کد خبر: ۱۰۴۴۳۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۱۳ دی ۱۳۹۱
دور تازه «واژه‌سازی» سایت‌های ضدانقلاب/
نهم دیماه سال 91، سایت‌های خبری جریان معاند با سوژه مناسبی برای پیش‌برد اهداف خود مواجه شدند: «درگذشت پدر زهرا رهنورد»

598 به نقل از خبرگزاری فارس: حضور پرشور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پس لرزه‌های آن در اردوگاه ضدانقلاب، فتنه‌گران و اصلاح‌طلبان تندرو، «به تغییر استراتژی و هدف‌گذاری رسانه‌های این سه جریان منجر شد».

 

* از «انتخابات آزاد» تا «حصرخانگی»

سایت‌ها و وب‌سایت‌های این سه جریان که مردم آنها را با عنوان جریان واحد «معاندین نظام» شناخته و نام‌گذاری کرده‌اند، تا پیش از اسفند90، از تحریم انتخابات‌های پس از خرداد 88 و عدم مشارکت مردم ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی سخن می‌راندند، اما با آغاز سال 91 دور جدیدی از تلاش‌های خود را برای فشار به نظام و بازگشت به صحنه سیاسی کشور آغاز کردند.

«رسانه‌های مذکور به خوبی دریافته‌اند که مشارکت و فعالیت مردم در عرصه‌‌های سیاسی کشور به گروه و طیف خاصی وابسته نیست و موج جریان‌سازی آنها توان تخریب صخره اراده مردم ایران را ندارد»

دور جدید جریان‌سازی این جریان در سال جاری، بر اساس تئوری فشار از بالا، چانه زنی از پایین آغاز شد؛ توضیح اینکه: این جریان رسانه‌ای، در اخبار و گزارش‌های مندرج، هم سعی در حفظ وجهه و پرستیژ خود دارد و هم به نوعی وانمود می‌کند که از مواضع گذشته خود کوتاه آمده‌ است؛ اما در این میان چشم امیدی نیز به «امتیاز گیری» از نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

بر همین اساس، گزارش‌ها، یادداشت‌ها و اخبار منتشر شده از سوی این جریان رسانه‌ای در ماه‌های گذشته تنها به یک کلید واژه ختم می‌شد: «انتخابات آزاد»

کلید واژه «انتخابات آزاد» را در حقیقت می‌توان اسم رمز رسانه‌های معاند نظام برای آغاز فتنه‌ای جدید در کشور و مترادف با کلید واژه «کمیته صیانت از آرا» پیش از انتخابات سال 88 نامید.

 

* فوت کاظمی؛ دستاویزی برای پروژه «مظلوم‌نمایی» رسانه‌های معاند

پس از رمزگشایی رسانه‌های دخلی و رجل سیاسی از واژه «انتخابات آزاد» و آشکار شدن زوایای پنهان به کارگیری فراوان این واژه در سایت‌های منتسب به عناصر ضدانقلاب، این جریان رسانه‌ای واژه جدیدی را به لغت‌نامه اخبار خود افزود؛ واژه‌ای که می‌توان آن را مولود نامشروع «انتخابات آزاد» نامید.

نهم دیماه سال 91، سایت‌های خبری جریان معاند با سوژه مناسبی برای پیش‌برد اهداف خود مواجه شدند: «درگذشت پدر زهرا رهنورد»

فوت صادق کاظمی93 ساله موجب شد تا سایت ضدانقلاب جرس، در پاراگراف پایانی اعلام این خبر، مجددا پروژه «مظلوم‌نمایی» سران فتنه را در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران کلید بزند.

این سایت با اعلام این خبر می‌نویسد: طی نزدیک به دو سالی که این زوج در «حبس خانگی» هستند، میرحسین موسوی نیز پدر و عموی خود را از دست داده است.

پس از انتشار خبر اولیه درگذشت پدر همسر موسوی، اخبار سایت‌های ضدانقلاب در خصوص فوت کاظمی تنها به بزرگ نمایی موضوع «حصر خانگی سران فتنه» اشاره دارد و طولی نمی‌کشد که «حصر» نقل محافل ضدانقلاب می‌شود.

سایت‌های زنجیره‌ای ضدانقلاب چون: جرس، کلمه، روزآنلاین، سحام‌نیوز، بالاترین و ... به سرعت اخبار و گزارش‌های تولیدی خود را با دستاویز قرار دادن «خانه نشینی سران فتنه» به سمت «مظلوم‌نمایی» و «تطهیر» این افراد پیش می‌برند تا با تمسک به آن، افکار عمومی جامعه را به اهداف مغرضانه خود نزدیک کنند.

در اولین گام، شورای جعلی راه سبز امید متعلق به منافق فراری اردشیر امیر ارجمند طی بیانیه‌ای با استفاده مکرر از واژه «حصر» مدعی می‌شود:‌ صبوری شما در این روزهای سخت «حصر» و حبس غیرقانونی، دوشادوش آقایان مهندس میرحسین موسوی و مهدی کروبی، سندی ماندگار بر حقانیت مواضع ایران‌دوستانه‌ی شما و دیگر آزادگان سبز است.

پس از آن محسن کدیور، ضد انقلاب فراری طی پیامی خطاب به رهنورد از «حصر» سخن می‌گوید. 

سازمان مجاهدین نیز فورا دست به کار شده و نهایت استفاده را از فوت پدر رهنورد می‌برد.

این سازمان منحله در پیام خود می‌نویسد:  قطعا «حصر» و محروم کردن غیرقانونی، غیرمشروع و غیرانسانی جنابعالی از همراهی با خانواده و پدر گرامیتان ...

سپس سایت‌های معاند نظام در پیامی که آن را منتسب به خانواده شهدا می‌دانند، تاکید می‌کنند که: شما نشان داده‌اید که هیچ «حصری» نمی‌تواند وسعت وجودی شما را مهار کند.

پس از پیام‌های مذکور نوبت به انتشار گسترده پیام تسلیت منتسب به زندانیان می‌رسد که در آن تاکید می‌شود: گوهر یکتایی را از دست داده اید که غم فقدانش در میان جمع به سختی قابل تحمل است چه رسد به روزها و شب های تنهایی اجباری در «حصر».

علی محمد دستغیب، روحانی منتسب به این جریان نیز طی یک سخنرانی پیام تسلیت خود به رهنورد را با استفاده مکرر از واژه «حصر»، به وی ابلاغ کند.

این جریان رسانه‌ای، سپس پیام‌های تسلیت را با پر رنگ کردن واژه «حصر»، یکی پس از دیگری در سایت‌ها و وب‌سایت‌های خود درج می‌کند تا آن را مسئله‌ای مهم برای افکار عمومی جلوه دهد.

 

* بی‌بی‌سی فارسی پازل را تکمیل می‌کند

اما نکته حائز اهمیت آنجاست که سایت بی‌بی‌سی فارسی نیز پس از وقفه‌ای چند روزه وارد این چرخه جریان‌سازی رسانه‌ای می‌شود.

این سایت در بخشی از گزارش خبری خود در خصوص «انتقال فائزه هاشمی به زندان انفرادی» به حصر موسوی و کروبی اشاره کرده و می‌نویسد: « این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 نزدیک به دو سال است که در بازداشت خانگی هستند».

 

 * «پایان حصر» و آغاز مرحله جدید جنجال‌ انتخاباتی فتنه‌گران

 پس از چند ماه در لفافه سخن گفتن از «انتخاب آزاد» و برملا شدن سیاست اردوگاه ضدانقلاب از به کار گیری مکرر این واژه، این جریان حرف اصلی خود را می‌زند؛ «پایان حصر» با مقدمه چینی چند ماهه و دستاویز قرار دادن فوت پدر رهنورد از دل «انتخابات آزاد» بیرون می‌آید تا مقدمات جنجال تازه معاندین نظام در آستانه انتخابات را فراهم کند.

به نظر می‌رسد طی ماه‌های منتهی به انتخابات یازدهم، از یک سو برخی وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های داخلی منتسب به جریان معاند، این سناریو را در لفافه پیش می‌برند و از سوی دیگر، سایت‌های ضدانقلاب نیز همچون گذشته، حرف خود را با بی‌حرمتی و هتاکی بیان می‌کنند تا این دو بازوی رسانه‌ای در نقطه‌ای به هم رسیده و جنجال تازه‌ای را رقم بزنند؛ توطئه‌ای که قطعا با هوشیاری مردم و مسئولان خنثی و به سرنوشت سناریوهای قبلی معاندین نظام دچار خواهد شد.

 

گزارش: روح‌الله چهره‌افروز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
-
۱۱:۵۱ - ۱۳ دی ۱۳۹۱
۳
۰
این فتنه گران محصور باید زندانی باشند و این کلید واژه های چون انتخاب آزاد حرفی جز تکرار سخن فتنه گران نیست .
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۱
۳
۰
صدای وطن فروشان را در حلقوم خفه خواهیم کرد.
200 سال وطن فروشی و ارتباط با بیگانگان و سرویسهای جاسوسی آنها کافی است. / تمام
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها