کد خبر: ۱۰۴۲۴
زمان انتشار: ۲۰:۴۰     ۱۸ اسفند ۱۳۸۹
«رفسنجانی تضاد شرع و سیاست و مراعات دوز و کلک های سیاسی را می داند و عمل می کند. [آیه الله]خامنه ای جهت ایمانی دارد و هم ذوق دارد و عقلش نیز مرتب است. ایمان عقلی اش بهتر است .»

به گزارش پایگاه 598، مرحوم سید احمد فردید در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اوضاع سیاسی کشور را دنبال میکرد و در این ارتباط خطبه های نماز جمعه تهران و حتی شهرستانها را گوش میکرد یا در روزنامه ها میخواند. وی پس از استماع خطبه نماز جمعه از سوی آقای هاشمی رفسنجانی در دیماه 1365، در سخنان خود مطالبی درباره موضوعات آن بیان کرد.

در خطبه های فوق الذکر نکات قابل توجه و بحث انگیزی در مفاهیمی از قبیل "ارتجاع و ترقی" یا "انقلابی و مرتجع"، "میانه روی و دگماتیسم" بود که باعث شد دکتر سید احمد فردید در اظهار نظری به شخصیت شناسی و رفتار شناسی ایشان بپردازد.

نظرات دکتر فردید درباره شخصیت ها همیشه جای دقت دارد و در نوع خودش جالب است. وی در این اظهار نظر آقای رفسنجانی را دانا به دوز و کلک های سیاسی معرفی کرده است:

«رفسنجانی تضاد شرع و سیاست و مراعات دوز و کلک های سیاسی را می داند و عمل می کند. [آیه الله]خامنه ای جهت ایمانی دارد و هم ذوق دارد و عقلش نیز مرتب است. ایمان عقلی اش بهتر است

)سید موسی دیباج، مفردات فردیدی، نشر علم، تهران، ۱۳۸۳، ص ۱۰۲(

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۸ - ۱۸ اسفند ۱۳۸۹
۴
۸
شما دیگه چرا فیلتر شدید؟
شما که از خودشونین، یعنی خودی هستین.
آخی
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۸۹
۳
۹
اگر دیدید دشمن از شما تعریف میکند بدانید مشکل دارید و منحرف شده اید. این حرف امام حالا دیگه منسوخ شده؟ و فقط شامل حال رفسنجانی و موسوی و کروبی و خاتمی میشود؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
نه په دشمن شناس!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۹ اسفند ۱۳۸۹
۴
۳
انصاف و عقل چیز خوبی است
عبرت بگیرید عقلتان را زیاد کنید این نقل و قول یعنی چی؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۹ اسفند ۱۳۸۹
۱۷
۴
با سلام
دکتر احمد فردید مرد بسار محترمی بوده اند .......... ایشان بسیار بسیار به سروش نقد وارد کردند که این خزعبلات سروش افکار خودش نیست . بلکه عقاید پوپر رو عینا بلغور میکنه........... به هر حال باید ایشان رو بیشتر مطرح کرد . در این شب جمعه روحش شادباشه انشاءالله
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
۵
۱
سلام
فردید رفت کاش جایش را کسی پر می کرد..
پاسخ
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
۱
۶
من پر میکنم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها