کد خبر: ۱۰۱۱۳۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۲۹ آذر ۱۳۹۱
مهاجم 29 ساله سابق پرسپولیس متولد دوبلین بعد از جدایی از باشگاه خود در ایران، جهانگردی را از سر می گیرد و این بار آماده پیوستن به باشگاهی در امارات است.

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی؛ پایگاه خبری هرالد، از حضور ایمون زاید، در فوتبال امارات خبر داد. قرار است زاید پیشنهاد یک قرارداد کوتاه مدت از باشگاه دبی‌اسپورت را بپذیرد.


به گزارش این سایت خبری، حضور زاید در تیم ملی فوتبال لیبی به علت اینکه فدراسیون فوتبال این کشور هنوز تشریفات اداری لازم برای صدور مجوز بازی وی را صادر نکرده، میسر نشده است. این بازیکن 29 ساله که سابقه حضور در تیم زیر 21 سال ایرلند را دارد با وجود بازی در چند دیدار دوستانه لیبی هنوز منتظر شروع بازی رسمی خود است.


زاید 12ماه پیش شهر دری ایرلند را ترک و با باشگاه پرسپولیس قراردادی منعقد کرد. او در چند بازی تیمش در حضور 90 هزار تماشاگر موفق به هت تریک شد و بین هواداران محبوبیت پیدا کرد و آنها مشتاق نگهداشتن زاید بودند.


به نوشته این پایگاه، اما مشکلات مالی در باشگاه پرسپولیس زاید را ناچار به ترک این کشور کرد و او قرارداد خود را با این باشگاه فسخ کرده است.


شماری از باشگاه ها مایل به جذب بازیکن سابق دروغدا یونایتد وبری ووندررز بودند. تروور کرولی سرمربی شمروک روورز با زاید در مورد امکان انتقال وی به این باشگاه گفتگو کرد، اما این مهاجم می گوید احتمالا پیشنهاد یک قرارداد کوتاه مدت از باشگاه دبی اسپورت را خواهد پذیرفت.


زاید به هرالد گفت: «می توانم به کشورم برگردم و در ایرلند بازی کنم، اما من سفر و آزمودن چیزهای تازه را دوست دارم. ازآنجا باشگاه دبی بسیار مشتاق جذب من است عازم آنجا خواهم شد.»


وی با بیان اینکه هنوز قراردادی امضا نکرده، اما ممکن است ماه آینده برای آنها بازی کند وبا ابراز رضایت از بازی در لیگ ایرلند گفت: «خوش شانس بودم که جوایزی را آنجا بدست آوردم. گزینه های پیش روی خود را بررسی می کنم اما به نظر می رسد دبی مقصد خوبی برای من خواهد بود. 9 سال پیش که با تیم ایرلند در جام جوانان جهان به امارات رفتم لذت بخش بود. دوست دارم سبک زندگی آنجا را امتحان کنم.»


زاید افزود: «ایران یک دوران سخت را طی می کند، ارزش ریال مقابل دلار کاهش یافته است و تمام بازیکنان و مربیان خارجی دلار می گیرند به همین خاطر بدهی باشگاه ها زیاد شده و برخی از آنها توان پرداخت حقوق بازیکنان خارجی را ندارند. این موضوع حتی کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی نیز تاثیرگذاشته و به نظر می رسد برای مدتی حقوق دریافت نکرد.»


مهاجم متولد دوبلین اضافه کرد: «به همین خاطر بازیکنان خارجی زیادی آنجا ازفرصت میانه فصل استفاده کرده و تیم هایشان را ترک می کنند که من هم همین کار را کردم. من در شرایطی بودم که بیش از سه یا چهار ماه حقوق نگرفتم. اما در پایان دوستانه از آنها جدا شدم و ممکن است هنگامی که اوضاع بهتر شود روزی دوباره به آنجا برگردم. مردم آنجا با من خیلی مهربان بودند.»


این بازیکن 29 ساله برای ارزیابی انتخاب های پیش روی خود به ایرلند برگشته است. او دو هفته پیش به ایران رفت تا با پرسپولیس به توافق برسد، حقوق معوقه خود را دریافت و قرارداد خود را فسخ کند. او اکنون یک بازیکن آزاد است.


وی گفت باشگاه دبی اسپورتس قرارداد شش ماهه ای پیشنهاد کرده واگر خوب بازی کنم آن را تمدید می کنند. به همین خاطر تمایل به قبول آن دارم و ممکن است هفته آینده برای مذاکره به آنجا بروم. استاندارد آنجا بالاست. مارادونا اخیرا در آنجا مربیگری کرده است. وی از اینکه همکاری وی با لیبی هنوز به نتیجه نرسیده ابراز ناامیدی کرد.


زاید در کنار کوین دویله و استفان کلی در تیم زیر 20 سال و زیر 21 سال جمهوری ایرلند بازی کرده است. اما به علت لیبایی تبار بودن تصمیم گرفت برای تیم لیبی بازی کند و چهار بازی دوستانه برای لیبی انجام داد. اما تایید خاتمه همکاری او با ایرلند توسط فیفا نیازمند تشریفات اداری است که هنوز باید در انتظار بماند.


وی گفت دو سال گذشته و من هنوز نمی توانم در بازی رسمی لیبی شرکت کنم.


زاید گفت: «لیبی در جام ملت های آفریقا مغلوب الجزایر شد اما رقابت های مقدماتی جام جهانی را در ماه مارس سال آینده میلادی پیش رو دارد و ممکن است من برای لیبی بازی کنم.»


وی افزود: «من برای بازی پلی آف آنها مقابل الجزایر به مراکش رفتم تا فقط بگویند هنوزباید منتظر بمانم. امیدوارم مشکل حل شود و برای لیبی بازی کنم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها