کد خبر: ۱۰۴۸۲۰
زمان انتشار: ۲۲:۳۰     ۱۵ دی ۱۳۹۱
شاخه نظامی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) اعلام کرد که درصدد است سال 2013 را برای مقامات دولتی و نظامی ترکیه، سالی سرشار از ناامنی و نگرانی کند.
به گزارش 598 به نقل از تسنیم؛ «باهوز اردال» یکی از سران نظامی پ.ک.ک اعلام کرد که این حزب قصد دارد فضای همه استان‌های کردنشین ترکیه را در سال 2013 برای مقامات نظامی و دولتی این کشور سرشار از ناامنی و اضطراب کند.

اردال با اشاره به موضوع مذاکره و احتمال پایان گرفتن فعالیت مسلحانه در شرق ترکیه، گفت، دولت رجب طیب اردوغان تنها قصد فریب کردها را دارد و نمی‌خواهد به خواسته‌های آنها پاسخ دهد. وی تصریح کرد که تیم سیاسی و امنیتی اردوغان در این اندیشه هستند تا طی سال جاری میلادی کردها را فریب داده و با فراغی آسوده، خود را برنده انتخابات اعلام کنند.

باهوز اردال ضمن توصیف دولت اردوغان و حزب عدالت و توسعه به یک نظام فاشیستی و اشغالگر، افزود تا زمانی که حملات پلیس و نیروهای دولتی علیه کردها ادامه داشته باشد، شهرها و مناطق کردنشین برای همه استانداران، فرمانداران، قضات، دادستان‌ها و نیروهای نظامی ترکیه سرشار از ناامنی و اضطراب خواهد بود.

این رهبر نظامی پ.ک.ک در ادامه هشدار داد، اگر دولت اردوغان به این رفتار سیاسی خود ادامه دهد ما نیز در واکنش، کاری می‌کنیم که اردوغان تنها در صورت همراهی هزاران محافظ و ده‌ها خودرو زرهی، بتواند وارد شهرهای دیاربکر و حکاری شود.

وی تصریح کرد، کردهای استانبول در حال حاضر فاقد هویت قومی و فرهنگی هستند. باهوز افزود تلاش آنکارا برای تضعیف فرهنگی و قومی کردها، تلخ تر و مصیبت بارتر از قتل عام کردها در منطقه "اولودره" است. لازم به ذکر است که جنگنده‌های ترکیه سال گذشته میلادی با حمله با کاروانی در مرزهای جنوبی این کشور،‌ ده‌ها شهروند کرد را قتل عام کردند. مقامات آنکارا بعدها مدعی شدند که این کاروان به استباه مورد هدف قرار گرفته است.

این اظهارات در حالی ایراد می شود که این روزها موضوع دیدارهای عبدالله اوجالان (رهبر زندانی پ.ک.ک) و نمایندگان دولت اردوغان و تلاش برای پایان دادن به فعالیت مسلحانه پ.ک.ک، به مهم ترین خبر رسانه‌ها و محافل سیاسی ترکیه تبدیل شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها