کد خبر: ۹۹۸۹۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۰     ۲۵ آذر ۱۳۹۱

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با اشاره به انتشار برخی از مقالات در رسانه های داخلی، نسبت به انتقاد از راه اندازی کاروان سفینه النجاه، اظهار داشت: این کلمات و نوشته ها برگرفته از افکار دشمنان است؛ چرا که دشمن از گفتن شعارهایی همچون «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، وحشت دارد و خود می داند که این فریاد «هیهات من الذله» چه تأثیری در افزایش روحیه استکبار ستیزی جوانان این مرز و بوم دارد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی hajati.org، حجت الاسلام و المسلمین میر احمدرضا حاجتی، مدیر حوزه علمیه خوزستان و امام جمعه موقت اهواز ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز، با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات، اظهار داشت: خود و شما را به رعایت تقوای الهی دعوت می کنم؛ چرا که با رعایت این فریضه الهی، یقین کنید که عاقبت به خیر خواهید شد.

امام جمعه موقت اهواز، یکی از مصادیق رعایت تقوای الهی را همراه شدن با صادقین فی الأرض دانست و بیان داشت: به راستی اگر کسی می خواهد تقوای الهی را در پیش گیرد و تسلیم امر الهی شود، باید با صادقین خدا همراه و ادامه دهنده راه آنها باشد و این صادقین کسانی جز انبیاء و اولیاء و اوصیاء خدا نیستند.

همراه شدن با صادقین فی الأرض سبب جاودانگی انسان می شود

وی در ادامه، همراه شدن با صادقین فی الأرض را سبب جاودانگی انسان دانست و گفت: اگر فردی با صادقین خدا همراه شد، نسبت به افراد مؤمن نرم خود و مهربان و نسبت به دشمنان، محکم و استوار می شود.

استاد حوزه علمیه خوزستان، ارتقاء روحیه خستگی و شکست ناپذیری را از دیگر مصادیق همراه شدن با صادقین خدا عنوان کرد و اذعان داشت: دشمنان در این برهه حساس از زمان همه ابزارهای خود را برای مقابله همه جانبه با شیعیان اسلام به کار گرفته اند و تنها عامل بازدارنده آنها نیز، ایستادگی با قدرت در برابر آنان است، که آن نیز نیازمند داشتن روحیه خستگی و شکست ناپذیر است؛ از این رو اگر می خواهید به این دو عامل مهم و بازدارنده تهاجمات دشمنان دست یابید، با صادقین فی الأرض همراه شده و راه آنها را ادامه دهید.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، خطاب به پدران و مادران، گفت: پدر و مادر بزرگوار، نسبت به تربیت فرزندان خود دقت نظر داشته باشید و به شیوه ای آنها را آموزش دهید که محبت و محبیت ورزی به خاندان اهل بیت در آنها شکل گیرد.

هیأتی ها و حزب اللهی ها، برنامه ریزی روزانه داشته باشند

وی در ادامه بیان داشت: هیأتی ها، مؤمنین، مؤمنان و حزب اللهی ها، برنامه ریزی روزانه خود را به گونه تنظیم کنید که واردات چشم و گوش و جان شما ارادت و محبت به اهل بیت(ع) باشد؛ چرا که اگر این چنین شد؛ به یقین صادرات آن چیزی جز  شجاعت، استقامت و عزت الهی نخواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با تأکید بر مراقبت از نفس خود و تشدید علاقه نسبت به اهل بیت (ع)، ابراز داشت: گفت دانایی که گرگی خیره سر، خفته باشد در وجود این بشر، هرکه با گرگش مدارا می کند، خلق و  خوی گرگ پیدا می کند، هرکه گرگش را درافکندد به خاک، رفته رفته می شود انسان پاک، در جوانی جان گرگت را بگیر، وای اگر این گرگ گردد با تو پیر!؛ از این رو انسان باید به گرگ محبت به دنیا غلبه کند؛ چرا که اگر خلاف آن به وقوع پیوست، انسان رفته رفته تبدیل به آدمی همچون عمر بن سعد و شمر بن ذی الجوشن می شود.

رمز مقاومت و استقامت مردم ایران!

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز، با طرح این سؤال که رمز مقاومت و استقامت مردم ایران چیست؟ و چگونه تا الآن مردم ایران در برابر این هجمه همه جانبه دشمنان ایستادگی کرده اند؟ پاسخ داد: یکی از مهمترین عوامل ایستادگی مردم ایران پای آرمان ها و عقاید ملت ایران و ایستادگی در برابر هجمه های دشمنان محبت و مهرورزی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است؛ چرا که عقربه ساعت این محبت و مهر ورزی روی ساعت عرض ارادت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) و اهل بیت (ع) برای بیدار باش انسان ها و جوامع بشری تنظیم شده است.

نظرسنجی یکی از مؤوسسات غربی: اوضاع برای ما بسیار بد است

وی به تحلیل های وزارت دفاع آمریکا در خصوص پایان کار سنگر اقتصادی ایران اشاره کرد و گفت: پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، چندی پیش به صورت رسمی اعلام کرده بود، که بعد از این که تحریم های نفتی علیه ایران در تیرماه سال جاری رخ دهد، تنها در مدت ۲ ماه، صادرات نفتی ایران به ۸۰۰ هزار بشکه می رسد و با رسیدن به ایران آمار، اقتصاد ایران پس از گذشت سه ماه متلاشی شده و به طور قطع سنگر دفاعی مردم سقوط خواهد کرد.

خطیب جمعه اهواز، تأکید کرد: دشمنان در بررسی های خود، با صراحت اعلام کردند که زمان نابودی سنگر اقتصادی مردم، اواخر شهریورماه است، اما آنها نمی دانستند که خدا باماست و جالب است بدانید که اوباما اعلام کرده بود، ما شدیدترین تحریم ها در طول تاریخ را علیه ایران اعمال کرده ایم و به یقین ایران در مدتی کوتاه نابود خواهد شد؛ اما به راستی که شتر در خواب بیند پنبه دانه! .

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی با اشاره به نظرسنجی های صورت گرفته در مراکز و مؤوسسات غربی در خصوص تأثیر تحریم ها علیه ملت ایران، گفت: پس از اعلام زمان برای نابودی سنگر اقتصادی ملت ایران از سوی استکبار جهانی، یکی از مهمترین مراکز و مؤوسسات تحقیقاتی و نظر سنجی غرب اعلام کرد که اوضاع برای ما بسیار بد است؛ چرا که نهایت تأثیری که تحریم های ما بر کشور گذاشته، چیزی حدود۳۴ درصد است و در نهایت فشار و تحریم، فرصت ایران برای پیشرفت، بیش از ۶۰ درصد خواهد بود و این به معنای نابودی و از بین رفتن همه اقدامات اسراتژیکی ما علیه نظام ایران ست.

استاد حوزه علمیه خوزستان در ادامه اظهار داشت: این میکروب های جهان خوار، علاه بر این که نتوانستند بر عزم پولادین ملت ایران غلبه کنند، بلکه ایران را در برابر تحریم های بعدی نیز واکسینه کردند.

دشمنان نتوانسته اند در عزم و اراده مردم خللی وارد سازند

وی تصریح کرد: این که می گوییم دشمنان اسلام نتوانستند اقدامی کاربردی علیه ایران انجام دهند، به این معنا نیست که هیچ گونه مشکلی برای کشور ایجاد نشد، بلکه به معنای این است که آنها نتوانستند در عزم و اراده مردم خللی وارد سازند و نمونه بارز آن نیز، استقبال پرشور و بی نظیر مردم ایران از کاروان سفینه النجاه بود.

امام جمعه موقت اهواز، اظهار داشت: مردم ایران و مردم غیور خوزستان، درود و سلام خدا بر شما باد، بر شمایی که با حضور پرشور و گسترده خود در استقبال بی نظیر از کاروان ضریح نور، ولایتمداری و ارادت خود به خاندان اهل بیت(ع) به ویژه آقا امام حسین(ع) را نشان دادید.

برخی از رسانه ها مراقب باشند با دشمن همراه نشوند

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، به برخی از دست نوشته ها و مقالات روزنامه ها و رسانه های داخلی و خارجی اشاره و تأکید کرد: متأسفانه در این بین، برخی از افراد کج اندیش و ناآگاه تنها نیمه خالی لیوان را نگاه کرده و آن همه اشتیاق به حضرت اباعبدالله حسین(ع) را نادیده گرفتند.

وی افزود: برخی از افراد هم بودند که با انتشار برخی از مطالب نادرست همراه با دشمن شدند، در تلاش برای کم کردن رنگ و بوی حسینی در جامعه بودند، اما آیا مگر این عرض ارادت به آقا امام حسین(ع) را با همین مطالب کذب می توان از بین برد.

مردم ایران هیچ گاه اهل سبقت گرفتن و عبور از مسیر اهل بیت (ع) نیستند

استاد حوزه علمیه خوزستان به بیان داستانی جالب از سفر کاروان سفینه النجاه به عراق پرداخت و گفت: وقتی کاروان سفینه النجاه در مسیر میان اراک و بروجرد قرار داشت، رییس پلیس راهور به سوی مسؤول کاروان می آید و بیان می کند که هم اکنون بیش از ۳۰ کیلومتر ترافیک پشت سر کاروان ایجاد شده است! مسؤول کاروان با تعجب به رییس پلیس پاسخ می دهد «ما که از گوشه مسیر عبور می کنیم، پس چرا مردم از سمت چپ ما سبقت نمی گیرند، مگر راه برای آنها باز نیست؟» در این حین رییس پلیس بیان می کند «مگر مردم می توانند از ضریحی که هنوز به قبر آقا امام حسین متبرک نشده است سبقت بگیرند!».

امام جمعه موقت اهواز ابراز داشت: آری ایران مردم ولایی ایران هیچ گاه اهل سبقت گرفتن و عبور از مسیر اهل بیت (ع) نیستند.

ارات ملت ایران به چند تکه چوب و آهن نیست، بلکه عشق ورزی به نشان امام حسین است

مدیر حوزه علمیه خوزستان، در پاسخ به برخی شبهات موجود در جامعه، گفت: به راستی این عشق ورزی مردم تنها به چند کیلو آهن و چوبی که هنوز به قبر آقا اباعبدالله حسین (ع) نصب نشده است، نبود، بلکه اینان عشق ورزی به نشان امام حسین(ع) بود.

وی با بیان این که مردم برای ارز ارادت به ساحت ائمه اطهار(ع)، دنبال بهانه می گردند، اظهار داشت: به راستی آتش حب و محبت اهل بیت(ع) در جان مردم شراره می زند و آنها تنها به دنبال بهانه ای برای ارز ارادت به ائمه اطهار(ع) هستند؛ مردم خوزستان به دنبال فرصتی هستند که به حضرت امام حسین(ع) بگویند، ای حسین جان! اگر نبودیم در کربلای سال ۶۱ هـ . ق، امروز در این کربلا، در کربلای ایران مردانه پای پرچم سرخ رنگ تو استاده ایم و از فرزند تو، یعنی ولی فقیه زمان، حضرت امام خامنه ای دفاع می کنیم و هر لحظه و هر زمان این شعار را جاری می کنیم که «لبیک یا حسین»… .

لبیک یا حسین یعنی ایستادگی مردم غیور خوزستان پای آرمان های انقلاب اسلامی ایران

حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، اظهار داشت: آری! لبیک یا حسین یعنی ایستادگی شما مردم غیور خوزستان پای آرمان های انقلاب اسلامی ایران و اقتدا به مراجع و علمای دین!.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره)، گفت: خوشبختانه مراجع بزرگوار ما بر خلاف این چیزهایی که در برخی از رسانه های کج فهم نوشته اند، در رأس امور بوده و خود میان دار این معرکه عظیم بودند، آری! مردم ایران به روشنی شاهد حضور پرشور مراجع در استقبال و زیارت از ضریح متبرک نشده امام حسین(ع) در قم و همراهی آن در سایر استان های کشور بودند، پس چگونه است که برخی ها می نویسند مراجع با راه اندازی این کاروان مخالف هستند!؟ .

وی تأکید کرد: این کلمات و نوشته ها برگرفته از افکار دشمنان است؛ چرا که دشمن از گفتن شعارهایی همچون «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، وحشت دارد و خود می داند که این فریاد «هیهات من الذله» چه تأثیری در افزایش روحیه استکبار ستیزی جوانان این مرز و بوم دارد.

حجت الاسلام و المسلمین در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته، خطاب به دشمنان اسلام، گفت: ما می گوییم ای دشمن! ای اتحادیه اروپا! ای آمریکا و اسراییل! شما باید این آرزو با به گور ببرید که یک روزی این ملت حسینی را از اهل بیت عصمت و طهارت جدا کنید و  با چشمان خود ببینید این صحنه ها را عصبانی شوید از حضور پرشور مردم ایران و در این عصبانیت خود بمیرید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها