کد خبر: ۱۰۳۱۴۵
زمان انتشار: ۰۱:۲۹     ۰۸ دی ۱۳۹۱
پژوهشگر و استاد دانشگاه با بیان اینکه توهمات اشتباه شدن آرا قبل از دوم خرداد و در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی شروع شد، گفت: این بحث نیز مطرح بوده که هاشمی رفسنجانی به دنبال رئیس جمهور شدن خاتمی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، وحید یامین‌پور در همایش عبرت‌ها و پندها با بیان اینکه آرای اصلاح‌طلبان در سال 76 به واسطه حضور رهبری انقلاب بود، اظهار داشت: هر کجا ولی فقیه باشند نظام پا برجا است و ما بدون ولی فقیه چیزی نداریم.

وی ابراز داشت: اصلاح طلبان خودشان نیز باور نداشتند که این اندازه رای بیاورند چراکه اوج امیدواری خاتمی حضور در دور دوم بود.

این پژوهشگر و استاد دانشگاه ادامه داد: اصلاح طلبان در سال های 77،78 و 79 در مجلس ششم به طور مشخص به جمهوریت مردم پشت کردند و به سرعت به سراغ احکامی رفتند که آنها را بر سر کار آورده بود.

وی با اشاره به اینکه توهمات اشتباه شدن آرا قبل از دوم خرداد و در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی شروع شد، بیان کرد: این بحث نیز مطرح بوده که هاشمی رفسنجانی به دنبال رئیس جمهور شدن خاتمی بوده است.

یامین‌پور با بیان اینکه انتخابات 88 تعادل میان دو جبهه به ‌هم خورد و اصلاح‌‌طلبان مهره طلایی خود را وارد صحنه کردند، تصریح کرد: اوج حرکت و فهم سیاسی اصلاح‌طلبان این است که اگر رای نیاوردند جو را به هم می‌زنند.

وی در پایان افزود: اصلاح‌طلبان زمانی که دیدند مردم به آنها رای نداده‌اند بحث گم شدن آرا و دیگر مسائل را مطرح کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ahmadi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۱
۰
۰
بهتر است افراد به اندازه ی سنشان یا عقلشان ویا قدشان در مورد تاریخ سخن بگویند.متاسفم
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۸ - ۰۸ دی ۱۳۹۱
۰
۰
من هم با آقای یامین پور موافقم. در انتخابات 88 نیز اصلاح طلبان بهتر از هر کسی میدانستند که پیروز انتخابات دکتر احمدی نژاد است و قصدشان برهم زدن جو جامعه به نفع خودشان و حامیان خارجی شان بود.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها