کد خبر: ۱۰۱۳۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۳۰ آذر ۱۳۹۱
رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه معتقد است بخش‌های مختلف طرح تحول اقتصادی باید به صورت همزمان و با سرعت هماهنگ اجرا می‌شد، تا خروجی مناسبی داشته باشد.

"کیوان کاشفی" در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه کرمانشاه، هدفمندی یارانه‌ها را قانون پایین دست طرح تحول اقتصادی دانست و گفت: طرح تحول اقتصادی شامل هفت محور است و اجرای تنها یک محور آن هم به صورت منقطع، مفید نیست.

وی ادامه داد: اگرچه حدود یک سال کار کارشناسی بر روی قانون هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفت و جوانب مختلف آن سنجیده شد، اما اجرای آن با آنچه که در چشم‌اندازها ترسیم شده بود چندان مطابقت نداشت.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه، خانواده‌ها و بخش‌های تولیدی از جمله کشاورزی، صنعت و معدن را مخاطبان اصلی اجرای قانون هدفمندی یارانه دانست و در خصوص تأثیر اجرای این قانون بر این بخش‌ها، گفت: لازم بود بعد از اجرای این قانون، واحدهای تولیدی چند سالی مورد حمایت قرار می‌گرفتند تا ضمن اصلاح خطوط تولید خود، از این مرحله سخت گذر کنند.

وی با اشاره به اینکه قرار بود 30 درصد درآمد حاصل از هدفمند شدن یارانه‌ها به بخش تولید اختصاص یابد، خاطرنشان کرد: از این میزان تنها حدود 20 درصد به صورت تسهیلات و آن هم به گروه‌های خاص پرداخت شد.

این کارشناس مسائل اقتصادی، گفت: با اجرای این قانون، برای بخش تولید مسائلی ایجاد شد.

کاشفی ادامه داد: اگرچه وضعیت خانواده‌ها تا حدودی بهتر است و پرداخت مبلغ ماهیانه تا حدودی از نظر ریالی و روانی آن‌ها را راضی نگه داشته، اما می‌توان گفت با این نرخ تورم، دریافت ماهیانه 45 هزار تومان هم دیگر جوابگو نیست.

وی در خصوص اجرای فاز دوم این قانون هم افزود: تا زمانیکه بخش تولید با مشکلات مواجه است، به عنوان بخش خصوصی با اجرای مرحله دوم قانون مخالفیم.

رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه یادآور شد: برای اجرای فاز دوم یا باید ساختارهای اقتصادی و فضای کسب و کار کشور را مطابق با طرح تحول اقتصادی تنظیم شود و یا واحدهای تولیدی به مدت سه تا پنج سال مورد حمایت قرار گیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها