کد خبر: ۱۰۱۰۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۱۴ اسفند ۱۳۸۹
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، در آستانه انتخابات ریاست خبرگان رهبری و در ادامه موج انتقادات و نارضایاتی مردم سراسر کشور از مواضع اخیر جناب آقای هاشمی رفسنجانی در قبال فتنه گران و دشمنان نظام و انقلاب که واکنشهای شدید مردمی و نمایندگان مجلس شورای اشلامی و همچنین سایر بزرگان و نیروهای انقلاب را در پی داشت، دیروز شرکت کنندگان در نماز جمعه13/12/89 شهرستان خرم آباد با امضای طومار 35 متری از آیت الله طاهری خرم آبادی نماینده محترم مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری خواستند تا ضمن اعلام مخالفت صریح باعملکرد آقای هاشمی رفسنجانی در فتنه سال گذشته ، در انتخابات آتی ریاست مجلس خبرگان رهبری به ایشان رای ندهند.

در بخشی از طومار امضاء شده توسط نمازگزاران جمعه خرم آباد چنین آمده است: از شما که در دفاع از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی سابقه طولانی دارید انتظار داریم با عدم رای به آقای هاشمی موجبات خوشنودی مردم لرستان و ایران اسلامی و در مرتبه بالاتر روح امام راحل(ره) را فراهم سازید .

گذری بر زندگینامه حضرت آیت الله سید حسن طاهری خرم آبادی :

حضرت آیت الله آقای حاج سید حسن طاهری خرم آبادی از چهره های سرشناسِ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) است که از نخستین روزهای آغاز نهضت امام(ره) در کنار امام(ره) بود.

ایشان در نهضت عظیم اسلامی در معیت شخصیت های بزرگی همچون شهید دکتر بهشتی، شهید مطهری، مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله‌العالی)، هاشمی رفسنجانی و ... در فعالیت های کلیدی و گسترده علیه رژیم طاغوت، حضور فعال و چشمگیر داشت.

سخنرانی آتشین ایشان در روز 15 خرداد 1342 در صحن حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم، پس از سخنرانی شهید حاج‌آقا‌مصطفی خمینی در خاطره‌ها زنده است که موجی از شور و هیجان آفرید و شعار "یا مرگ - یا خمینی" را فریاد زد و مردم خشمگین، با تکرار این شعار، تظاهرات وسیعی را در قم آغاز کردند.

ایشان از معدود شخصیت هایی است که در کنار دیگر بزرگان و علمای برجسته حوزه علمیه قم، در تأسیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نقش مؤثری ایفا کردند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی انتخاب و در سال 1360 از سوی حضرت امام(ره) به اتفاق چهار تن از علمای دیگر نمایندگی معظم‌له در حج را عهده‌دار شد و از تشکیل اولین مجلس خبرگان رهبری تاکنون و در تمامی ادوار، به عنوان نماینده مجلس خبرگان در این سنگر مهم ایفای وظیفه می نمایند.

حضرت آیت الله طاهری خرم آبادی در سال 1360 در کوران حوادث جنگ به نمایندگی حضرت امام(ره) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شدند که پس از آن در سال 1361 با حکم حضرت امام(ره) ‌برای رسیدگی به وضع مسلمانان پاکستان به آن منطقه عزیمت نمودند. مجدداً در سال 1362 با حکم حضرت امام(ره) به نمایندگی معظم‌له در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزیده شدند.

در اردیبهشت 1368 نیز با فرمان حضرت امام(ره) به عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی منصوب شدند.

در روز 14 خرداد 1368 پس از ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی و در زمانی که مجلس خبرگان برای تعیین رهبر، تشکیل جلسه داده بود، نقلِ نظر مبارک امام(ره) در مورد مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) توسط حضرت آیت الله طاهری خرم آبادی – که تا آن زمان تنها شمار معدودی از آن مطلع بودند – راهگشا و روشنگرِ تصمیم مجلس خبرگان واقع شد.

آیت الله طاهری خرم آبادی از سوی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در سال 1378 به عنوان امام جمعه موقت تهران و عضو فقهای شورای نگهبان منصوب شدند که به دلیل کسالت نتوانستند اقامه نماز جمعه را ادامه دهند.

ایشان در سال 1380 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای به ریاست مجمع مشورتی فقهی شورای نگهبان که وظیفه بررسی فقهیِ مصوبات مجلس شورای اسلامی و ارائه نظر فقهی و مشورتی به فقهای شورای نگهبان را بر عهده دارد، برگزیده شدند.

شایان ذکر است مسئولیت های مختلف و حساس ایشان، به هیچ وجه معظم‌له را از فعالیت های علمی، تحقیقی باز نداشته و کرسی دروس خارج ایشان در حوزه مقدسه علمیه قم در سنوات پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچگاه تعطیل نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها