کد خبر: ۱۰۰۱۰
زمان انتشار: ۱۷:۵۲     ۱۱ اسفند ۱۳۸۹

طراحی جریان‌هاي غربی برای به چالش کشیدن دولت تازه کار مالکی در عراق که  با اتکاي به اقدام‌هاي اعتراضی خاورمیانه وارد فاز جدیدی شده است، روز جمعه با طراحی یک تظاهرات نمایشی در بغداد رونمایی شد.

بهانه این تظاهرات، اعتراض به فساد مالی و اداری و نبود رفاه اجتماعی بیان شد. اين در حالي است كه پیش از این در جریان انتخاب مالکی نیز جریان‌هاي بعثی با افزایش ناامنی و ترور در عراق تلاش داشتند تا دولت مالکی را به ناتوانی در اداره شرایط امنیتی عراق  متهم کنند.

با این حال یکی از رسانه‎های داخلی با انتشار یادداشتی از یکی از شخصیت‎های ضد ایرانی و مرتبط با صهيونيست‌ها در عراق كه از عناصر اصلي مخالف دولت مالکی به‌شمار مي‌رود، تلاش کرد این تظاهرات سفارشی را توجیه کند.
 
سایت "خبر آنلاین"، همزمان با برگزاری این  تظاهرات در بغداد، روز جمعه گذشته با انتشار یادداشت اختصاصی از "مثال الآلوسی" نماینده پارلمان عراق با عنوان "چه کسی پشت تظاهرات مردم عراق است؟"، این تظاهرات را عادی جلوه داده و با متهم کردن دولت مالکی به ناتوانی در اداره امور اجرایی عراق، پروژه فشار به دولت شیعی وی را تکمیل كرد.
 
"مثال الآلوسی" که به رابطه مستقیم با صهیونیست‎ها در میان سیاستمداران عرب مشهور است، در این يادداشت می نویسد: تظاهرات مردم فقط برای اعتراض به کمبود خدمات و مبارزه با فساد اداری و مالی در برخی از اداره‌جات دولتی است. این درست است که تظاهرات روز جمعه 25 فوریه حرف و حدیث مردم عراق در دانشگاه و خانه و اداره‌های دولتی و رسانه‌ها شده است اما همه می‌دانند که این تظاهرات اعتراضی فقط برای اعتراض به شیوه خدمات‌رسانی است نه چیز دیگر.

تلاش آلوسی برای تضعیف خدمات رسانی دولت مالکی در کنار تلاش‎های قبلی این جریان در عراق برای تضعیف توان حفظ امنیت توسط دولت وی که پیش از این بارها بر آن تاکید شده بود، در حالی است که او نه تنها چهره ای آشنا در عرصه سیاسی عراق که چهره‎ای نام‎آشنا در کل جهان عرب آن‌هم به دلیل رابطه نزدیکش با رژیم صهیونیستی است.
 
وي که در سال 2005 دو بار به سرزمین های اشغالی سفر و با مقام‌هاي ارشد این رژیم دیدار و گفتگو کرده بود، پس از بازگشت از آن سفرها، خواهان برقراری رابطه میان عراق و رژیم صهیونیستی شد که این اظهار نظر وی منجر به ترور دو فرزند وی در ماه‎های بعدی شد.

آلوسی سابقه‎ای طولانی نیز در اظهارنظرهاي ضد ایرانی دارد، به نحوی که یکی از بیشترین اظهارنظرهای سفیر ایران در عراق در سال‎های گذشته به رد سخنان و اتهامات وی در مورد ایران معطوف بود. آلوسی تنها سیاستمدار عراقی بود که سال گذشته در همایش و گردهم‎آیی سالانه سازمان منافقین در بغداد شرکت کرد.
 
در جریان استعفای جریان 8 مارس از کابینه سعد حریری در لبنان نیز خبر آنلاین با انتشار یادداشت اختصاصی از "نایله التوینی" روزنامه نگار زن وابسته به جریان 14 مارس (جریان معارض با حزب الله لبنان) با عنوان "مقصر مايیم نه حزب الله" به طور تلویحی از جریان 8 مارس انتقاد و این اقدام را مخالف توافقنامه دوحه میان گروه‎های مختلف لبنانی توصیف کرده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها