کد خبر: ۱۰۳۸۷۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۱     ۱۱ دی ۱۳۹۱
شاید استقلال، دیگر با وجود ستاره های فوق العاده اش به قول آرش برهانی از نظر منطقی قهرمان لیگ دوازدهم باشد ولی واقعیتی در فوتبال وجود دارد که آن را بی منطق می کند.
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم استقلال تهران در لیگ دوازدهم فوتبال یکی از بهترین تیم های تاریخ فوتبالی خود را دارد تیمی که از مهره هایی مثل فرهاد مجیدی ،‌مجتبی جباری ، جواد نکونام و مهدی رحتمی و... برخوردار است.

استقلالی ها بدون شک ناکامی های خود در خط حمله در نیم فصل نخست را جبران می کنند. آنها اگر با خط دفاع خوب خود و از همه مهم تر هنرنمایی رحمتی در درون دروازه بهترین خط دفاع لیگ با تنها 11 گل خورده را داشتند اما باید بپذیرند که استقلال در نیم فصل اول خط حمله خوبی نداشت و در بازی هایی هم که موفق به برد شد نتیجه را با تعداد گل کم به دست ورد.

استقلال تهران، اما در نیم فصل دوم نقل و انتقالات به فکر این نقطه ضعف خود افتاد اگر چه قلعه نویی با خرید دو دفاع و چند هافبک اهداف دیگری نیز از خرید هایش داشت اما جذب فرهاد مجیدی و همچنین 2 مهاجم جوان به این تیم نشان می دهد که استقلالی ها می خواهند تعداد گل های زده خود را در نیم فصل دوم بسیار بالا ببرند.

آرش برهانی در خصوص استقلال بیان داشته است که منطق می گوید استقلال باید قهرمان لیگ شود.
اگر چه منطق فوتبال در اکثر موارد به نفع تیم هایی نظر می دهد که ستاره های بیشتری دارند و یا نام و سابقه درخشان تری دارند اما باید قبول کنیم که استقلالی ها تنها با این ابزار به قهرمانی در لیگ نمی رسند.

استقلال تهران، امسال با رقیبان سرسختی دست و پنجه نرم می کند اگر چه پرسپولیس افت زیادی داشته و رقیبی برای استقلال نیست اما علاوه بر سپاهان و تراکتور سازی که از رقیبان قدیمی آبی پوشان بوده اند امسال تیم هایی مثل فولاد، ملوان و راه آهن نیز به جمع مدعیان پیوسته اند.

فولاد هم اکنون در سومین پله جدول است این پاداش تیمی است که بهترین خط حمله نیم فصل اول را داشته است، ملوانی ها نیز علیرغم اینکه در نیم فصل دوم با برخی حاشیه ها همراه شده اند و ماجرای رفتن هدایتی از این تیم به راه افتاده است در رتبه چهارم جدول قرار دارند.

به هر حال فوتبال، منطق خاصی ندارد در گذشته تیم هایی بوده اند که هرگز پیش بینی نمی شد حتی از نیمه جدول هم بالا بیایند ولی به عنوان پدیده و مدعی درخشیدند به طور مثال، در همین لیگ فصل قبل، در حالی که پرسپولیس در رتبه دوازدهم جدول قرار گرفت صبا قم و نفت تهران با مهره هایی جوان خود رتبه های چهارم و پنجم جدول را به دست آوردند.

در هشتمین دوره لیگ برتر در حالی که پرسپولیس پنجم جدول شد مسی ها موفق شدند منطق فوتبال را زیر پا بگذارند و سوم جدول شوند.

در هفتمین دوره لیگ برتر نیز صبا باتری، ابومسلم و پاس همدان از جمله تیم های خوب بودند که منطق فوتبال را زیر پا گذاشتند صبا باتری سوم شد ابومسلم چهارم و پاس همدان نیز به رتبه پنجم رسید این در حالی بود که استقلال تهران در آن دوره به یکی از بدترین نتایج فوتبالی خود رسید و در جایگاه سیزدهم جدول جای گرفت.

در ششمین دوره لیگ برتر، سایپاي کرج، با علی دایی به قهرمانی رسید این در حالی بود که پرسپولیس و استقلال تهران به جایگاهی بهتزاز سومی و چهارمی جدول دست پیدا نکردند. یکی از جالب ترین اتفاقات ششمین دوره لیگ برتر نیز نائب قهرمانی تیم استقلال اهواز بود.

در پنجمین دوره لیگ برتر نیز تیم های پاس تهران، سایپا، صبا باتری و ابومسلم از جمله تیم هایی بودند که نشان داد فوتبال منطق خاصی ندارد چرا که به طور مثال در این دوره از لیگ تیم پرسپولیس نهم جدول شد ولی پاس دوم،‌سایپا سوم و صبا باتری چهارم وابومسلم نیز پنجم شدند.

در چهارمین دوره از لیگ برتر نیز فولادی ها توانستند سرخابی ها و ذوب آهن را کنار بزنند و با هدایت ملادن فرانچیچ در رتبه اول جدول بگیرند استقلال اهواز نیز در این دوره پس ازپرسپولیس پنجم شد.

در سومین دوره از لیگ برتر نیز درحالی که استقلال دوم و پرسپولیس پنجم جدول پاسی ها موفق شدند شگفتی ساز شوند و در رتبه اول جدول جای بگیرند فولاد هم از پرسپولیس مدعی پیش افتاده سوم شد.

در دومین دوره از لیگ برتر نیز در حالی که استقلال تهران نهم جدول شد،‌ سپاهان اول و پاس تهران نیز دوم شد فجر سپاسی شیراز نیز دراین دوره از بهترین تیم هایی بود که منطق فوتبال را با عملکرد خوب خود زیرا سوال برد.

در اولین دوره لیگ برتر نیز فولاد و پاس تیم هایی بودند که توانستند نمایندگان خوبی از شهرستان های خود باشند.

این ها تنها شماری از نتایج خاص و ویژه لیگ برتر بود که اثبات کند فوتبال امروزی منطق ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها