کد خبر: ۱۰۴۵۳۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۱۳ دی ۱۳۹۱
«تل‌ضحاک» نمایش مشترک گروه ایرانی «دن کیشوت» و گروه سوئیسی «مس اند فیبر» با تلفیقی از اسطورهای آسیایی و اروپایی در سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور پیدا می‌کند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار تئاتر فارس، پروژه «تل‌ضحاک» نمایش مشترک ایران و سوئیس که به دو اسطوره جهانی می‌پردازد، در بخش بین‌الملل سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور پیدا می‌کند.

نمایش «تل‌ضحاک» دارای سه قسمت است، قسمت اول مختص به «ویل‌هلم تل» اسطوره سوئیسی که توسط گروه «دن کیشوت» به سرپرستی علی‌اصغر دشتی در ایران تولید شده است، قسمت دوم در سوئیس مختص «ضحاک» اسطوره ایرانی است که توسط گروه «مس اند فیبر» در سوئیس تولید شده و قسمت سوم به صورت مشترک چندی پیش در سوئیس صورت گرفته است.

عوامل بخش ایرانی نمایش «تل‌ضحاک» عبارت‌اند از: فربد فرهنگ، رامین سیاردشتی، عباس حبیبی، آرش بزرگ‌زاده و مینا درودیان بازیگر، علی‌اصغر دشتی کارگردان، نسیم احمدپور نویسنده و دراماتورژ، فرشاد فزونی آهنگساز و شهاب انوشا دستیار کارگردان.

نیکلاس هلبلینگ به عنوان کارگردان، بیریژیت هلبلینگ نویسنده، آیدین عالی‌نژاد (دانشجوی مقیم سوئیس) دراماتورژ، به همراه آهنگساز و پنج بازیگر سوئیسی نیز عوامل سوئیسی نمایش را تشکیل می دهند.

به گزارش فارس قرار است نمایش «تل ضحاک» که کاری مشترک بین ایران و سوئیس است، اواخر بهمن ماه سال جاری به مدت یک هفته در زوریخ اجرای عمومی می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها