کد خبر: ۱۰۵۳۰
زمان انتشار: ۱۸:۰۴     ۲۱ اسفند ۱۳۸۹
همایش بین المللی جنگ ها برای صلح که باحضور سفیران 30 کشور اسلامی و غیراسلامی در موزه ملی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»،این مراسم که علت برگزاری و نامگذاری آن کتابی است که یک گروه دانشجویی با عنوان جنگ‌ها برای صلح تالیف کرده‌است، بسته ای بین حاضرین در همایش پخش که دارای محتوی جالبی بود.

در این بسته کتابی با نام همایش قرار داشت که دارای محتوی جالبی است.

در این کتاب به تاریخ کوروش هخامنشی و فتوحات وی و منشور کوروش پرداخته و همچنین خلاصه ای از فیلمنامه‌های چهار فیلم مربوط به دفاع مقدس درج شده است.

این کتاب در فصل اول خود با  شیوه ای جالب و اشاره به روش و منشور کوروش به تبیین روش وی برای مقابله با جنگ می پردازد.

جالب اینجاست که در مورد این کتاب در این همایش گفته شده که نتیجه ی تحقیق یک مجموعه ی دانشجویی است که به صورت یک کتاب در آمده است.

گفتنی است که صحبت هایی در مورد تمدن ایرانی و پیروی از منشور کوروش به عنوان یک نماد ناسیونالیسمی نیز قبلا از طرف اطرافیان رئیس جمهور بیان می شده که در آن بدون توجه به معیارهای اسلامی و ارزشی برای تکامل انسان راه پیشرفت را پیروی از این منشور می دانسته است.  

این همایش که گفته می شود توسط "شورای عالی ایرانیان" برگزار شده است سعی در القای تفکراتی است که مدت هاست با نام تمدن ایرانی شنیده می شود.

گفتنی است که این شورا در گذشته نیز با برگزاری برنامه هایی برای تحقق هدف خود تلاش زیادی کرده است که در آن نیز به علت حضور افرادی همچون هوشنگ امیر احمدی اعتراض های شدیدی را با خود به همراه داشته است.

در این مراسم نیز احمدی نژاد با بیان سخنانی به تبیین دیدگاه خود در مورد ایجاد صلح پرداخت، رئیس جمهور تصریح کرد: برپایی صلح پایدار نیازمند کسانی است که از همه قل و زنجیرها آزاد باشند و خداوند متعال چنین افرادی را در مسیر بشریت قرار داده است و پیامبران الهی همگان را به موعود و آمدن کسی که همه وجودش عشق و عدالت است وعده دادند و بی تردید او خواهد آمد و با کمک انسانها عدالت را مستقر و عشق و عقل ها را کامل خواهد کرد و در این صورت دیگر زمینه ای برای جنگ وجود نخواهد داشت.

جالب اینجاست که در این برنامه کلیپی بخش شد که در حالی که بیشترین حضار فارسی زبان بودند کلیپ به زبا انگلیسی و زیرنویس چینی بود!!

احمدی نژاد با اشاره به علت تاکید بر نام ایران برای برپایی صلح پایدار بر جهان اظهار داشت: تاکید بر نام ایران نوعی ناسیونالیسم و یا نگاه طایفه ای و خودخواهی نیست بلکه این مسوولیت و ماموریتی است که برآمده از یک تاریخ، مقاومت و ایستادگی است.

گرچه گفته می شود که این برنامه به دلیل دغدغه ی چند دانشجو برای ایجاد صلح بوده است اما به نظر می رسد که این همایش سعی در القای همان تفکراتی را دارد که با عنوان تمدن ایرانی و پیروی از منشور کوروش معرفی می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها