کد خبر: ۹۹۸۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۱۱ اسفند ۱۳۸۹
يك منبع صهيونيستي جزئيات توافقات سازمان‌هاي جاسوسي اسرائيل و رهبران ليبي در زمينه اعزام مزدوران آفريقايي به اين كشور براي سركوب قيام مردم ليبي را فاش كرد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري الجزيره، يك منبع صهيونيستي اخبار مربوط به فعاليت‌هاي سازمان‌هاي جاسوسي براي ارسال مجموعه‌اي از مزدوران در حمايت از "معمر قذافي " به اين كشور را كه به دستور كابينه "بنيامين نتانياهو " نخست‌وزير رژيم صهيونيستي صورت گرفته بود را تاييد كرد.

اين منبع كه يك روزنامه نگار شاغل در روزنامه "يديعوت آحارونوت " است،‌ مي‌افزايد كه اطلاعات امنيتي تاكيد مي‌كند كه اسرائيل به انقلاب ليبي از ديدگاه امنيتي و استراتژيك نگاه مي‌كند و سقوط رژيم قذافي را راهگشاي تشكيل نظام اسلامي در ليبي مي‌داند.

اين منبع افزود كه در همين راستا نتانياهو و "ايهود باراك " وزير جنگ و "آويگدور ليبرمن " وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي نشستي را در روز 18 فوريه داشته و در آن تصميم به اعزام مزدوران آفريقايي به ليبي گرفته‌اند تا انقلاب مردمي در اين كشور را از بين ببرند.

بر اساس اطلاعات امنيتي در اين نشست با درخواست "يسرائيل زيف " مدير موسسه رايزني هاي امنيتي "گلوبال سي اس تي " كه در برخي از كشورهاي آفريقايي فعاليت مي‌كند، در زمينه ايجاد مجموعه‌هاي مزدور شبه نظامي از گينه، نيجريه، چاد، مالي، سنگال و مبارزاني از اقليم دارفور و جنوب سودان براي اعزام آنها به ليبي در راستاي حمايت از قذافي در برابر مردم انقلابي موافقت شده است.

اين منبع مي‌افزايد كه ژنرال "عفيف كوخفي " رئيس بخش اطلاعات ارتش در اين نشست گفته است كه پيگيري‌هاي دقيق و تيزبينانه در زمينه انقلاب ليبي نشان داده است كه بعد اسلامي و اصولگرايي آن بر ابعاد ديگر برتري دارد و جماعت اخوان‌المسلمون نيز در اين زمينه بويژه در شرق ليبي و بالاخص در شهر بنغازي يد طولايي دارند.

هراس صهيونيست‌ها از روي كار آمدن اسلامگراها در ليبي

كوخفي تصريح كرد كه در صورت سقوط قذافي رژيم ليبي تبديل به نظامي اسلامي خواهد شد كه عمق استراتژيك خوبي با اخوان‌المسلمون مصر، اردن و سودان تشكيل خواهد داد.

همچنين برخي اطلاعات امنيتي نشان مي‌دهد كه زيف و ژنرال "يوسي كوبرساور " و "شلومو بن عامي " وزير خارجه اسبق اسرائيل و همچنين "نسيم زويلي " سفير اسبق اسرائيل در پاريس ديدارهايي را با تعدادي از هواداران قذافي و "عبدالله السنوسي " رئيس سازمان اطلاعات ليبي كه به تازگي از سوي معمر القذافي از سمت خود بركنار شد، در پايگاه نظامي آنجمينا در چاد برگزار كرده‌اند.

در اين ديار السنوسي به زيف پيشنهاد داد كه مجموعه‌هاي وي در كشورهاي آفريقايي يگان‌ها و مشاوران نظامي و مربيان را به ليبي اعزام كند تا نيروهاي ليبي را مورد آموزش قرار داده و همچنين در جنگ‌هاي شهري با مردم انقلابي با آنها شركت نمايد.

در قبال اين خدمت، ليبي تعهد داد كه 5 ميليارد دلار به اين موسسه صهيونيست پرداخت نمايد كه البته اين مبلغ در صورت اثبات تاثيرگذاري اين مزدوران در مقابله با انقلاب مردمي ليبي قابل افزايش خواهد بود. بر اساس اين توافق اين افراد ابتدا به چاد و از آنجا به شهرهاي مختلف ليبي منتقل خواهند شد.

*سلاح‌هاي پيشرفته آمريكايي، انگليسي و صهيونيستي براي سركوب قيام مردم

اين منبع صهيونيستي از روزنامه يديعوت، تعداد اين افراد را بالغ بر 50 هزار نفر دانست كه مسلح به سلاح‌هاي پيشرفته روسي، ‌آمريكايي، انگليسي و اسرائيلي هستند.

بر اساس اين منبع، رژيم ليبي همچنين به اين موسسه صهيونيستي تعهد داد كه بعد از پايان دادن به انقلاب ضد دولت قذافي در ليبي و برقرار شدن قدرت قذافي در اين كشور امتيازاتي را در زمينه اكتشاف و استخراج نفت و گاز در ليبي در تعدادي از چاههاي اين كشور در مناطق سبها،‌ طبرق، بنغازي و الكفره به آنها بدهد.

رژيم قذافي همچنين تعهد داده كه قراردادي نظامي با اين شركت برقرار كرده كه تشكيل نيروهاي نظامي، امنيتي و آموزش آنها در آفريقا و آمريكاي لاتين و قفقاز براي بازسازي نيروهاي امنيتي ليبي به دست اين شركت انجام شود.

ليبي همچنين به اين شركت اجازه داده كه در صورت پيروزي بر انقلاب مردمي آزادي عمل در اين كشور براي فعاليت در كشورهاي همسايه بويژه در منطقه دارفور ، نيجريه و شمال چاد به آنها داده شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها