کد خبر: ۱۰۶۱۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۱۴ فروردين ۱۳۹۰
سرویس سیاسی جهان- بحرین این روزها شاهد جولان مزدوران سعودی است که در کنار دژخیمان آل خلیفه، مسلمانان را به خاک و خون کشیده اند و به جرم آنکه مردمش شیعه هستند در رسانه های بین المللی به مسئله ای حاشیه ای تبدیل شده اند، در صورتی که کافی بود به جای این ده ها تن بحرینی که در خون خود دست و پا بزنند، خراشی بر صورت یک آمریکایی در بحرین می افتاد آنگاه بود که سازمان های حقوق بشر فریاد واانسانهایشان عالم و آدم را کر می کرد.

در این میان و در حالی که در ایران ایام عید باعث شده بود فجایع بحرین و یمن و لیبی کمتر به چشم صدا و سیمای جمهوری اسلامی بیاید، ولی مسلمانان عراقی با برگزاری چندین تظاهرات در حمایت از مردم بحرین،به مقابله با هجمه رسانه های غربی برای به فراموشی سپردن مردم بحرین برخاستند.

متاسفانه 2 گروه در جریان حمله اسراییل به غزه نسبت به حمایت از مردم مظلوم غزه مخالفت کردند، اول عده ای با عقاید غیر دینی و سکولار و ناسیونالیستی، که بعدا خود را در قالب جریان سبز و با شعار ه غزه نه لبنان نشان دادند و دوم گروهی که نقاب مذهب به چهره زده بودند و با دامن زدن به شایعه ناصبی بودن مسلمانان غزه ایرانی ها را از کمک و حمایت از آنها باز می داشتند.

امروز در وقایع بحرین و لیبی و یمن گروه اول همان موضع را دارد و اما گروه دوم هم این بار یا سکوت پیشه گرفته است و یا در همان راستای دلخواه غربی ها حرکت می کند یعنی سعی می کند درگیری های بحرین را اختلاف بین شیعه و سنی جلوه دهد!

البته امروز  گروه سومی نیز با نام مکتب ایرانی تلاش کردند  با راه اندازی جشن های میلیاردی نوروزی و دعوت از برخی از کسانی که از سوی ملتشان طرد شده بودند، ماجرای قیام های اسلامی و آزادیخواهی در جهان عرب را به حاشیه ببرند.

الان فرصتی است که تشکل ها و سازمان ها به هر نحو ممکن یاد مردم بحرین را زنده نگه دارند تا نگذارند ماشین تبلیغاتی غرب با وارونه جلوه دادن وقایع دست مزدوراش را برای هر گونه جنایتی باز بگذارد.

از گذاشتن اسم خیابان ها به نام شهدای بحرینی، تا ساختن میدانی شبیه میدان لولو منامه به عنوان نماد مقاومت مردم، برگزاری تجمعات و مراسمات گرامیداشت شهدای بحرین. فی المثل ساخت میدانی شبیه میدان لولو در شهری مثل تهران جدا از بازتاب بین المللی اش می تواند قوت قلبی برای مردم بحرین هم باشد.

حساب مردم بحرین با حکام و سلاطینشان جداست. تا به حال هر چه از دشمنی بحرین و عربستان با ایران دیده ایم دشمنی آل سعود و آل خلیفه با ما بوده است و مردم همیشه در حاشیه بوده اند، امروز که مردم به متن حوادث آمده اند به فرموده ی امام راحل وظیفه ی ما حمایت از تمام مستضعفین جهان و تشکیل جبهه ی جهانی است که توصیه هایش همیشه راه گشا بوده است:وصيت من به همه مسلمانان و مستضعفان جهان اين است كه شماها نبايد بنشينيد و منتظر آن باشيد كه حكام و دست‏اندركاران كشورتان يا قدرت هاى‏ خارجى بيايند و براى شما استقلال و آزادى را تحفه بياورند. (۱)

مستضعفين همه بلاد، همه ممالك بايد حق خودشان را با مشت محكم بگيرند. منتظر نباشند كه آنها حق آنها را بدهند. مستكبرين نخواهند حق كسى را داد. (۲)

مستضعفين عالم اگر بخواهند يك زندگى شرافتمندانه انسانى داشته باشند، بايد همه مستضعفين جهان به هم دست بدهند و قدرت اين قدرتمندانى كه حق وتو دارند، اينها را بايد محدود كنند. (۳)

شما اى مستضعفان جهان واى كشورهاى اسلامى و مسلمانان جهان بپاخيزيد و حق را با چنگ و دندان بگيريد. (۴)

اى مستضعفين جهان! برخيزيد و در مقابل ابرقدرتها بايستيد كه اگر ايستاديد، اينها هيچ كارى نمى‏توانند بكنند. (۵)



۱- صحيفه امام، ج ‏۲۱، ص: ۴۴۸

۲- صحيفه امام، ج‏ ۱۲، ص: ۱۴۳

۳- صحيفه امام، ج‏ ۱۵، ص: ۵۲۱

۴- صحيفه امام، ج‏ ۲۱، ص: ۴۴۸

۵- صحيفه امام، ج‏۱۶، ص: ۳۷
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها