کد خبر: ۱۰۳۸۸۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۳     ۱۱ دی ۱۳۹۱

598 به نقل از ایرنا: نفوذ صهیونیسم بین الملل در رسانه های جمعی و نیز سینمای کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده یعنی هالیوود به منظور گسترش اندیشه های شیطانی و با هدف سیطره بر جهان در چهارچوب نظم نوین جهانی صورت می گیرد.

با پیچیده تر شدن روابط کشورها در نظام بین الملل، منافع و اهداف قدرت های بزرگ متنوع شده و ابزارهای نفوذ و تاثیرگذاری آنها نیز گسترش یافته است. همچنین در جهان کنونی قدرت نرم در مواردی بیش از قدرت سخت در برآورده کردن منافع صاحبان آن موثر است. بر همین اساس، مولفه های قدرت نرم متناسب با تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جوامع تنوع پیدا کرده است.
 
تاثیرگذاری بر افکار عمومی و ایجاد مشروعیت کاذب برای پیشبرد سیاست های غیرقابل توجیه یکی از تازه ترین مولفه های قدرت نرم محسوب می شود که ازسوی قدرت های بزرگ و با استفاده از ابزارهای ارتباط جمعی دنبال می شود.
 
در این میان صهیونیسم بین الملل با دارا بودن غیرقابل توجیه ترین اهداف و منافع، بیشترین نیاز را به همراه سازی افکار عمومی و جهت دهی به اذهان مردم جهان در سراسر جهان احساس می کند. بنابراین، رسانه به عنوان یکی از مولفه های قدرت نرم و سینما به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای تاثیرگذار بر افکار عمومی از کانون توجه صهیونیسم بین الملل به دور نبوده است. صنعت سینمای آمریکا موسوم به ˈهالیوودˈ یکی از مهمترین ابزارهای پیشبرد منافع صهیونیسم محسوب می شود. در این گزارش بر آنیم تا اهداف و جنبه های بهره جویی صهیونیست ها از صنعت سینمای آمریکا را به بوته نقد گذاریم.
 
 
 
**اهداف صهیونیسم از تسلط بر هالیوود
 
---------------------------------
 
صهیونیسم بین الملل از هر ابزاری برای پیشبرد اهداف زیاده طلبانه خود بهره می برد. هدف تسلط بر جهان و تشکیل حکومت جهانی از طریق دخل و تصرف در اقتصاد بین الملل و اقتصادهای ملی، کنترل رسانه‌های همگانی و دامن‌زدن به اختلافات مذهبی در پروتکل های جهانی رهبران صهیون به وضوح بیان شده است. گفتنی است ˈپروتکل‌های دانشوران صهیونˈ سندی 24 ماده ای است که توسط سران صهیونیسم به منظور سلطه بر جهان از طریق حکومتی یهودی به تصویب رسیده است.
 
نمونه ای از این دست تلاش ها را در نوع تعاملات رهبران صهیونیسم بین الملل و نخبگان سیاسی ایالات متحده آمریکا می توان دید. از دید بسیاری از تحلیلگران مسائل بین الملل، حمایت بیش از اندازه واشنگتن از اسراییل با منطق منفعت طلبی رئالیستی کشوری چون آمریکا همخوانی ندارد و این امر تنها از نفوذ قابل توجه صهیونیست ها در جنبه های مختلف حیات سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی ایالات متحده ناشی می شود.
 
همچنانکه پیشتر بیان شد؛ در دنیای معاصر، رسانه ها مهمترین و قدرتمندترین وسیله برای جهت دهی و شکل دهی افکار عمومی هستند و صهیونیسم با سیطره بر رسانه های گروهی و وسایل ارتباط جمعی، تلاش می کند بر افکار جهانیان تاثیر بگذارد. ردپای صهیونیسم را می توان به وضوح در رسانه های جمعی ایالات متحده آمریکا مشاهده کرد. ˈرابرت مرداکˈ سرمایه داری که سهم بزرگی از رسانه های جمعی در آمریکا، انگلیس و استرالیا را در اختیار دارد، خود زاده پدر و مادری یهودی است. خانواده های ˈسولزبرگˈ و ˈروچیلدˈ نیز که هر دو یهودی هستند سایر رسانه ها را در کنترل دارند. 
 
صهیونیسم همچنین از دیگر ابزار رسانه و به ویژه سینما در جهت ایجاد پشتوانه ای قابل اتکا در افکار عمومی برای پیشبرد مقاصد خود بهره می برد. ˈجاناتان گولدبرگˈ خبرنگار و تاریخدان یهودی در پژوهشی که در سال 1996 با عنوان ˈقدرت یهودیان درون نهادهای یهودی آمریکاییˈ نوشت: ˈسهم یهودیان در کسب و کار رسانه بسیار بیش از درصد جمعیت آنها در ایالات متحده است. یهودیان از نظر تعداد در بخش های مهم رسانه به ویژه در میان مدیران استودیوهای هالیوود، مسلط هستند... نتایج یک بررسی جامع نشان می دهد که 59% از پرفروش ترین فیلم های هالیوود را یهودیان تولید کرده اند. این مساله قدرت سیاسی قابل توجهی را در اختیار یهودیان آمریکا قرار می دهد. آنها منبع پولی خوبی برای کاندیدای دموکرات فراهم می کنند.ˈ
 
ˈعبدالله محمود سنیدیˈ در مقاله ای در این زمینه می نویسد که مدیران یهودی هالیوود، اسراییل را در 1948 پایه گذاری کردند. ˈرابرت بلامورفیˈ یکی از مدیران هالیوود بعدها با یادآوری سرخوشی ناشی از آن دوران گفت: ˈناگهان اسراییل، برای افرادی از ما که حتی حسی ناچیز نسبت به یهودی بودن داشتند، بیان گر حالت خاصی بود؛ به این معنا که ما دیگر میهن داشتیم. به این معنا که ما دیگر هویت داشتیم....همه اینها به شدت دلگرم کننده بود.ˈ
 
سنیدی در مقاله خود می افزاید: ˈجنگ رسانه ای، تصویرهای نادرستی را درباره اعراب و دین غالب آنها (اسلام) ایجاد می کند. نشان دادن چهره ای وحشی، غیرانسانی، متعصب و افراطی از مسلمانانی که تاب تحمل دیدگاه های دگراندیش در کنار خود را ندارند، به شدت از سوی فیلم های هالیوود تبلیغ می شود. در مقابل، به تصویر کشیدن چهره ای از انسان های مظلوم که خواهان زندگی مسالمت جویانه در ارض موعود خود هستند، چیزی نیست جز خواسته و منافع صهیونیست هایی که ابزارهای قدرت را در دست دارند. اگرچه اعراب برای قرن ها در شهرهای بزرگی چون ربات، دمشق، بیت المقدس، بیروت و مکه زندگی کرده اند، اما غربی ها در اثر تبلیغات صهیونیست ها متقاعد شده اند که اعراب، اغلب چادرنشین های بی فرهنگی هستند که در خیمه های بیابانی زندگی می کردند.
 
پس از حوادث 11 سپتامبر نیز موجی از تبلیغات منفی علیه مسلمانان در رسانه های غربی به راه افتاد. هالیوود نیز تمام توان خود را به کار گرفت تا در اذهان عمومی ارتباط معناداری میان مسلمانان و تروریست ها به وجود آورد. در واقع هالیوود به یکی از ابزارهای تبلیغاتی غرب تبدیل شده است. تبلیغاتی که برای جهانی سازی ایده های منفعت طلبانه غرب به کارگرفته می شوند.
 
 
 
**ریشه های یهودی هالیوود
 
----------------------
 
موسسه آمریکایی ˈبررسی تاریخیˈ در مقاله ای تحت عنوان ˈچگونه یهودیان صهیونیست از فیلم و تلویزیون برای ترویج تعصب علیه اعراب و مسلمانان استفاده می کنندˈ، می نویسد: ˈاگر این نکته را در نظر بگیریم که یهودیان صهیونیست نقشی مهم در تاسیس و اداره سینمای آمریکا داشته اند، انتشار تصاویر منفی از مسلمانان در سینمای آمریکا تعجب انگیز نخواهد بود.ˈ 
 
ˈنیل گابلرˈ در کتاب خود با عنوان ˈامپراتوری خودشان: چگونه یهودیان هالیوود را اختراع کردندˈ به نقش فیلمسازان پیشکسوت یهود در تاسیس هالیوود می پردازد. او در کتاب خود می نویسد: ˈسینمای آمریکا از سال های اولیه تاسیس، مورد توجه یهودیان مهاجر شرق اروپا قرار گرفت. پیشینه یهودیان مهاجر و احساس بیگانگی آنها در جامعه آمریکا بر روی سوگیری های آنان در پایه گذاری سینمای آمریکا تاثیر گذاشت.ˈ 
 
گابلر تاسیس مهمترین استودیوهای فیلم سازی در آمریکا توسط یهودیان را دلیلی بر ادعاهای خود عنوان کرده و می نویسد استودیوهایی چون ˈفوکس قرن بیستمˈ، ˈمتروگلدواین مایرˈ، ˈبرادران وارنرˈ،ˈکلمبیا پیکچرزˈ، ˈپارامونتˈ و ˈیونیورسالˈ همگی توسط یهودیان تاسیس شده و اداره می شوند.
 
ˈهنری فوردˈ نیز در فصل دهم از کتاب خود با نام ˈیهود بین المللˈ از تسلط ریشه ای یهودیان در صنعت سینما و تئاتر ایالات متحده رازگشایی می کند. همچنین ˈاسکات فیتزجرالدˈ نویسنده آمریکایی در اظهارات جنجالی خود در خصوص هالیوود نوشت: ˈاجازه دهید زرق و برق های هالیوود کنار رود و واقعیت دیده شود. هالیوود نمایش خنده آوری از فیلمسازی مسیحیان در پس خواسته های یهودیان است. هالیوود برای آمریکا یک تراژدی بومی و به مثابه جشنی برای یهودیان است.ˈ این سخنان فیتزجرالد مورد انتقاد بسیاری از آمریکایی ها قرار گرفت. ˈریچارد برودیˈ در مقاله ای در ˈنیویورکرˈ با اشاره به اظهارات فیتزجرالد آن را ناشی از ˈدیدگاه عجیب اجتماعیˈ وی می خواند.
 
در سال های اخیر لیستی 28 صفحه ای از نام 1500 نفر از یهودیان شاغل در هالیوود در اینترنت انتشار پیدا کرده است. در این لیست نام بسیاری از کارگردانان و بازیگران معروف سینمای آمریکا به چشم می خورد. به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، چه بسیارند یهودیان گمنامی که در هالیوود مشغول به کارند و نامی از آنها برده نمی شود.
 
 
 
**ردپای آموزه های انحرافی صهیونیسم در هالیوود
 
----------------------------------------
 
علاوه بر آنچه گفته شد، ردپای مفاهیم و ایده های فراماسونری را می توان در برخی از فیلم های هالیوودی مشاهده کرد. نمادهای فراماسونی و شیطان پرستی زیادی چون ˈصلیب شکستهˈ، ˈستاره پنج پرˈ، ˈجمجمه و استخوانˈ، ˈچشم جهان بینˈ، ˈعداد خاص مانند 666ˈ، ˈحروف خاص مانند حرف Xˈ، و ˈخون آشام هاˈ در بسیاری از فیلم ها در جهت مقاصد صهیونیستی به کار گرفته می شوند. گفتنی است فراماسونری جمعیتی سری و قدیمی است که در سراسر کشورهای دنیا نفوذ کرده است. این انجمن به سختی عضو می پذیرد و اعضای آن موظف هستند اسرار آن را برملا نکنند. گروهی از تحلیلگران معتقدند که ماسون ها از اواخر قرن هجدهم تاکنون با پی گیری طرحی توطئه گونه به دنبال ایجاد حکومتی شیطانی در سراسر جهان هستند.
 
چشم جهان بین که در بسیاری از فیلم های هالیوودی چون ˈمتروپلیسˈ به چشم می خورد، اشاره ای به شخصیت ˈضدمسیحˈ در باورهای فراماسونی است. ضدمسیح(Antichrist) به ˈمسیح دروغینیˈ گفته می شود که در آخرالزمان در شهر اورشلیم ظهور کرده و با انجام کارهای شگفت‌انگیز و معجزات و با آمیختن حق و باطل مردم را می‌فریبد و شیطان پرستی را ترویج می کند. یکی از بزرگترین اهداف فراماسون ها ایجاد زمینه های لازم برای حکومت فردی از بین ماسون ها با عنوان نمادین ˈمسیح دجالˈ، یا به تعبیر بعضی از گروه های فراماسونی ˈفرعون جدیدˈ است. 
 
بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که ماسون ها در آموزه های خود شیطان پرستی را ترویج می کنند. این گروه، شیطان را به عنوان نمادی در ضدیت با دین و یکتاپرستی تقدیس کرده و برای مخالفت با خداوند(به عنوان خالق یکتای جهان) بر عنصر ماتریالیسم (ماده گرایی) تاکید زیادی می کنند. 
 
اتکا به نیروهای درونی بشر، قدرت ذهن انسان در ساختن جهان پیرامونی و اتکا به سحر و جادو و خرافه گرایی در جهت القای تفکر بی نیازی از خدای یکتا در فیلم های هالیوودی تبلیغ می شود. فیلم های شیطان پرستی این تفکر را در بیننده ایجاد می کند که رفتار غیرانسانی و مخالف آموزه های دینی جزیی از وجود آدمی است و باید آن را پذیرفت. در این فیلم ها به بیننده القا می شود که خداوند و عنصر دین در زندگی بشر جایگاهی ندارد و در زندگی انسان ها شیطان به اندازه خدا تاثیرگذار است. 
 
هدف فیلم های هالیوودی ارائه جایگزین و رقیبی بی بدیل برای ادیان الهی است. تضعیف تفکر یکتاپرستی و جایگزین کردن آن با عرفان های کاذب، نیروهای ماوراءالطبیعه و سحر و جادو از دیگر اهدافی است که در فیلم های هالیوودی به بیننده خورانده می شود. ارائه تصاویر زیبا و فریبنده از چنین مفاهیمی به طور ناخودآگاه قدرت اغفال و همراه کردن اذهان عمومی را دارا است. 
 
به عنوان نمونه فیلم ˈکودک رزماریˈ که تولد شیطان در آن به تصویر کشیده می شود با این مضمون به پایان می رسد که ارتباط با شیطان تنها راه حل مشکلات بشر است. همچنین فیلم هایی چون ˈهری پاترˈ و ˈارباب حلقه هاˈ با بزرگنمایی قدرت اهریمنی، احساسی از احترام ناشی از ترس نسبت به شیطان را در مخاطب ایجاد می کند.
 
دیگر تولیدات هالییودی نظیر فیلم هایی چون ˈکنستانتینˈ، ˈطالع نحسˈ و ˈگابریلˈ نیز با به تصویر کشیدن قدرت برتر ابلیس نسبت به خداوند، احساس تسلیم و فروتنی نسبت به شیطان را به ذهن مخاطب القا می کند.
 
ترویج انگاره های غربی از پایان جهان از دیگر موضوعاتی است که در فیلم های هالیوود دنبال می شود. القای ایده پایان تیره و تار جهان و نقش غالب آمریکا به عنوان قهرمانی برای نجات نوع بشر، تم اصلی فیلم هایی از این دست است. فیلم های چون ˈآرماگدونˈ، ˈ2012ˈ، ˈلژیونˈ، ˈترمیناتورˈ و... با موضوع پایان جهان، در نهایت غلبه غرب را به تصویر می کشند، گویی فوکویاما است که در پس فیلم های هالیوودی صحنه گردانی می کند.
 
 
 
**جمع بندی
 
----------
 
بررسی جامع و بازنگری موشکافانه نمادها و نشان های ضددینی در فیلم های هالیوودی زنگ خطر را برای جوامع به ویژه جوامع اسلامی به خطر در می آورد. سینما به دلیل جذابیت های سمعی-بصری نقش مهمی در القای تفکرات انحرافی و اهداف زیاده طلبانه صهیونیست ها دارد.
 
با توجه به عمق و برد نفوذ فرهنگی-ارتباطاتی هالیوود در آمریکا و بسیاری از کشورهای جهان بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که صهیونیست ها هالیوود را به تریبون آزاد خود تبدیل کرده و از این مجرا به انتشار انگاره های انحرافی خود می پردازند و بسیاری از بینندگان نیز به صورت ناآگاهانه بازتولید ناآگاهانه ایده های انحرافی در زندگی شخصی و اجتماعی خود را شاهد هستند. 
 
این مساله آفتی برای جوامع مذهبی و به ویژه اسلامی محسوب می شود که باید با بصیرت نسبت به آن آسیب شناسی کرده و به سلامت از آن گذشت. باید این نکته را نیز خاطر نشان کرد که هالیوود تنها یکی از ابزارهایی است که گروه های صهیونیستی برای ترویج ایده ها و تفکرات انحرافی خود از آن بهره می برند. در دنیای هنر، سیاست، اقتصاد و ... دست افزارها و اهرم های گوناگونی وجود دارد که می توانند به عنوان ابزارهای صهیونیسم برای پی گیری اهداف صهیونیست ها مورد سوء استفاده قرار گیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها