کد خبر: ۱۰۰۴۹۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۲۷ آذر ۱۳۹۱
نشريه "اينترنشنال نيوز" گزارش داد
شايعاتي در مورد احتمال انتخاب سناتور "جك هاگل"، حامي مذاکرات ايران و آمريکا، به سمت رياست پنتاگون مطرح شده است.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه "اينترنشنال نيوز"، اين نشريه با انتشار گزارشي در اين خصوص نوشت: در صورتيكه اوباما وي را براي تصدي اين مقام برگزيند، تصميمي خردمندانه را اتخاذ كرده است و پس از آن بايستي ديد كه آيا راي مثبت سناي آمريكا را نيز كسب خواهد كرد يا خير. در اين ميان لابي صهيونيستي در آمريكا تلاش مي كند تا از معرفي وي به عنوان نامزد كسب مقام رياست پنتاگون توسط اوباما جلوگيري كند و در اين ميان بهانه هايي چون "موضع گيري ناكافي و نامناسب" وي در مورد مسائل مرتبط با رژيم صهيونيستي را مطرح مي سازند. بايد ديد كه آيا در اثر تاثيرگذاري لابي صهيونيستي وي به سرنوشت "چارلز فريمن" سفير پيشين آمريكا دچار خواهد شد يا خير چرا که در خصوص فريمن، پس از آنكه سنا او را مورد آزار و اذيت بسيار قرار داد، اوباما وي را كنار گذاشت.  
 
مشخص است كه هاگل به لابي رژيم صهيونيستي تعلق خاطري ندارد؛ لابي اي كه بر سياست خارجي آمريكا در مورد خاورميانه تاثيري منفي اي گذاشته است.  
 
هاگل سناتوري "معمولي" است كه به قانون اساسي آمريكا سوگند ياد كرده است و منافع ملي آمريكا برايش اولويت دارد تا منافع رژيم صهيونيستي. وي اغلب از دادن راي مثبت به قوانين مورد حمايت لابي رژيم صهيونيستي مثل قطعنامه "پاسخگويي سوريه" و يا "تحريم ايران و ليبي" خودداري ورزيده است. هاگل همچنين خواهان مذاكره مستقيم آمريكا با ايران و حماس بوده است. به همين خاطر از سوي لابي صهيونيست متهم به "آنتي سميتيسم" (يهود ستيزي) شده است.  
 
آشكار است كه از ديد وي رژيم صهيونيستي رژيمي اشغالگر است و قوانين حقوق بشر را نقض كرده است و نسبت به حقوق بين الملل بي اعتناست و به سياست خارجي آمريكا خسارات بسياري را وارد ساخته است.  
 
هاگل در كتاب خود تحت عنوان "آمريكا: فصل آينده ما" در مورد ايران مي نويسد: "منزوي ساختن يك كشور خطرناك است. اين كار آن كشور را بيشتر در خود فرو مي برد و شهروندانش را نسبت به هراس افكني حساس تر مي سازد." وي در اين باره مي افزايد "تنها راه حل ما با ايران برقراري مذاكرات است و اين براي استراتژي و منافع ملي ما ضروري است. اين مسئله مي تواند تصورات اشتباه ما و محاسبات غلط مان را جبران كند." وي بارها با سفراي ايران در سازمان ملل متحد ديدار داشته است.  
در مورد موضوع فلسطين نيز وي ديد مشابهي دارد. هاگل در سال 2006 در مقاله خود در "نيويورك ريويو" مذاكره ميان حماس و رژيم صهيونيستي را آخرين فرصت براي برقراري صلح قلمداد كرده است. از ديد سياستمداران صهيونيست بايستي درك كنند كه برقراري مذاكره با حماس يك ضرورت است. وي در مورد ايران نيز معتقد است كه منافع ملي آمريكا اقتضا مي كند كه آمريكا بايستي بر سر مسئله هسته اي با ايران مذاكره كند. براي اين امر اوباما بايستي نتانياهو را سر جايش بنشاند.  
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها