کد خبر: ۱۰۰۳۲۲
زمان انتشار: ۱۹:۳۵     ۲۶ آذر ۱۳۹۱
کتاب دوم «رسانه‌های بیگانه: قرائتی با تحلیل گفتمان»، نوشته دکتر حسن بشیر توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و روانه بازار کتاب شد.

به گزارش 598 به نقل از مهر، در این کتاب 9 تحلیل در خصوص رویکردهای مختلف رسانه‌های بیگانه در مسائل روز به‌ویژه «نهضت بیداری اسلامی در جهان اسلام» به روش عملیاتی تحلیل گفتمان (پدام) مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

تحلیل گفتمان مصاحبه لری کینگ با رئیس‌جمهوری ایران و مقایسه آن با سه‌ رئیس‌جمهوری دیگر، مطالعه مقایسه‌ای رویکردهای‌ انتخاباتی: تحلیل گفتمان سرمقاله‌های جمهوری‌ اسلامی و کیهان درباره دومین مرحله‌ انتخابات مجلس هشتم، سقوط فرعون و دیپلماسی توطئه، تسخیر سفارتخانه‌ها، بیداری اسلامی و گفتمان مردمی،  بیداری اسلامی  و آگاهی مردمی: از فلسطین تا وال‌استریت، آمریکا و توهم دموکراسی، دیپلماسی علیه دیپلماسی، شکار جانو و دیپلماسی سه بعدی آمریکا، دیپلماسی دوشخصیتی  و افسردگی سیاسی و از دیپلماسی سکوت تا پایان دیپلماسی عناوین تحلیل‌های ارائه شده در این کتاب هستند.

در بخشی از این کتاب آمده است: یکی از مهمترین روش‌های تحلیل کیفی، مخصوصاً در مورد پیام‌های رسانه‌ای، تحلیل گفتمان است که در آن تلاش می‌شود علاوه بر تحلیل گفته‌ها، ناگفته‌های پنهان نیز کشف و آشکار شوند.

«کتاب دوم رسانه‌های بیگانه: قرائتی با تحلیل گفتمان» به قلم حسین بشیر از سوی انتشارات سیمای شرق در 160 صفحه، تیراژ هزارجلد و بهای 100هزار ریال منتشر شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها