کد خبر: ۱۰۳۳۳۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۰۹ دی ۱۳۹۱
الجزیره اعتراف کرد:
قانون‌گذاران آمریکا دولت اوباما را موظف به بکارگیری استراتژی های جدید در مواجهه با نفوذ روزافزون جمهوری اسلامی در منطقه امریکای لاتین کرده بودند، به امضای رئیس جمهور این کشور رسید. در این لایحه آمده است وزارت امور خارجه باید طی 180 روز طرحی ارائه دهد که جوابگوی حضور و فعالیت رو به رشد و ”خصومت آمیز“ ایران در حیات خلوت امریکا باشد.
به گزارش سرویس بین الملل 598، دیروز، جمعه 28 دسامبر 2012، لایحه ای که قانونگذاران امریکا طی آن دولت اوباما را موظف به بکارگیری استراتژی های جدید در مواجهه با نفوذ روزافزون جمهوری اسلامی در منطقه امریکای لاتین کرده بودند، به امضای رئیس جمهور این کشور رسید. در این لایحه آمده است وزارت امور خارجه باید طی 180 روز طرحی ارائه دهد که جوابگوی حضور و فعالیت رو به رشد و ”خصومت آمیز" ایران در حیات خلوت امریکا باشد.
همچنین، به منظور منزوی کردن ایران، امریکا خود بایدوظیفه تامین امنیت و مواجهه با تروریسم را در آن منطقه به عهده گیرد.



بنا به اعتراف الجزیره، چیزی که باعث تشویش و نگرانی ایالات متحده شده این است که به رغم تحریم های اصطلاحا فلج کننده! و طرح های منزوی کننده ایران!! جمهوری اسلامی توانسته است از سال 2005 تا کنون 6 سفارتخانه و 11 مرکز فرهنگی در این منطقه افتتاح کند و رئیس جمهور احمدی نژاد به طور متوسط هر سال دو بازدید از آنجا داشته باشد.
امضای چنین لایحه ای توسط اوباما و همچنین تحرکات و طرح و نقشه های خاص امریکا در روزهای اخیر و مصادف شدن آنان با رزمایش ”ولایت 91" چندان بی ارتباط به نظر نمی رسند.



لس آنجلس تایمز امروز در مقاله ای جهت دار و از قول منبعی ایرانی که نخواست نامش فاش شود! اظهار داشت بین مسئولین و روحانیون ایران بر سر دفاع از سوریه اختلاف نظر به وجود آمده است! نویسنده این مطلب که دلیل حمایت ایران از حکومت مردی بشار اسد را فقط و فقط شیعه بودن آن می داند، با صغرا و کبرای اشتباه خود اینگونه نتیجه گیری می کند که ”روحانیون ایران نگرانند که سقوط دولت شیعی اسد، باعث منزوی شدن بیش از بیش شیعیان ایران شود."
لس آنجلس تامیز در گوشه دیگری از این مقاله به این واقعیت اشاره می کند که ”اتحاد ایران و سوریه در یاری رساندن به حماس و حزب الله از دهه 1980 تا کنون، جبهه متحد و مستحکمی در برابر اسرائیل به وجود آورده و باعث شده جهان اسلام این دو کشور شیعه را با موضع ضد اسرائیلیشان بشناسند."
لس انجلس تایمز، برای پاک کردن اذهان خوانندگان خود از دخالت ها و آتش افروزی های اسرائیل و متحدین خود –از جمله امریکا- بلافاصله بعد از اشاره به دشمنی اسرائیل و دلیل اتحاد ایران و سوریه، پای مسائل نژادی و مذهبی را به میان کشیده و تمام 21 ماه ناآرامی در سوریه را به مخالفت برادران اهل سنت با حکومت اسد عنوان می کند. گویی در این میان اسرائیل و امریکا هیچ سودی از آشوب ها و سقوط دولت اسد نمی برند و برخلاف کارنامه ی درخشان! خود در تفرقه افکنی ها، هیچ دخالتی در مسائل سوریه نداشته اند.
در هر حال، اصرار رسانه های غربی در وارونه جلوه دادن مسائل بر کسی پوشیده نیست. اما تفرقه افکنی جدید آنها مبنی بر اختلاف نظر بین مسئولین و روحانیون بر سر حمایت از سوریه موضوعی نیست که در برهه خاص کنونی بتوان ساده از کنار آن گذشت.
نمونه دیگر این تفرقه افکنی ها، تلاش مذبوحانه بی بی سی، برای متشنج نشان دادن غیرعادی جامعه اهل تسنن عراق است. بی بی سی، در تیتر مغرضانه دیروز خود اینگونه نوشت: ”ده ها هزار عراقی به تظاهرکنندگان علیه نوری مالکیِ شیعه، در استان سنی نشین انبار پیوستند."
غرب بالاخص امریکا و انگلیس پس از خروج نیروهای خود از عراق و به رغم استحکام بخشیدن به جای پای خود در مسائل اقتصادی و بهره برداری های نفتی خود، هنوز هم از استقلال و اتحاد عراق اسلامی واهمه دارند و به هر نحو ممکن خواستار تشنج و مشکل آفرینی در این کشور هستند. اما همسایگی و مجاورت عراق با ایران در مبادرت غرب به چنین اقدامات تحریک برانگیزی قطعا موثر است. پیشتر بارها با اسناد متقن و مستدل به نقش غرب و مخصوصا اتاق فکرهای امریکا در طرح های تفرقه انگیز در داخل کشور اشاره شده است. اینان با هدف قرار دادن اتحاد ایرانیان که رمز موفقیتشان تا به امروز بوده است، سعی در وارد آوردن ضربه بر پیکره نظام مقدس اسلامی از درون مملکت دارند. تشنج در مناطق سنی نشین عراق و ترکیه چیزیست که دشمن را به اهداف خود نزدیک می سازد. آنان تصور می کنند با این روش و با سرایت این تشنجات به مرزهای جمهوری اسلامی، ایران از درون دچار درگیری های نژادی و مذهبی می شود و بدین ترتیب و با سوء استفاده از مشغول بودن ایران به مسائل داخلی، می توان او را از مواضع بین المللی خود که برای غرب مشکل ساز شده است به عقب راند.
اصرار بی دلیل بر شکاف بین مسئولین و روحانیت بر سر مسئله سوریه، و بحرانی جلوه دادن اوضاع اهل تسنن در منطقه، به علاوه طرح های جدید امریکا بر تلاش برای انزوای ایران در منطقه امریکای لاتین، همه و همه نشان دهنده این واقعیت است که بر خلاف ادعای غرب، ایران نه تنها منزوی نبوده و نیست، بلکه در مسائل منطقه ای و فرامنطقه ای به نحوی تاثیرگذار است که برای متوقف کردن آن از هر راهی حتی دروغ پراکنی ابایی ندارند.

منابع:
گزارش از سیدهادی آیت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
عابد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۳ - ۰۹ دی ۱۳۹۱
۱
۰
بیچاره ها چقدر میترسن از روابط ایران و آمریکای لاتین بعد یک عده داخل کشور میگن احمدی نژاد چکار ونزوئلا و بولیوی و...داره
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها