کد خبر: ۱۰۳۶۷۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۱۰ دی ۱۳۹۱
گوش‌های سنگینی که هنوز پپام ۹ دی را نشنیده‌اند؟!
قطار گستاخی به ارزش ها خیلی زودتر از آنچه تصور می شد، به لبه پرتگاه رسید؛ این بار هم "عاشورای حسینی" روز رونمایی از چهره تحلیل رفته نفاق و تزویر بود. جریان فتنه با ‘سوت و کف و هلهله هورا’ هم، کار خود را تمام کرد و هم کاسه صبر ملت را لبریز.
سرویس سیاسی جهان نیوز – هفته پایانی خرداد ماه 1388 صحنه اعتراضات جریان شکست خورده انتخابات و هوادارانشان بود؛ کار مردم و رهبری هم سکوت بود فقط.

اتمام حجت رهبر انقلاب با نامزدهای شکست خورده در نماز جمعه 29 خرداد، هنوز که هنوز است در یاد ملت مانده؛ بسیاری از مردم اقناع و آرام شدند و با سخنان روشنگرانه و اطمینان بخش رهبر خود را کنار کشیدند، اما با تلاش مجمع روحانیون، فردای آن روز بخشی از تهران به آشوبی کشیده شد که ده ها کشته و زخمی بر روی دست مردم گذاشت؛ ملت باز هم سکوت کرد.

فتنه گری ها و صدور بیانیه های گستاخانه کم و بیش ادامه یافت تا اینکه حرمت ماه میهمانی خدا و روز قدس با روزه خواری علنی و عمدی و شعار به نفع اسرائیل شکسته شد؛ چشم های نگران و بصیر مردم هنوز تماشاگر بود و لب ها فرو بسته.

رهبر معظم انقلاب هم دلسوزانه به هدایت و آگاه سازی سران فتنه و بصیرت افزایی ملت اهتمام می ورزیدند. برخی از خواص دنیاطلب و اسیر مال و فرزند البته همچنان حامی فتنه بودند یا دست کم با سکوتشان آن را تایید می کردند.

همزمان با این رویدادها بود که دیدارهای هاشمی رفسنجانی و برخی دیگر از خواص با متهمان فتنه برقرار بود و جلسات رایزنی ها داغِ داغ.

روز آمریکاستیزی و مبارزه با استکبار هم آمد اما جریان فتنه ای که حسابی تحلیل رفته بود، باز هم به نفع آمریکا شاعر داد تا مسیر انحراف را با سرعت بیشتری طی کند؛ طوری که کمتر از 2 ماه بعد اهانت به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را در کارنامه خود ثبت کرد. دل ملت پر از خون شده بود اما چشم آنان به اشاره رهبر بود و شاید علت تامل و صبوریشان هم همین بود.

قطار گستاخی به ارزش ها خیلی زودتر از آنچه تصور می شد، به لبه پرتگاه رسید؛ این بار هم "عاشورای حسینی" روز رونمایی از چهره تحلیل رفته نفاق و تزویر بود. جریان فتنه با ‘سوت و کف و هلهله هورا’ هم، کار خود را تمام کرد و هم کاسه صبر ملت را لبریز.

جسارت و توهین به عزای اباعبدالله که مقدس ترین داشته های ملت مسلمان بود، دیگر چیزی نبود که قابل چشم پوشی باشد؛ اینجا پایان مدارا با جریان گستاخ فتنه بود؛ ملت دیگر مطمئن شد که تبر فتنه ریشه اسلام و ارزش های انقلاب را هدف گرفته و انتخابات فقط بهانه و ظاهر آن است.

تصور اپوزیسیون این بود که چون فرصت کافی برای تبلیغ راهپیمایی 8 و 9 دی ماه نبود، شاهد مراسمی سرد و بی روح خواهند بود، اما روز هشتم(در برخی استان ها) و 9 دی (در اکثر شهرهای کشور) خیزشی بی نظیر در ایران اسلامی به راه افتاد که نظیرش را کسی ندیده بود. 
اما چشم فتنه همین روز 9 دی کور شد. ده ها میلیون دلداده سیدالشهدا و انقلاب اسلامی به خیابان ها ریختند و علیه فتنه و فتنه گران شعار سر دادند؛ شعارها چنان بود که گویی نتیجه ترکیدن عقده ای هشت شش ماهه است.

دیگر امید به برخی خواص ‘پرنفوذ’ سیاسی هم ناامید شد. درخواست های مکرر رهبر و توده های ملت برای اعلام برائت از جریان ضددین فتنه، هرگز با پاسخ مثبت این طبقه سیاسی مواجه نشد.

شاید شعارهای متعددی که ملت در حماسه بزرگ 9 دی سردادند، هم در نتیجه رویکرد منفعت طلب این عده سیاسی‌کار بود.


البته هتك حرمت عاشورای اباعبدالله، برخي خواص را كه هنوز در ذهن شان ابهاماتي درباره فتنه گري سران فتنه و اندک هواداران ضدددین آنان داشتند، متنبه كرد اما بخشی از سران و حامیان آن که خانوادگی درگیر فتنه گری بودند، نه پس از اتمام حجت ملت ایران در 9 دی و نه تا به امروز حاضر به اعلام برائت از آن همه توهین و گستاخی علیه مقدسات مردم و آرمان های انقلاب نشده اند که حتی اخیرا سودای بازگشت به عرصه سیاسی در سر دارند.

آنان برای بازگشت ‘آرام و بدون عذرخواهی’ به عرصه سیاست و رسیدن به صندلی قدرت راه های مختلفی را امتحان کرده اند تا اینکه این روزها به ‘انتخابات آزاد’ و ‘دولت وحدت ملی’ رسیده اند؛ این شیفتگان قدرت این روزها باز هم لباس دلسوزان نظام را بر تن کرده اند و ادای جگرسوخته های ‘انتخابات آزاد’ و ‘وحدت’ را در می آورند؛ گویی فراموش کرده اند که ملت فتنه گری آنان را به روشنی به یاد دارد و فراموش نکرده که چه بر سر ‘انتخابات آزاد’ سال 88 آوردند.

البته مردم کرامت و گذشت خود را همچنان حفظ کرده و آنچنان که در حماسه 9 دی هم اعلام کردند، عذرخواهی و اعلام برائت سیاسیون از جریان فتنه را با آغوش باز می پذیرند اما دیگر مجال ‘جولان سیاسی’ را به آنان نخواهند داد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها