کد خبر: ۱۰۵۸۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۲۰ دی ۱۳۹۱
آیت‌الله موحدی کرمانی در مجلس:
امام جمعه موقت تهران خطاب به نمایندگان ملت و دولت گفت: دولت و مجلس در طرح‌ها و لوایح‌ها به مسائل اساسی توجه کنند و درگیر جزئیات نشوند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، آیت‌الله علی‌محمد موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران و استاد اخلاق صبح امروز (چهارشنبه) در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: کرامت انسانی و انسان کامل از محوریات نظام هستی است و همه جهانیان به ویژه فرشتگان در خدمت انسان کامل هستند و رمز سجده ملائکه در بدو خلقت آدم همین کامل بودن آنهاست.

وی افزود: حیف است انسانی که محور عالم هستی است در مقابل سنگ و چوب و آتش سجده و خضوع کند.

این استاد اخلاق ادامه داد: احساس کرامت فضائل انسانی و نجات از اسارت هوای نفس که ابزار مستکبرین است، در گروه انسان‌های کامل و انبیاء است.

موحدی کرمانی با بیان اینکه انبیاء برای نجات انسان‌ها از هوای نفس برنامه تزکیه داشتند، گفت: با شناخت ارزش‌ها، فضائل‌ها، همت‌ها بالا و مقاومت در برابر مستکبرین بیشتر می‌شود.

وی همچنین به شجاعت و صبر و طاقت سمیه و یاسر در زمان پیامبر(ص) اشاره و تصریح کرد: والدین عمار در برابر شکنجه‌های مستکبران آنقدر از خود مقاومت نشان دادند که شهید شدند و قرآن کریم نیز می‌فرماید، مقاومت کنید و بایستید و به دشمنان‌تان بگویید ما در هر حال سرافرازیم چه بکشید و چه بکشیم.

امام جمعه موقت تهران به ذکر روایتی از اسیر شدن چند تن از مسلمانان در دوران‌های صدر اسلام پرداخت و گفت: دشمنان چند تن از مسلمانان را اسیر می‌کنند و در رقعه‌ای سرنوشت‌شان را تعیین و به دست آنان می‌دهند. یکی از این اسرا وقتی رقعه را می‌بیند، به شدت متاثر می‌شود و می‌گوید در رقعه من نوشته که اعدام؛ من از شهادت باکی ندارم اما تک فرزند خانواده هستم و مادرم از کشته شدن من تاب نخواهد آورد. در همین حین یکی از اسرا به او می‌گوید در رقعه من نوشته 100 ضربه شلاق بنابراین بیا رقعه‌هایمان را با هم عوض کنیم.

موحدی کرمانی تاکید کرد: در مقاومت، پیروزی، سعادت و خوشبختی است و این دنیای فانی به دست انبیاء کوچک شد و انسان‌هایی که به دست انبیاء بزرگ شده‌اند، دنیا را کوچک می‌بینند.

وی یکی دیگر از رسالت انبیاء را زنده کردن عقل دانست و تصریح کرد: عقول در انسان‌های غیر خدایی دفن شده است و دلیل پی‌درپی فرستادن پیامبران توسط خداوند یادآوری فطرت توحید است و خداوند به دست انبیاء عقل‌های دفن شده را زنده کرد.

این استاد اخلاق ریشه تمام لغزش‌های فکری را در جوامع قبل از اسلام، بت‌پرستی و شریک قرار دادن برای خدا دانست و گفت: مشکل این نبود که آنها بت‌پرستی می‌کنند، بلکه مشکل آن بود که آنان حق را زیر پا می‌گذاشتند و بت‌ها را می‌پرستیدند که تاریخ نشان می‌دهد تمام این خرافات با زنده شدن عقول یا از بین می‌رود و یا باید از بین برود.

موحدی کرمانی با انتقاد از خرافه‌هایی که همچنان جاری است مانند جشن‌های چهارشنبه‌سوری که آخرین چهارشنبه‌ هر سال در ایران با آتش‌‌بازی همراه است، تاکید کرد: سی و چند سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد اما هنوز برخی خرافات وجود دارد و برخورد قاطعی نیز از سوی مسئولان صورت نگرفته است، من از نمایندگان ملت تقاضا دارم و روی این موضوع فکر کنند و مجازات قاطعی را برای کسانی که وارد این برنامه‌ها می‌شود در نظر بگیرند چرا که این رویه غلط و افراطی بسیار خطرناک است و باید از بین برود.

*عاشورا به دلیل سکوت خردمندان رخ داد

خطیب نماز جمعه تهران حادثه عاشورای حسینی را به دلیل سکوت خردمندان آن زمان دانست و گفت: امام حسین(ع) در نامه‌ای خردمندان دوره خودش را مخاطب قرارداد و مسئولیت سنگینشان را گوشزد کردو گفت: اگر شما حقایق را بگویید خلفا هیچگاه جرات ظلم و ستم را نخواهند داشت.

موحدی کرمانی تاکید کرد: مردم دوارن امام حسین (ع) هم نماز می‌خواندند و هم روزه می‌گرفتند، اما امام حسین(ع) برای جلوگیری از گمراهی و همچنین مقابله با کسانی‌که ادعای اصلاح داشتند به شهادت رسید.

وی به تشریح شیوه‌های اصلاح مردم توسط نبی اکرم (ص) در ابتدای اسلام پرداخت و گفت: پیامبر به مسائل اساسی توجه داشت و در حالیکه در آن زمان زنا، فساد، و زشتی رواج بود فقط گفت که بت را نپرستید و خدا را بپرستید و این یعنی مشکلات را ریشه‌ای اصلاح کردن.

این استاد اخلاق خطاب به نمایندگان ملت و دولت گفت: دولت و مجلس در طرحها و لوایح‌ها به مسائل اساسی توجه کنند و درگیر جزئیات نشوند.

موحدی کرمانی توجه به فرهنگ دینی و اقتصاد را از مسائل اصلی و ریشه‌ای کشور دانست و تصریح کرد: مسائل اقتصادی مسائل مهمی است. امیرالمومنین(ع) نیز وقتی حکومت مصر را به مالک اشتر داد، در یکی از بندهای حکم خود به وی تاکید کرد که درآمدها را زیاد کنند و با آن درآمدها شهرها را آباد سازند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها