کد خبر: ۱۰۲۸۸۶
زمان انتشار: ۱۸:۳۹     ۰۶ دی ۱۳۹۱
این چه قانونی است که به ژوزه که یک خارجی است و نتایج خوبی هم نگرفته اجازه می دهد با یک قرارداد داخلی همه پولش را بگیرد و امیرقلعه نویی چنین حقی ندارد؟
امير قلعه‌نويي

به گزارش 598 به نقل از سایت گل- پرونده شکایت امیر قلعه نوعی از باشگاه تراکتورسازی تبریز به کمیته استیناف فرستاده شد. پس از آن که کمیته انضباطی مدعی شد قراردادهای داخلی اعتباری ندارند و حکم به رد دادخواست قلعه نوعی داد ، وکیل این مربی صبح امروز با حضور در فدراسیون، لایحه اعتراض خود را تحویل داد تا پرونده به کمیته استیناف ارجاع گردد.

ابراهیمی وکیل قلعه نوعی در این باره گفت:قبل از هر حرفی می خواهم توجه همه اهالی فوتبال را به مصاحبه روز سه شنبه آقای بهروان با روزنامه خبرورزشی جلب کنم. او گفته است«در فدراسیون ملاک قراردادی است که در هیئت های استان ها ثبت شده اما اگر ژوزه با پرسپولیس قرارداد داخلی داشته باشد آن قرارداد برای فیفا حائز اهمیت است.ما از آنها فقط همان قرارداد ثبت شده در سازمان لیگ را داریم اما اگر ژوزه مدرک و قرارداد داخلی دیگری داشته باشد فیفا بر اساس آن عمل خواهد کرد» حالا من از دوستان می پرسم فدراسیون ما که ادعا دارد بهترین فدراسیون قاره آسیا است چرا قوانین و مقرراتش با فیفا مغایرت دارد؟


او ادامه داد: این چه قانونی است که به ژوزه که یک خارجی است و نتایج خوبی هم نگرفته و دریافتی هایش به منزله خروج ارز از کشور محسوب می شود اجازه می دهد با یک قرارداد داخلی همه پولش را بگیرد و امیر قلعه نوعی این اجازه را ندارد؟ کسی که 6 ماه است به ایران آمده می تواند دنبال همه مطالباتش باشد اما امیر قلعه نوعی به عنوان کسی که 25 سال در این فوتبال بوده و پر افتخار ترین مربی تاریخ لیگ برتر است به جرم ایرانی بودن نباید دنبال حق و حقوقش باشد؟ این خنده دار نیست؟

وی تصریح کرد:عجیب است که کمیته محترم انضباطی دو جلسه وقت رسیدگی تعیین کرده، دوستان از تبریز آمده، مدارک را بررسی کرده اند،هزینه دادرسی دریافت کرده اند بعد می گویند قرارداد داخلی اعتباری ندارد.اگر اعتباری نداشت همان روزی که برای طرح دعوی آمدیم هم می توانستند این را اعلام کنند و این همه صغری کبری چیدن لازم نبود.ما از همان ابتدا باستناد به همین قرارداد داخلی جلو آمده بودیم.امیدوارم این که می گویند دادخواست قلعه نوعی را رد کرده اند تا بعدها به فیفا بگویند ما قرارداد داخلی را برای ژوزه هم قبول نداریم صحت نداشته باشد. هر چند فیفا توجهی به این موارد ندارد و صد البته باشگاه پرسپولیس و وکلای محترم آنها هم دفاعیات و مستندات لازم را برای ارائه دارند.

ابراهیمی افزود:متاسفانه اشتباه بزرگ فدراسیون این است که فرم قرارداد در اختیار باشگاهها قرار داده و حالا ما دو نوع قرارداد داخلی و فدراسیونی داریم. قانون فیفا همانگونه که آقای بهروان هم گفته این را نمی پذیرد. قوانین داخلی ایران هم هر نوع توافقی را بین طرفین محترم می داند. قرارداد نوشتن وتهیه فرم وظیفه فدراسیون نیست. باشگاه و بازیکن و مربی باید بنشینند هر چیزی که لازم است مطرح شود را بین خود مشخص کرده و روی کاغذ بیاورند. مثلا دلیلی ندارد قرارداد آقای فتح الله زاده به عنوان مدیر باشگاه استقلال با فرهاد مجیدی و مهدی رحمتی و نکونام یک شکل با مفاد مشابه باشد.قرارداد هر کس را بسته به شرایط او می نویسند، بعد هم باستناد همان قرارداد در دعاوی و اختلافات رسیدگی می شود. حداقل های یک قرارداد شامل مشخصات طرفین، مدت قراداد،مبلغ قرارداد و موضوع قرارداد هم از الزامات آن است که وقتی وجود دارد فدراسیون باید آن را بپذیرد.قرارداد فدراسیونی معنایی ندارد.نباید برای خودمان فیفای ایرانی بسازیم!

او درپایان گفت: پرونده فعلا به استیناف رسیده و انشالله حکم لازم صادر می شود.شک ندارم این موضوع در خانواده فوتبال قابل حل است.خود مدیر عامل تراکتور اعلام کرده که به قلعه نوعی بدهکاریم اما حالا رای کمیته انضباطی چیز دیگری می گوید و خیلی راحت صورت مسئله را پاک کرده است.به هرحال لازم باشد این موضوع را تا هر مرجعی ولو فیفا هم پیگیری می کنیم چون آنچه در این پرونده دارد رخ می دهد نگران کننده است. باشگاهی که مدیرعاملش پای قرارداد داخلی را مهر و امضا کرده، حالا خودش می گوید قرارداد داخلی اعتباری ندارد! این می تواند برای فوتبال خطرناک باشد که ما امروز کاغذی را امضا کنیم و فردا بگوییم آن کاغذ اعتبار ندارد.این فضای بی اعتمادی و فریب کاری را رواج می دهد. قرارداد بی اعتبار است، قبول،  مهر باشگاه باسابقه ای مثل تراکتور را بی اعتبار نکنید و حداقل دوستان لطف کنندبرای امضا خودشان احترام قائل باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها