کد خبر: ۱۰۲۸۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۰۶ دی ۱۳۹۱
مشروح/سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران:
سخنگوی دولت پس از جلسه امروز هیئت دولت به سئوالات مختلف درباره بحث های اقتصادی، بودجه و فهرست بدهکاران بانکی پاسخ داد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس ، غلامحسین الهام با حضور در جمع خبرنگاران درباره زمان جدید گفت‌وگو بین ایران و 1+5 گفت: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گفت‌وگو با 1+5 را پیگیری می‌کند.

وی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با تاکید بر اینکه در آینده نشست‌های سخنگوی دولت برگزار خواهد شد، به سفر روز گذشته رئیس جمهور به خوزستان اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز تصمیمات مهم‌تری درباره این استان صورت گرفته شد که یکی از این تصمیمات این است که با کارهای کارشناسی شهرستان «حمیدیه» در این استان ایجاد شود و منطقه کود‌عبدالله به درخواست مردم به شهرستان تبدیل شده و به کارون تغییر نام داد.

سخنگوی دولت همچنین به تصمیم دیگر جلسه دولت اشاره کرد و گفت: تصمیم گرفته شد که مرکز هماهنگی بین نهادها و دستگاه‌ها برای رفع مشکلات حقوقی فی‌مابین در راستای اعمال دقیق قوانین و حاکمیت قانون ایجاد شود و مسوولیت این مرکز به دکتر عزیزی سپرده شد.

وی به تلاشهای گسترده دولت برای توسعه این استان گفت: امیدواریم با تلاش دولت و سرمایه گذاری های صورت گرفته در بخش کشاورزی این استان شاهد رشد هرچه بیشتر کشاورزی و کاهش بیکاری جوانان و اشتغال بیشتر باشیم .

الهام همچنین با اشاره به انتشار برخی از اخبار درباره اختلافاتی در داخل دولت و همچنین امکان برکناری دستجردی وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت: وزیر بهداشت با سیاستهای دولت بر سر کار خود هستند .

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره مطلب عنوان شده از سوی معاون اول رئیس جمهور درباره اینکه رئیس جمهور اسامی ششصد نفر از بدهکاران بانکی را در سال 90 به قوه قضائیه فرستادند، تصریح کرد: بعد از آن هم مقامات قضایی نسبت به آن لیست اظهارنظر کردند و دادستان کل در سال 90 این اسامی را به چهار گروه تقسیم کردند؛ از جمله بدهکاران بانکی، پرونده‌هایی که در جریان است و پرونده‌هایی که رسیدگی شده است.

الهام افزود: نامه رئیس جمهور و دیگر بخش های دولتی در 27 آذر 89 موجود است که این کار در راستای اصل 49 قانون اساسی انجام شده است پس کار ما نیز کاملاً قانونی بوده است و این موضوع روشن و قانونمند نیازمند تندی ،پرخاش و تعابیر این‌چنینی نیست.

سخنگوی هیئت دولت درباره اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: آقای رئیس جمهور به صراحت به این مساله اشاره کردند که اجرای هدفمندی قدرت خرید مردم را بالا می‌برد و وابستگی به ارز خارجی را کاهش می‌دهد البته اجرای این طرح به طی مراحل قانونی بستگی دارد و بحث اجراء هم نیست سخن اصلی اینجاست که راه برتری بر تحریم‌ها توسط دولت ارائه شده و اگر بقیه نیز طرحی دارند باید آنرا ارائه دهند.

الهام درباره نامه اخیر دادستانی به رئیس جمهور درباره اعلام اسامی بدهکاران بانکی گفت: درمورد این مسئله یک سوء برداشت و استباط غیر دقیق و نادرست از مصابحه رئیس جمهور وجود دارد و آقای رئیس جمهور نسبت به قوانینی که باعث امحال بدهی‌های بانکی مطرح شد اعتراض داشتند.

وی افزود: این قانون سبب انباشته شدن مطالبات بانکی در بخش‌های محدودی می شود و آقای احمدی نژاد خواستند بگویند که در مسائل قانونی که اجرایی و اقتضائی نیز هست دولت و بانکها بهتر میتوانند عمل بکنند.

سخنگوی دولت درباره عملکرد دولت در بخش تولید گفت: اگر تولید کننده ای در کار تولید به مشکلی برخورد بکند که ناشی از بدهی بانکی باشد هم بدهی ها امحال می‌شود و هم تسهیلات جدیدی در اختیار وی قرار می‌گیرد اما تعمیم دادن آن به تمام بخش‌ها سبب این می‌شود که منابع بانکها در یک جای خاص بلوکه شود.

الهام درباره بحث بودجه و زمان ارائه آن نیز گفت: بودجه باید بصورت دقیق و کارشناسی تهیه شود شرایط امروز شرایط خاصی است و باید بطور جدی بر روی بودجه کار شود اما بنظر ما هنوز برای ارائه بودجه دیر نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
عبدالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۰ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۰
۰
براي اينكه مسيله اي نباشد وحرف و حديثي
نباشد .كپي اي ازهمان ليست ونامه به علاوه اسامي كه درسال 90 ونيمه اول91 را طي يك نامه ديگر به دادستاني كل ارسال كنيد.
اسمان به زمين كه نمي آيد . تازه هر دو نامه را به مطبوعات بدهيد تا رسوا شود هرانكه در او غش باشد
اين به سود مردمي است كه اقاي احمدي نژاد از انها حرف زده وحمايت مي كند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها