کد خبر: ۱۰۲۴۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۰۵ دی ۱۳۹۱
پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: برای کمک به دختران آسیب‌دیده در آتش‌سوزی پیرانشهر، پیشکسوتان پرسپولیس گلریزان برگزار می‌کنند.

حمیدرضا استیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد سفرش به مناطق زلزله‌زده و دیدار با دختران پیرانشهری که در سانحه‌ آتش‌سوزی مدرسه روستای شین‌آباد، دچار آسیب شده‌اند، اظهار داشت: طبق قولی که از قبل داده بودم شب یلدا به همراه برخی از دوستانم به مناطق زلزله‌زده رفتیم تا کنار عزیزان باشیم و بگوییم شما را فراموش نکرده و به یادتان هستیم. متاسفانه برخی اوقات خیلی زود همه چیز یادمان می‌رود.

وی افزود: مهم‌ترین بحث‌مان، پیگیری وضعیت 15 دختر سوخته پیرانشهری است. وقتی از تبریز به سمت پیرانشهر حرکت کردیم تازه متوجه شدیم که این عزیزان در تبریز هستند و با زحمت زیاد دخترانی را دیدیم که 70 درصد سوخته بودند. بچه‌های 10 ساله‌ای که واقعا با دیدن آنها بغض بر هر فردی غلبه می‌کرد و اجازه حرف زدن نمی‌داد.

استیلی ادامه داد: شاید این عزیزان به زندگی برگردند اما بازگشت آنها به جامعه سخت است. با پیشکسوتان پرسپولیس در نشستی جدید تصمیم گرفتیم تا مراسمی گلریزان برگزار کنیم و توقع دارم با کمک همه رسانه‌های ورزشی و مردم خوب ایران به این دختران ایران کمک کنیم تا به خارج از کشور بروند و با جراحی پلاستیک، سوختگی‌شان ترمیم شود.

وی افزود: مردم ایران بدانند روز به روز وضعیت این عزیزان بدتر می‌شود. خانواده‌هایی را دیدیم که باور کنید شرایط عجیبی داشتند. این عزیزان در شب یلدا دست به دامان خدا بودند تا به آنها کمک شود. مردم ایران یک همت ملی باید انجام دهند و دست به دست یکدیگر به این نوجوانان کمک کنند که مطمئن باشید جای دوری نمی‌رود.

استیلی خاطرنشان کرد: چند روز دیگر تغییراتی در دولت به وجود می‌آید اما باید قبل از این ماجرا دستی بر سر این بچه‌ها کشید. من امیدوارم دولت و مجلس مصوبه‌ای را سریعتر مهیا کنند تا این بچه‌ها که هرچه بمانند مشکلات‌شان بیشتر می‌شود مخصوصا از ناحیه ریه، به خارج اعزام شوند و به آغوش گرم خانواده باید برگردند. من همیشه اعتقاد دارم مثل زلزله آذربایجان که همه مردم یک یاعلی گفتند و الان برخی از خانه‌ها در حال ساختند و برخی از هموطنان ما نیز در کانکس هستند، به این دختران هم می‌شود کمک کرد.

استیلی یادآور شد: متاسفانه هنوز برخی‌ نمی‌دانند که این دختران 15 ساله در بیمارستان سینای تبریز هستند و هر روز وضعیت‌شان سخت‌تر از روز گذشته است. من از همه خواهش می‌کنم کمک کنند تا این بچه‌ها از بین نروند چون آن وقت پشیمانی سودی ندارد.

پیشکسوت پرسپولیس با درخواست از همه رسانه‌های ورزشی نیز خاطرنشان کرد: خواسته من از رسانه‌های ورزشی این است که مثل همیشه دست به خیر داشته باشند و با مطالب‌ خود برای کمک به این دختران راهی میدان شوند. صحنه‌هایی دیدم که گفتن برایم سخت است ولی از همه اعم از دولت، مسئولین کشور و مجلس می‌خواهم تا به این 15 دختر و خانواده آنها که در گوشه بیمارستان سینای تبریز هستند نگاه ویژه‌ای کنند تا انشاءالله خدای بزرگ در آن دنیا پاداش این تلاش‌ها را بدهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها