کد خبر: ۱۰۳۴۶۳
زمان انتشار: ۱۸:۵۹     ۰۹ دی ۱۳۹۱
يكي از مهمترين تفاوت هاي دو تيم را بتوان در نيمكت و كادر فني آنها پيدا كرد و البته نفر اول كادر فني كه سرمربي و همه كاره تيم به حساب مي آيد
به گزارش 598 به نقل از سايت گل – محمود ياوري و يحيي گل محمدي فردا در قامت سرمربيان دو تيم متفاوت ليگ برتري رودرروي هم قرار مي گيرند؛يكي سرمربي پرسپوليس است با ميليون ها طرفدار در ايران و شايد آسيا و ديگري تيمي سازنده است در شيراز كه تنها در استان فارس هواداران خاص خود و مكتب سازنده اش را به عنوان پشتيبان كنار خود مي بيند.
اين دو تيم به لحاظ بازيكن و ساختار نيز با هم تفاوت هاي بسياري دارند  و هر چقدر كه بازيكنان سرخپوش معروف و مشهورند نفرات تيم فجر تنها چهره هايي هستند كه نام شان براي علاقه مندان حرفه اي فوتبال هاي داخلي آشناست.در اين ميان البته چند چهره اي كه از اين تيم سر بر آوردند هم به تيم هاي بزرگتر رفتند تا فجر در نيم فصل دوم پروسه جديدي را براي ساختن چهره هاي جديد يا بهتر بگوييم رو كردن پديده هاي نوخاسته را آغاز كند.
جدا از تمام اين تفاوت هاي ريز و درشت شايد يكي از مهمترين تفاوت هاي دو تيم را بتوان در نيمكت و كادر فني آنها  پيدا كرد و البته نفر اول كادر فني كه سرمربي و همه كاره تيم به حساب مي آيد.
در تيم فجر محمود ياوري  يا همان جناب سرهنگ كاركشته روي نيمكت خواهد نشست كه در طول دوران طولاني مربيگري اش در فوتبال ايران تقريبا كل كشور را چرخيده  و با فاصله اي بعيد از ساير مربليان ،پر سابقه ترين مربي كشور به حساب مي آيد.
ياوري كه سابقه كار در شهرهاي شيراز ،تهران ،اصفهان ،مشهد ،تبريز،قم ،اهواز ،همدان و بوشهر را در كارنامه دارد اكنون به مدت 42 سال است كه مربيگري مي كند و اين عدد درست مساوي است با سن يحيي گل محمدي!
سرمربي پرسپوليس كه متولد 1349 بوده تنها 6-5سال است كه مربيگري مي كند  و ضمن هدايت صباي قم(در دو مقطع) و نساجي به عنوان سرمربي ،يك فصل هم كنار علي دايي روي نيمكت راه آهن نشسته است.
با اين عدد ويژه جدال اين دو مربي در ديدار امروز تماشايي خواهد بود هر چند نه ياوري خيلي پز اين باسابقه بودنش را مي دهد نه يحيي  اين  سابقه كم را مانعي براي هدايت  درست پرسپوليس مي داند.
البته  حتما شنيده ايد كه در دعواهاي لفظي و جدال هاي كلامي وقتي كار بالا مي گيرد   يكي از طرفين دعوا  شروع به خودستايي در تلاش براي كوبيدن نفر مخالف مي كند از سوابقش مايه مي گذارد شايد اگر فردا هم كار دو مربي در دعواهاي لفظي بالا گرفت  ياوري مي تواند به گل محمدي بگويد:«به اندازه سنت مربيگري كرده ام!»
البته اين يك شوخي بود و مطمئنيم اين دو مربي با اخلاق جزو آن دسته از مربيان نيستند كه لب خط يا در مصاحبه هايشان به صورت مستقيم و غير مستقيم از خجالت هم در مي آيند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها