کد خبر: ۱۰۱۵۸
زمان انتشار: ۱۹:۵۰     ۱۴ اسفند ۱۳۸۹
آخرین گزارش ها حاکی از آن است که تانک‌های قذافی در شهر زاویه موجی از آتش و خون به راه انداخته‌اند.
به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، آخرین خبرها حاکی از یک انفجار مهیب در انبار مهماتی در شهر بنغازی است. در اثر این انفجار دست‌کم 34 نفر جان خود را از دست داده‌اند. کسی دقیقا نمی‌داند که علت این انفجار چه بوده است، برخی افراد مدعی هستند که این انفجار ناشی از حمله هوایی بوده، حال‌‌آنکه کسی هواپیمایی را در آسمان ندیده است.
در عین حال دولت بریتانیا اعلام کرده است که قصد دارد یک کارگروه دیپلماتیک به لیبی اعزام کند، تا به مذاکره با انقلابیون بپردازد. هدف اصلی از اعزام این کارگروه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما به نظر می‌رسد که این کارگروه تلاش خواهد کرد روابط بریتانیا با لیبی را در آینده تضمین کند. این در حالی است که رابطه بریتانیا با رژیم قذافی خوب بوده است.
از زاویه نیز گزارش می‌رسد که شمار کشته‌شدگان در این شهر به 70 نفر رسیده و دست‌کم 300 نفر در جریان حملات مزدوران قذافی مجروح شده‌اند. بین 20 تا 30 تانک ارتش قذافی مستمرا در حال شلیک به سمت مرکز شهر زاویه هستند. این تانک‌ها از شرق و غرب زاویه را تحت آتش سنگین قرار داده‌اند. خبرنگار اسکای نیوز نیز از شهر زاویه گزارش داده است که نیروی هوایی تحت امر قذافی، دست‌کم برای ده دقیقه شهر را بمب‌باران کردند و سپس تانک‌ها حرکت خود را به سمت میدان شهدای شهر زاویه آغاز کردند. این تانک‌ها ساختمان‌های مسکونی را هدف قرار می دهند و نیروهای پیاده‌نظام نیز، اجساد مردم را فورا از خیابان‌ها جمع می‌کنند تا تلفات حملات زیاد به نظر نرسد! نیروهای قذافی کنترل تمامی راه‌های منتهی به زاویه را در دست دارند و کسی نمی‌تواند به این شهر وارد یا از آن خارج شود.
خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که انقلابیون لیبیایی به سمت شهر سرت، زادگاه قذافی نزدیک می‌شوند و احتمال دارد که کنترل این شهر نیز در اختیار مردم قرار بگیرد. نیروهای انقلابی توانسته‌اند نیروهای قذافی را از "بن‌جواد" اخراج کرده و آنها را به داخل شهر سرت عقب برانند.
در حالی که چین اعلام کرده است که توانسته تمامی شهروندان خود را از لیبی خارج کند، بی‌بی‌سی گزارش می‌دهد که کارگران آفریقایی که از سراسر قاره سیاه برای کار به لیبی آمده بودند برای خروج از این کشور دچار مشکل شده‌اند و کسی نیز آنها را کمک نمی‌کند. تاکنون بیش از 191هزار نفر از زمان آغاز ناآرامی‌ها در لیبی از این کشور گریخته‌اند که بسیاری از آنها کارگران خارجی بودند.
اسوشیتدپرس از لیبی گزارش داده است که درگیری‌ها به گونه‌ای پیش می‌رود که به نظر نمی‌رسد حتی تا چند هفته دیگر نیز به پایان برسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها