کد خبر: ۱۰۴۳۴۲
زمان انتشار: ۱۸:۱۶     ۱۲ دی ۱۳۹۱
دسته بندی آقا تهرانی از خواص حاضر در فتنه ۸۸:
عده اي دوست ندارند 9 دي مطرح شود و فتنه ، واكاوي و بررسي شود چرا كه واكاوي فتنه، يادآور عملكرد ضعيف انها خواهد بود، اما بنده معتقدم سواي عملكرد افراد، واكاوي اصل فتنه و بررسي ريشه ها و عوامل آن امري لازم و ضروري براي آينده است تا بتوانيم اشكالات و ضعف هاي خود را مرتفع كنيم.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت الاسلام آقا تهرانی عضو شوراي فقهي جبهه پايداري با اشاره به اينكه عده اي دوست ندارند 9 دي مطرح شود و فتنه، واكاوي و بررسي شود، اظهار داشت: چرا كه واكاوي فتنه، يادآور عملكرد ضعيف انها خواهد بود، اما بنده معتقدم سواي عملكرد افراد، واكاوي اصل فتنه و بررسي ريشه ها و عوامل آن امري لازم و ضروري براي آينده است تا بتوانيم اشكالات و ضعف هاي خود را مرتفع كنيم.



ایشان با اشاره به حماسه عظيم نهم دي اظهار داشت: در فتنه اخير، اشتباه خواص از عوام بيشتر بود و نكته اي كه انسان را به تعجب وا مي دارد اينكه، اتفاقا كساني كه بيشترين آبرو را از نظام كسب كرده بودند، بيشترين مقابله را با نظام اسلامي داشتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با انجمن فارغ التحصیلان موسسه امام خمینی(ره) افزود: در اين فتنه عده اي دانسته يا ندانسته همان كاري را انجام دادند كه دشمن مي خواست، و به بركت حضور مردم فرصت پيدا نكردند، وگرنه روند حركت آنها به سوي براندازي نظام اسلامي بود و تنها بحث تقلب در انتخابات و رأي آوري يك شخص نبود.

آقا تهراني با بيان اينكه در فتنه بستري ايجاد شده بود كه گويا عده اي در صدد انتقام گيري از نظام بودند، اظهار داشت: بايد حواس خودمان را جمع كنيم و اين فتنه درس عبرتي براي ما باشد، بايد دائما كارنامه خودمان را رصد كنيم كه دچار انحراف يا سستي در انجام وظيفه نشويم.

وي با اشاره به لزوم كالبد شكافي فتنه براي شناخت عوامل و ريشه هاي آن ادامه داد: در اين فتنه خواص چند دسته بودند، افرادي اندك كه واقعا قصد براندازي نظام اسلامي را داشتند، عده ديگر حالت ميانه روي به خود گرفته  و به وظيفه عمل نكرده و سكوت كردند كه به ساكتين فتنه معروف شدند و دسته ديگر نيز طبق خواسته رهبري، مواضع خود را به صورت واضح و شفاف فرياد مي زدند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: وقتي فتنه به روز عاشورا و هتك مقدسات رسيد، گويا مردم از جاكنده شده و قيامي ميليوني شكل دادند و چشم فتنه را كور كردند.

وي با اشاره به اهميت ولي فقيه در نظام اسلامي ادامه داد: اگر خطري ولايت را تهديد كرد، خيلي بايد مراقب آن بوده و براي رفع ابهامات آن كار كرد و كرسي هاي آزاد انديشي شيوه مناسبي براي بحث و نقد علمي و رفع ابهامات جوانان در اين زمينه است.

آقاتهراني ادامه داد: الحمدلله ولي فقيهي در رأس حكومت است، كه از برترين هاست، لذا بايد از وي استفاده كرد، اما متأسفانه مجلس و دولت آنگونه كه بايد از اين نعمت استفاده نكردند، هم مجلس و هم دولت بايد خود را بسنجند كه چه ميزان التزام عملي به ولايت فقيه داشته اند، به عنوان نمونه رهبري بارها در شرايط فتنه گفتند كه مواضعتان را واضح و شفاف بگوئيد، اما عده اي سكوت كردند ولي اگرالآن به آنها ساكت فتنه اطلاق شود، ناراحت مي شوند.

وي با بيان اينكه برخي حتي تا روز عاشورا ساكت بودند، ابراز داشت: هرچند همين كه بعد از توهين به مقدسات در روز عاشورا سكوت خود را شكستند ، كار بسيار خوبي انجام دادند، اما بسيار دير بود، لذا واكاوي و بررسي فتنه و درس گرفتن از آن براي آينده لازم است.

عضو شوراي فقهي جبهه پايداري با اشاره به اينكه عده اي دوست ندارند 9 دي مطرح شود و فتنه ، واكاوي و بررسي شود، اظهار داشت: چرا كه واكاوي فتنه، يادآور عملكرد ضعيف انها خواهد بود، اما بنده معتقدم سواي عملكرد افراد، واكاوي اصل فتنه و بررسي ريشه ها و عوامل آن امري لازم و ضروري براي آينده است تا بتوانيم اشكالات و ضعف هاي خود را مرتفع كنيم.

وي ادامه داد: در فتنه بسياري از ارگان ها دير به صحنه آمدند و دير اقدام كردند و لذا با واكاوي فتنه مي توانند اشكالات و ضعف هاي خود را مرتفع كنند، ما نيز در مجلس شوراي اسلامي بايد عملكرد خود را بررسي كنيم كه آيا صحيح بوده يا خير؟ به عنوان نمونه در يك روز نمايندگان مردم در محكوميت فتنه از مجلس بيرون آمده و راهپيمائي كردند، كه كار بسيار خوب، پسنديده و مطلوبي بود، اما آيا اگر همين اقدام يك هفته زودتر صورت مي گرفت، تأثيرگذارتر نبود؟ لذا اين بررسي ها مي تواند به نفع همگان باشد.

آقاتهراني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه بايد صحبت هاي رهبري را عميق ببينيم و دقيق عمل كنيم ، ادامه داد: ما بايد به رهبري اعتماد كنيم ، چرا كه ايشان كاملا دشمن را شناخته و عقبه و خاكريز دشمن را نيز مي شناسد ، در حاليكه درك بسياري از ما در اين زمينه ناچيز است.

وي با اشاره به خطراتي كه نظام اسلامي را تهديد مي كند، افزود: امروزه شبكه هاي گسترده و بي شمار ماهواره اي وجود دارند كه در صدد تخريب نظام اسلامي هستند، در حاليكه ايران تنها 30 شبكه راديويي و 7 شبكه تصويري ماهواره اي داشته كه عليرغم وجود قرار داد با شركت و پرداخت مبلغ آن، همه اين شبكه ها را بستند، در واقع ما خروجي نداريم، اما ورودي به شدت وجود دارد، كشورما مانند جسمي است كه ميكروب ها به طرف آن سرازير شده باشند، حال اين بدن چه قدر مي تواند در برابر سيل ميكروب ها تحمل داشته باشد. اين در حالي است كه حتي نمي توان گفت برنامه هاي صدا و سيما و سينماي خودمان نيز هيچ مشكلي ندارد.

وي ادامه داد: به عبارت ديگر دشمن اصلا نمي تواند حتي وجود چند شبكه محدود را در ميان خيل شبكه هايي كه به تخريب نظام اسلامي مي پردازند، تحمل كند و در يك جنگ نابرابر فرهنگي، جوانان ما را هدف قرار داده است.

آقاتهراني با اشاره به وجود منافقان داخلي و دشمني دشمنان ابراز داشت: لذا الآن مجال دعواهاي سياسي نيست، بلكه هر كس در هر موقعيتي است، بايد مجاهدانه كار كند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه آزاد انديشي اي كه در اسلام وجود دارد، در هيچ كجاي جهان وجود ندارد، ادامه داد: از ديدگاه اسلام اگر يك نفر مشرك در هنگام جنگ، از مسلمين پناه خواست تا بيايد و اسلام را ببيند و با آن آشنا شود، پيامبر خدا(ص) موظف است اوا را تحت الحمايه خود و با امنيت كامل به بلاد اسلامي آورده تا سخن پيامبر(ص) را بشنود و احكام اسلامي را گوش كند، اگر اسلام را پذيرفت كه مسلمان مي شود و اگر نپذيرفت، پيامبر(ص) موظف است تا او را با امنيت كامل به مكان زندگي اش برگرداند.

وي با اشاره به اينكه افتخار نظام در آزاد انديشي است ادامه داد: بنده هيچ كسي را نديده ام  كه به اندازه رهبري اصرار بر برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي داشته باشد و حتي مقام معظم رهبري به شوراي انقلاب فرهنگي در اين زمينه ايراد مي گيرند و پيگير هستند. البته برگزاري چنين كرسي هايي ، شرايطي هم دارد مثلا نبايد در آن توهين به افراد يا مقدسات شود، بلكه بايد بحث هاي علمي صورت گيرد تا پرسش هاي جوانان پاسخ داده شود.

آقاتهراني خاطر نشان كرد: از امام معصوم(ع) هم مي توان سئوال پرسيد، سئوالات و مناظرات معصومين(ع) مويد همين معناست، اما بايد شرايط آن مهيا باشد و به گونه اي نشود كه در ميدان دشمن بازي كنيم، بلكه بحث، بايد علمي باشد و فرد واقعا قصد شناخت داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها