بنابر این گزارش، بازگشت مسافران از مالزی نیز با بی نظمی خاصی بیش از 12 ساعت به طول انجامیده است. مجریان تور علاوه بر این برنامه های روزانه یا به اصطلاح بسته های مربوط به سفر را هم با نازل ترین کیفیت ارائه دادند که از آن جمله می توان به ارایه یک ساندویچ کوچک به جای یک وعده پذیرایی ناهار وعده داده شده در رستوران اشاره کرد.
بر اساس این گزارش که مستندات آن نیز نزد «تابناک» محفوظ است مسافران فریب خورده این تورها به جای هتل های پنج ستاره وعده داده شده در هتل های غیر استاندارد اسکان داده شدند به گونه ای که برخی اتاق ها مملو از سوسک و حشرات بوده و حتی در آن ها موش هم مشاهده شده است و در برخی دیگر از اتاق ها نشت آب به کف اتاق هم سرایت کرده و بسیاری از مسافران حتی از آب گرم نیز در طول سفر یک هفته ای محروم بودند که برخی به بیماری های تنفسی و پوستی دچار شده اند. علاوه بر این برای برخی خانواده های چهار نفره تنها یک اتاق در نظر گرفته شده بود که از نظر شرعی و اخلاقی بسیار اقدامی زننده بوده است.
در همین حال مسوولان هتل نیز در پاسخ به اعتراض مسافران اعلام کردند که تور مجری این سفر در هنگام انجام قرارداد به آن ها تاکید کرده اند که پایین ترین و ارزان ترین اتاق ها به ایرانیان داده شود و این در حالی بود که بسیاری از مسافران کشورهای هند، پاکستان و بنگلادش در اتاق های به مراتب مناسب تر مستقر بودند.
نکته تاسف بار این که نماینده شرکت برگزار کننده این تور با پشت گرمی خاص از اقدامات غیر قانونی و غیر اخلاقی خود دفاع نموده و این کلاهبرداری را جبرانی برای ضرر و زیان مالی کمبود مسافران پیش از عید عنوان می کردند!! و با اطمینان بر این نکته پافشاری می کردند که مسوولانی که آن ها را انتخاب کرده اند به هیچ اعتراضی ترتیب اثر نخواهند داد!
با توجه به آنچه گفته شد، شایسته است مسوولان مربوطه در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و معاونت سیاحتی وزارت ارشاد ضمن پیگیری و پاسخ گویی برای این کلاهبرداری آشکار و تحقیر و هتک حرمت ایرانیان در خارج از کشور ضمن لغو مجوز برگزاری این تورها و برخورد قاطع با کلاهبرداران شرکت های مجری آن، زمینه های تکرار این گونه وقایع تلخ را بگیرند.