کد خبر: ۱۰۱۴۰۵
زمان انتشار: ۱۸:۰۵     ۳۰ آذر ۱۳۹۱
سيدصالحي گل اول را براي تراكتورسازان به ثمر رساند و محمدرضا مهدوي بازي را مساوي كرد. بازي به پنالتي كشيد و تنها ضربه‌ي هدررفته، پنالتي مرتضي اسدي كاپيتان تراكتورسازان بود
 داماش تراکتورسازی

به گزارش 598 به نقل از سايت گل - مرحله يك هشتم نهايى جام حذفى- پنجشنبه سى آذر نود و يك.
ورزشگاه دكتر عضدى رشت- هوا: ابرى. تماشاگر : ده هزار نفر.
داماش ( محمدرضا مهدوى دقيقه ٥١) ١-١ ( سيد صالحى دقيقه ٢٥) تراكتورسازى 
داور: حسين زرگر - كمك داوران: رسول فروغى و رضا عبدوس.
كارت زرد: لوپز دقيقه ٣٢، مرتضى اسدى دقيقه ٥٣، محمد ابراهيمى در پايان بازى( تراكتور) - على رضا نظيف كار دقيقه ٤٧ ( داماش )


داماش گيلان:
حسن رودباريان،آرسيو ملوداسيلوا( از دقيقه ١٠٥ محمد سياه)،مصطفى حاجتى،محمد مختارى،على رضا نظيف كار،هادى سهرابى( ابوالفضل حاجى زاده دقيقه ٥٠)،حسين ابراهيمى،محمد آبشك،بوبكر كبه،على رضا جهانبخش،محمد رضا مهدوى.
سرمربى: حميد درخشان.
تراكتورسازى تبريز:
محسن فروزان،ميلاد فخرالدينى،( از دقيقه ١١٨ محمد ايران پوريان)،مصطفى اكرامى،محمد نصرتى،مرتضى اسدى،مهدى كيانى،مهدى كريميان،على رضا جليلى( قاسم دهنوى دقيقه ٧٩)،فلاويو لوپز،مهدى سيد صالحى،محمد ابراهيمى.
سرمربى: تونى الويرا.
شرح بازى:
 حساس ترين مسابقه مرحله يك هشتم در رشت در ميان استقبال پر شور هواداران دو تيم آغاز شد، هر چند كه بر خلاف تصور جايگاه اختصاص داده شده به تيم مهمان پر نشده بود. دو تيم هر كدام انگيزه هاى متفاوتى را در جام حذفى جستجو مى كنند، داماش كه مى دانست در ليگ به سكو نخواهد رسيد چشم اميدش جام حذفى است و تراكتورى ها جام حذفى را به چشم گرفتن يك جام پس از مدتها مى ديدند.  بازى در هواى سرد رشت آغاز شد و در همان دقيقه دو اگر جهانبخش كمى دقت به خرج مى داد مى توانست به جاى سينه فروزان چهار چوب دروازه را نشانه بگيرد و يك گل زود هنگام براى تيمش به ثمر برساند.همه ى اينها در حالى بود كه داور وسط مسابقه با سوت زدن ها بى مورد و گاهى با آوانتاژ دادن هايى كه جايش نبود داد مربيان دو تيم و به خصوص هواداران داماش را در آورده بود.

در دقيقه پانزدهم فرار در عمق جهانبخش و ضربه ى قيچى كبه با فاصله اندك از كنار دروازه فروزان به بيرون رفت. در دقيقه ١٨ پاس رو به عقب كريميان سيد صالحى را در يك موقعيت عالى صاحب توپ كرد كه با تعلل وى و هوشيارى دفاع داماش از دست رفت. پس از آن تراكتورى ها كم كم خود را در زمين به داماش تحميل كردند كه حاصل آ گل برترى بخش آنها بود، گلى كه بيشتر از همه روى اشتباه مدافع برزيلى و تعلل رودباريان بدست آمد. پس از گل باز هم داماشي ها بازى را در دست داشتند كه ضعف در تمام كنندگى باعث شد به جايى نريند. در دقيقه ٣٨ بازهم تراكتورى ها مى توانستند با سانتر زيباى ابراهيمى و ضربه سر صالحى له گل برسند كه شيرجه رودباريان مانع از گل شد. درست در آخرين ثانيه اين نيمه باز هم جهانبخش مى توانست گل زنى كند كه ضربه آخر او بى رمق تر از أن بود كه فروزان را مغلوب كند.

نيمه دوم:

از ابتداى اين نيمه مشخص بود كه رشتى ها براى جبران مافات به زمين آمده اند و خيمه ى همه جانبه آنها در زمين تراكتورى ها خيلى زودتر از حد انتظار جواب داد و توانستند به تساوى برسند. آنها بعد از گل هم عقب نكشيدند و چند موقعيت خوب گلزنى را جهانبخش و كبه از دست دادند.در اغلب لحظات بازى مى توان يك سنارىوى واحد براى دو تيم نوست، هافبك ها توپ را تا پشت جريمه مى آوردند و مهاجمان به راحتى آن را خراب مى كردند! اما گذشته از آن رستى ها فرصت هاى خطرناكشان بيشتر از حريف بود، هر چند كه دو شوت خطرناك تراكتورى ها حسابى روباريان را به زحمت انداخت. در پايان اين نيمه تساوى رقم خورد تا همه به انتظار وقتهاى اضافه بمانند.

وقت اضافه:

بازى در اين نبمه با حملات تراكتور شروع شد و تك به تك مهدى كريميان را در آخرين لحظه رودباريان دفع كرد.شوت حاجى زاده در دقيقه صد هم از لحضات حساس بازى در اين وقت هاى تلف شده بود كه ثمرى در پى نداشت.اما حساس ترين اتفاق اىن بازى شوت ايستگاهى مهدوى در دقيقه ١١٤ به وقوع پيوست كه تيرىافقى دروازه واصابت آن  روى خط بود كه آه از نهاد همه بيرون آمد.به هر روى قسمت اين بود كه سرنوشت بازى را ضربات بى رحم پنالتى مشخص نمايد.

ضربات پنالتى:

 ضربه پنالتى اول را تراكتورى ها توسط مهدى كيانى نواختند، كه بر خلاف جهت به گل تبديل شد.داماشى ها توسى نظيف كار به گل رسيدند.

ضربه دوم را لوپز براى تراكتور زد و او هم بر خلاف جهت گل كرد. براى داماش أبشك پشت توپ رفت و او هم به خلاف جهت زد و گلىشد.

ضربه سوم را ايرانپةريان تازه به ميدان آمده نواخت و او هم گل كرد و براى داماش حاجى زاده پنالتى زد كه دروازه فروزان را باز نمود.

ضربه چهارم را محمد ابراهيمى براى تراكتور زد و گل را به ثمر رساند. براى داماش مهدوى پنالتى زد و او هم موفق شد در ابن امر.

ضربه پنجم را مرتضى اسدى براى تراكتور زد كه رودباريان طر جهت ضربه توپ را مهار كرد.پنالتى زن داماش حاجتى بود و او پيام آور پيروزى بود براى پسران شهرباران.

شرح گلها:
 داماش٠-١ تراكتورسازى: اشتباه مدافع راست تازه به داماش آمده داماش، يعنى داسيلوا برزيلى توپ به لوپز رسيد و ضربه او به تير اصابت كرد، در برگشت در حالى كه رودباريان مى توانست توپ را به راحتى دفع كند نظاره گر شد و با يك مشت آرام توپ را زير پاى سيد صالحى انداخت و او براى گلزنى آسان ترين كار را انجام داد.

داماش ١-١ تراكتورسازى: خطايى كه توسط مرتضى اسدى بر روى جهانبخش پشت محوطه جريمه روى داد يك ضربه آزاد اعلام شد كه پشت توپ مهدوى قرار گرفت و با يك شوت زيبا كات دار در حالى كه فروزان يك دست كم آورده بود گل اول داماش را به ثمر رساند.جالب اينجا بود كه تونى هم پس از اين گل براى مهدوى دست زد و تشويقش نمود!
بهترين بازيكن:
 
اتفاق ويژه:

١): ترااكتورى ها نوشته اى با خود آورده بودند كه بر روى آن نوشته شده بود: ميرزا كوچك خان جنگلى، اسطوره سرخ شجاعت.

٢): بازيكنان دو تيم قبيل از بازى به تمثالى كه از هوادار نوجوان درگذشته رشتى ( رفعتى ساجدى) با اهداى گل اداى احترام كردند.بازى هم با يك دقيقه سكوت به احترام وى شروع شد.

٣): هواداران داماش در ابتداى بازى به شدت محسن فروزان دروازه بان رشتى تراكتور را تشويق نمودند.

٤): تماشاگران با يك شعار ملو به اعتراض داور پرداختند: داور بى تجربه نمى خوايم، نمى خوايم!داور بازى خيلى بيشتر از حد انتظار مبتدى و بى تجربه بود و حتى در سوت زدن بديهيات هم قاطعيت نداشت. خب به هر حال كلاس طرح كادى براى خودش اين بازى!!!

٥): از اين بازى به جز قويدل مالك باشگاه، جعفرزاده نماينده شهر رشت هم ديدن كرده بود.

٦): رشتى ها با سر دادن شعارى خاطره حركت جاودانه نصرتى را در رشت يادآور شدند. آنها نام او را با يك شبكه ى ماهواره اى خطاب مى كردند!!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها