کد خبر: ۱۰۳۳۰۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۴     ۰۹ دی ۱۳۹۱
سخنرانی و پرسش و پاسخ دکتر لنکرانی در بسیج پزشکی قزوین
به گزارش 598 به نقل از رجانیوز، سخنگوی جبهه پایداری گفت: راهکار وحدت گروه‌های اصولگرا این است که وحدت خود را بر اساس مبانی قرار دهند و این وحدت بر اساس اشخاص نباشد.
 
دکتر کامران باقری لنکرانی دیروز در نشست پرسش و پاسخ با اعضای بسیج جامعه پزشکی در قزوین اظهار کرد: ما در مجموعه‌هایی که حضور داریم و فعال هستیم، به این بحث پایبند بوده و اعتقاد داریم که ورود مصداقی در موضوع انتخابات موجب می‌شود توان کشور به هدر رود.
 
وی ادامه داد: این کار خوبی نیست که یکسال قبل از انتخابات گفته شود فلان شخص کاندیدای انتخابات است و عده‌ای طرفدار وی شوند؛ بنابراین ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و اگر ورود مصداقی در انتخابات کنیم، کار را خراب خواهیم کرد.
 
سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به پرسشی درباره راهکار وحدت بین اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: راهکار وحدت گروه‌های اصولگرا این است که وحدت خود را بر اساس مبانی قرار دهند و این وحدت بر اساس اشخاص نباشد. اگر ما این امر را مبنا قرار دادیم، کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود چه کاری باید انجام دهد، چه برنامه‌ای باید داشته باشد و اقداماتی را دنبال کند، بعد می‌توانیم درباره افراد حرف بزنیم ولی اگر از ابتدا راجع به اشخاص صحبت کردیم، وحدتی حاصل نمی‌شود و وحدت زمانی به وجود می‌آید که مبانی در آن اصل باشد.
 
لنکرانی در ادامه تاکید کرد: اینکه کسی بگوید دولت کار نمی‌کند، سخنی بی‌انصافانه است زیرا دولت کار می‌کند و اقدامات مهمی نیز داشته است و حتی میزان فعالیت‌های این دولت در عرصه‌های مختلف از مجموع اقدامات دولت‌های گذشته بیشتر است. البته دولت در برخی زمینه‌ها مشکل دارد. در عرصه اقتصاد، بخشی از موضوع به قوه مجریه بازمی‌گردد، برای نمونه در بحث هدفمندی یارانه‌ها، دولت این هدف را دنبال می‌کند ولی بخشی از اجزای دولت بخشنامه‌هایی می‌دهند که بر خلاف هدفمندی یارانه‌هاست. دولت نقاط قوت و نقاط ضعفی دارد که باید این نقاط قوت را دید و برای حل نقاط ضعف نیز به دولت کمک کرد.
 
 
وی همچنین با اشاره به اهمیت گفتمان انقلاب اسلامی اظهار کرد: از شروع حرکت نهضت امام خمینی (ره)، همواره گفتمان انقلاب اسلامی، بالنده و رو به جلو بوده اما هنوز به ظرفیت نهایی نرسیده است و نتوانسته تلالو خود را آنگونه که بایسته و شایسته است، نشان دهد. ما در صحنه‌هایی پیشرفت کرده‌ایم که این گفتمان توانسته است آثار خود را بگذارد، برای نمونه در صحنه سیاست خارجی، توانسته‌ایم پیشرفت‌های مهمی کنیم زیرا به گفتمان انقلاب اسلامی عمل شده است.
 
سخنگوی جبهه پایداری تصریح کرد: در برخی صحنه‌ها آنگونه که باید و شاید پیشرفت نکرده‌ایم که یکی از این صحنه‌ها، اقتصاد است چراکه تفکر انقلاب اسلامی در این صحنه حاکم نبوده است. مقام معظم رهبری دهه چهار انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نام نهادند و خواستند که الگوی اسلامی و ایرانی خود را داشته باشیم و این امر بازمی‌گردد به این نکته اگر در هر عرصه‌ای می‌خواهیم توفیق داشته باشیم باید گفتمان انقلاب اسلامی پیاده شود. از اکنون تا زمان ظهور، گفتمان ما گفتمان انقلاب اسلامی است و باید ظهور و بروز این گفتمان را در همه عرصه‌ها فراهم کنیم.
 
باقری لنکرانی در پاسخ به پرسشی درباره عملکرد وزیر بهداشت اظهار کرد: تغییر در مدیریت کلان وزارت بهداشت در فرصت کمی که تا پایان دولت دهم باقی مانده است، به مصلحت نظام سلامت نیست. البته این امر به معنای عدم انتقاد به روش مدیریت و نبود ضعف در این حوزه نیست و هر اقدامی که در این سه سال در وزارت بهداشت صورت گرفته، بهترین مدل بوده است بلکه ضرر تغییر مدیریت کلان در وزارت بهداشت در این فاصله کم، بیشتر برای نظام سلامت است.
 
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به فتنه 88 و اهمیت حماسه 9 دی گفت: در قرآن کریم آمده است فتنه از قتل نفس بدتر است چراکه فتنه، ایمان و باورهای انسان‌ها را از بین می‌برد ولی قتل تنها جان انسان را می‌گیرد. فتنه‌گر ایمان انسان‌ها را متزلزل می‌کند و اهمیت حیات آدمی نیز به باور و عقیده وی است و در سال 88 داشتند در باورها ایجاد تردید می‌کردند و حماسه بزرگ 9 دی نیز فقط یک راهپیمایی نبود بلکه نشان داد، بصیرت ملت ایران انقدر افزایش یافته است که فتنه‌گران نمی‌توانند در آن نفوذ کنند.
 
 
به گزارش ایسنا، سخنگوی جبهه پایداری همچنین در همایش آرمان انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، گفت: زیبایی 9 دی در خودجوش بودن حرکت آن بود و جز تصویر امام و رهبری چیز دیگر در دستان مردم نبود و 9 دی مصداق یک حرکت خودجوش عاشورایی است که معرفت، عشق و شور و نشاط در آن دیده می‌شود.
 
باقری لنکرانی یادآور شد: بعد از اینکه شور و حال آغاز انقلاب گذشت و جنگ تحمیلی به پایان رسید، فضایی در بین بسیاری مردم، مسئولان و حتی رزمندگان دفاع مقدس به وجود آمد که دیگر زندگی کنیم و این معنا به یک فرهنگ تبدیل شد که فاصله‌ای بین باورها و کارهای روزمره در بسیاری از عملکردها رقم زد. با توجه به این فرهنگ، بردار و خواهری که قبل از انقلاب اسلامی توفیق حضور در صحنه های دفاع از آرمان‌های امام خمینی (ره) را داشت یا در زمان انقلاب مجاهدانه در راه انقلاب ایستاده بود و در دفاع مقدس همه توان خود را صرف این حماسه بزرگ کرده بود، این تلقی پیش آمد که دیگر زندگی کرده و آن پافشاری‌ها و عمل کردن همانند سال 57 ضرورتی ندارد.
 
وی اضافه کرد: ابتدای این کار این بود که می خواهیم ثروت آفرینی کرده و کشور را به پیشرفت برسانیم ولی امتداد و نهایت این کار، به اینجا ختم شد که برای برخی چرب و شیرینی دنیا محور اصلی شد. مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان در سال 86 فرمودند که عده ای در این مملکت بودند که روزی همبال با ملائکه بودند و امروز از شیاطین بدتر هستند؛ این عده که شیرینی دنیا چشمان آن را پر کرده بود هر کاری را مجاز دانستند و رانت خواری ها و برخی فسادها که امروز نیز گرفتار ان هستیم، ریشه در این دارند که برخی دنیا را برای خود اصل قرار دادند و بر پایه این همه چیز خود از جمله دین، باور و اعتقاد خود را قربانی کردند. البته اینها گروهی بوده و هستند و الان نیز اثرگذاری های خاص خود را دارند و در صحنه اقتصادی نیز وقتی امکانات شان را بسیج می‌کنند به نتایجی می رسند که از چشم مردم ما پنهان نیست.
 
 
لنکرانی افزود: عده‌ای باورشان این شد که برای پیشرفت کشور ما نباید همانند سال 57 عمل کنیم و بر اساس باورها و اعتقاداتی که ان زمان داشتیم، پیش رویم و برای پیشرفت کشور باید از آموخته های دیگر استفاده کنیم و از یگر کشورها مانند ژاپن الگو بگیریم و آسیب های روش های آنها را برطرف کنیم. این روند توسط بسیاری در کشور اجرا شد و هنوز نیز دنبال می شود. در وقایع 20 سال گذشته دو گروه مذکور همواره در ارکان قدرت یا حضور مستقیم یا اثرگذاری قالبی داشتند و اینها با هم مرتبط هستند و کلوپی به درست کردند که در آن قدرت و ثروت هست و یکدیگر را پوشش می دهند.
 
سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: برخی از این دو گروه در 20 سال گذشته آنقدر در مطالب خود غرق شدند که کم کم مجاز دانستند خود را با دشمنان ارتباط برقرار کنند و حتی خود را مجاز دانستند برای منویات خود از حمایت خارجی برخوردار شوند و اوج این وقایع در انتخابات سال 88 خود را نشان داد و تمام آن توان کلوپ قدرت و ثروت و آن دسته ای از اینها که خود را مجاز دانستند برای منافع خود با خارجی ها سر و سری داشته باشند، به میدان آمدند. در برابر این صف و هجوم همه جانبه این کلوپ قدرت و ثروت، واکنش ها متفاوت بود، برخی متوجه نبودند این گروه نگاه شان به اصل نظام است و درصدد هستند اصل نظام را از بین برده و این نظام را همراه خود کنند و تعبیرشان این بود این گروه در خصوص انتخابات اعتراضی دارند و فکر می کنند تقلب شده و باید بررسی ها صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه "سنت خداوند در جامعه دینی اینگونه نیست که کار را با تحمیل پیش ببرد بلکه مردم باید آگاه باشند، بصیرت موضوع بسیار مهمی است و مردم وقتی در صحنه‌ای حضور می‌یابند و از انقلاب دفاع می‌کنند باید این حضور با بصیرت و عارفانه باشد"، افزود: بر اساس روایت در عصر غیبت باید دعا کنیم که خداوند متعال به ما بصیرت و معرفت دهد و بنای جامعه اسلامی تحمیل نیست بلکه جامعه اسلامی یک جامعه عارف و بصیر است.
 
باقری لنکرانی اضافه کرد: وقایع سال 88 و زمانی که طول کشید، بخشی برای این بود که روشنگری ها انجام شود و اساس نظام ما معرفت و بصیرت است و باید روشنگری ها انجام می شد و چهره های خبیث خود را نشان می دادند و نقش کلوپ قدرت و ثروت مشخص می شد و مردم نیز خیلی خوب چهره ها را شناختند متأسفانه در بین کسانی که تصمیم سازی و تصمیم گیری می کردند این بروز خیلی نبود. در آن سال گروهی کارشان به جایی رسید که نسبت به تصویر و اندیشه امام اهانت کردند که البته این موضوع قریبی نبود زیرا در زمان قدرت نیز در مقالات خود نوشتند باید تفکرات امام را به موزه سپرد و بعد نیز نسبت به حماسه عاشورا اهانت صورتدگرفت و اینها حجت را تمام کرد و زمینه حضور مردم در صحنه را فراهم کرد و 9 دی رقم خورد.
 
 
وی با اشاره به سالروز 9 دی گفت: اگر 9 دی نبود فتنه‌آفرین‌ها و حامیان آشکار و پنهان آنها تا آنجا پیش می رفتند که اساس انقلاب را نابود کنند. 9 دی، صحنه ای است که مردم ناامید از نخبگان و خواصی که وظیفه خود را عمل نکردند و امیدوار فضل خدا و اطمینان به مسیر درستی که رهبری ترسیم کردند با بصیرت و خودجوش به میدان آمدند. زیبایی 9 دی در خودجوش بودن حرکت آن بود و جز تصویر امام و رهبری چیز دیگر در دستان مردم نبود و 9 دی مصداق یک حرکت خودجوش عاشورایی است که معرفت، عشق و شور و نشاط در آن دیده می شود.
 
این فعال سیاسی افزود: 9 دی لبیک به حسین زمان بود و یک لبیک عاطفی و معرفتی و یک حرکت عاشورایی بود و ما دارای چنین سرمایه ای هستیم و باید امروز از آن استفاده کنیم اگر بخواهیم در صحنه های اجتماعی حضور و بروز داشته باشیم، صحنه های اصلی ما 9 دی است و باید آن را بازخوانی کنیم. 9 دی خط تمایزی بود بین تفکر انقلاب اسلامی و کلوپ قدرت و ثروت و خط تمایز بین انقلاب اسلامی و کسانی بود که بدون باور به انقلاب دنبال گذران امور بودند و 9 دی مخالفت با اشرافی گری، رانت خواری، قبیله گرایی و فردگرایی بود.
 
باقری لنکرانی در پایان اظهار کرد: 9 دی بیعت با رهبری بود و باید به این نکته توجه کنیم و اگر می‌خواهیم کشورمان پیش رود و تعالی داشته باشد، باید آموزه‌های 9 دی را به کار ببریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها