کد خبر: ۱۰۴۴۶
زمان انتشار: ۲۰:۲۵     ۱۹ اسفند ۱۳۸۹
با انتخابات اخیر هئیت رئیسه مجلس خبرگان، تحلیل ها و گمانه زنی های مختلفی در این باره شکل گرفته است که در نوع خود جالب توجه است.
 
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، در این بین شباهت بسیاری بین تحلیل وابستگان هاشمی رفسنجانی، برخی نمایندگان شهره به بی بصیرتی و تحلیل اسرائیل وجود دارد.
 
 
سایت آینده وابسته به مهدی هاشمی در این چند روز دقیقا تحلیل مشابه به وزارت خارجه اسرائیل را ارائه می دهد.
 
وزارت خارجه اسرائیل خبری تحلیلی را به روی سایت خود قرار داده است که در این چند روز بارها از سوی اطرافیان هاشمی و تعدادی نمایندگان شهره به بی بصیرتی تکرار شده بود.
 
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است ارزیابی تحلیلگران اسرائیلی بر این است که احمدی نژاد با حذف هاشمی رفسنجانی وی را از خبرگان برکنار کرده است.
 
 "برکناری"، "کناره گیری" الفاظی است که این روزها به شدت لقلقه زبان برخی سیاسیون، اطرافیان هاشمی و البته رسانه های ضدانقلاب و تحلیل گران اسرائیلی شده است.
 
ارزیابی اکثر تحلیلگران اسرائیلی در این گزارش ها آن است که کناره گیری (برکناری) هاشمی رفسنجانی زیر فشار شدید احمدی نژاد صورت گرفته و یک پیروزی دیگر او در نبرد بی رحمانه! بر سر قدرت در ایران محسوب می شود.
 
نسبت دادن انتخابات هیئت رئیسه جدید خبرگان به جریان انحرافی دولت در حالی است که نمایندگان حاضر در مجلس خبرگان خود از منتقدین شدید این جریان در دولت محسوب می شوند.
 
یک تحلیل گر اسرئیلی در مقاله خود نوشته است: تردیدی نیست که کناره گیری (برکناری) هاشمی رفسنجانی از ریاست مجلس خبرگان یک پیروزی بزرگ برای جناح "اسلامی – امام زمانی" احمدی نژاد و "دومین انقلاب اسلامی" به ریاست وی می باشد!
 
وی بر این باور است که گرچه ادعا شده هاشمی رفسنجانی شخصا نامزدی خویش را برای گزینش دوباره به ریاست مجلس خبرگان مطرح نکرد، و جای خود را به آیت الله محمدرضا مهدوی کنی سپرد، ولی این اقدام پیامد تلاش های گسترده عوامل احمدی نژاد برای کنار گذاشتن رفسنجانی از قدرت صورت گرفت.
 
عدم ورود هاشمی برای ریاست خبرگان درحالی است که وی با ارزیابی نظر اعضا به خوبی دریافته بود که در این دوره هیچ شانسی برای کسب آرای نمایندگان برای ریاست خبرگان نداشته است.
 
در یکی از تحلیل های خنده دار اسرائیلی که امروز در اسرائیل در این رابطه انتشار یافت، آمده است که احمدی نژاد پس از آن که جناح "اصلاح طلب" را کاملا "جارو" کرد، اکنون برای نابودی جناح موسوم به "محافظه کار واقع گرا" به رهبری رفسنجانی کمر بسته و پس از کنار گذاشتن فردی که تا چندی پیش شخصیت شمار دو رژیم محسوب می گردید، احتمال زیاد وجود دارد که به زودی احمدی نژاد به سراغ علی لاریجانی و محمد باقر قالیباف برود.
 
این تحلیل شبکه های اسرائیلی در حالی است که "آینده نیوز" ارزیابی کرده که اقدامات بعدی احمدی نژاد ممکن است تلاش برای برانداختن افرادی چون علی لاریجانی (رئیس مجلس) و محمد باقر قالیباف (شهردار تهران) باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها