کد خبر: ۱۰۶۰۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۷     ۱۴ فروردين ۱۳۹۰
سالانه بیت امام و همچنین موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با پرداخت هزینه های هنگفت و برای زنده نگه داشتن یاد امام! دست به تولید فیلم و موسیقی و همایش های گوناگون می زند و این در حالی است که مقبره مادر، خواهر و عمه گرانقدر بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در سایه بی توجهی و بی خبری بیت امام با اوضاع نابسامانی رو به رو گردیده است.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت روح الله(ره)، ایران را به دژ اسلام و عدالت در منطقه و بزرگترین مانع ایالات متحده برای دست درازی به ناموس اسلام و مستضعفان تبدیل کرده است و به راستی باید جایگاه و نام و یاد امام و هر آنچه با این مرد بزرگ در تاریخ ایران منتسب است حفظ و این میراث ارزشمند به نسل های آتی هدیه داده شود.

 سال ها پس از رحلت خمینی کبیر(ره)، اندیشه ها و آرای سیاسی، فقهی، اجتماعی و.. نقل محافل داخلی و خارجی است تا از ره گذر نقد و بررسی و تجزیه این آرا به چگونگی عظمت یافتن نام اسلام در جهان پی برده شود.

 به گزارش پایگاه 598، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در راستای نام برگزیده خود می بایست، منعکس کننده و انتقال دهنده میراث ماندگار خمینی کییر به نسل های آینده باشد، اما آیا فعالیت هایی که تا کنون برای نشر آثار و میراث امام(ره) از سوی این مرکز انجام شده است، در خور شان، جایگاه، شخصیت و آنچه مورد وثوق و علاقه ایشان بوده، می باشد؟

 یکی از مهم ترین وظایقی که این موسسه و هر مرکز دیگر و همسویی که برای نشر آثار و میراث رهبر کبیر انقلاب به وجود آمده است، توضیح و شرح این نکته است که چگونه، یک انسان می تواند به عرش برسد و در سخت ترین شرایط تاریخی در ایران، بزرگترین و عالم گیر ترین انقلاب دینی را رقم بزند و نظام شاهنشاهی 2500 ساله را برچیند و مترقی ترین نظام مبتنی بر اسلام ناب و اندیشه ولایت فقیه را برای ادامه حیات یک ملت و ملت های آزاده به ارمغان بیاورد.

 حال این سوال مطرح است که فعالیت های موسسه تنظیم و نشر آثار امام و همچنین بیت مرحوم امام که داعیه دار میراث به جا مانده ی این بزرگ مرد می باشند، توانسته است برای این مردم توضیح دهد که چگونه سید روح الله موسوی به خمینی کبیر، امام خمینی و قائد اعظم جهان اسلام تبدیل شده است؟ کمک میلیونی و شاید هم میلیاردی این موسسه به تولید فیلم فرزند صبح که متاسفانه با اهمال سازندگان و تعمد برخی ها، به فیلمی سرراهی تبدیل شد و هیچ کس حتی سازنده اصلی آن نیز حاضر نیست تولید این فیلم رابه دلیل کیفیت پایین ( پس از خرج میلیاردها تومان) به عهده بگیرد، گامی مثبت در این راه بوده است؟

 در این بین بیت امام خمینی (ره) با پرداختن به فعالیت های سبک و بی ارزش، از رسالت اصلی خود باز مانده است و این امر تا جایی پیش رفته است که مقبره ی مادر گرانقدر حضرت امام(ره) و دیگر نزدیکان ایشان در سایه بی توجهی بیت امام خمینی(ره) به مخروبه ای تبدیل گشته است.


مقبره مادر و خواهر گرامی حضرت امام خمینی(ره) و عمه گرامی ایشان در مجاورت امام زاده علی الحارث(ع)، در میدان الهادی قم واقع شده است و هم اکنون محل مراجعه مردم و علاقه مندان به حضرت روح الله است؛ مقبره ای که اگر کسی بدون اطلاع از کنار آن عبور کند حتی یک درصد هم شکی بر اینکه این قبر، قبر مادر امام است را هم در ذهن خود وارد نمی کند. مقبره ای ساده در کنار یک میدان در شهر قم

مقبره ساده و بی نام نشان نزدیگان امام راحل قلب هر عاشق و دلداده انقلاب را به درد می آورد، مدفن بی نشان مادر سپهسالار سپاه امام عصر(عج) در عصر غیبت نشانی از غربت امام در کشوری است سالانه با نام و اعتبار او مبالغ هنگفتی صرف هزینه های مراسم ها و همایش های آنچنانی می شود. همایش هایی که تنها نامی از خمینی برده می شود و دیگر هیچ.

ساخت یک مقبره ساده ولی در خور شان مادر و عمه امام راحل و شناساندن بیشتر جایگاه این بانوی بزرگ جهان اسلام برای موسسه حفظ و نشر آثار امام(ره) و نهادهای دولتی ذیربط  که ردیف بودجه های میلیاردی دارند، این قدر سنگین و سخت است؟ آیا ساخت یک مقبره کوچک و بی آلایش برای لحظه ای درنگ در احوالات الگوی مادران عصر جدید است، این قدر مشکل است که زحمت آن را به جان خود نخریده اند؟

 نکته آخر آنکه تمام کشورهای بزرگ و کوچک جهان برای میراث خود و قهرمانان ریز و درشت خود، از جان مایه می گذارند و بزرگان خود را بزرگ می شمارند تا در دنیا به اعتبار اعتباری که آن بزرگان برای آنها به ارمغان آورده است، سر افرازی کنند. حفظ، اشاعه و نشر میراث خمینی کبیر، تنها با چاپ عکس و فیلم و موسیقی های آن چنانی در خارج از کشور محقق نمی شود؛ بلکه ارایه تصویری روشن و شفاف و احترام به مادری که از سیدروح الله، پسر آقا مصطفی، قاعدی اعظم برای جهان اسلام و خمینی بت شکن ساخت ، می تواند اثری ماندگار تر، گیرا تر و بسیار تاثیرگذار تر از فعالیت های ریز و درشت و کم فایده و ثمری که سال ها است پسر از رحلت حضرت روح الله در این کشور انجام شده است، بر جای بگذارد.









نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۰
۰
۱
ایبابا دلت خوشه تا چندی پیش این چندتا سنک هم نبود البته به نظر بنده بیت محترم هم مقصر نیست چون بهر حال وقت سیاست بازی ها شاید مجال نداده یادی از این دو بزگوار داشته باشند ولی مهم اینه که شما بحمدااله هم دست به قلم و دید لنزیتان خوب میبینه پس کمر همت ببندید و به صورت وارسته تری این مکان را به اطلاع برسانید شاید برکاتی گرددو ثواب ان به اموات شما هم برسد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها