کد خبر: ۱۰۲۰۳
زمان انتشار: ۱۸:۱۶     ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
رئیس‌جمهوری آمریکا با بیان اینکه نیروهای جدیدی که در مصر بر روی کار می آیند باید با اسرائیل هم پیمان شوند، حمایت کشورش از رژیم صهیونیستی را امری اجتناب ناپذیر توصیف کرد.
به گزارش شبکه ایران به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، رئیس‌جمهوری آمریکا در جمع گروهی از نیروهای های حامی دمکرات‌ها در ایالت میامی، با تاکید بر حمایت آمریکا از رژیم‌صهیونیستی، گفت که تل‌آویو در نهایت باید از تحولات مصر منفعت گیرد.
 
باراک اوباما با بیان اینکه نیروهای جدیدی که در مصر بر روی کار می آیند باید با آمریکا و به تبع آن اسرائیل هم پیمان شوند،از رهبران رژیم صهیونیستی خواست از تحولاتی که در مصر رخ می دهد نگران نباشند و حمایت کشورش از این رژیم را امری اجتناب ناپذیر توصیف کرد.
 
این سخنرانی اوباما در حالی مطرح می شود که امروز خبرگزاریها از حرکت جمعی از انقلابیون مصر به سمت گذرگاه رفح با هدف شکست حصر غزه خبر دادند.
 
اوباما در این سخنان که تکرار مواضع اخیرش در جمع گروهی از رهبران یهودی کاخ سفید بود، تعهد کشورش به امنیت اسرائیل را امری اجتناب‌ناپذیر خواند و گفت: نباید از تغییراتی که در خاورمیانه رخ می دهد هراس داشت.
 
رییس‌جمهور آمریکا در عین حال این دوره زمانی را برای کشورش هم "خطرناک" و هم "فرصتی بزرگ" توصیف کرد.
به گفته کارشناسان دولت آمریکا که نتوانست از سقوط رژیم مبارک، متحد سابق‌اش، جلوگیری کند، می‌کوشد تا با تاثیرگذاری در روند تشکیل دولت جدید مصر، منافع خود و رژیم‌صهیونیستی را در منطقه حفظ کند.
 
مقامات آمریکایی در حالی در جزئی ترین تصمیمات دیپلماتیک دولت اینده مصر را حتی پیش از تعیین دولت جدید توسط مردم به این کشور تکلیف می کنند که پیش از این در سخنرانی های متعدد خود ادعا کرده بودند از روند دموکراتیک در مصر حمایت می‌کنند.
 
در همین راستا، "استیو چابوت " رئیس کمیته فرعی امور خاورمیانه مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست " تاکید کرد که حزب اسلام‌گرای اخوان‌المسلمین نباید بخشی از دولت آینده مصر باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها