کد خبر: ۱۰۴۷۰۰
زمان انتشار: ۰۰:۱۲     ۱۵ دی ۱۳۹۱
رییس سازمان هواشناسی کشور از ادامه یافتن شرایط پایداری هوا تا روز دوشنبه خبر داد.
به گزارش خبرنگار ما، آقای ثنایی امروز در جلسه کارگروه ملی و کمیته هماهنگی مواقع اضطرار استان تهران گفت: بررسیهای این سازمان نشان می دهد از روز دوشنبه عصر با ورود یک سامانه کم فشار، از شدت آلودگی کاسته می شود.
همچنین در این جلسه اقای اشرفی پور مدیرکل محیط زیست استان تهران به اخرین داده های مربوط به 24 ایستگاه سنجش الودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت : بیشترین الاینده ای که مردم تهران را رنج می دهد ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون است که از 150 پی اس آی به شرایط هشدار یعنی 174 پی اس آی رسیده است
ولی زاده نماینده اورژانس تهران هم از افزایش هشت و ده درصدی اعزام خودروهای اورژانس به ترتیب برای بیماران قلبی و تنفسی در تهران خبر داد .
ندافی نماینده وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی نیز به افزایش مراجعه مردم در شهرهای کرج، قم، اصفهان و تهران به مراکز درمانی و بهداشتی اشاره کرد.
شاعری معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست هم در گزارشی اعلام کرد: تعطیلی سه شنبه و چهارشنبه گذشته برای مدارس ابتدایی و پیش دبستانی در تهران و همچنین اجرای طرح زوج و فرد خودروها از مقابل در منازل اثار مثبتی در کاهش الایندگیها داشته است، وی خواستار ادامه طرحهای ترافیکی تا پایان دی ماه شد.
تمدن استاندار تهران هم به ادامه پایداری هوای این استان به مدت 72 ساعت اشاره کرد و درباره اهمیت اجرای طرحهایی که برای شرایط اضطرار اتخاذ می شود گفت : هرچند تعطیلی دوای درد نیست اما این تعطیلات از سر ناچاری است ، وی سلامت جان مردم را از هر موضوعی با اهمیت تر توصیف کرد.
محمدی زاده رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این جلسه با بیان اینکه تنها مرجع رسمی اعلام وضع کیفی هوا این سازمان است از کسانی که امار و تحلیلهای نادرست می دهند انتقاد کرد و گفت : شاخصهای ملی، مبنای تصمیم گیری هاست.
وی انتشار آمارهای غلط درخصوص الودگی هوا را بی مسئولیتی دانست و گفت: با توجه به این که الودگی هوا به سلامت مردم مربوط می شود رسانه ها باید در انتشار اخبار دقت بیشتری کنند.
محمدی زاده با بیان اینکه طرح جامع کاهش الودگی هوا در تهران و کلانشهرهای کشور با دقت دنبال می شود افزود : با این حال اجرای طرحهایی که برای شرایط اضطرار پیش بینی شده ضروری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها