با همین چندرغاز یارانه زندگی شونو میگذرونند درود بر احمدی نژادی که کینه های درقلب مانده چه دشمنانش را به دست و پا انداخته +متاسفم برای مجلس مدعای حامی محرومان
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۷۸
۱۰۳
به نظر من حتما این طرح باید به طور کامل اجرا شود تا عدالت برقرار شود
این سرو صدا ها هم همش مال اینه که با این طرح خیلیها دکانشان تخته میشه
پاسخ
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۳۸
۱
کاملا موافقم چون هیچ ربطی به بحث ارز و تورم ندارد اگر موافق گرونی نیستید تحریم کنید تا ارزون شود مگر شما شاهد گرونی مرغ در عربستان نبودید عرب های عامه اون رو تحریم کردند فاسد شد و گندید بعد ارزونش کردند. a.f
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۴۲
۷۳
باید اجرا بشه تا اقتصاد یه سامونی بگیره و این باند ثروت هم دستشون قطع شه من به احمدی نژاد بیشتر از خیلیای دیگه اعتماد دارم و بیشتر دلسوز مردمه
پاسخ
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۴۹
۱
اگر اقتصاد ما بر پایه دلار نباشد می توان روی هدفمندی یارانه ها حساب کرد وگرنه با افزایش دلار به تبع قیمت کالاها افزایش می یابد، باز همان آش و همان کاسه خواهد بود. چرا ماشین پر مصرفی مثل پژو پارس تا 30میلیون معامله شد؟ چون بنزین 700 تومان معادل 300 تومان سابق شده و دوباره قاچاق سوخت و گندم رونق پیدا می کند حتی دوباره گندم از خوراک دام ارزان تر شده و باز نانوائی ها خوراک دام تولید می کنند.
استقلال باید واقعی باشه تا با تغییر دلار همه چیز گرون نشه وبعد کاشف به عمل بیاد مواد اولیه و اصلی همه چیز از خارج تامین میشه!
باید جلوی دلالی با مسکن و زمین گرفته بشه تا مردم به سمت تولید برن ، البته اینبار اول زیر ساخت تولید در کشور ایجاد بشه. وگرنه نقدینگی سرگردان سر از بازار دلالی در میاره و قیمت طلا حباب دار میشه.
پاسخ
كدخدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۹ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۵۲
۱۵
شمارا به خدا درست قضاوت كنيد ايا تعطيلي نصف بيشتر كارگاههاي كوچك به قبل از گراني ارزبرنمي گردد ايا استارت گراني از كي زده شده چرا هر تصميم را بايد سياسي بكنيم
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۹ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۱۲
۵۲
باتوجه شرایط نامناسب داخلی وخارجی وضعف دولت ولی موافق اجرای مرحله دوم هدفمندی هستم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۷ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
بنظر میاد دنبال مقصود بدی هستی.
حداقل بگو همه چی آرومه و مرحله دوم باید اجرا شه.
علی اصغر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۲۹
۶
قبل از مباحث به اصطلاح کارشناسانه باید جو روانی جامعه را بررسی نمود و در واقع کارشناسی ابتدا باید وضعیت روحی جامعه را ارزیابی کند و نقاط قوت وضعفش را بشناسد و روی نقاط قوت تاکید کند و برای نقاط ضعف چاره جویی کند، آنگاه زمانی که آمادگی لازم پیش آمد مبادرت به انجام مرحله بعدی هدفمند کردن نماید، در واقع آماده سازی روانی جامعه مرحله ای از مراحل پیاده کردن طرح است. نباید جامعه از اجرای مرحله بعد احساس وحشت کند.
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۶۴
۵۳
من تحلیل اقتصادی ندارم اما تحلیل دینی دارم
وقتی پیروان حضرت موسی یه کم تحت فشار قرار گرفتن به حضرت موسی گفتند تا وقتی تو نبودی از دست فرعون میکشیدیم حالا هم که تو اومدی و حرف از خدا و پیغمبر و عدالت میزنی باز هم از دست تو میکشیم هی تحمل هی فرار هی جنگ آخه تا کی
اونوقت خدا به حضرت موسی گفت به قومت بگو اگه طبق سنت من تحمل کنن از جاییکه فکرشو نمیکنن نجاتشون میدم
همینم شد رود نیل به اذن خدا باز شد
ما اگه اعتقاد به مدیریت خدا تو همه عالم داریم باید مطمئن باشیم هر وقت دیگه کارد داره به استخون میرسه فرجی که خدا وعده داده نزدیکه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
منهم اعتقاد دارم هرکسی سهمشو باید بگیره مثل صدر اسلام که همه به طور مساوی سهم داشتند
گرانی و تحریم و....هم مال گناهامونه خدا خودش فرموده هر بدی که به شما می رسه از خود شماست.
بنده عاصی خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۵۳
۰
اون بنده دوستانی هم که میگن قیمت دلار ربطی به هدفمندی نداره توجه داشته باشند که وقتی منابع پولی کفاف هزینه های چندین برابر شده دولت رو نمیده و یارانه ها هم میشه قوز بالای قوز ، اونوقت مجبور میشی چی کار کنی تا خزانه پر بشه یا عبارت دیگه یارانه های واریز شده به حساب مردم چه جور میشه که برگرده؟! یه راه خیلی علمی و کارشناسی شده!! اینه که قیمت دلار بره بالا بعدش هم مرکز مبادلات تاسیس بشه!!
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۲
۱
اگر فاز دوم هدفمندی یارانه ها بخواهد مثل فاز 1 پیش برود که یارانه تولید را کم کنند و به حداقل برسانند فشار بسیار بیشتری متحمل مردم خواهد شد و نارضایتی ها بیشتر خواهد شد ولی اگر بیشتر یارانه را به بخش تولید دهند هم تورم کم می شود یا حداقل ثابت می ماند و هم مشکلات مردم کمتر می شود .
پاسخ
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۶ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۴۴
۵۲
با سلام به نظر من طرح هدفمندی یارانه ها در فاز دوم نیز به صورت یکباره انجام بشود موثرتر است به این دلیل که با توجه به وضع نامناسبی اقتصادی و وجود مافیای اقتصادی وقتی طرح به یکباره انجام شود تبعات آن نیز یک دفعه می باشد و مردم شرایطشان را تطیبق می دهند اما ما میبینیم الان هرروز به دلیل های مختلف اجناس و کالاهی دیگر گران می شود حتی در مواقعی که ارز بالا نرفته باشد به عنوان مثال با این تغییر ارز که بخشی از آن به نفع اقتصاد است ما میبینیم باز هم بنزین 700 تومانی قاچاق می شود چون دلار3000 است پس در نتیجه هدف های طرح اول هدفمندی نیز بی اثر میشود.البته من با سخن دوستان در خصوص ارتباط مافیای اقتصادی برای ضربه به دولت موافقم چون اقتصاد ما آلوده به دست آقازاده هاست.
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۵۴
۴
من که از شما شهریها نمیدونم اما من روستاییم تمام مواد غذایی رو خودم به دست میارم از گندم گرفته تا گوشت مرغ و تخمشو گوسفند و لبنیات و... یارانه هم پس انداز میشه خیلی هم خوشحالم دست احمدی نژاد رو هم می بوسم.
پاسخ
artmis
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۱
۳
بررسی هدفمندی یارانه ها کار اقتصادانان است که متاسفانه در مملکت ما برای رفع مشکل یا بهتر شدن وضعیت هیچ وقت به متخصص امور توجه نمی کنیم! آقایان رییس جمهور و نمایندگان و حتی خودمون اگر به فکر ایران بودیم ....!
همه خودخواه، بی اعتماد و بیزار از هم شدیم که این سم اتحاد برای کشوره. و هیچ پیشرفتی نداره مگر این که همدل باشیم.

به امید ایرانی آباد
پاسخ
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۲
۵۳
بايد جرا شود هر چه زودتر بهتر ! تا جلوي راند گرفته شود. دقت كنيد در حال حاضر نه اينوري مون معلومه نه اونوري مون ! يعني بخشي از هدفمندي اجرا شده و بخشي ديگر نه ! و همين موضوع موجب سوءاستفاده و مشكلات مي شود. پس بايد اجرا شود و هر چه زودتر بهتر؛ البته نظارت ها بايد دقيق، علمي و صحيح باشد تا از سوءاستفاده هاي احتمالي جلوگيري شود.
پاسخ
بنده حقیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۴۴
۵۶
اگر هوس همین یک مرحله بس (احمدی نژادبااجرای مرحله دوم می خواهد تیرخلاص را ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۷۲
۳۷
يه دوستي دارم كه هميشه از گروني ميناله قبل از گرون شدن دلار به من گفت موبايلتو چند خريدي گفتم 200 هزار تومن اما همين دوست پر مدعاي من بهم گفت موبايلشو 600 هزار تومن خريده باباي اين دختر نميتونه جلوي عقده ي فراوون دختر 19 سالشو بگيره فحششو به دولت ميده مردم نبايد فراموش كار بشن انگار خيلي از شماها يادتون رفته وقتي سكه يه كم گرون شد شب لحاف و تشكتون رو ميبرديم پيش بانك و شب همون جا ميخواييديد خيلي هاتون يادتون رفته وقتي ديديد دلار گرون شده و ميتونيد با يه خريد فروش ساده كلي پول به جيب بزنيد به سمت خريد دلار هجوم برديد نه عزيزان گروني اخير ربطي به هدفمندي نداره من كه تو تهران زندگي ميكنم غرق شدن مردم رو در فرهنگ تجمل گرايي ميبينم ناله ميكنند توهين ميكنند اما دو تا ماشين دارند ناله ميكنند اما موبايل يك ميليوني و 700 هزار تومني دستشونه ناله ميكنند اما گرون ترين كفش ها و لباس هارو ميپوشند بله هدفمندي يارانه بايد صداي شما پولداراي از خود راضي ولخرج رو در بياره عزيزان عدالت يعني همين بنده به هيچ وجه از دادن راي به احمدي نژاد پشيمون نيستم بهتره به زن و بچه هاتون قناعت كردن رو ياد بديد كه وقتي ميرن دانشگاه روزي 50 هزار تومن خرج خودشونو و قرتي بازيهاشون نكنند
پاسخ
افشين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۳
۰
بله و حتما هم دولت عواقب را پيش بيني كرده
پاسخ
ماری
UNITED KINGDOM
۱۷:۰۹ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۱
۰
بله موافقیم اقتصادمملکت ما مثل بیماریه که همه باید برای درمانش تلاش کنند .مگرمملکت بدون تورم میشه داشت با این وضع جامعه بین الملل بخدا اگه بدونید غرب چه فشارهایی داره به ایران میاره بازهم متوجه میشدید که بعد از لطف خدا همین احمدی نژاده که میتونه کشور رو اداره کنه
پاسخ
علی
POLAND
۱۷:۱۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۲۱
۰
اگه پول نفت میاد سر سفرهامون قبولم :)))
پاسخ
حمید رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۲۴
۰
سلام ضمن تشکر از پیگیری دلسوزانه و عدالت خواهانه دکتر احمدی نزاد در خصوص اجرای فاز دوم هدفمند سازیکه به نفع اقشار ضعیف جامعه است از دکتر خواهش میکنم اگه مجلس بر عنانمخالفت ادامه داد از اقا بخواهید تا مشکل را مرتفع نماین تا اجرای عدالت یک یا حسین دیگر
پاسخ
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۶۳
۲
سلام برمرد عدالت محور تاریخ ایرا دکتر احمدی نزاد بالای 70 درصد مردم با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها موافقند مجلس هم نماینده ما مرمدند اگر با خواست ما مخالفت کنند ..... داشت درود بر احمدی نزاد سلام بر رهبر عزیز و منادی عدالت
پاسخ
ربانی فرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۹ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۷۶
۰
احمدی نزاد در عمل ثابت کرد که مدافع حقوق مردم خصوصا اقشار کم درامد هستند و هنوز محبوب دل ملت است علارقم همه توطئه های داخلی و خارجی مردم هنوز به حاج محمود افتخار میکنند و اجرای فاز دوم یعنی خوشحالی خانواده های ضعیف یعنی اجرای عدالت ما بی صبرانه منتظر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها هستیم
پاسخ
سید
UNITED STATES
۱۹:۱۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۳
۲
بله آنهم فقط به یک علت : رسانه هایی مثل VOAوبی بی سی فارسی و ... چند هفته ای است که به شدت از اجرا نشدن فاز دوم حمایت می کنند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
واقعا برای شما متاسفم که معیارتون آمریکا و انگلیس هستش
یکبار نمیشه بدون افراط و تفریط به قضیه نگاه کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۸
۱۳
اینطوری نباشد که یک نان در سفره مردم بگذارید و یک دیس برنج از داخل سفره مردم بردارید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۸ - ۲۶ دی ۱۳۹۱
۳۵
۷۴
بنظرم مرحله دوم ضربه نهایی به اقتصاده خدا کنه احمدی نژاد منصرف بشه یا جلوشو بگیرن
پاسخ
حامد 2819
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۵۱
۸۲
هنوزبنزین نشده 5000 تومن نونم نشده دونه ای 1200 تومن تا بدونید مملکت دچار جنگ داخلی بشه دلتون خوشه 200 تومن گیرتون میاد از اقتصاد چی حالیتونه شما که میگید باید بشه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱
۱۳
خدا به خیر کنه.....
اصلا معلوم هست تو این کشور چه خبره؟
چرا همه به جون هم افتادن؟ سایت های خبری هم که دارن از آب گل آلود ماهی میگیرن.....انواع و اقسام بحث ها و تالار های گفت گو رو بر پا کردن.....خداوکیلی این بحث و جدل ها به غیر از این که ناامیدی و خستگی و ضعف رو القا کنه چیز دیگه هم داره؟
فشار اقتصادی روی همه اقشار جامعه هست ولی به خدا با این جور بحث ها برطرف نمیشه!...
اگر واقعا نگران وضع اقتصادی هستین بیاین از خودمون شروع کنیم..... دست ها رو بالا بزنیم و مدیریت بحران کنیم ...به فکر منافع یه کشور باشیم نه منفعت یه لحظه ی خودمون...
ما مردمان ایرانیم ......ایران اسلامی
پاسخ
بی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۰
۰
چیزی که کمتر بآن پرداخته شده اینه که خوب ‌،‌ حالا فاز آخر یارانه را هم اجرا کردند بعد چی ؟‌ یعنی همینطور دولت حقوق بده مردم تا ابد باشه ‌؟‌ و اگر بخواهند نرخها حالت تعادل داشته و پولی هم بمردم ندهند چه باید بکنند ؟‌ بالاخره این حقوق دادنها باید در یک جائی پایان گیرد ولی وقتی نرخها بسیار بالا هستند و مردم نیز توان خرید ندارند چگونه میخواهند در پایان کار یارانه ها را قطع کنند ؟‌ آیا دولت مجددا خودش سوبسید خواهد داد و دیگر خبری از یارانه نخواهد بود ؟‌ این که شد همان حالت اول !!!!!!!. پس چه میخواهند بکنند که یارانهء‌ نقدی نباشد و نرخها هم حالت عادی داشته باشد مانند بسیاری از کشورها .
پاسخ
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۵۶
۱
من نمیدونم آیا دوره های قبل هم اینقدر مجلس تو کار دولت .... می کرد یا اینکه جدیدا نماینده ها وجدان درد گرفتن؟
پاسخ
مجيري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۸
۱۵
1- اجراي هدفمندي باعث افزايش نقدينگي نمي شود چون پول از دستي گرفته و به دستي ديگر مي رسد پس در حجم نقدينگي تغييري ايجاد نميشود.
2- اجراي كامل هدفمندي باعث افزايش فشار به افراد ثروتمند و باعث رفع فشار به افراد ضعيف ميشود وبه نتيجه باعث كم شدن ضريب جيني و به طبع كم شدن فاصله طبقاتي مي گردد.
3- افراد صاحب قدرت و ثروت چون با هدفمندي مخالف هستند در اين خصوص جوسازي ميكنند لاكن افراد ضعيف توانا ابراز موافقت با اين طرح را ندارند.
براي اينكه بدانيم اكثريت مردم موافق هدفمند كردن هستند يا نيستند چرا نمايندگان اصل 59 قانون اساسي در خصوص همه پرسي و مراجعه مستقيم به آراء را انجام نميدهند تا نظر واقعي مردم مشخص گردد؟!!!
پاسخ
محمدتقی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۵
۰
مخالفم چون نظارت نیست کسی به فکر مردم نیست احمدی نژادم که نگوفقط حرف زدنو بلده فقط
پاسخ
شاهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۶
۱
سالیکه که نکوست از بهارش پیداست ما هم بهار دیدیم وپائیز زمستانش ازاین طرف پول بدست مردم دادن از آنطرف دست چپاول گران اتقتصادی را باز گزاشتن واز طرفی انرژی وبنزین بقیمت 4 یا 5000 هرار تومانی چه جهنمی بپا میکند دوستان چرامتوجه نیستند
پاسخ
زمین خورده 0251
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۲
۱
هدفمندی یارانه از همه بیشتر شده بلای جان نمایندگان مجلسی با حقوق چند میلیونی +بیش از این انتظار نمی رود +زنده باد رابین هودی که داغ خیلی چیزها رو رو پیشانی بعضی ها گذاشت
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۶ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱
۲
سلام البته فراموش نشه که تورم جهانی بوده...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۸ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱
۶
هرکس باید خودش برای خودش تصمیم بگیرد
اونایی که با هئفمندی مخالفنئ یا نادانند یاناتوان یا مختلص
پاسخ
عبداله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۹ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۱۲
۴
سلام اگر از اول رضای خدا در نظر بود و حقوق تمام احاد جامعه رعایت میشد در این حاالت اقتصادی نبودیم اگر تاریخ مکان نوع میزان وافراد گیرنده یازانه هابرسی شود خواهید دید چرا بعضی ها چقدر ثروتمند شدند و مدعی هستند خیلی زحمت کشیداند و محرومین تنبلند .حالا بعد از سالها توزیع ظالمانه ثروت جبران که نمیتوان کرد لااقل از این به بعد ثروت ملی عادلانه توزیع گردد دلیل ادعا داستان کوپن دفترچه بسیج اقتصادی جنس دولتی از مصالح ساختمانی گرفته تا لوازم خانگی خودرو قرعه کشی و هزازان قلم دیگر که عمدتا مختص جوامع شهری و متمول بود. در عوض روستاییان بحال خود رها شدند و فقیر ماندند. برای همین است که وقتی زلزله ای درگو شه ای میاید خانه های روستایی گورستان افراد واحشامشان میشود چون نه یک گرم میلگرد دران به کار رفته نه سیمان
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۷
۲۷
عزیزان بذارین دولت و مجلس کارشون رو انجام بدن .ماکه هیچ کاری نمیتونیم انجام بدیم همه فقط شعار میدیم.لطفا نظاره گر باشین باگفتن نظر وانتقادو تعریف چیزی درست نمیشه .مافقط رفاه واسایش میخوایم بدوراز جنگ
پاسخ
حامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۵
۱
این طرح عظیم اگه اجرا بشه اونم صحیح و کامل کشور مسیر درست توسعه و عدالت قرار می گیره.
به لطف خدا اجرا میشه.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۷ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۴۸
۴
به خدا حاضريم 45 تومان از جيب بدهيم ولي اوضاع به شكل اول برگرده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۲
۱
چرا انتنظار دارید هدفمندی یارانه هایی که جامعه ی هدفش خانوادهایی با درامد 200-300هزارتومن در ماه هستش با موافقت مجلسی مواجه بشه که 200-300هزارتومن هزینه پول تو جیبی بچه هاشون هم نیست+مگر شما خودتان در 598از رهبری تیتر نزدید که/امام خامنه اي: مشروعيت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، تبعيض و نيز عدالت خواهي است.اين، پايه مشروعيت ماست. الان درباره مشروعيت حرف هاي زيادي زده مي شود، بنده هم از اين حرف ها بلدم؛ اما حقيقت قضيه اين است كه اگر ما دنبال عدالت نباشيم، حقيقتاً من كه اينجا نشسته ام، وجودم نامشروع خواهد بود؛ يعني هر چه اختيار دارم و هر چه تصرف كنم، تصرف
نامشروع خواهد بود؛ ديگران هم همينطور.(82/6/5)/+++ای کاش می شد براتون نشون بدم که چه خانواده هایی هستند که همین یارانه حتی تو این وضعییت اقتصادی هنوز هم گوشه ای از مشکلاتشون رو حل می کنه . به ولله از این بیشتر از ...
پاسخ
سعيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۳
۰
سران سه قوه ( ... )بايستي با تعامل قدرت شناسايي و خنثي نمودن تو طئه هاي مافياي اقتصادي پشت پرده در جامعه را بدست بگيرند تا هر گونه اقدام در خصوص اجراي اين طرح به بهانه هاي مختلف به تعويق نيفتد .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۱ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۷
۱
هدفمندی رو برامون خوب معنی کنید بدونیم یعنی یک درصد یارانه متعلق به یک کالا رو کم کردن و در عوض هفتاد درصد به قیمت اون اضافه کردن؟
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۵ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۴
۰
لطفا همدیگر رو نکشید آنچه باید بشود میشود و بحث های شما تاثیری نداره.بای بای
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۷ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۴
۴۲
من با اجرای مرحله دوم موافقم . سختی اصلی این قانون مرحله اولش بود که اجرا شد و مردم سختی هاش رو تحول کردند . از اینجا به بعد تازه باید منتظر میوه دادن درخت هدفمندی باشیم پس بهتره که اجرا بشه . و ضمنا به نظر من کل طرح باید در یک مرحله انجام بشه چون با چند مرحله کردن قانون شوک افزایش قیمت چند بار به جامعه وارد میشه که هر بار بار روانی در جامعه ایجاد می کند اما اگر یک مرحله ای شود مردم بهتر آن را هضم می کنند .
به امید سربلندی دولت و ملت در این برهه حساس و حیاتی
پاسخ
غیبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۲
۱۲
من اول از خودم میگویم که معلم هستم و ده روز اخر برج را با همین یارانه ها زندگی میکنم از خانوادهی خواهرم میگویم که شوهرش پیر و از کار افتاده است وکاملا با همین یارانه زندگی میکند از مادر بیوه ام میگویم که دولت را دعا میکند که اگر یارانه نبود باید جلو عروس و داماد ذلیل می شد از کپر نشینان بگویم که کودکانشان در هوای گرم لخت بودند ودر اخر از تورم بگویم که طبق کارشناسی خو د اقایان برای رشد اقتصاد کشور یا سرمایه دارتر شدن سرمایه دار بدون تحریم هر ساله تجویز شده است به نظر من اگر بعضی هنوز فکر میکنند که ایرانی را باید گرسنه نگه داشت وعرب را سیر این تو هین به شعور ملت ایران است
پاسخ
حقیقتگو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۲ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۲۰
۳
مگر نمیگویید بانک جهانی صهیونیستی است پس بنا به فرمایش امام راحل اگر دشمن از ما تعریف کرد باید در آن تامل کرد بابا خدا خیرتان بدهد چیزی که اعیان است چه حاجت به بیان است ماکه در فاز اول نول شدیم
پاسخ
lmohammad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۸ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۱۹
۰
كاملا مخالفم بابا مردمو بدبخت نكنين
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۲
۱
محمد جان شما وضعت خوبه که می گی 45هزار رو پس میدیم ...........اصلا کی گفته شما باید راضی باشی -راضی باید اونهایی باشند که همین 45هزارتومن هم براشون یعنی کلی
پاسخ
حاجت مندیان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۱
۰
۳۳
بگذاریم طرح اجراشه حق ملت هستش تورم بعدش هم دست مردمه خرج کنن یا نکنن مجلس بره سراغ قانون نظارت بر رانت خوارها ومفسدها مردم یارانه بگیرن خوبه دشمن هم کاری نمیتونه بکنه چون مردم راضین از دولت
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۰۸:۲۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۰
۱۸
اگرقراراست دروافع كمك به حال مردم باشد خوب است ولي اگر مي خواهد.يك تومان بدهيد.هزارتوان بگريد اصلا خوب نبست.
پاسخ
مسلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۰
۳
iاجرای فاز دوم خوب است به شرطی که در تحریم نباشیم.
پاسخ
توجه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۰
۲۶
{چرا به گرونی های بالای 300درصد نگاه نمیکنید}کسایی که این حرف میزنن اخه مگه تنها دلیل گرونی ها یارانه هاس اولا اقتصاد جهانی تو بحرانه دوما ایران رو تمام دنیا تحریم کرده اون وقت شما میگین به خاطر یارانه هاست یکم فکر کنید تورو خدا
پاسخ
بی طرف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۲
۲۰
فاز دوم اجرا بشه بهتره چون دیگه بدتر که نمی شه
به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل
اگر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم
این طرح در کلان شهر ها شاید نتیجه نداشته یا شکست خورده ولی اگر به صورت کلی نظر کنیم می بینیم که خیلی جاها تونسته مردم را
از وضعیت بحرانی نجات بده
پاسخ
بابایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۳
۰
با سلام
خدمت همه ایرانیان و عزیزان
1- با اجرای فاز دوم هدفمندی موافق هستم.
2- اجرای فاز اول با همه مشکلاتی که بوده ولی باز هم در قابل قبولی بوده است.
3- موضع گیری افراد برای لغو مرحله بعدی هدفمندی بیشتر از این که معقول و از روی فکر و تفکر باشد و از روی آمار باشد بیشتر از روز احساس و قصد سیاسی می باشد. لازم به ذکر است تکیه یک جانبه به آمار از طرف برخی از دوستان درست نیست.و باید همه جوانب را دید. مسئله رشد روز افزون نقدینگی و تورم یک طرف مسئله است .ولی باید این را مورد بررسی قرار داد که کشور در چه شرایطی است و چه مشکلاتی در پیش روی مردم و دولت و همه جامعه قرار دارد. در حال حاضر ما این قانون و برنامه را شروع کرده ایم و زود است برای نتیجه گیری نهایی و هیچ وقت نباید برای نتیجه گیری نهایی از میانه کار شروع کرد. و باید تا انتهای کار صبر کرد و گذاشت که هدفمندی یارانه ها به سر انجام برسد .
4- ما به مدت قریب به 30 سال با سبکی زندگی کرده و کشور را اداره کرده ایم که این نتیجه را در بر داشته و بسیاری از مردم از این جریان ناراحت می باشند.مگر یادتان رفته که چقدر از مردم کشور زیر فشار های زندگی و مالی قرار داشته اند.؟
5- من یک سوال از همه می پرسم؟ آیا این همه مشکلات به نظر شما در یک دوره آقای احمدی نژاد و یاران او اتفاق افتاده و به وجود آآمده است . ؟
چقدر از این فشار به گردن دولت است ؟
چقدر به گردن مجلس و نمایندگان؟
چقدر به گردن قوه قضائیه می باشد؟
چقدر به گردن تک تک مردم می باشد؟
من چقدر تاثیر داشته ام؟
و خیلی سوال های دیگر که باید همه به آنها پاسخ دهند.
نتیجه گیری بنده در مورد هدفمندی یارانه ها این است که باید اجرا شود (یه قانون در نظام بانکی و رایانه ای داریم که می گوید یا فرایندی باید تا انتها انجام شود و یا باید اصلا انجام نشود، یعنی این که نباید کاری نیمه کاره انجام شود.)
از همه مردم و جامعه خواستارم تا جایی که می شود در راستای پیشرفت کشورمان تلاش و کوشش و تفکر کنند.
با تشکر
سید الیاس بابایی سنگدهی 21 ساله
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۸ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۴۷
۰
آمار بیکاری خیلی زیاد شده
شرکت های خصوصی اکثرا تعدیل نیرو کردن وخیلی ها کلا نابود شدن
هدفمندی دوباره باعث گرونی بیشتر میشه اگر یادتون باشه قرار بود در مرحله اول جلو افزایش قیت ها رو بگیرن آیا تونستن؟
ایندفه خیلی بدتر خواهد شد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۱۳
۰
اجراي اين طرح باعث ايجاد تورم خواهد شد خودتان را به خواب زديد ؟با بررسي دفعه گذشته و عدم توانايي دولت براي ثابت نگه داشتن قيمتها ( حالا به هر دليل )مردم بيچاره خواهند شد به جاي اين كار سبد كالا رو رونق بدهيد روغن شكر گوشت و حبوبات و برنج و چاي را به صورت بن در اختيار مردم قرار دهيد
پاسخ
علیرضا
UNITED STATES
۱۸:۵۴ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۵۱
۰
با سلام خدمت دوستان،
من صد در صد با اجرای مرحله دوم مخالف هستم و معتقدم که بخش اول هم به خاطر ایجاد مشکلات فراوان برای کشور و علی الخصوص مردم ختما باید کنسل شود و شرایط به قبل از اجرای هدفمندی برگردد.
دوستان من یک تولید کننده بزرگ هستم ، شاید شما اطلاعات کمتری در این بخش داشته باشید ، می توان به جرات گفت که تولید در حال احتضار است و درصد بیشتری از تولید کنندگان از بین رفته اند. و از بین رفتن تولید نتیجه اش بیکاری سرسام آور و فقیر تر شدن مردم زحمت کش می شود. تنها در یک شهرک صنعتی بیش از 25500 نفر ظرف یکسال گذشته بیکار شده اند. اگر عقلی در مدیریت کشور باشد، حتما باید شرایط اصلاح شود.کلمه هدفمندی یک کلمه زیبا برای خالی کردن جیب مردم و بدبخت کردن قشر ضعیف بوده است .
پاسخ
سیدموسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۳ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۵۱
۰
با سلام:
اگراصل براجرای دقیق قانون هدفمندی با هدف آسایش بیشتر مردم در کشور بدون باندبازی وجبهه گیریهای سیاسی باشد صددرصدمفیدخواهد بود ولی مثل این که آقایان هیچ جوری نمی خوان کوتاه بیان می خوام خواهش کنم از همه عزیزانی که دستی توی سیاست واجرای قوانین کشور دارن بنام ملت بیشتر ازاین فشار روی مردم نیارن هدفمندی و همه قانونهای دیگه که دردی از مردم دوا نمی کنه با این اوضاع واحوا اجرا نشه بهتره.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۲
۰
فقط یک سوال: آیا مخالفین ادامه این طرح می توانند تضمین کنند که در صورت عدم اجرای طرح قیمتها افزایش نمی یابد؟ همین.
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۰
۱
من فکر می کنم جلوبعضی ازریخت وپاشهاگرفته
شداماعدالت دریارانه دادن اجراشد یعنی بین فقیروغنی یک اندازه هست اما ایادرموردبنزین من موتورسیکلت دارم باان شخص که ماشین دارد ویاکسی که ماشین ندارد کارت ما یک اندازه شارج می شود/
پاسخ
zahra
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۸ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۰
۷
باسلام اگه بعضی فرصت طلبهاسوءاستفاده نکنند تورم ایجادبشه چراکه نه!!!!!
پاسخ
سلیمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۰
۶
سلام.اقا اجرای طرح توسط احمدی شجاعت خواست که انرا بخرج داد.بنفع لاقل 60 درصد جامعه بود. دیگران که دیدن احمدی موفق شد حمله کردند دسیسه کردن اقای احمدی محبوب میشود وما بیچاره این بود که از 2 جناح داخلی و تحریمها این اواخر یه کمی خرابش کردن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۸ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
متاسفم واسه تو و امثال تو
روستايي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۲۳
۰
مردم قبل از پرداخت يارانه تو رفاه بيشتر بودن.تعجب ميكنم خيليا خودشونو زدن بخواب دولت 45 ميده 450000 ميگيره.كلا ما با اين طرز فكرمون حقمونه كه هرشب گرسنه بخوابيم.متاسفم برا خيليا
پاسخ
فلاحی نژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۷ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۰
۳۲
سلام موافقم/مادرطول دوران انقلاب شاهدگرانی حداقل دوباردرسال بودیم وبه نظرمن ربطی به اجرای طرح ندارد/متاسفانه برخی ازروش سفسطه آنراسیاسی می کنندتابیماری دلشان راپنهان کنندوبابازکردن میدان چپاول گری مثال هایی برای خودبسازندبااین روش سعی دارندبه جای انتقادازروشهای اجرای طرح خودطرح رابه بایگانی ببرند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۵۱
۰
بابا یارانه چی بود اومد تو زندگیه ما....ازوقتی این یارانه اومده یه روز خوش نداریم .اگر اسمش یارانه است که پس چرا تورم قیمت؟ تورو خدا دیگه ما فاز دوم نمیخوایم از این که هست مارو بدبخت تر نکنید
پاسخ
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۰
۰
اگر ... وارباب و اخوانش میخواهند تفکر احمدی نژاد رای نیاره براش یه پرونده دیگه باز کنند.
والله مردم به این حمایت ها نیاز دارند .
خدا نگذره از کسانی که این مجلس ....
پاسخ
0251
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۲
۱
جان من گیر ندید اجازه بدین 250هزار رو بده بزاریم رو 50تومن بشه 300 تا بتونیم ازدواج کنیم با چند تا بچه ی قد و نیم قد که میشه ضرب در 300 هزار والله من راضیم با این جیب خالی
پاسخ
حمید کلانتری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۵۳
۰
به نظر من فی نفسه اجرای هدفمندی یارانه ها خوب و به نفع مردم است (اجرای عدالت اقتصادی) اما به شرط آنکه بازار تحت کنترل دولت باشد ،که متاسفانه همانطور هم که در گام اول شعار داده شد اما متاسفانه هیچ نظارت و کنترلی وجود نداشت و در حال حاضر اجرای گام دوم به نفع ملت ایران نمی باشد و جزء فقر و فلاکت ارمغان دیگری ندارد.
پاسخ
سلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
همه میدونیم خیلی ها دنباله بهانه میگردن برای افزایش قیمتهاشون . نمونه اش هم افزایش قیمت ارز .
به نظر من مرگ یه بار شیون هم یه بار
قانون که باید اجرا بشه بهتره که تو همین وانفسا اجرا بشه ناینکه دوباره بازار آرام بشه وبا اجرای قانون بهانه بدیم دست فرصت طلب های حرام.......
پاسخ
حامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
بنظرم خیلی خوب میشد اگر بجای پر حجم نمودن نظرات مخاطبان با اظهارات بی محتوا ونا مربوط طوری مدیریت میکردید که صاحبان اندیشه در نظر دادن شرکت کنند در این صورت شاید جمع بندی قابل استفاده ای هم برای سایت شما و هم برای مسئولین امر حاصل میگردید
پاسخ
مدیر پایگاه
با سلام ممنون از تذکرتون . خواست ما هم همین بود اما مخاطبینی که نظر خود را درج می کنند، توقع چنین عملکردی را ندارند و باعث گله مندی می شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
سلام انجام هدفمندی یارانه اجبار است.بهترین شکل ان هم پرداخت نقدی است .چون اشکال دیگر مروج فساد وظا لمانه است.وافرادی که درتدوین قوانین و مقررات واجرا در دو دهه ی اول انقلاب یارانه ها به این شکل در امده و افرادی که هم سکوت کرده اند خصوصا علما حتما توبه کنند
پاسخ
مهندس کامپيوتر
FRANCE
۰۰:۰۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۴۲
۰
درود بر احمدي نژاد

يعني اقاي احمدي نژاد ما رو از گرسنگي نجات داد .

موافق صد در صد فاز دوم هستم .
پاسخ
hosain
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۳ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
موافق صد در صد فاز دوم هستم .
پاسخ
سید احمد
UNITED STATES
۰۸:۵۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۰
۰
اشکال گرفتن ساده ترین کاری هست که هر آدم عادی میتونه انجامش بده و معلوم میشه که روش تفکر شده اما اشکال گرفتن از هر کاری که راهکار اونو بدونیم تفکر بیشتری رو میطلبه . خواهشن شهروندان و همشهریان عزیز با راهکار نظر دهند حتی اگر اشتباه باشد شاید برنامه ریزی های این دولت به اشتباه بوده اما در جسارت این دولت برای کارهای بزرگ خوب بوده عیب امروز دولت ما فقط نشان دادن پیشرفت کار است نه کیفیت کار
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۱۶:۴۱ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
با فاز دوم موافقم اما با مدیریت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها