کد خبر: ۱۰۳۷۳۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۸     ۱۰ دی ۱۳۹۱
روزشمار ایام فتنه-۱۰ دی
عسگر اولادی گفت:در راهپیمایی 9دی شعارهایی علیه شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی سر داده شد که من این شعارها را، شعارهای انحرافی می‌دانم.

* رجانیوز: «امیرحسام ذوالعلی از بسیجیان غرب تهران در اتوبان شیخ فضل الله نوری مورد تعقیب قرار گرفت و طی یک تصادف ساختگی به شهادت رسید.»

* رسا: آیت الله نوری همدانی فرمودند: "مردم ایران با حضور گسترده در تجمع سراسری عاشوراییان لکه ننگ جریان عاشورای تهران و اهانت به امام حسین (ع) را پاک کردند."

* قوه قضائیه طی بیانیه‌ای با اشاره به جریانات روز عاشورای تهران اعلام کرد که فارغ از هرگونه ملاحظات سیاسی، قاطعانه و با سرعت و وفق موازین شرعی و قانونی به این مسئله رسیدگی و مجرمان را به سزای اعمالشان خواهد رساند.

* عسگر اولادی دبیرکل اسبق حزب موتلفه در گفتگو با ایلنا در پاسخ به سوالی در خصوص درخواست محاکمه و دستگیری سران اعتراضات تصریح کرد: «در راهپیمایی 9دی شعارهایی علیه شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی سر داده شد که من این شعارها را، شعارهای انحرافی می‌دانم و شاید هم عده‌ای از سر دلسوزی این شعارها را سر بدهند، اما من به آنان می‌گویم که ما امروز به وحدت نیاز داریم و الآن وقت این شعارها نیست.» وی ادامه داد: «معتقدم باید زودتر آنها به زیر خیمه بیایند و تاخیر نیاندازند، زیرا همه گونه امکانات برای این امر فراهم شده است و من قاضی نیستم که راجع به محاکمه صحبت کنم و قوه قضاییه باید اعلام موضع کند.» وی همچنین درپاسخ به این سوال که نظرتان درباره حمله به حسینیه جماران در شب عاشورا چیست؟ گفت: «اصلا چرا راجع 7 و 8 نفر کشته عاشورا چیزی نمی‌گویید؟ همان کسانی که خواهرزاده آقای موسوی را ترور کردند همان‌ها هم به جماران رفتند و آنجا را به هم ریختند که این رفتارها مربوط به نظام نیست، بلکه مربوط به ضد نظام است که می‌خواهند آشوب برپا کنند.»

* وزارت اطلاعات طی بیانیه ای اعلام کرد: «با توجه به اطلاعات موثقی که از ارتباطات برخی از فتنه‌گران با بیگانگان و گروهک‌های ضد انقلاب وجود دارد، مجددا و بعنوان اتمام حجت، هشدار می‌دهیم تا فریب خوردگان بیش از این بازیچه دست بیگانگان که به دنبال سلطه مجدد بر کشور هستند، نشوند»

* روابط عمومی حزب موتلفه: آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با جمعی از اعضای حزب موتلفه اسلامی گفت: «مردم با جوش و خروش آمدند و این حضور هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت فوق‌العاده بود و مردم همانند روز‌های اول انقلاب با نشاط و پرشور در صحنه بودند و باید از مردم به طور جد تجلیل و تقدیر کرد. دشمن در روز عاشورا به امام حسین(ع) و رهبری جسارت کرد اما این تلاش برای آنها سودی نداشت. ملت ما را بیدار کرد و نشان داد مردم ما هوشیار و بیدار در صحنه حاضر هستند.» وی ادامه داد: «حوادث پیش آمده فراتر از مسائل انتخابات است. معلوم می‌شود حساب کار از دست آنها هم در رفته است و آنچه الان می‌بینیم مبارزه با اسلام و نفی حکومت دینی است و نباید اینها را به حساب دعوای انتخاباتی بگذاریم. دشمنان امیدوار بودند اما تظاهرات روز چهار‌شنبه در ایران نشان داد خوابهای آنها تعبیر نمی‌شود زیرا آنها فکر می‌کردند انقلاب مخملی پیش‌ می‌رود اما فهمیدند این طور نیست. در طول 30 سال گذشته ما شاهد فتنه‌ای به این بزرگی و پیچیدگی نبودیم. منافقین، لائیکها، غیرمسلمانان و فرقه‌های ضاله در این فتنه بسیار فعال هستند و من به برخی هشدار دادم و گفتم عاشورا را معاف کنید و صلاح شما نیست و گوش ندادند و شد آنچه باید می‌شد.»

* فخرالسادات محتشمی پور همسر سید مصطفی تاج زاده در نامه ای سرگشاده خطاب به میرحسین موسوی نوشت: "آرامش تو و وقار و چشمان نجیبت مرا به یاد مسیح می اندازد میرحسین عزیز. و هجمه هایی که به تو می شود و آسیب هایی که می بینی، دشمنان این پیامبر صلح و محبت را به یادم می آورد ... مسیح زمانه ما، برادرت خاتمی، پدر معنوی اصلاح طلبان نیز با همین خلق و خوی به میدان عمل آمد تا دینی را که از امام و شهدا به گردن داشت، ادا کند اما چه زود اقتداگرایان را شناخت که ناجوانمردانه با ناسپاسی آزارش دادند و تو را و همراه دیگرتان مهدی کروبی را که از یاران و فرزندان امام بودید و همه فرزندان و یاران و شاگردان امام را آزردند و شما همچنان فشارها را تحمل کردید و اصلاحات را تنها راه نجات کشور معرفی کردید و مردم را از اقدامات تند عکس العملی پرهیز دادید."

منبع: کتاب هشت ماه نبرد مقدس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها